~ Ada ~ Skrevet 1. juni 2022 #5301 Skrevet 1. juni 2022 Nå må dere komme dere ut i den fine sommeren da, folkens! Ut og kjenne på lukten av nyklippet gress, ta et forfriskene bad, lytte til naturens toner, legge bort alt av mobiler og laptoper. Hva er vel livet uten fuglekvitter. 2
Gjest Ambeh Skrevet 1. juni 2022 #5302 Skrevet 1. juni 2022 ~ Ada ~ skrev (Akkurat nå): Nå må dere komme dere ut i den fine sommeren da, folkens! Ut og kjenne på lukten av nyklippet gress, ta et forfriskene bad, lytte til naturens toner, legge bort alt av mobiler og laptoper. Hva er vel livet uten fuglekvitter. Skulle ønske jeg var en spurv.
charactouy Skrevet 1. juni 2022 #5303 Skrevet 1. juni 2022 ~ Ada ~ skrev (Akkurat nå): Nå må dere komme dere ut i den fine sommeren da, folkens! Ut og kjenne på lukten av nyklippet gress, ta et forfriskene bad, lytte til naturens toner, legge bort alt av mobiler og laptoper. Hva er vel livet uten fuglekvitter. Det øsregner her 😁 3
Gjest Berping Skrevet 1. juni 2022 #5304 Skrevet 1. juni 2022 (endret) ~ Ada ~ skrev (2 minutter siden): Nå må dere komme dere ut i den fine sommeren da, folkens! Ut og kjenne på lukten av nyklippet gress, ta et forfriskene bad, lytte til naturens toner, legge bort alt av mobiler og laptoper. Hva er vel livet uten fuglekvitter. Det regner ute og er kaldt 😉 eneste fuglekvitter her er måser. Dem vil jeg helst slippe å høre på 😅 Endret 1. juni 2022 av Berping
Gjest Raffalayla Skrevet 1. juni 2022 #5305 Skrevet 1. juni 2022 ~ Ada ~ skrev (1 minutt siden): Nå må dere komme dere ut i den fine sommeren da, folkens! Ut og kjenne på lukten av nyklippet gress, ta et forfriskene bad, lytte til naturens toner, legge bort alt av mobiler og laptoper. Hva er vel livet uten fuglekvitter. Så fort regnet gir seg, så fort regnet gir seg..
~ Ada ~ Skrevet 1. juni 2022 #5306 Skrevet 1. juni 2022 (endret) He, he dere altså. Selvsagt skal vi ikke det, men være her og juryen FÅ FINGER'N UUUUT! Endret 1. juni 2022 av ~ Ada ~ 1 2
charactouy Skrevet 1. juni 2022 #5307 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Licorne skrev (45 minutter siden): Ja, tror mange kan innrømme at de synes han er eller har vært veldig flott, og en dyktig skuespiller. Men når det har kommet frem hvordan han har snakket om sine tidligere partnere og kvinner generelt så er det ikke noe respekt igjen. Og er du venn med Marilyn Manson så er det flere ting som skurrer, spør du meg. Hilsen tidligere blodfan av MM. Hvordan har han snakket om kvinner generelt? Jeg har ikke sett ham snakke negativt om andre kvinner enn Heard. Og du tenker at Depp har gjennomgående mishandlet Heard gjennom forholdet fordi han er venn med Manson som har grove anklager mot seg som han ikke er dømt for? Spørsmålet i rettssaken er ikke om noe skurrer ved Depp, om han misbruker rus, om han har et generelt grovt språk eller om han har kommet for sent på jobb fordi han har vært ruset. Spørsmålet er ganske enkelt om Heard begikk ærekrenkelse da hun skrev op-ed'en, og for å finne ut det, må man finne ut om Depp har mishandlet Heard. Endret 1. juni 2022 av charactouy Trykkleif 6 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 1. juni 2022 #5308 Skrevet 1. juni 2022 Hoppetau skrev (9 timer siden): For alle som snakker om at voldsoffre ikke blir trodd. Det er godt poeng det flere her påpeker - Amber ble trodd. Hun ble trodd, og Depp ble kansellerert. Vi her inne som støtter ham trodde også opprinnelig på henne. Han hadde nok et pr-team den gangen også, men ble kansellert likevel. Men så begynte rettssaken, og langt andre beviser kommer frem. Og det er da verden begynner å stille spørsmål. Når bevisene, de faktiske bevisene kommer frem. Jeg føler denne siden har blitt helt glemt i debatten. For det er ikke snakk om hjernedøde fans som kaster en kvinne under bussen. Det hele handler om bevis. Før denne rettssaken trodde jeg også på henne, siden bevisene fra The Sun saken ikke har vært løftet frem i alle fall i norske medier. Hans vitnemål gjorde at jeg begynte å tvile men når alle bevisene til syvende og sist ble lagt frem er det for mye som ikke henger på greip. Det hele handler om bevisene, noe som dessverre overses i mange av de norske mediene. De har glemt at hun faktisk ble trodd før bevisene ble lagt frem Dette er det beste skrevet så langt!!! 4 6
