Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Gjest Raffalayla
Skrevet
charactouy skrev (1 minutt siden):

1. Det er gammelt nytt.

2. At hun ikke visste om flaska som ikke fantes var knust eller ei, betyr ikke at den var knust.

Men historien var ny?

+som jeg redigerte inn i forrige innlegg, så beklager jeg at jeg skrev at det var på 30-års dagen, blandet kortene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Berping said:

Som hun nettop gjorde på instagram. 

Har fremdeles ikke sagt noe om det så jeg vet ikke hvorfor du siterer meg på noe som helst. 

Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Saken er at hun har fått 2 diagnoser av psykiater og basert på hennes opptreden er det høyst tvilsomt at hun har evnene som trengs å være en god mor. 

De diagnosene hu har fått er komplisert og du kan ikke dømme ut i fra de. Du kan ikke være sikker på hvordan diagnosene fungerer i et forhold med triggere og utrygghet vs et trygt og godt forhold. Selv med diagnose så utviser man ikke samme atferd mot to ulike mennesker som utgjør så stor personlige forskjeller. Så basert på at hu har to diagnoser så kan du likevel ikke fastslå hundre prosent sikkert at hu er en dårlig mamma. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Bare jeg som reagerte på summen? Syns den var veldig lav. Han saksøkte henne for mye mer gjor han ikke? 🤔

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange fine diskusjoner i tråden, det har vært intenst i mange dager nå. 

Trekker meg ut av tråden nå, hehe, godt å få tilbake kveldene igjen 😅

• Liker 9
  • Hjerte 6
Skrevet (endret)
Alauda skrev (25 minutter siden):

Jeg har lenge synes det er underlig med lynsjestemningen og den totale ensidigheten her inne. Ting er ikke svart hvitt. Jeg tror de har vært omtrent like gode/dårlige begge to. Hun gikk over streken da hun skrev kronikken, men rent oppspinn tror jeg ikke det var. Hun var dessuten svært ung, og opplevde utvilsomt situasjonen langt mer truende enn ham.

Jeg overraskes stadig av at denne tråden av enkelte oppleves som fullstendig svart/hvit og full av lynsjestemning, når flesteparten hele veien har vært klar på Johnnys negative sider og hvordan disse har påvirket forholdet deres. Kritikk av Ambers løgner og litt tøysing med ting som har blitt sagt og gjort i rettssalen er heller ikke ensbetydende med lynsjestemning. Selv om man kan bli frustrert over Ambers totale mangel på evne til selvkritikk i denne saken, så er det jo mange som erkjenner at hun mest sannsynlig er sånn på grunn av en personlighetsforstyrrelse. Jeg har jo skjønt at det ikke er en psykisk sykdom, men det er vel likevel en slags unnskyldning for måten hun er på (løgner, manipulasjon og kronisk behov for å alltid legge skylden på noen andre for det som går galt i livet hennes).

Jeg håper virkelig at de begge nå kan la saken ligge og la hverandre være i fred, også på sosiale medier. Og så håper jeg at de fleste klarer å være litt edruelige i kommentarfeltene til den de ikke har heiet på underveis i saken. Jeg tenker at spesielt Amber kan få mye motbør nå, og hets/trusler er ikke greit uansett. Og spesielt ikke når folk blander inn ungen hennes, det er lavmåls.

Nå skal jeg endelig finne annen underholdning i hverdagen. Takk folkens for spennende diskusjoner og betraktninger! Jeg har til og med lært nye ting, både takket være den åpne rettssaken og folk her i tråden! Takk for meg og god natt! :nordvesta:

Endret av Ardwinna
  • Liker 14
  • Hjerte 5
Gjest Berping
Skrevet
Diana skrev (Akkurat nå):

Bare jeg som reagerte på summen? Syns den var veldig lav. Han saksøkte henne for mye mer gjor han ikke? 🤔

Syns det er fair. Han får sine divorce penger igjen :) og hele historien er ute. Så får ikke amber lov å finne på historier om Johnny i media på nytt :) syns det va en bra dom! 

