Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
17 minutter siden, inakristine said:

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lest hele denne tråden her, så jeg aner ikke hva som har skjedd tidligere. Men hvorfor brukte du ikke rapporteringsknappen hvis du følte deg urettferdig behandlet? Du har vel like mye rett til å si i fra som dem som opplever å bli trollet med?

Synes det er så rart at moderatorene ikke har vært mer deltagende i denne tråden her.

Det har jeg gjort og noe har blitt fjernet. 
De fjerner vel kun direkte brukerdebatt og ikke unødvendige og kjipe kommentarer som «la oss blokkere/ignorere den og den brukeren» og «vi ser alle hvem som er fan av Amber Heard her». Jeg har presisert flere ganger at jeg ikke finnes fan av Amber Heard og allikevel blir det slengt påstander i min retning om at jeg må være fullstendig dum i huet som kan «være på hennes lag». Det går faktisk an å ikke være på lag med noen av disse sjuke folka og heller ville diskutere denne saken mer generelt. Men tydeligvis ikke her inne. 

Endret av Licorne
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Linny111
Skrevet
13 minutter siden, Licorne said:

Så bra at du tør å si det! 🧡 Jeg gav helt opp for jeg ble virkelig sjokkert over hvor fiendtlig reaksjon jeg fikk og hvilke antagelser folk gjorde om meg og hva jeg mente etter kun et par innlegg. 

Mengden hets, latterliggjøring og ressurser som driver denne saken burde diskuteres, men det kan ikke diskuteres med folk som ikke vil erkjenne at mye av det kommer fra kvinnefiendtlige krefter. Selv etter avsløringer av hvordan sosiale medier er brukt som angrep i denne saken er det så mange som lukker øynene og skriker «men hun fortjener det!!». Aldri før har folk blitt bombardert med en slik sak i alle mulige kanaler uten at algoritmene skal ha lagt opp til det. Det burde ringe varselslamper hos de fleste. 

Siden vi er på kvinneguiden hadde jeg håpet på en mer fruktbar diskusjon om nettopp dette, men jeg følte jeg havnet i tidenes ekkokammer hvor tiktoks og barnslige meme’s som latterliggjør både profesjonelle aktører i denne saken og Heard og Depp selv ble gladelig delt og oppmuntret. 

Det som hadde gjort meg positivt overrasket var hvis bare 20 % av denne innsatsen som folk har lagt ned i denne saken ble brukt på en av de tusenvis av sakene hvor en mann var den åpenbare gjerningspersonen og kvinner ble hetset sekundet de forsøkte å komme frem med sine historier. Bill Cosby ble anklaget av over 60 kvinner og fremdeles er kommentarfeltene fulle av menn og kvinner som påstår de lyver og at han er uskyldig. Harvey Weinstein hadde også en åpen rettssak men ingen angrep hans jurister eller lagde hashtags om hvor stygg han var eller absurde kallenavn. De fleste trodde ikke på kvinnene som kom frem først uansett og kalte de det samme som de kaller Heard. Golddiggers, løgnere, horer. Det er denne åpenbare forskjellsbehandlingen i sosiale medier som burde være svært bekymrende for alle som bryr seg om at kvinner (og menn) skal tørre å komme frem med sine historier, uavhengig av hvorvidt Heard har løyet eller ikke. Hverken Depp eller Heard kommer godt ut av denne saken (dont get me started om hvordan flere her inne sitter med hjerteøyne mot Johnny Depp etter alt det jævlige han har sagt om andre kvinner) og da gjenstår det å se hvordan nestemann ut vil bli behandlet. Jeg tror vi kommer til å se tilbake på denne saken og se hvor utrolig ødeleggende den var, og da er det antageligvis for sent. 

Takk for at du er her og skriver dette. Jeg synes alt dette er ganske skummelt. Det tar virkelig helt av.

Skrevet

I kronikken i VG skriver hun kvinner (og menn). At parentes brukes om menn sier vel en hel del om holdningene hennes.

»Den maner ikke til at voldsutsatte kvinner (og menn) skal anmelde sin voldelige partner.»