~ Ada ~ Skrevet 1. juni 2022 #5309 Skrevet 1. juni 2022 Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden): Dette er det beste skrevet så langt!!! Enig! Så enkelt er det. 2
Gjest Berping Skrevet 1. juni 2022 #5310 Skrevet 1. juni 2022 (endret) herregud, tenk å ha det sånn ? Sikkert hvar eneste dag…. Hadde aldri orket. Spol frem til audiorecording ca 16 min i i videon frem til 24 min Endret 1. juni 2022 av Berping
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. juni 2022 #5311 Skrevet 1. juni 2022 Drizzt skrev (1 time siden): Det høres ut som at du har vært i klørne til en psykopat. Narsissisten har jo psykopatiske trekk, så det er folk man helst vil unngå å ha noe med å gjøre. Jeg er også sikker på at AH har ''noe'' på flere, men det kan også være at søstera er grovt manipulert til å tro alt mulig på grunn av sin kjærlighet for storesøster Amber. Vil ikke utdype det nærmere, men dessverre vet jeg at det er en narsissist. Kanskje med psykopatiske trekk. Kunne skrevet så mye mer om hvorfor jeg vet dette, men det kan jeg ikke.
Ulefoss Skrevet 1. juni 2022 #5312 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Det som vi, med rimelig grad av sikkerhet kan si, er at JD ikke alene har vært den jævlige i forholdet. Her har vi en hendelse der hun oppsøker ham i ett av husene, ikke vil gå, selv etter at han har bestilt henne en taxi ,og er stygg i munnen, og (jeg vil si, ekkelt manipulerende) Klippet er deprimerende å høre på, det viser at AH var aggressiv og stygg. Han er stasjonær, mens hun gjentatte ganger skal komme tilbake og krangle, noe som virker rart sett i forhold til påstanden om at hun skulle ha levd under et terrorregime. Hun virker uredd og tøff. Noen har nevnt voldssirkelen, om at offeret provoserer for å få volden overstått, men jeg får det ikke til å passe. Jeg har tolket provokasjoner fra offerets side innenfor voldssirkelen som en slags siste utvei for å bryte "ventestadiet", men disse kranglene virker mer som at det er han som forsøker å få henne bort, og hun oppsøker og terroriserer. Saken mellom dem ble først frontet som et enveis mishandlende forhold, noe vi i dag vet ikke stemmer. Det er ikke mitt inntrykk at folk er JD fans i denne tråden, mange er opptatt av å finne ut hva som har skjedd mellom disse to menneskene, og det vi har å forholde oss til er jo påstandene og bevisene. Jeg er absolutt åpen for at han kan ha slått henne, det er det flere som er, grunnen til at det har vært mye "AH fokus" er jo fordi det mildt sagt har kommet frem mye vi ikke visste da AH første gang gikk ut med påstander om vold i deres forhold. Hvordan hadde bildet av JD vært i dag hvis saken aldri ble luftet offentlig? Endret 1. juni 2022 av Ulefoss 5 5
Blueberrymuffin Skrevet 1. juni 2022 #5313 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Raffalayla skrev (1 time siden): For å være på den sikre siden, så vil jeg bare nevne at jeg har ingenting i mot deg og tviler ikke på at du er et bra menneske, jeg bare finner det rart at det finnes folk som ikke klarer å se, ikke minst høre, når noen blir tatt på fersken i å lyge. Av nysgjerrighet, har du sett noen du vet lyver lyve? I ditt eget liv? Eller har du f eks sett de latterlige intervjuene med Prince Andrew, og så fall, klarte du å se+høre at han løyg når han ble konfrontert med fakta? Signerer denne. Alle som har sett, erfart, vært borti mennesker som lyver, ser lett hvilke notorisk løgner Heard er. Vet