Skrevet (endret)
Made4u skrev (1 time siden):

Nå får du gi deg med å tolke slik du selv finner det for godt, det er absurd at du sier noe så dumt som at han ikke bryr seg om utfallet, klart han gjør det (han har valgt å saksøke og å ha denne vannvittige skittentøysvasken, ingen går til et så ekstremt skritt om de ikke bryr seg om utfallet)... Det rimer ikke, både dette og mye annet du sier, for du har en sterk tendens til å ilegge andre sine intensjoner og meninger noe helt annet enn hva dem sier og mener, altså din egen tolkning som blir helt feilslått (altså ilegger du andre meninger de ikke har)... Slutte med det, nå er det JD du ilegger noe, men du har jo fått refs av mange av brukerne her for det samme...

Det blir helt vannvittig slik jeg ser det...

Må si det ble stille fra deg i kveld.

Fått med deg dommen? Hva synes du om den?

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Raffalayla skrev (2 minutter siden):

Men historien var ny?

+som jeg redigerte inn i forrige innlegg, så beklager jeg at jeg skrev at det var på 30-års dagen, blandet kortene.

Det sto noe om tilbakeholdte detaljer i rettsdokumentet fra saken i England, så helt nytt er det ikke.

Det eneste 'nye' som dukket opp rundt den hendelsen, er at hun visstnok i vitneboksen kjente igjen flaska på hvordan fasongen hadde kjentes ut mot underlivet hennes (til tross for at hun ikke kjente om den var knust eller ei) når hun så bilde av en firkantet flaske. 

Skrevet
Diana skrev (Akkurat nå):

Jo, men Ben Chew impliserte ganske klart at JD ville være fornøyd med $0.

Juryen trodde også at de ga ham 10+5mill. Som er ganske mye, siden den største summen som er utbetalt tidligere, etter et søksmål for ærekrenkelse, er $14mill.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Så da finnes det rettferdighet i verden. Og med det takker jeg for meg i denne tråden, og ønsker alle en god natt!

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig eller ei... Jeg kommer til å savne denne tråden! De siste ukene har jeg levd i en slags "Johnny/Amber boble". Jeg har hatt muligheten til å følge det meste av rettssaken live, og det å ha vært en del av denne tråden har vært gull! 

Avslutningsvis vil jeg si at det var litt tilfeldig at jeg begynte å følge med på saken. Jeg så "Cry Baby" med Johnny Depp i typ 1987, og ellers har jeg sett "Charlie" og "Alice" med barna mine. "Pirates" har jeg aldri sett! Mao ingen stor fan i utgangspunktet. Nå er jeg det da 😅. Anyways... litt kjipt å bli beskyldt for å tro på alt Johnny sier fordi man liksom er fan. Stemmer ikke for min del. Sånn var det virkelig ikke... Uansett, avsporing🙈

Jeg googlet, jeg fulgte rettssaken og jeg leste her inne. Tok min beslutning utifra det. 

Takk for følget ❤❤❤

• Liker 16
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Berping skrev (På 31.5.2022 den 3.32):

“The evidence will show that six days after Mr. Depp’s request for a divorce, and three days after Ms. Heard’s lawyer threatened Mr. Depp with claims of abuse if he did not agree to her financialdemands, Ms. Heard arrived at the courthouse in Los Angeles, California, to file for a restraining order for domestic abuse

Har advokatene lagt frem bevis i retten på at dette stemmer? Om hun var et reelt voldsoffer var hun altså villig til å la seg kjøpe til taushet om han sa ja til de økonomiske kravene ? Det kan gi mening om hun slet økonomisk, da det koster å gå til sak i usa. Men hun slet vel ikke økonomisk på det tidspunktet? 

Hun vil ikke skilles. Hun mister kontrollen over ham. Og derfra tror jeg man har hele bakgrunnen for hva Heard valgte å gjøre videre. Hun truer med å anmelde for vold hvis han ikke godtar de syke økonomiske kravene hun har. Han lar seg ikke presse eller true. 

Så da går hun til neste skritt, restraining order. Og hvilken dato velger hun å gjøre det på? Det var enten dagen Depps mor døde eller Depps datter sin bursdag. Og skriver artikkelen om Depp som et siste stikk. Stemmer det at Heard ville navngi Depp, men at magasinet fjernet navnet før de postet artikkelen? 

• Liker 11
Gjest Raffalayla
Skrevet
charactouy skrev (Akkurat nå):

Det sto noe om tilbakeholdte detaljer i rettsdokumentet fra saken i England, så helt nytt er det ikke.

