ops2 Skrevet 1. juni 2022 #5241 Skrevet 1. juni 2022 Mange bruker som argument at JD tapte rettsaken og ankesaken mot The Sun i England. Men korriger meg hvis jeg tar feil, de sakene ble ikke sendt live? Etter en slik opplevelse var det viktig for JD sitt team å få saken som pågår nå, sendt direkte. Siden JD saksøkte The Sun, så var ikke AH part i saken. Hun var bare vitne for The Sun, så advokatene til JD kunne ikke grille henne skikkelig eller legge fram alle bevisene på at hun løy. AH bekreftet bare at det The Sun skrev stemte med det hun hadde sagt. JD måtte bevise at The Sun løy. JD tapte mot The Sun, men det betyr ikke at AH vant. The Sun trykte bare hva AH hadde sagt. Men nå går saken direkte på hva AH har sagt, ikke hva en avis skrev. JD skulle ha gått rett på AH, men hadde visst fått råd om ikke å gjøre det bak i 2019/2020. #metoo var for sterkt, enda sterkere enn i dag. 7 6
Leonaen Skrevet 1. juni 2022 #5242 Skrevet 1. juni 2022 Hunter7 skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9Kapml/en-katastrofe-for-partnervoldsofre?fbclid=IwAR0EOW_ot6DTyN_1w2VGa6_m75jZQsTsaNXV_SnqcHr2TnP6q_iamPJaAKM I denne artikkelen er det veldig mye jeg er uenig i, bl.a. grunnpremisset artikkelskribent anvender. Samtidig må jeg si meg enig i at den regelrette shitstormen som nå utfolder seg med fornedrende og trakasserende omtale av Heard ikke hører hjemme noe sted. I hvert fall ikke i et samfunn som ønsker å være sivilisert og opplyst. Når det er sagt, så kan man jo saktens spørre seg hvor artikkelforfatter var da Johnny Depp ble utsatt for den samme trakasseringen for noen år tilbake. Det er den shitstormen mange reagerer på og den som noen her også står for. Er det virkelig ikke mulig å heie på JD uten å hate AH? Er det mulig å ta for seg rettssaken saklig uten å analysere AH sitt ansiktsuttrykk og legge til grunn TikTok (av alle ting) videoer av folk som mener det ene ansiktsuttrykket AH hadde 12:37 minutter inn i rettssaken dag ditt eller datt som skal tilsi at AH er både det ene og det andre? Er det mulig å vise støtte til JD uten å mene at AH fortjener drapstrusler og er en dårlig mor og stakkars barn og det er AH sin feil ene og alene at folk hater barna til JD? Merkelig så er all den hetsen med på å faktisk gjøre AH til et offer som man egentlig mener at hu ikke er…. Jees det tar fullstendig av 🤦🏽♀️ 3 1 2
Gjest Berping Skrevet 1. juni 2022 #5243 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Kanskje det til og med er en mentoo sak snarare. Amber er jo også rik og kjent. Siden han ikke får lov å fortelle sin historie av saken, og bli dømt i media uten bevis, og hele tia må forklare seg siden kvinners historier alltid er sannheten! 🤔 Endret 1. juni 2022 av Berping
Gjest Berping Skrevet 1. juni 2022 #5244 Skrevet 1. juni 2022 Leonaen skrev (3 minutter siden): Det er den shitstormen mange reagerer på og den som noen her også står for. Er det virkelig ikke mulig å heie på JD uten å hate AH? Er det mulig å ta for seg rettssaken saklig uten å analysere AH sitt ansiktsuttrykk og legge til grunn TikTok (av alle ting) videoer av folk som mener det ene ansiktsuttrykket AH hadde 12:37 minutter inn i rettssaken dag ditt eller datt som skal tilsi at AH er både det ene og det andre? Er det mulig å vise støtte til JD uten å mene at AH fortjener drapstrusler og er en dårlig mor og stakkars barn og det er AH sin feil ene og alene at folk hater barna til JD? Merkelig så er all den hetsen med på å faktisk gjøre AH til et offer som man egentlig mener at hu ikke er…. Jees det tar fullstendig av 🤦🏽♀️ Tror ikke amber er alene. Johnny har også folk som hater på han. Spesiellt for rettegangen. Så 🤷♀️
