Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
Valyria83 skrev (6 minutter siden):

Hun startet dette med å gå til media. Han trygler henne i opptakene om at de må løse dette på en fredfull måte. 

Han har all rett til å forsvare seg mot den løgnhalsen.!

Hun ville ikke ha rettssaken i Virginia, men i California. Hun ville ikke ha kamera inne i rettssalen, JD ville det. Hun har noe å skjule, han har ikke det. JD visste at hans eneste sjanse var å avsløre henne offentlig selv om det innebærer at han også fremstilles negativt med tanke på alkohol og narkotika.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får en vel vente enda lengre da… god natt, folkens!

• Liker 3
Skrevet
Ambeh skrev (2 minutter siden):

Juryen går hjem nå, vi kan slappe av.

Thildamor skrev (1 minutt siden):

Da får en vel vente enda lengre da… god natt, folkens!

Godnatta, snakkes i morgen 😊

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tror denne saken kan være viktig for å belyse at menn også kan bli utsatt for partnervold, og kanskje fjerne noe av stigmaet rundt dette. Selv om man er rik, populær, pen -  og mann - så kan man fortsatt bli offer for fysisk og mental abuse.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, Valyria83 said:

Hun startet dette med å gå til media.

Det gjorde hun nok, og mye tyder på at hun har vært voldelig, men det er ikke noe bevis på at Depp er fullstendig uskyldig i denne saken.

På en annen side er det jo ikke sånn at man burde trenge å vise sin uskyld, men denne saken blir jo fort litt sånn med tanke på at det er en sak om æreskrenkelser og ikke en straffesak. 

Det er i det hele tatt få beviser, og det står ikke helt i stil til Depps massive PR-seier. Det eksisterer faktisk en mulighet for at Heard har blitt utsatt for vold, og at hun nå i tillegg blir nedrent av drapstrusler og det som verre er. All den ekstra oppmerksomheten er åpenbart bra for Depp, men signaleffekten er absolutt ikke heldig. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Aliquis skrev (14 minutter siden):

Depp gikk strengt talt til sak mot Heard, ikke motsatt. 

Med god grunn.

Ville ikke du annmeldt en overgriper som både 1) utsatte deg for fysisk og psykisk vold, 2) og anklaget deg for overgrepene og volden som var gjort mot deg?

Ville du som offer latt en overgriper komme unna med både å utsette deg for vold, og fremstille deg som en overgriper?

Neppe. Så Depp hadde all grunn til å gå til sak mot Amber.

Johnny er offeret her, og det hadde du fått med deg om du har fulgt rettsaken (slik vi har) og ikke bare lest tabloide overskrifter som kun ønsker å sjokkere og selge.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
45 minutter siden, Aliquis said:

Uansett utfall kommer denne rettssaken til å ha tragiske konsekvenser for å si i fra om partnervold. 

Ja, skrekk og gru om noen fikk mot til å stå opp mot folk, som har manipulert og lurt omverdenen til å tro at ting er noe annet enn de reelle faktaene er. 
Skrekk og gru om tabuen rundt vold mot folk ble rokket ved. 
Skrekk og gru om folk turte å stå fram og si at ja, jeg står fram som ett offer. 
Skrekk og gru om det ikke ble like lett å manipulere omverden for utøveren av volden.

Det er mang en sjel som har stått igjen, ribbet og sliten fordi dem makter ikke, klarer ikke, å stå imot alt det djevelske slike personer kan finne på å gjøre.

Jeg ser lyst på det. Jeg håper at flere tar til motmæle og tør å stå fram, tørre å si at nok er nok. 
Irrelevant om hvilket kjønn utøveren av volden har!
Irrelevant om hvilket kjønn offeret har!

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
2 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Med god grunn.

Ville ikke du annmeldt en overgriper som både 1) utsatte deg for fysisk og psykisk vold, 2) og anklaget deg for overgrepene og volden som var gjort mot deg?

Depp har vel strengt talt ikke anmeldt Heard for noe. Han har gått til sivilt søksmål. Dette burde du vel visst om du "har fulgt rettssaken og ikke bare lest tabloide overskrifter". 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Aliquis skrev (19 minutter siden):

Han har et godt PR-team, det skal han ha. 

Nei, dette handler ikke om PR-team.

Uansett hvor sterkt team man har, ville det aldri ha reddet Amber. Fordi hun er en løgnaktig narsissist, som har misbrukt Johnny, og nå blir hun avslørt fordi hun har både mangel på bevis, men også vitner som motbeviser Heard.

Depp blir ikke trodd fordi han har et godt PR-team, men fordi han faktisk forteller sannheten, og ikke blir tatt i gjentatte løgner under ed, slik Amber har.

Amber har stjålet flere av «overgreps» og «voldshistoriene» fra andre offer, en helt motbydelig ting å gjøre. Skjønner ikke at det er mulig å bli så ondsinnet. Ikke bare lyver hun, men hun utlever andre voldsoffer, og serverer deres tragiske historier som egen narrativ, kun for å bryte ned og ødelegge en uskyldig mann. Amber trenger profesjonell psykiatrisk hjelp, og det har alle som faktisk har fulgt rettsaken sett.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Aliquis skrev (6 minutter siden):

Depp har vel strengt talt ikke anmeldt Heard for noe. Han har gått til sivilt søksmål. Dette burde du vel visst om du "har fulgt rettssaken og ikke bare lest tabloide overskrifter". 

