Gjest Berping Skrevet 31. mai 2022 #5061 Skrevet 31. mai 2022 (endret) Hunter7 skrev (6 minutter siden): Helt enig. Samfunnet har - beklageligvis - fortsatt en lang vei å gå når det kommer til kvinner som utsettes for partnervold. Enda mer forstemmende er det at samfunnet er lysår unna å innrømme menn som utsettes for partnervold de samme rettigheter, tiltak, og støtteordninger som per i dag eksisterer for kvinner. Menn har sågar et svakere rettsvern enn kvinner i saker som omhandler partnervold. I et samfunn som har likestilling og likeverd mellom kjønnene som et av sine høyeste mål, kreves det også at man er villig til å innrømme at kvinner kan være like grusomme som menn. Metodene for utøvelsen av grusomheter kan riktignok være ulike, men for offeret - være seg mann eller kvinne - er og blir konsekvensene skjellsettende, rystende, og traumatiserende. Dette var veldig bra beskrevet! Burde publiseres i media / nyhetene. 🙏🏻mentoo Endret 31. mai 2022 av Berping
Aliquis Skrevet 31. mai 2022 #5062 Skrevet 31. mai 2022 1 minutt siden, Kaktusogsol said: Tåler ikke å høre at du har misforstått uttrykket? Joda, det går fint. Jeg mener bare det er ganske patetisk å gå i den retningen, og at det tyder på at man har lite fornuftig å komme med. 1 3
Valyria83 Skrevet 31. mai 2022 #5063 Skrevet 31. mai 2022 Normalt at juryen bruke tid på en slik sak. Prøver å smøre meg med litt tålmodighet. 🤪 1
Kaktusogsol Skrevet 31. mai 2022 #5064 Skrevet 31. mai 2022 Aliquis skrev (1 minutt siden): Joda, det går fint. Jeg mener bare det er ganske patetisk å gå i den retningen, og at det tyder på at man har lite fornuftig å komme med. Åja. 1
Gjest inakristine Skrevet 31. mai 2022 #5065 Skrevet 31. mai 2022 (endret) . Endret 25. juni 2022 av inakristine
~ Ada ~ Skrevet 31. mai 2022 #5066 Skrevet 31. mai 2022 Aliquis skrev (4 minutter siden): Du klager altså på inflasjonen i å kalle folk narsissist, men kommer likevel med din egen hobbydiagnose i samme innlegg. Ser du ikke ironien? Om du mener Johnny Depp er en god representant for stemmeløse, så må jeg si at jeg blir ganske forfjamset. Dette er en av de mest populære filmstjernene de siste tiårene, og en person som har nok resurser til å påvirke offentlig oppfatning i en grad de aller fleste bare kan drømme om. Stemmeløs? Virkelig? Du må nok lese innlegget mitt på nytt. Narsissistisk mishandling er forøvrig med henvisning til en viss type atferd. Svært mange psykisk syke og ikke minst mennesker med ulike personlighetsforstyrrelser viser ekstrem narsissistisk atferd som del av sitt forsvar og navigering. Mange er selvsagt også ikke slik, selv om de strever med ulike ting. Til det siste: Det er jo ikke han som er stemmeløs nå...han gir en viktig offentlig stemme til det underkommuniserte. Som forøvrig også gjelder vold mot menn, som flere har poengtert gjentatte ganger. 3
FruR Skrevet 31. mai 2022 #5067 Skrevet 31. mai 2022 Hank Amarillo skrev (14 minutter siden): Hvem er i dette PR-teamet? Hvis du ikke tror Johnny har et pr team som jobber på spreng rundt denne saken er du passe naiv. 1 1 4
Aliquis Skrevet 31. mai 2022 #5068 Skrevet 31. mai 2022 4 minutter siden, ~ Ada ~ said: Du må nok lese innlegget mitt på nytt. Du sier altså ikke at hun har EUPF? 2