Hank Amarillo Skrevet 1. juni 2022 #5245 Skrevet 1. juni 2022 Leonaen skrev (2 minutter siden): Er det mulig å vise støtte til JD uten å mene at AH fortjener drapstrusler i) Er det noen som mener at AH fortjener drapstrusler? Kan du sitere et innlegg her på tråden som uttrykker det? ii) hvem er det som sier hun mottar drapstrusler? 4 4
Hank Amarillo Skrevet 1. juni 2022 #5246 Skrevet 1. juni 2022 Leonaen skrev (4 minutter siden): og stakkars barn og det er AH sin feil ene og alene at folk hater barna til JD? om folk hater barna pga av at folk har fått det for seg at han er konebanker og folk har fått det for seg fordi hun lyver når hun sier han er konebanker, på hvilken måte er det da ikke ene og alene AH sin feil at folk hater barna hans? 1 2
Ardwinna Skrevet 1. juni 2022 #5247 Skrevet 1. juni 2022 maraclone150 skrev (8 timer siden): HVEM FAEN BRYR SEG OM DISSE AVDANKET FOLKA? Du kanskje, siden du går inn i en tråd som tydelig handler om rettssaken mellom disse avdankede menneskene, og bruker noen sekunder/minutt på å skrive et svar i den samme tråden? Velkommen skal du være! Sigrid1 skrev (1 time siden): https://www.vg.no/rampelys/i/Xqkzoo/heards-soester-aldri-sett-noen-falle-saa-sinnssykt-for-noen Søsteren har vitnet om at JD har slått AH. Så hun også har vitner. Som flere har svart før meg, så er det altså et par andre vitner som sier det var Amber som slo. Amber og Whitney har ikke samme historie fra hendelsen en gang, noe som jo er litt spesielt. Amber vitnet om at hun måtte gå mellom Johnny og Whitney for å avverge at Johnny skulle dytte søsteren ned trappa. Hun sa at hun ble så redd at hun da slo Johnny først. Whitney vitnet om at Johnny kom bak henne i trappa og slo/dyttet henne i ryggen, og at det var det som fikk Amber til å slå Johnny først for å beskytte Whitney. Begge er imidlertid enige om at Johnny slo Amber etterpå. To andre som var til stede (bl.a. Ambers sykepleier) vitnet om at de så Amber slå Johnny, men at de ikke så ham slå henne tilbake. Mener også å huske at de mente Johnny kom bak Whitney opp trappa, og at Amber dermed ikke måtte "gå mellom dem" for å beskytte søsteren sin. Det har også blitt antydet på nett (men ikke nevnt i retten? Husker ikke helt) at Whitney selv har vært utsatt for både fysisk og psykisk vold fra Amber. Hvis dette stemmer kan Whitney vri på sannheten i vitneboksen fordi hun rett og slett er redd søsteren sin. Det er veldig mye ord mot ord i denne rettssaken, så det blir opp til juryen hvem de finner mest troverdig. 2 3
Polly Ester Skrevet 1. juni 2022 #5248 Skrevet 1. juni 2022 ops2 skrev (5 minutter siden): Mange bruker som argument at JD tapte rettsaken og ankesaken mot The Sun i England. Men korriger meg hvis jeg tar feil, de sakene ble ikke sendt live? Etter en slik opplevelse var det viktig for JD sitt team å få saken som pågår nå, sendt direkte. Siden JD saksøkte The Sun, så var ikke AH part i saken. Hun var bare vitne for The Sun, så advokatene til JD kunne ikke grille henne skikkelig eller legge fram alle bevisene på at hun løy. AH bekreftet bare at det The Sun skrev stemte med det hun hadde sagt. JD måtte bevise at The Sun løy. JD tapte mot The Sun, men det betyr ikke at AH vant. The Sun trykte bare hva AH hadde sagt. Men nå går saken direkte på hva AH har sagt, ikke hva en avis skrev. JD skulle ha gått rett på AH, men hadde visst fått råd om ikke å gjøre det bak i 2019/2020. #metoo var for sterkt, enda sterkere enn i dag. Nei, de gikk for lukkede dører og da var det bare de inne i rettssalen der (eller hvor de nå var) som hørte på hva Heard sa. Og ser jo at mange aviser rundt omkring på nettet som følger saken går i samme fellen, de leser om hva som skjedde under saken i UK og så leser de hva Heard sier og så ser de ikke hvordan det blir helt feil. Jeg er glad for at alle som ville kunne følge rettsaken på diverse youtubekanaler. Der så man jo alle bevisene mot Heard, der hørte man fra eksperter og andre vitner. Jeg hadde ingen formening da saken startet, men gikk ganske kjapt fra #vetikke til #istandwithjohnnydepp Hvis jeg hadde bare fulgt norsk media eller online aviser så hadde jeg muligens også holdt med AH. Jeg er glad jeg fikk sett rettssaken og fulgt den med kommentarer fra Emily Baker og de andre advokatene også. 4 3