Det eneste 'nye' som dukket opp rundt den hendelsen, er at hun visstnok i vitneboksen kjente igjen flaska på hvordan fasongen hadde kjentes ut mot underlivet hennes (til tross for at hun ikke kjente om den var knust eller ei) når hun så bilde av en firkantet flaske. 

Stod det også noe i rettsdokumentene fra saken i England om at han periodevis banket henne allerede det første året også- før denne rettsaken omtalt av Heard selv som en magisk tid uten vold..  

Skrevet
Leonaen skrev (5 minutter siden):

Du kan ikke være sikker på hvordan diagnosene fungerer i et forhold med triggere og utrygghet vs et trygt og godt forhold. Selv med diagnose så utviser man ikke samme atferd mot to ulike mennesker som utgjør så stor personlige forskjeller. Så basert på at hu har to diagnoser så kan du likevel ikke fastslå hundre prosent sikkert at hu er en dårlig mamma. 

Jeg kjenner folk som fungerer med borderline-diagnose. Men de har jo en erkjennelse av det, og har søkt hjelp. Det er ikke slik at de har brukt vold mot noen nære heller, eller har så lite innsikt i seg selv som Heard her viser. Så basert på oppførsel hittil, diverse historier om hvordan hennes søster har blitt mishandlet, tildigere partner, Depp osv.... og det vi har sett av null erkjennelse om egne brister- så tenker jeg at det er grunn til å være litt bekymret. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
charactouy skrev (15 minutter siden):

Ja.

Men Heard er ikke dømt for partnervold, som den jeg siterte antydet. 

Nei jeg vet. Mulig jeg missa noe hos den du siterte der. Jeg snakker kun om JD😊

Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nei jeg vet. Mulig jeg missa noe hos den du siterte der. Jeg snakker kun om JD😊

Det gjorde du ja - fort gjort å lese for fort, så kjapt som det rant inn med innlegg her 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Leonaen skrev (15 minutter siden):

De diagnosene hu har fått er komplisert og du kan ikke dømme ut i fra de. Du kan ikke være sikker på hvordan diagnosene fungerer i et forhold med triggere og utrygghet vs et trygt og godt forhold. Selv med diagnose så utviser man ikke samme atferd mot to ulike mennesker som utgjør så stor personlige forskjeller. Så basert på at hu har to diagnoser så kan du likevel ikke fastslå hundre prosent sikkert at hu er en dårlig mamma. 

Hvis du leser litt om BPD og HPD, så ser du at personer med disse (spesielt BPD) tilstandene har ikke ''trygt og godt forhold''. De mangler evnen å opprettholde et ''trygt og godt forhold''.

En veldig god beskrivelse på engelsk: https://cnalifestyle.channelnewsasia.com/wellness/amber-heard-johnny-depp-personality-disorders-311661

Du skjønner nå også hvorfor de ikke er egnet som omsorgspersoner. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Licorne skrev (37 minutter siden):

Fremdeles ikke slik en ærekrenkelsessak fungerer. Han er ikke dømt skyldig/uskyldig for å være mishandler, det er ikke Heard heller. 

Joda, i denne saken har juryen vurdert hennes uttalelser som usanne. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mooza skrev (7 minutter siden):

Jeg kjenner folk som fungerer med borderline-diagnose. Men de har jo en erkjennelse av det, og har søkt hjelp. Det er ikke slik at de har brukt vold mot noen nære heller, eller har så lite innsikt i seg selv som Heard her viser. Så basert på oppførsel hittil, diverse historier om hvordan hennes søster har blitt mishandlet, tildigere partner, Depp osv.... og det vi har sett av null erkjennelse om egne brister- så tenker jeg at det er grunn til å være litt bekymret. 

Nå har de begge vært i en ekstrem situasjon i denne rettssaken da. Du kan jo selv tenke deg hvordan ting må ha vært for de begge. Det er ingen vanlig sak å sitte i. Så med tanke på oppførsel i retten så tenker jeg ikke at det er årsak til å være skråsikker på oppførsel ellers. Jeg hadde ikke klart å være meg selv 100% i en rettssak. Men kanskje jeg har noen diagnoser jeg også da 😅 jeg vet ikke om mange faktisk hadde klart å være 100% seg selv i en sånn situasjon.. så  jeg nekter å dømme AH sine morsferdigheter basert på dette. Det er nok ikke så svart/hvitt. Jeg føler ikke jeg kjenner noen av disse partene inn og ut basert på rettssaken. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...