Licorne Skrevet 31. mai 2022 #5069 Skrevet 31. mai 2022 7 minutter siden, inakristine said: Hva var det som var så ufint med det Kaktusogsol sa? Er kommentaren hennes alt som skal til for å gi deg et inntrykk av at en tråd er fiendtlig? Hun rettet jo bare på en feil en annen bruker gjorde? Eller blir det sett på som brukerdebatt? 🤔 Det er fullstendig unødvendig å rette på andres skrivefeil her inne og når det er det første man gjør (og da kun mot de som sier noe som går i mot strømmen) så er det åpenbart fordi man ønsker å være frekk. Og nei, det er selvfølgelig ikke det eneste som skulle til for å påstå at denne tråden er fiendtlig, jeg har sagt ifra om det tidligere også. Du kan jo se hvordan folk har blitt snakket til her så fort man våger å stille et spørsmål eller legge frem en påstand som er noe annet enn «Amber Heard er ondskapen selv». Jeg forsøkte selv å belyse noen andre synspunkter og stilte noen spørsmål i denne tråden og ble bedt om å forlate tråden av flere brukere fordi jeg tok feil, var like ille som Heard og umulig kunne ha fulgt med på saken. Fullstendig uten grunnlag. Det er toxic som bare faen. 2 4 1
Hank Amarillo Skrevet 31. mai 2022 #5070 Skrevet 31. mai 2022 (endret) FruR skrev (4 minutter siden): Hvis du ikke tror Johnny har et pr team som jobber på spreng rundt denne saken er du passe naiv. Sa jeg at han ikke hadde det? Vil tro alle A-kjendiser har et PR-team. Det jeg påpeker er at man kan ikke slutte seg til at fordi en person får fordelaktig PR så kan det tilskrives talentet til PR-teamet. Det er ikke et 1 til 1 forhold mellom dette, Heard hadde vel PR-teamet til Obama når rettsaken startet. Er de inkompetente da, siden PRen hun fikk var en katastrofe? Endret 31. mai 2022 av Hank Amarillo 9 1
~ Ada ~ Skrevet 31. mai 2022 #5071 Skrevet 31. mai 2022 Aliquis skrev (3 minutter siden): Du sier altså ikke at hun har EUPF? Jeg trodde du mente narsissistisk pf. Jo, jeg viste til eupf og dramatiserende pf ref Dr. Curry. Det er ikke min egen hoppydiagnostisering 4
Klappe Skrevet 31. mai 2022 #5072 Skrevet 31. mai 2022 Drizzt skrev (15 timer siden): Nei, det er bare noe hun selv hevdet for å sette seg i offerrollen. Walter Hamada fra Warner Bros. vitnet at rollen ikke er endret siden de startet å jobbe med filmen i 2018. Men det er sant at studio ville fjerne henne på grunn av dårlig kjemi med Momoa. Det var jo en kvinne som var spesialistvitne(?) i rettssaken som hadde gjort mye undersøkelse hvordan denne saken hadde gått ut over begge sider i saken. Det var hun som fortalte dette om at mange scener var kuttet. Hun sa også at Momoa elsket å jobbe med Heard så de ryktene om dårlig kjemi ikke stemte
Gjest Berping Skrevet 31. mai 2022 #5073 Skrevet 31. mai 2022 (endret) Drizzt skrev (23 timer siden): Vi er en gjeng venninner som vil gjøre det. Vi tar sterk avstand fra hennes ord og handlinger og at hun ikke fikk sparken fra filmen. Flere som vil bli med? Det blir et tydelig tegn til filmmakerne at publikum tar avstand fra vold. Jeg støtter Johnny. Men kommer se på aquaman uansett for jeg likte filmen. Og det var ikke pga amber. Kanskje jeg ikke vil klare å se på filmen om hun vinner. Vet ikke om jeg takler å se på en løyner. Får se…. Endret 31. mai 2022 av Berping
Gjest Made4u Skrevet 31. mai 2022 #5074 Skrevet 31. mai 2022 Elhaym skrev (Akkurat nå): Vg hadde en fin kommentar om denne saken idag. At dette er blitt kringkastet er helt krise. https://www.vanityfair.com/style/2022/05/monica-lewinskys-verdict-on-the-johnny-depp-amber-heard-trial?mbid=social_twitter&utm_brand=vf&utm_medium=social&utm_social-type=owned&utm_source=twitter Det var veldig bra skrevet synes jeg, sett det samme bli argumentert andre steder men ikke like godt som i den artikkelen, det som står der beskriver absurditeten ganske så bra...
