Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
Thaila skrev (7 minutter siden):

Hvordan skal du boikotte? Ved å ikke se filmen? 😅 tror du virkelig det har noe å si? Jeg ville ikke sett den til å begynne med.. 

Det er jo den eneste måten :) Ikke se, ikke kjøpe billetter, ikke betale noen ting. Og til slutt ikke se den. Har ikke sett den første heller, men hørte den var elendig. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper egentlig at filmen får flere seere på grunn av Amber nå, ikke færre! Folk har lyst til å sitte og analysere henne..  

• Liker 2
Skrevet

Og uansett er det ikke sånn at det går ut over Amber. Hun har fått sin paycheck allerede. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Det står det er forskjellig på s 17?

Ja. Tenkte på juridiske forskjeller. Malice er ikke et juridisk ord, i hvertfall ikke her. S17 handler om hva malice betyr i dagligtale, og at dette ikke har noe med hva actual malice, et juridisk begrep, betyr.

Det er altså sånn jeg tolker s17, at juryen advares mot å henge seg opp i hva ordet malice  betyr i dagligtale.

Endret av Hank Amarillo
  • Nyttig 3
Skrevet
Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Ja. Tenkte på juridiske forskjeller. Malice er ikke et juridisk ord, i hvertfall ikke her. S17 handler om hva malice betyr i dagligtale, og at dette ikke har noe med hva actual malice, et juridisk begrep, betyr.

Ja, skulle akkurat til å skrive det. Det juridiske innebærer

with knowledge that it was false or with reckless disregard of whether it was false or not.”

Takk.

• Liker 3
Gjest Berping
Skrevet (endret)
Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

Data/statistikk? På meg virker det som at du trekker slutninger om hvordan mennesker med borderline er på bakgrunn av Amber Heard. Husk at alle mennesker med EUPF/BPD er forskjellige. Bare fordi Amber finner opp historier, så kan man ikke generalisere og tro at det gjelder folk flest med denne diagnosen. 

Har du forresten noen kilder på at mennesker med borderline har en tendens til å finne opp historier av sitt eget hode? For det vil jeg gjerne se, i så fall.

Nettopp. Jeg tror nok den dramatiserende personlighetsforstyrrelsen er årsaken til den overdrevne og teatralske måten å fremstå på, kombinert med løgnene og fabrikkering av voldshendelser. 

Jeg har skrevet utifra rettsaken og amber - Johnny. Har sett hele rettegangen og utgår fra data og analyse fra den.  Jeg har utgått ifra hva psykologer og psykiatriker har sagt gjenom hele rettssaken. Men også pålitlige psykologer / psykiatri utenfor rettegangen. Har har hele tia skrevet at man må huske at amber mest sannsynligt har borderline og historionic personlighetsforstyrelse og at man bør ha det i bakhode under rettegangen. Og har utgått fra statistik som vises under rettegangen. Du kan se den selv. Det får du vite at 89% av alle menn som utøver vold har en personlighetsforstyrelse. Og der ligger også bpd og narssisisme på lista. Også kvinner, vanligt at personlighetsforstyrelse ligger bak vold. Men ja selvfølgelig ikke alle men mange. 

Men ja visst jeg kan også sende en kilde her der du får beskrevet typisk Klassisk borderline 30-40%. Og da er det kun bdp og ikke historionic. Har du begge to så er sansynligheten større før det jeg har skrevet i tidligere inlegg. TO diagnoser i en som kan påvirke rettssaken. Og det må man ikke glemme! 

du vrir også og vender på mine ord hele tia og prøver å få meg til å ”stigmatisere” vilket jeg aldri har gjort. Jeg har skrevet at det er vanligt vilket er sant, men også tatt i betraktning over personlighetsforstyrelsene under rettssaken da jeg synes det er viktig. 

her: fra 22 min - 26 min får du forklaring , du kan også finne mer om statistik osv ved å se på Dr spiegels vitnesak- der han tar opp rapporter om vold og personlighetsforstyrelser. 

” that she distortes things alot, that She might even belive things that are not true quote on quote lie- But in reality She Actually belives it to be true because When your fused and undifferenchiated as much as people with borderline Are its Really easy to misstake your feelings from reality” klassic borderline .

Han nevner også i andre videor om borderline at dem iblandt finner på historier. Men nå har jeg sett igjenom 10 videor for å finne dette sitatet. Så du må gjerne ta å se igjenom alle videor for å få mer bpd statistik men også om selve diagnosen. Har selv også sett igjenom alle. Men det er svært mye under år tillbake så kan ikke lete igjenom alle. 

