Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hatsumomo skrev (23 minutter siden):

Takk for mange fine diskusjoner i tråden, det har vært intenst i mange dager nå. 

Trekker meg ut av tråden nå, hehe, godt å få tilbake kveldene igjen 😅

Var kjekt å ha deg her i tråden 🤗

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Amber Heard kan for øvrig ikke saksøkes igjen pga. Instagram/Twitter-innlegget, selv om hun gjentar ærekrenkelsene der. Det er et krav at den som saksøker faktisk har lidd økonomiske skader pga. uttalelsene. Noe som er lite trolig, siden det ikke lenger er så mange som tror på AH.

Men det blir spennende å se hva som skjer videre med skuespillerkarrieren til AH. Hun hadde allerede et rykte på seg for å være vanskelig å jobbe med (ref. Walter Hamada, m.fl.). Det er nok mange filmprodusenter som er skremt av henne etter denne rettssaken. 

Endret av Depp_Is_Innocent
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Just now, ~ Ada ~ said:

Joda, i denne saken har juryen vurdert hennes uttalelser som usanne. 

Det betyr fremdeles ikke at Depp er dømt «uskyldig» eller at Heard er dømt skyldig. Dette er ikke så vanskelig.

Det betyr det samme som saken i UK, hvor dommeren mente det var troverdig at Depp hadde vært voldelig i 12 av 14 tilfeller. Så nå må dere bestemme dere. Mener dere at denne saken beviser at han er uskyldig og at Heard er skyldig betyr saken i England det motsatte. Så da er det jaggu nullstilt! :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mistet oversikten over alle hennes løgn i retten, men husker dere at hennes advokat viste for retten sminken som Heard skal angivelig ha brukt for å skjule blåmerkene? Vel, akkurat denne sminken som hun påstår hun brukte fantes ikke på markedet da de påståtte voldsepisodene fant sted, men ble lansert 1 år etter at de to skilte seg. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest Sanninga
Skrevet
Ardwinna skrev (24 minutter siden):

Jeg overraskes stadig av at denne tråden av enkelte oppleves som fullstendig svart/hvit og full av lynsjestemning, når flesteparten hele veien har vært klar på Johnnys negative sider og hvordan disse har påvirket forholdet deres. Kritikk av Ambers løgner og litt tøysing med ting som har blitt sagt og gjort i rettssalen er heller ikke ensbetydende med lynsjestemning. Selv om man kan bli frustrert over Ambers totale mangel på evne til selvkritikk i denne saken, så er det jo mange som erkjenner at hun mest sannsynlig er sånn på grunn av en personlighetsforstyrrelse. Jeg har jo skjønt at det ikke er en psykisk sykdom, men det er vel likevel en slags unnskyldning for måten hun er på (løgner, manipulasjon og kronisk behov for å alltid legge skylden på noen andre for det som går galt i livet hennes).

Jeg håper virkelig at de begge nå kan la saken ligge og la hverandre være i fred, også på sosiale medier. Og så håper jeg at de fleste klarer å være litt edruelige i kommentarfeltene til den de ikke har heiet på underveis i saken. Jeg tenker at spesielt Amber kan få mye motbør nå, og hets/trusler er ikke greit uansett. Og spesielt ikke når folk blander inn ungen hennes, det er lavmåls.

Nå skal jeg endelig finne annen underholdning i hverdagen. Takk folkens for spennende diskusjoner og betraktninger! Jeg har til og med lært nye ting, både takket være den åpne rettssaken og folk her i tråden! Takk for meg og god natt! :nordvesta:

Jo, personlighetsforstyrrelse er i høyeste grad en psykisk sykdom 🙂

Men mer omfattende å bli bedre av. Det kommer også an på hva slags personlighetsforstyrrelse det er snakk om. 

Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Hvis du leser litt om BPD og HPD, så ser du at personer med disse (spesielt BPD) tilstandene har ikke ''trygt og godt forhold''. De mangler evnen å opprettholde et ''trygt og godt forhold''.

En veldig god beskrivelse på engelsk: https://cnalifestyle.channelnewsasia.com/wellness/amber-heard-johnny-depp-personality-disorders-311661

Du skjønner nå også hvorfor de ikke er egnet som omsorgspersoner. 

Så du mener at alle med disse diagnosene ikke har et trygt og godt forhold? Tenker du at det ikke finnes varierende grad eller nyanser i mellom? Jeg orker ikke egentlig lese om det. Jeg vet at det finnes varierende grader og nyanser i mellom. Jeg vil helst ikke dømme alle med diagnoser nord og ned. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Depp_Is_Innocent skrev (1 minutt siden):

Amber Heard kan for øvrig ikke saksøkes igjen pga. Instagram/Twitter-innlegget, selv om hun gjentar ærekrenkelsene der. Det er et krav at den som saksøker faktisk har lidd økonomiske skader pga. uttalelsene. Noe som er lite trolig, siden det ikke lenger er så mange som tror på AH.

Men det blir spennende å se hva som skjer videre med skuespillerkarrieren til AH. Hun hadde allerede et rykte på seg for å være vanskelig å jobbe med (ref. Walter Hamada, m.fl.). Det er nok mange filmprodusenter som er skremt av henne etter denne rettssaken. 

Hennes karrière er så god som over. Fra C-skuespiller blir hun en Z-skuespiller. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Licorne skrev (2 minutter siden):

Mener dere at denne saken beviser at han er uskyldig og at Heard er skyldig betyr saken i England det motsatte.

Det er bevisene som viser at han er uskyldig.

Licorne skrev (2 minutter siden):

Så da er det jaggu nullstilt! :) 

Nei. 7-1 til Johnny.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest Muffin man
Skrevet
Thildamor skrev (40 minutter siden):

Blir kun megapint heretter.