Gjest Linny111 Skrevet 31. mai 2022 #5075 Skrevet 31. mai 2022 9 minutter siden, Licorne said: Det er fullstendig unødvendig å rette på andres skrivefeil her inne og når det er det første man gjør (og da kun mot de som sier noe som går i mot strømmen) så er det åpenbart fordi man ønsker å være frekk. Og nei, det er selvfølgelig ikke det eneste som skulle til for å påstå at denne tråden er fiendtlig, jeg har sagt ifra om det tidligere også. Du kan jo se hvordan folk har blitt snakket til her så fort man våger å stille et spørsmål eller legge frem en påstand som er noe annet enn «Amber Heard er ondskapen selv». Jeg forsøkte selv å belyse noen andre synspunkter og stilte noen spørsmål i denne tråden og ble bedt om å forlate tråden av flere brukere fordi jeg tok feil, var like ille som Heard og umulig kunne ha fulgt med på saken. Fullstendig uten grunnlag. Det er toxic som bare faen. Veldig enig. Jeg tør ikke ta del i denne debatten i det hele tatt på grunn av dette.
Gjest Kattedama Skrevet 31. mai 2022 #5076 Skrevet 31. mai 2022 Aliquis skrev (28 minutter siden): Du klager altså på inflasjonen i å kalle folk narsissist, men kommer likevel med din egen hobbydiagnose i samme innlegg. Ser du ikke ironien? Om du mener Johnny Depp er en god representant for stemmeløse, så må jeg si at jeg blir ganske forfjamset. Dette er en av de mest populære filmstjernene de siste tiårene, og en person som har nok resurser til å påvirke offentlig oppfatning i en grad de aller fleste bare kan drømme om. Stemmeløs? Virkelig? Det er jo i kraft av å være kjent at han kan være en stemme for de stemmeløse menn, de som blir utsatt for vold og annen mishandling. Utifra de bevisene som er forelagt er det ingen tvil om at Heard har en atferd som er er avvikende.
bnb90 Skrevet 31. mai 2022 #5077 Skrevet 31. mai 2022 23 hours ago, Thaila said: Hvordan skal du boikotte? Ved å ikke se filmen? 😅 tror du virkelig det har noe å si? Jeg ville ikke sett den til å begynne med.. har alt å si, færre penger i kassen for produksjonen gjør at amber heard ikke får noen flere jobber hadde kjønn vært omvendt så hadde du aldri skrevet dette, men er nok sikkert mange amber heards her inne som støtter voldskvinner 2
Klappe Skrevet 31. mai 2022 #5078 Skrevet 31. mai 2022 Hvis Depp «taper» i retten tror jeg dette er mye pga måten han har oppført seg i retten. (Tulleoppførsel) 1
bnb90 Skrevet 31. mai 2022 #5079 Skrevet 31. mai 2022 er ikke fan av cancelculture men skal ikke se denne pga 1. aquaman suger 2. amber heard skal jobbe på mcdonalds etter hun er ferdig i fengsel, ikke få en ny filmrolle 2
Drizzt Skrevet 31. mai 2022 #5080 Skrevet 31. mai 2022 Klappe skrev (3 minutter siden): Det var jo en kvinne som var spesialistvitne(?) i rettssaken som hadde gjort mye undersøkelse hvordan denne saken hadde gått ut over begge sider i saken. Det var hun som fortalte dette om at mange scener var kuttet. Hun sa også at Momoa elsket å jobbe med Heard så de ryktene om dårlig kjemi ikke stemte Det var ikke rykter. Det var beslutningstakerne i Warner Bros som bestemte dette med dårlig kjemi og dette ble forklart i retten - de måtte kompensere masse med post-production og diverse filmtriks den manglende kjemien mellom de to. Og så var det den offisielle representanten fra Warner Bros som sa at hennes rolle er storsett det samme som opprinnelig tiltenkt i 2018. 3
Fremhevede innlegg