AntiBullshit Skrevet 1. juni 2022 #5249 Skrevet 1. juni 2022 Irja skrev (36 minutter siden): Skjønner ikke behovet for at en alltid skal være skyldig og en skal være offer. Dette er veldig tydelig i denne saken. Her har vi med å gjøre to mennesker som har misbrukt eller misbruker stoff. Disse misbrukte sammen, og er nok begge både skyldige og offer. Man er ikke automatisk voldelig bare fordi man ruser seg. Jeg klarer derfor ikke se hvordan Johnny skal være medskyldig i en sak som denne hvor det er ærekrenkelser som er sakens kjerne. Amber har aktivt forsøkt å sverte Johnnys navn og rykte ved å påstå at han er voldelig, mens det i realiteten bare foreligger bevis som tyder på at hun er voldsutøveren. 6 2 3
Gjest Berping Skrevet 1. juni 2022 #5250 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Ardwinna skrev (18 minutter siden): Du kanskje, siden du går inn i en tråd som tydelig handler om rettssaken mellom disse avdankede menneskene, og bruker noen sekunder/minutt på å skrive et svar i den samme tråden? Velkommen skal du være! Som flere har svart før meg, så er det altså et par andre vitner som sier det var Amber som slo. Amber og Whitney har ikke samme historie fra hendelsen en gang, noe som jo er litt spesielt. Amber vitnet om at hun måtte gå mellom Johnny og Whitney for å avverge at Johnny skulle dytte søsteren ned trappa. Hun sa at hun ble så redd at hun da slo Johnny først. Whitney vitnet om at Johnny kom bak henne i trappa og slo/dyttet henne i ryggen, og at det var det som fikk Amber til å slå Johnny først for å beskytte Whitney. Begge er imidlertid enige om at Johnny slo Amber etterpå. To andre som var til stede (bl.a. Ambers sykepleier) vitnet om at de så Amber slå Johnny, men at de ikke så ham slå henne tilbake. Mener også å huske at de mente Johnny kom bak Whitney opp trappa, og at Amber dermed ikke måtte "gå mellom dem" for å beskytte søsteren sin. Det har også blitt antydet på nett (men ikke nevnt i retten? Husker ikke helt) at Whitney selv har vært utsatt for både fysisk og psykisk vold fra Amber. Hvis dette stemmer kan Whitney vri på sannheten i vitneboksen fordi hun rett og slett er redd søsteren sin. Det er veldig mye ord mot ord i denne rettssaken, så det blir opp til juryen hvem de finner mest troverdig. Eller kanskje bara amber så en fare som ikke var tillstede. Overdramatisere. Alt tyder på en twisted story hvartfal, som også har endret seg over tid. Er det fordi amber prøver alt hun kan for å save sit eget skinn. Så klart hun gjor det, er lov det. Men det er ikke troverdig i saken/ rettegangen. slå dytte. Eller så kanskje han va på vei å gå in i henne. Råka gå in i henne. Thats it Endret 1. juni 2022 av Berping
Gjest Kattedama Skrevet 1. juni 2022 #5251 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Aliquis skrev (1 time siden): Jeg synes det hadde vært interessant med bevis på at Depp var helt uskyldig, ettersom majoriteten her inne snakker som om det er bevist. Det foreligger ingen bevis på at han er skyldig? Ingen foto/film/lyd av at han slår henne. Det som derimot foreligger er på bevis på at hun ydmyker han verbalt og slår. At de har hatt et turbulent forhold er det ikke noe tvil om. At Johnny Depp er rusmisbruker gjør han ikke til noe konebanker av den grunn. Selv om det har narrative til Heard sine advokater, slik jeg ser det. Endret 1. juni 2022 av Lill :)
Ulefoss Skrevet 1. juni 2022 #5252 Skrevet 1. juni 2022 Hun jager ham, og kverulerer på hvordan hun slo ham. 5 1