Kan du ikke slutte å si "streng talt". Det heter "strengt tatt".

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

God natt alle, håper de blir ferdige i morgen! 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Kaktusogsol said:

Hvorfor går dere rett i angrep med ufine kommentarer og slikt pirk som dette her med en gang det er noen som sier noe «i mot» det dere stort sett snakker om i denne tråden? Jeg har virkelig aldri sett maken til fiendtlig tråd på KG noen gang. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
5 minutter siden, Kaktusogsol said:

Jeg må si det er komisk at det er dette du velger å fokusere på.

Jeg ville også vært litt mer nøye på å faktisk sitere meg riktig når du skal pirke på denne måten. Jeg skrev strengt talt "strengt talt", ikke "streng talt". 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Aliquis skrev (1 time siden):

Uansett utfall kommer denne rettssaken til å ha tragiske konsekvenser for å si i fra om partnervold. 

Nei. Det belyser narsissistisk mishandling, som er underkommunisert og fullstendig ødelagt av inflasjonen det går i å kalle enhver drittsekk for narsissist.

Nei, hun er ikke diagnostisert med narsissistisk pf, men viser mye narsissistisk atferd likevel, noe som også kan sammenfalle med hennes eupf og dramatiserende pf. 

Rettssaken har vist den grusomme jævelskapen begått og gitt en stemme til alle stemmeløse.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
8 minutter siden, Tabris said:

Jeg tror denne saken kan være viktig for å belyse at menn også kan bli utsatt for partnervold, og kanskje fjerne noe av stigmaet rundt dette. Selv om man er rik, populær, pen -  og mann - så kan man fortsatt bli offer for fysisk og mental abuse.

Helt enig. 

Samfunnet har - beklageligvis - fortsatt en lang vei å gå når det kommer til kvinner som utsettes for partnervold. Enda mer forstemmende er det at samfunnet er lysår unna å innrømme menn som utsettes for partnervold de samme rettigheter, tiltak, og støtteordninger som per i dag eksisterer for kvinner. Menn har sågar et svakere rettsvern enn kvinner i saker som omhandler partnervold. 

I et samfunn som har likestilling og likeverd mellom kjønnene som et av sine høyeste mål, kreves det også at man er villig til å innrømme at kvinner kan være like grusomme som menn. Metodene for utøvelsen av grusomheter kan riktignok være ulike, men for offeret - være seg mann eller kvinne - er og blir konsekvensene skjellsettende, rystende, og traumatiserende.

• Liker 10
  • Hjerte 4
Skrevet
Hunter7 skrev (2 minutter siden):

Helt enig. 

Samfunnet har - beklageligvis - fortsatt en lang vei å gå når det kommer til kvinner som utsettes for partnervold. Enda mer forstemmende er det at samfunnet er lysår unna å innrømme menn som utsettes for partnervold de samme rettigheter, tiltak, og støtteordninger som per i dag eksisterer for kvinner. Menn har sågar et svakere rettsvern enn kvinner i saker som omhandler partnervold. 

I et samfunn som har likestilling og likeverd mellom kjønnene som et av sine høyeste mål, kreves det også at man er villig til å innrømme at kvinner kan være like grusomme som menn. Metodene for utøvelsen av grusomheter kan riktignok være ulike, men for offeret - være seg mann eller kvinne - er og blir konsekvensene skjellsettende, rystende, og traumatiserende.

🙌

• Liker 2
Skrevet
Aliquis skrev (44 minutter siden):

Han har et godt PR-team, det skal han ha. 

Hvem er i dette PR-teamet?

• Liker 3
Skrevet
Aliquis skrev (6 minutter siden):

Jeg må si det er komisk at det er dette du velger å fokusere på.

Jeg ville også vært litt mer nøye på å faktisk sitere meg riktig når du skal pirke på denne måten. Jeg skrev strengt talt "strengt talt", ikke "streng talt". 

Tåler ikke å høre at du har misforstått uttrykket?

• Liker 3
Skrevet
Just now, ~ Ada ~ said:

Nei. Det belyser narsissistisk mishandling, som er underkommunisert og fullstendig ødelagt av inflasjonen det går i å kalle enhver drittsekk for narsissist.

Nei, hun er ikke diagnostisert med narsissistisk pf, men viser mye narsissistisk atferd likevel, noe som også kan sammenfalle med hennes eupf og dramatiserende pf. 

Du klager altså på inflasjonen i å kalle folk narsissist, men kommer likevel med din egen hobbydiagnose i samme innlegg. Ser du ikke ironien? 

3 minutter siden, ~ Ada ~ said:

Rettssaken har vist den grusomme jævelskapen begått og gitt en stemme til alle stemmeløse.

Om du mener Johnny Depp er en god representant for stemmeløse, så må jeg si at jeg blir ganske forfjamset. Dette er en av de mest populære filmstjernene de siste tiårene, og en person som har nok resurser til å påvirke offentlig oppfatning i en grad de aller fleste bare kan drømme om. Stemmeløs? Virkelig? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...