Sen kan du også gå in på nettet og Google bdp og historionic og lese på psykiatri sider, samt lese statistikk rapporter for å finne ut mer. Om du har lyst til det. 

og om jeg noen steder glemte å legge til historionic og kun bdp så er det fordi jeg har glemt det. Har skrevet mange inlegg her inne. Beklager for det. Jeg utgår fra to diagnoser ikke kun en. Og syns det er svært viktig i denne rettsaken. Og huske på at det har betydning. Og når bevisen er lagt så tyder også mye på at amber lyver. Hun har veldig klassiske symptomer. Og mye tyder på bpd og historionic. Der distorsions , løyn faktiskt er en del av det. Ikke alle men mange - spesiellt dem som utøver vold. 

og igjen, det er for meg heller ikke ulogisk. Siden jeg selv , eller ”friske” mennesker kan fantisere og tro at ting er sant. False memory og fantasi skjer også hos helt friske individer. Hvorfør høres det så ulogisk for deg at en med forstyrelse ikke klarer å distorte noe og dikte opp historier? 

https://worldnationnews.com/amber-heards-personality-disorder-was-linked-to-violence-and-making-up-stories-says-a-clinical-psychologist-who-evaluated-her/

A forensic clinical psychologist who evaluated Amber Heard testified in court on Tuesday that she had diagnosed the actor with borderline personality disorder and histrionic personality disorder.

“The anger of these people can sometimes erupt,” Curry said. “They tend to be very passive-aggressive. They can be self-indulgent, very self-centered. They may use manipulation tactics to get their needs met. They have a great need for attention, acceptance, approval.”

She added that borderline personality disorder “was a predictive factor for women who perpetrate violence against their partner.”

According to Curry, people with borderline personality disorder often “use the legal system” when threatened with abandonment.

“They can take on the role of the victim or the role of a princess, and even make up stories,” Curry said. “Sometimes, they’re meant to reinforce the role of the victim. Sometimes, those stories are to make them more interesting or ingrained in their minds so that they get respect and attention that way.”

Endret av Berping
Skrevet

Her anslås 1-3 dager til avgjørelse foreligger

• Liker 2
Skrevet

Har de ikke kuttet de fleste scenene hennes i filmen da? Burde jo støtte de i det😅 og hun gikk jo ikke opp i lønn som de andre skuespillerne som var med i nr.1 og tror jeg.. de fikk henne også til å trene hardt å lenge for en actionscene som de slettet. Tror hun er minimalt med.

• Liker 3
Skrevet
Klappe skrev (9 minutter siden):

Har de ikke kuttet de fleste scenene hennes i filmen da? Burde jo støtte de i det😅 og hun gikk jo ikke opp i lønn som de andre skuespillerne som var med i nr.1 og tror jeg.. de fikk henne også til å trene hardt å lenge for en actionscene som de slettet. Tror hun er minimalt med.

Herregud, så jævlig kjipt gjort. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg ser det nevnes personlighetsforstyrrelser i fleng her, men er hun ikke bare diagnostisert med Borderline P.F og Histrionisk/dramatiserende P.F.? Hvor kommer Emosjonelt ustabil P.F inn, som ofte nevnes gjennom her? 

Skrevet
PissiPus skrev (3 minutter siden):

Jeg ser det nevnes personlighetsforstyrrelser i fleng her, men er hun ikke bare diagnostisert med Borderline P.F og Histrionisk/dramatiserende P.F.? Hvor kommer Emosjonelt ustabil P.F inn, som ofte nevnes gjennom her? 

Emosjonelt ustabil pf og borderline er samme diagnose :) 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvor mange dager er det med kryssforhør av Amber? Jeg har fått sett hele kryssforhøret (day 2). Skal se day 1 i morgen. Synes alt kommer hulter til bulter når jeg søker på YouTube. Hvor finner man alt i rekkefølge?

Gjest inakristine
Skrevet (endret)

.

Endret av inakristine
Gjest Berping
Skrevet (endret)
Tvillingsjel skrev (10 minutter siden):

Hvor mange dager er det med kryssforhør av Amber? Jeg har fått sett hele kryssforhøret (day 2). Skal se day 1 i morgen. Synes alt kommer hulter til bulter når jeg søker på YouTube. Hvor finner man alt i rekkefølge?

gå in på kanalen - videor og spill alle som heter day 1, day 2, day 3, day 4 og så videre.