Ardwinna Skrevet 1. juni 2022 #5253 Skrevet 1. juni 2022 Berping skrev (4 minutter siden): slå dytte. Eller så kanskje han va på vei å gå in i henne. Thats it Ja jeg ser levende for meg en sterkt ruset Johnny Depp som farer opp trappen i full fart, deiser borti Whitney bakfra (kanskje nok til at hun vakler og holder på å falle i trappa), for å komme seg forbi henne og kjefte på Amber. Amber blir forbanna, litt fordi han deiser borti søstera hennes men mest fordi hun allerede er sint på ham, og hopper til og klabber til ham. 1
Hank Amarillo Skrevet 1. juni 2022 #5254 Skrevet 1. juni 2022 Ardwinna skrev (2 minutter siden): Ja jeg ser levende for meg en sterkt ruset Johnny Depp som farer opp trappen i full fart, deiser borti Whitney bakfra (kanskje nok til at hun vakler og holder på å falle i trappa), for å komme seg forbi henne og kjefte på Amber. Amber blir forbanna, litt fordi han deiser borti søstera hennes men mest fordi hun allerede er sint på ham, og hopper til og klabber til ham. Jeg ser levende for meg at versjonen som kommer via Jennifer Howell stemmer. 4
charactouy Skrevet 1. juni 2022 #5255 Skrevet 1. juni 2022 Er det noen som følger med på noe live nå? Juryen er vel i gang med dagen?
Gjest Berping Skrevet 1. juni 2022 #5256 Skrevet 1. juni 2022 Hank Amarillo skrev (2 minutter siden): Jeg ser levende for meg at versjonen som kommer via Jennifer Howell stemmer. Var va det jennifear howell sa igjen?
Alauda Skrevet 1. juni 2022 #5257 Skrevet 1. juni 2022 Har ikke lest meg gjennom denne tråden, men synes det er interessant å observere hvordan noe sånt som 80% av de som følger med på saken støtter Jonny Depp, og spør meg om det er primært fordi han er mann eller fordi han er mest kjent fra før. Jeg følger litt med på saken med skrekkblandet fryd, krydret med en del skam over at jeg "koser meg" med deres intimsfære. Interessant og god kronikk om temaet - skrevet av Monica Lewinsky (av alle!): Monica Lewinsky’s Verdict on the Johnny Depp–Amber Heard Trial: We Are All Guilty | Vanity Fair 1 1
Hank Amarillo Skrevet 1. juni 2022 #5258 Skrevet 1. juni 2022 Berping skrev (6 minutter siden): Var va det jennifear howell sa igjen? 1 1 1
Gjest Berping Skrevet 1. juni 2022 #5259 Skrevet 1. juni 2022 (endret) Domestic violence often occurs when the abuser believes that they are entitled to it, or that it is acceptable, justified, or unlikely to be reported. Fra wiki amber ”If you poke animals enough i wil react” ”i Didnt punch you i hit you” ”Don’t be such a baby” ” ahahahahahahaha” løper etter Johnny, ikke lar han forlate leligheten. wonder Who is the abuser here Endret 1. juni 2022 av Berping
Valyria83 Skrevet 1. juni 2022 #5260 Skrevet 1. juni 2022 Alauda skrev (4 minutter siden): Har ikke lest meg gjennom denne tråden, men synes det er interessant å observere hvordan noe sånt som 80% av de som følger med på saken støtter Jonny Depp, og spør meg om det er primært fordi han er mann eller fordi han er mest kjent fra før. Jeg følger litt med på saken med skrekkblandet fryd, krydret med en del skam over at jeg "koser meg" med deres intimsfære. Interessant og god kronikk om temaet - skrevet av Monica Lewinsky (av alle!): Monica Lewinsky’s Verdict on the Johnny Depp–Amber Heard Trial: We Are All Guilty | Vanity Fair Er bare å se rettsaken det og bevisene som kom fra hver side. Så finner du fort ut hvorfor det er så mange som heller mot Depp sin side. Jeg visste en del fra før hva som ville komme i rettsaken av påstander og bevis i med at jeg har fulgt saken i over 2 år. Synes mange av de som er i denne tråden har vært utrolig flinke til å sette seg godt inn i saken og se det fra forskjellige synspunkter. Jeg mener det har absolutt ingenting med at han er mer kjent enn henne. Hans side og bevis av saken er mer troverdig enn hennes. Håper han vinner 🙏 3 2 3
Fremhevede innlegg