man aldri skal sammenligne mennesker, men mennesketypen som er en notorisk løgner, narsissist, som gaslighter og manipulerer for å få det som de vil, har jeg dessverre møtt i livet. Og har du møtt denne mennesketypen en gang, så kjenner du fort igjen denne persontypen, og Heard er en slik. Lett å gjennomskue om man har vært borti denne mennesketypen før. Så synes det er fantatastisk at saken er offentlig og at Depp står frem. Han er ikke bare en talsperson for alle menn som blir utsatt for vold. Han er også en talsperson imot alle mennesker som går under kategorien som driver med notoriske løgner, narsissistiske trekk, gaslighter og manipulerer. Det er nok flere mennesker som har like personlighetstrekk som Heard, dessverre, og de føler det nok ganske urettferdig og ubehagelig å se hvordan Heard blir avslørt i offentligheten. Hvorfor? Fordi det viser at mennesker med disse negative personlighetstrekkene kan bli stoppet, og kan bli avslørt. Så tror nok flere av de som støtter Heard passer i kategorien at de føler seg litt truffet, fordi de kjenner seg igjen i flere av personlighetstrekkene hos Heard. Og da vekker det nok en enorm aversjon og en harme hos disse menneskene, fordi det avkler og avslører denne mennesketypen. Og da er ikke veien kort til å forsvare Heard med nebb og klør, fordi denne saken setter alle slike mennesker med slike trekk i et svært dårlig lys. Nå vet jeg ikke hvordan det er å ha en personlighetsforstyrrelse men har gjort meg et lite tanke-eksperiment med personlighetsforstyrrelse og denne rettssaken. Jeg antar at de som har det lever i en narrativ hvor det ikke er en mulighet at de kan bli avslørt og at de er ufeilbarlige og alltid har rett. Hele dette glansbildet vil bli revet i stykker dersom Heard er skyldig, så det rokker nok veldig ved virkelighetsoppfatningen til slike mef personlighetsforstyrrelser dersom Heard viser seg å være «monsteret». Så i verdenen til en med liknende personlighetsforstyrrelse som Heard, vil alltid Heard være offeret som ikke ble trodd, fordi alternativet er å innse at man lever en løgn. Denne saken er ikke bare blitt MenToo, det er også et godt slag mot alle mennesker som har personøighetsforstyrrelser men nekter å få hjelp. Rettssaken har vist at slike mennesker (dersom de ikke søker hjelp) fremdeles kan overvinnes og avsløres. Endret 1. juni 2022 av Blueberrymuffin 4 2
Gjest Raffalayla Skrevet 1. juni 2022 #5314 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Blueberrymuffin skrev (35 minutter siden): Signerer denne. Alle som har sett, erfart, vært borti mennesker som lyver, ser lett hvilke notorisk løgner Heard er. Vet man aldri skal sammenligne mennesker, men mennesketypen som er en notorisk løgner, narsissist, som gaslighter og manipulerer for å få det som de vil, har jeg dessverre møtt i livet. Og har du møtt denne mennesketypen en gang, så kjenner du fort igjen denne persontypen, og Heard er en slik. Lett å gjennomskue om man har vært borti denne mennesketypen før. Så synes det er fantatastisk at saken er offentlig og at Depp står frem. Han er ikke bare en talsperson for alle menn som blir utsatt for vold. Han er også en talsperson imot alle mennesker som går under kategorien som driver med notoriske løgner, narsissistiske trekk, gaslighter og manipulerer. Det er nok flere mennesker som har like personlighetstrekk som Heard, dessverre, og de føler det nok ganske urettferdig og ubehagelig å se hvordan Heard blir avslørt i offentligheten. Hvorfor? Fordi det viser at mennesker med disse negative personlighetstrekkene kan bli stoppet, og kan bli avslørt. Så tror nok flere av de som støtter Heard passer i kategorien at de føler seg litt truffet, fordi de kjenner seg igjen i flere av personlighetstrekkene hos Heard. Og da vekker det nok en enorm aversjon og en harme hos disse menneskene, fordi det avkler og avslører denne mennesketypen. Og