Endret av Berping
Skrevet
inakristine skrev (19 minutter siden):

Hvilken kanal er det du ser på? Jeg vet at mange følger med på Law & Crime, men hva med å prøve Emily D. Baker sin? Jeg tror det står på videoene hennes hvilken dag det er, men vet ikke om du liker at noen kommenterer saken underveis mens man selv ser på.

Takk :) 

Berping skrev (16 minutter siden):

gå in på kanalen - videor og spill alle som heter day 1, day 2, day 3, day 4 og så videre.

Takk :) 

Skal få svart deg mer i morgen vedrørende personlighetsforstyrrelser.

Gjest Berping
Skrevet

The actor lost a related libel case in London in 2020 after he sued British tabloid The Sun for referring to him as a “wife beater.” A judge found that The Sun had proved the article was substantially true despite a number of women backing him under oath, including former partner Vanessa Paradis, who is the mother of his two children, Lily-Rose and Jack, and ex-fiancée Winona Ryder. Following the U.K. verdict, Warner Bros. cut ties with Depp, dropping him from a Fantastic Beasts sequel that he had already begun to shoot.

så både johnnys eks fru til hans barn og eks fru siden tidligere var vitnen under uk trial? 🙀 

https://www.rollingstone.com/movies/movie-news/johnny-depp-amber-heard-defamation-trial-rape-1335637/amp/

Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (På 29.5.2022 den 10.09):

Med det sagt er jeg enig i at hun er slående vakker. Jeg kan godt forstå at mennesker tiltrekkes henne simpelthen pga hennes utseendet. At hun er slående vakker er noe hun selv er veldig klar over, og hun har nok brukt det for hva det er verdt. Og det er helt greit det, problemet er bare at hun ser ut til å tro at hennes utseendet (og seksualitet?) kan dekke over hennes uholdbare oppførsel.

Flere har nevnt dokumentaren i to deler som handler om Johnny versus Amber, der del en tar for seg J.D sin side og del to A.H sin side.

Jeg anbefaler alle å se dokumentaren, jeg mener ikke den taler A.H sin sak særlig mye, heller tvert imot, så viser filmen flere årsaker til hvorfor J.D ente opp med å tape saken mot The Sun til tross for at han hadde en sterk sak.

Aller best (som jeg ikke har opplevd at kom like tydelig frem i rettsaken) - er båndopptak av A.H når hun selv oppsøker J.D etter å ha fått besøksforbud mot ham.

Kort oppsummert hører man at han ber henne slutte å ta på ham. Hun sutrer og bærer seg, spiller «offerrollen» og fremstår hengiven mot ham. Det er han som avviser henne. Hun går så langt som å legge seg i senga hans, hvorpå han blir rasende og ber henne ha seg ut.

At hun legger seg i senga til en mann som gjentatte gang har sagt «dont touch me» og avvist henne, vitner for meg om et overmot når det gjelder egen seksualitet. Bare forestill dere det motsatte: en mann som går inn i en kvinnes hotellrom og hun ber ham om å gå, ikke ta på henne, og til slutt legger han seg i senga hennes. Den eneste årsaken til at hun tenker hun kan slippe unna med dette er jo nettopp fordi hun er en slående vakker, ung kvinne! 

J.D oppdager at hun tar ham opp og spør: «are you taping this? - Are you taping this»??! (Mer irritert i det ser ut til å gå opp for ham at hun gjør det) - ja, bekrefter hun. Da svarer han med å henvende seg til foreldrene til A.H (sier hello og navnene deres) og «sorry it didnt work out. I love you guys» - (noe i den stil) 

Hele denne sekvensen fra start til slutt som man hører i båndopptaket forteller så mye om A.H og J.D sin karakter.

Dette er da etter hennes utsagn mannen som har voldtatt henne med en flaske, slått henne sanseløs, brukket nesen hennes ved to anledninger og bedriver psykisk og fysisk vold over en lav sko. Som hun har fått besøksforbud mot.

- Hvor hun oppsøker ham og legger seg i senga hans og tigger for oppmerksomhet.

Og tar selv alt opp på bånd! 

Det er fullstendig bat shit crazy oppførsel!!

Så ja; hun er slående vakker. Men det er åpenlyst ikke bare en positivt ting. 