Hilsen kvinne 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker at det er en veldig dårlig kombo når en alkoholiker/narkoman med altfor mye penger og høy selvtillit blir sammen med en psykisk ustabil/syk person med masse penger og selvtillit. Det virker som store skuespillere på deres nivå ikke har noen rundt de som passer på, setter grenser, sier ifra. 

• Liker 5
Gjest Raffalayla
Skrevet (endret)

I mannsdominerte, patriarkalske kulturer holder kvinner tyst i redsel for følgende: Hva vil folk si.

Ja, hvem vet hvor mange kvinner som blir voldtatt med en whiskeyflaske med knust tut som ikke tør å stå frem i fremtiden, nå som Amber Heard ikke ble trodd...

Hadde Johnny Depp vært skyldig i disse grove anklagene, hadde den gjengse mann og kvinne lett gjennomskuet fyren, og så hadde han blitt spist levende.. som Weinstein og hundrevis av andre de siste årene.

Endret av Raffalayla
Gjest Berping
Skrevet (endret)
Lilla33 skrev (16 minutter siden):

I kronikken i VG skriver hun kvinner (og menn). At parentes brukes om menn sier vel en hel del om holdningene hennes.

»Den maner ikke til at voldsutsatte kvinner (og menn) skal anmelde sin voldelige partner.»

Hilsen kvinne 

Les lengre ned. Kan også være sån at amber har utnyttet metoo bevegelsen. Ikke glem det. Alle som har sett rettegangen , vet nokk om nå at det det er høyt trolig/ sant! 
I tillegg så ska man ikke ærekrenke mennesker i media på den måten som amber gjorde- det funker jo ikke! Spesiellt ikke når amber er minst like skitten og voldlig! Johnny er ikke en konebanker ! Så enkelt er det. Plus at riktige offre beteer seg ikke slik som amber - hun er presis som advokaten nevnte: a deeply trouble person. 

Endret av Berping
Gjest Raffalayla
Skrevet (endret)

Det blir som å si "hvilke afro-amerikanere skal nå tørre å stå frem med sine historier om opplevd rasisme", når en ser hvordan Jussie Smollet ble behandlet etter å ha stått frem med sin "historie"..

Endret av Raffalayla
Skrevet
9 minutter siden, Licorne said:

Det har jeg gjort og mye har blitt fjernet. 
De fjerner vel kun direkte brukerdebatt og ikke unødvendige og kjipe kommentarer som «la oss blokkere/ignorere den og den brukeren» og «vi ser alle hvem som er fan av Amber Heard her». Jeg har presisert flere ganger at jeg ikke finnes fan av Amber Heard og allikevel blir det slengt påstander i min retning om at jeg må være fullstendig dum i huet som kan «være på hennes lag». Det går faktisk an å ikke være på lag med noen av disse sjuke folka og heller ville diskutere denne saken mer generelt. Men tydeligvis ikke her inne. 

Ja det er ganske spesielt, men dette er jo egentlig kvinneguiden i et nøtteskall. 

Enten ser man visst på denne saken som en seiersmarsj for menn som er ofre for vold i hjemmet, eller så er man på lag med Heard. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest Raffalayla
Skrevet
Aliquis skrev (Akkurat nå):

Ja det er ganske spesielt, men dette er jo egentlig kvinneguiden i et nøtteskall. 

Enten ser man visst på denne saken som en seiersmarsj for menn som er ofre for vold i hjemmet, eller så er man på lag med Heard. 

Eller så er man blant dem som synes at det er få ting som smaker bedre enn rettferdighet.

Skrevet
8 minutter siden, Raffalayla said:

I mannsdominerte, patriarkalske kulturer holder kvinner tyst i redsel for følgende: Hva vil folk si.

Ja, hvem vet hvor mange kvinner som blir voldtatt med en whiskeyflaske med knust tut som ikke tør å stå frem i fremtiden, nå som Amber Heard ikke ble trodd...

Hadde Johnny Depp vært skyldig i disse grove anklagene, hadde den gjengse mann og kvinne lett gjennomskuet fyren, og så hadde han blitt spist levende.. som Weinstein og hundrevis av andre de siste årene.