da er ikke veien kort til å forsvare Heard med nebb og klør, fordi denne saken setter alle slike mennesker med slike trekk i et svært dårlig lys. Denne saken er ikke bare blitt MenToo, det er også et godt slag mot alle mennesker som har disse negative personlighetstrekkene. Rettssaken har vist at slike mennesker kan overvinnes og avsløres. Andre som støtter Heard, gjerne uten å ha sett mer enn tre-fire klipp fra rettsaken, er mannehatere. Skriver ikke dette for å være slem, men de eneste blant mine bekjentskaper som støtter Heard, eller som kommer med uttalelser som "ting er nyanserte", "de er like gode" et cetera, er kvinner som er barn av forferdelig fedre.. det sitter langt inne for dem å innrømme at det finnes tilfeller hvor mannen ikke er kjeltringen, men kvinnen. Jeg tror en del av dem egentlig ser hva som foregår i denne saken, innerst inne, men som sagt, det sitter langt inne.. hvis det i det hele tatt er mulig for dem å "ta parti" med Mannen med stor M. edit: Og med forferdelig fedre så mener jeg, i disse tilfellene, ikke fedre som begår overgrep, men som valgte hor, sprit og faenskap fremfor familielivet.. bare så det er sagt. Endret 1. juni 2022 av Raffalayla skriveleif
Gjest Kattedama Skrevet 1. juni 2022 #5315 Skrevet 1. juni 2022 Bevisene viser til at hun faktisk har løyet, ikke bare en gang men flere.
Vera Vinge Skrevet 1. juni 2022 #5316 Skrevet 1. juni 2022 Jeg er på den ene siden enig i kritikken mot at rettssaken ble kringkastet fortløpende, at det kan skremme kvinner som har blitt utsatt for vold. Tanken på at man kan bli så eksponert om man anmelder partneren sin for vold, er antakelig avskrekkende for mange. På den annen side er saken interessant fordi den kan sette søkelys på at ikke bare kvinner kan utsettes for vold (og psykisk terror) i nære relasjoner. Personlig er jeg ingen Depp-fan, og tidligere har jeg trodd på Heard når saken har vært oppe i media. Men etter det jeg har lest om saken nå ifbm rettssaken, syns jeg Depp framstår mer troverdig, og jeg tror Heard var den voldelige og mest ustabile i forholdet. Men man skal virkelig ha i bakhodet at ingen kan vite noe sikkert. Og at hun opplever så mye hets som hun gjør er ikke greit, og også noe som kan gjøre ting mye vanskeligere for kvinner som har opplevd partnervold. 4 1 1
Gjest Ambeh Skrevet 1. juni 2022 #5317 Skrevet 1. juni 2022 Nå bekrefter nærmest Angenette Levy på Law & Crime at AH kommer til å være der når dommen blir lest. Hun sier at hun har hørt det flere ganger fra flere forskjellige, og at AH er stadig i nærheten.
Henikka Skrevet 1. juni 2022 #5318 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Det har gått endel rykter om at Johnny Depp hadde invitert Kate Moss til Royal Albert Hall igår. I denne artikkelen (med bilder), bekreftes det at Kate var der: https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-10874005/Kate-Moss-leaves-Royal-Albert-Hall-partying-backstage-former-boyfriend-Johnny-Depp.html Ifølge avisen var Sharon Osbourne også der, sammen med Kate Moss. Tilstedeværelsen bekreftes på Osbourne sin instastory. Endret 1. juni 2022 av Henikka Skrivefeil 5
Blueberrymuffin Skrevet 1. juni 2022 #5319 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Ambeh skrev (3 minutter siden): Nå bekrefter nærmest Angenette Levy på Law & Crime at AH kommer til å være der når dommen blir lest. Hun sier at hun har hørt det flere ganger fra flere forskjellige, og at AH er stadig i nærheten. Da håper jeg det betyr dom mot Heard, og at Depp vinne, krysser fingrene 🤞🏻 Endret 1. juni 2022 av Blueberrymuffin 2
charactouy Skrevet 1. juni 2022 #5320 Skrevet 1. juni 2022 Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå): Da håper jeg det betyr dom mot Heard, og at Depp vinne, krysser fingrene 🤞🏻 Det betyr absolutt ingenting annet enn at Heard kanskje har planlagt å være tilstede. 8
Fremhevede innlegg