Og her er en hel haug av desperate tekstmeldinger sendt om morgenen, ikke én, ikke to, ikke ti, men en hel haug. Hun er helt desperat etter å ha kontrollen. Når han ikke svarte, bare fortsatte hun å sende. Ny melding hele tiden med noen sekunders mellomrom. Hva slags mønster er forresten det? Det «normale» hadde vel vært å skrive en lengre melding med alt hun skulle si, ikke å stadig vekk sende helt nye meldinger hele tiden? Det er en ustanselig foss av meldinger som blir sendt. Og som du skriver, hun la seg i sengen hans og nektet å dra fra hotellrommet.

Og hør forklaringen hennes i retten... er det noen som kan tro på dette?  Hun skulle forhindre ham fra å gå videre i «voldssyklusen.» Etter at han har bedt om å få være i fred... 

Jeg tror at når hun er i et forhold, så må partneren være i nærheten hele tiden. Besøksforbudet var antagelig bare et spill, hun er syk av lengsel i meldingene. «Don't force me to be something else to you.»

Flere av meldingene har også mange tastefeil, noe som indikerer at hun skriver rett fra impuls. Altså at hun får en tanke, og taster ned tankene i raskt tempo på telefonen. Det vises også fra hvor tett meldingene kommer.

Endret av Dogecoin
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Gjest Berping
Skrevet (endret)
Dogecoin skrev (16 minutter siden):

Og her er en hel haug av desperate tekstmeldinger sendt om morgenen, ikke én, ikke to, ikke ti, men en hel haug. Hun er helt desperat etter å ha kontrollen. Når han ikke svarte, bare fortsatte hun å sende. Ny melding hele tiden med noen sekunders mellomrom. Hva slags mønster er forresten det? Det «normale» hadde vel vært å skrive en lengre melding med alt hun skulle si, ikke å stadig vekk sende helt nye meldinger hele tiden? Det er en ustanselig foss av meldinger som blir sendt. Og som du skriver, hun la seg i sengen hans og nektet å dra fra hotellrommet.

Og hør forklaringen hennes i retten... er det noen som kan tro på dette?  Hun skulle forhindre ham fra å gå videre i «voldssyklusen.» Etter at han har bedt om å få være i fred... 

Jeg tror at når hun er i et forhold, så må partneren være i nærheten hele tiden. Besøksforbudet var antagelig bare et spill, hun er syk av lengsel i meldingene. «Don't force me to be something else to you.»

Flere av meldingene har også mange tastefeil, noe som indikerer at hun skriver rett fra impuls. Altså at hun får en tanke, og taster ned tankene i raskt tempo på telefonen. Det vises også fra hvor tett meldingene kommer.

Mest trolig personlighetsforstyrelse bak. Det er ikke normalt nei. Ikke dette heller: 

Depp’s lawyers plan to call a series of witnesses including police officers who responded to a May 2016 incident in Los Angeles. “The evidence will show that six days after Mr. Depp’s request for a divorce, and three days after Ms. Heard’s lawyer threatened Mr. Depp with claims of abuse if he did not agree to her financialdemands, Ms. Heard arrived at the courthouse in Los Angeles, California, to file for a restraining order for domestic abuse,” Chew said.

The sexual assault allegations during production of Pirates of the Caribbean brings a new twist to an incident that has been covered extensively over the years. 

https://www.rollingstone.com/movies/movie-news/johnny-depp-amber-heard-defamation-trial-rape-1335637/amp/

eller bara det når amber kastet flaska på Johnny, så kastet hun en til etter det. Og sen brente han med sigarett etterpå. Det er ikke impulsivt, det er å gjore det med uppsåt- vilje. - johnny når han vittnet.

som en tidligere sa : det er bat shit crazy. Hele rettssaken er 🦇 shit crazy! 

Endret av Berping
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
Berping skrev (3 timer siden):

The actor lost a related libel case in London in 2020 after he sued British tabloid The Sun for referring to him as a “wife beater.” A judge found that The Sun had proved the article was substantially true despite a number of women backing him under oath, including former partner Vanessa Paradis, who is the mother of his two children, Lily-Rose and Jack, and ex-fiancée Winona Ryder. Following the U.K. verdict, Warner Bros. cut ties with Depp, dropping him from a Fantastic Beasts sequel that he had already begun to shoot.

så både johnnys eks fru til hans barn og eks fru siden tidligere var vitnen under uk trial? 🙀 

Nei,verken Winona eller Vanessa var vitner i den rettsaken. 

https://www.google.com/amp/s/news.sky.com/story/amp/johnny-depp-libel-trial-winona-ryder-and-vanessa-paradiss-witness-statements-in-full-12029739

Endret av Sunfl0wer
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...