Er det virkelig dette nivået denne tråden er på? 

Om en av vår tids mest berømte skuespillere hadde vært skyldig hadde den gemene hop lett sett det på han? Er du klar over at folk flest er omtrent like gode på å vite om folk lyver som et myntkast? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Raffalayla
Skrevet (endret)
Aliquis skrev (3 minutter siden):

Er det virkelig dette nivået denne tråden er på? 

Om en av vår tids mest berømte skuespillere hadde vært skyldig hadde den gemene hop lett sett det på han? Er du klar over at folk flest er omtrent like gode på å vite om folk lyver som et myntkast? 

Mener du f eks når man ser intervju med prince Andrew, om hans forhold til Epstein, at det ikke er lekende lett å se at fyren lyger? Har du selv hatt/har barn, har du omgås dem? Har du ikke kollegaer/bekjente som er notoriske løgnere?

Å lese og tyde hverandres kroppsspråk er noe vi mennesker er supereksperter på.. hvis du synes det er vanskelig å se når folk åpenbart lyver, er du unntaket fra regelen.

Endret av Raffalayla
Skrevet (endret)
Klappe skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker at det er en veldig dårlig kombo når en alkoholiker/narkoman med altfor mye penger og høy selvtillit blir sammen med en psykisk ustabil/syk person med masse penger og selvtillit. Det virker som store skuespillere på deres nivå ikke har noen rundt de som passer på, setter grenser, sier ifra. 

Helt enig men stryk penger . Penger og berømmelse kom inn som en  faktor i etterkant og spilte inn i forhold til søksmålene og hvor kjent denne saken ble og mediesirkuset rundt det .

Alkohol, drugs , psykiske issues og behov for selvhevdelse er representert hos begge her (selv om Johnny ikke har personlighetsforstyrrelse har han adhd og bagasje etter en vanskelig barndom ) .  Det var disse tingene  som var giftig for forholdet .

Endret av FruR
  • Liker 5
Skrevet
Just now, Raffalayla said:

Mener du f eks, når man ser intervju med prince Andrew, om hans forhold til Epstein, at det ikke er lekende lett å se at fyren lyger? Har du selv hatt/har barn, har du omgås dem? Har du ikke kollegaer/bekjente som er notoriske løgnere?

Å lese kroppsspråk er noe vi mennesker er supereksperter på.. hvis du synes det er vanskelig å se når folk åpenbart lyver, er du unntaket fra regelen.

Du er ikke klar over at folk er omtrent like gode til å spotte løgn som et myntkast altså. Da fikk man det bekreftet i hvert fall. At du tror du kan det endrer dessverre ikke på noe.

Her er en artikkel du nok kan ha nytte av. Den linker videre til flere relevante studier. 

Den relevante delen er allerede i første setning:

Research has consistently shown that people's ability to detect lies is no more accurate than chance, or flipping a coin. This finding holds across all types of people — students, psychologists, judges, job interviewers and law enforcement personnel.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (3 minutter siden):

Helt enig men stryk penger . Penger og berømmelse kom inn som en  faktor i etterkant og spilte inn i forhold til søksmålene og hvor kjent denne saken ble og mediesirkuset rundt det . Men alkohol drugs , psykiske issues og behov for selvhevdelse var det som var giftig for forholdet. 

Men med alle de pengene de to har så er de på et annet nivå enn vi aldri kommer til å oppleve, og det virker som det ofte kan klikke for folk som har så mye penger. De lever i en egen verden som ikke hadde vært der hvis ikke de var søkkrike

• Liker 4
Skrevet
Hatsumomo skrev (59 minutter siden):

Skremmende:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9Kapml/en-katastrofe-for-partnervoldsofre

Godt å se at kommentarfeltet reagerer ihvertfall. 

Kronikken avsluttes med følgende setninger: De fleste har valgt å tro på mannen. Og det er greit. Det som ikke er greit er at de har følt seg berettiget til å hundse kvinnen. Det er nedslående, og det er livsfarlig. For det vil stilne andre. 