Amen :fnise:

Vel, vel. Da takker jeg for meg.  Tråden har vært morsom å følge.

På tide å bevege seg ut i verden slik at jeg får tuklet meg inn i egne intriger. Amber Heard har gitt meg et lite kræsjkurs i hva jeg ikke skal gjøre når disse dukker opp ;)

Skrevet
Leonaen skrev (Akkurat nå):

Så du mener at alle med disse diagnosene ikke har et trygt og godt forhold? Tenker du at det ikke finnes varierende grad eller nyanser i mellom? Jeg orker ikke egentlig lese om det. Jeg vet at det finnes varierende grader og nyanser i mellom. Jeg vil helst ikke dømme alle med diagnoser nord og ned. 

Et lite utdrag fra artikkelen. Så får du tro på det du vil. Jeg tror ikke det er mange mennesker der ute som kan si at de har et trygt og godt forhold med en person som beskrevet under:

HOW DO PEOPLE WITH BPD BEHAVE?

As much as BPD patients fear being abandoned by their loved ones, especially their partners, they ironically display behaviours that make people leave them, said Dr Lim, making relationships and jobs difficult to hold down for long. “They experience emotional swings easily and often fly into a rage with the mildest of slight.”

If you’re dating someone with BPD, he could be very nice and attentive to you at the beginning of the relationship, said Dr Lim. But a few months later, you might find him possessive and controlling. He might demean you, for instance, calling you a slut if you texted your male colleagues.

But he would as quickly be very nice to you and lavish you with gifts, said Dr Lim. And if that doesn’t work and you want to break up, he would threaten suicide. “He would be prone to depressive mood states and would have intense sadness a few times a week,” he added.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Og som forventet er dette måten kjennelsen blir dekket på av enkelte medier:

cnn.thumb.png.60b9b91d39d043340fea9ced019202e3.png

Endret av Depp_Is_Innocent
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Leonaen skrev (1 minutt siden):

BPD lar seg behandle, fhvs godt. Problemet her er at et premiss for vellykket behandling er selvinnsikt nok til å skjønne at man selv og ens handlinger er katalysatoren for dysfunksjonelle forhold og liv. Dessverre virker hun å være blottet for nettopp selvinnsikt og evnen til selvkritikk.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Ambeh
Skrevet

Takk for at du lagde denne tråden, @Depp_Is_Innocent, og gjorde meg og sikkert flere andre oppmerksom på saken, så vi kunne følge JD på veien mot rettferdighet.

Skrevet
Licorne skrev (7 minutter siden):

Det betyr fremdeles ikke at Depp er dømt «uskyldig» eller at Heard er dømt skyldig. Dette er ikke så vanskelig.

Det betyr det samme som saken i UK, hvor dommeren mente det var troverdig at Depp hadde vært voldelig i 12 av 14 tilfeller. Så nå må dere bestemme dere. Mener dere at denne saken beviser at han er uskyldig og at Heard er skyldig betyr saken i England det motsatte. Så da er det jaggu nullstilt! :) 

Hva er vanskelig å forstå. Dette er ikke en straffesak, jeg snakker om denne saken og min uttalelse er følgelig med henvisning til nettopp denne saken og da til juryens beslutning i denne sivilrettslige saken og ikke straffesak

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Ambeh skrev (Akkurat nå):

Takk for at du lagde denne tråden, @Depp_Is_Innocent, og gjorde meg og sikkert flere andre oppmerksom på saken, så vi kunne følge JD på veien mot rettferdighet.

💖

• Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet

Vel, vel. Jeg håper i alle fall dette ikke fører til at det blir enda mer vanskelig for voldsutsatte kvinner å anmelde enn det er i dag. Det er tragisk i så fall, og det får Johnny ta på seg skylden for. Det var han som insisterte på at dette skulle gå for åpen verdensscene. Han innså vel at det bare var sånn han kunne vinne.

• Hjerte 1
Skrevet
Sanninga skrev (5 minutter siden):

Jo, personlighetsforstyrrelse er i høyeste grad en psykisk sykdom 🙂

Men mer omfattende å bli bedre av. Det kommer også an på hva slags personlighetsforstyrrelse det er snakk om. 

Borderline og histrionic. Hun passer virkelig godt i begge. Når det gjelder histrionic er det veldig, veldig sykelig opptatte av å få støtte sosialt, så hun må være virkelig ektefølt knust at hennes skuespill ikke fikk mer støtte enn det lille hun fikk. Det er veldig typisk for personer med HPD - de blir helt knust hvis skuespillet deres ikke funker på andre.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Drizzt skrev (9 minutter siden):

Jeg mistet oversikten over alle hennes løgn i retten, men husker dere at hennes advokat viste for retten sminken som Heard skal angivelig ha brukt for å skjule blåmerkene? Vel, akkurat denne sminken som hun påstår hun brukte fantes ikke på markedet da de påståtte voldsepisodene fant sted, men ble lansert 1 år etter at de to skilte seg. 

Ja? Det har vi jo visst lenge

• Liker 1
Skrevet
Ambeh skrev (2 minutter siden):

100% enig

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

Vel, vel. Jeg håper i alle fall dette ikke fører til at det blir enda mer vanskelig for voldsutsatte kvinner å anmelde enn det er i dag. Det er tragisk i så fall, og det får Johnny ta på seg skylden for. Det var han som insisterte på at dette skulle gå for åpen verdensscene. Han innså vel at det bare var sånn han kunne vinne.

Nei, det blir ikke vanskeligere. Det blir lettere, også for voldsutsatte menn, å anmelde! Det JD gjorde er historisk og vil påvirke mange der ute på en veldig positiv måte. 

• Liker 21
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...