Hva er skremmende med dette? 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Gjest Berping
Skrevet (endret)
FruR skrev (56 minutter siden):

Helt enig men stryk penger . Penger og berømmelse kom inn som en  faktor i etterkant og spilte inn i forhold til søksmålene og hvor kjent denne saken ble og mediesirkuset rundt det . Men alkohol drugs , psykiske issues og behov for selvhevdelse var det som var giftig for forholdet. 

Johnny er kjent for å ha dårlig selvtilitt. Så det der stemmer ikke. 
amber har gjort feil her- påstått noe som ikke er sant. Og nå må hun ta sitt kast og fordi hun var voldlig både verbalt og fysiskt. Og jævelig skummel personlighet. Dem som har hatt en stalker , en som truer en som lætteliggjor/ forminsker en som partner i mange år. Både i forholdet men også etter bruddet kjenner seg nok igjen i saken. Og står på johnnys side

det finnes også svært mye bevis på at amber lyver. Så mye bevis i saken generellt. Hadde det ikke funnets noen bevis, så kanske saken hadde slått ut annerledes! Men når så mye bevis peker på at amber ikke er så perfekt som hun prøver å fremstå , at hun både er voldlig verbalt  og fysisk, men også skummel som person og ikke i det hele tatt fremstår som et offer. Da er det flaut på vegnene av virkelige offre. Bare se på nette Hvor mange som står frem nå , på youtube i kommentarsfeldet Fex. Som er virkelige offre som sier at det er flaut på dems vegner - fordi amber lyver! Og amber har gått ut i media, i media? Og sagt saker / klandret Johnny uten å nevne hvor jævelig hun var selv. Nei Takk slike mennesker må settes på plass og ta konsekvensen/ ta ansvar! For samfundets sikkerhet men også for virkelige offre! Både menn og kvinner! 

Endret av Berping
Skrevet (endret)
Raffalayla skrev (6 timer siden):

Å lese kroppsspråk er noe vi mennesker er supereksperter på.. hvis du synes det er vanskelig å se når folk åpenbart lyver, er du unntaket fra regelen.

AndreW, Epstin og barnet ditt er ikke anerkjente skuespillere . Tror du virkelig at Johnny Depp ikke klarer å spille troverdig hvis han ville ? Har du så lite tiltro til han som skuespiller? Sier ikke at han har gjort det men hvis han var skyldig i å  ha banket opp Amber og ønsket å fremstå troverdig hadde han selvfølgelig hatt null problem med å spille søt uskyldig kjekkas . 

Endret av FruR
  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Gjest Raffalayla
Skrevet
Aliquis skrev (2 minutter siden):

Du er ikke klar over at folk er omtrent like gode til å spotte løgn som et myntkast altså. Da fikk man det bekreftet i hvert fall. At du tror du kan det endrer dessverre ikke på noe.

Her er en artikkel du nok kan ha nytte av. Den linker videre til flere relevante studier. 

Den relevante delen er allerede i første setning:

Synd jeg ikke hadde den artikkelen for hånd når jeg var seks år gammel og- med smuler på fingrene- ble beskyldt av mamma for å ha stjålet fra kakeboksen. 

Rart at du aldri har opplevd å se noen lyve mens de lyver. Det er på mange måter en ganske fascinerende opplevelse.

Artikkelen er for øvrig det dummeste jeg har lest på en stund.

Gjest Raffalayla
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

AndreW, Epstin og barnet ditt er ikke anerkjente skuespillere . Tror du virkelig at Johnny Depp ikke klarer å spille troverdig hvis han ville ? Har du så lute tiltro til han som skuespiller? Sier ikke at han har gjort det men hvis han var skyldig i å banket opp Amber og ønsket å fremstå tror verdig hadde han selvfølgelig hatt null problem med å spille søt uskyldig kjekkas . 

Har du sett Amber Heard vitne om voldsepisodene? Om voldtekten? Ja eller nei. Liten vits å diskutere videre hvis nei.

Skrevet
Raffalayla skrev (Akkurat nå):

Har du sett Amber Heard vitne om voldsepisodene? Om voldtekten? Ja eller nei. Liten vits å diskutere videre hvis nei.

Ja selvfølgelig 

• Hjerte 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...