Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hank Amarillo skrev (20 minutter siden):

Det handler ikke om uenighet, det handler om saklighet

Jeg skjønte tegninga ganske kjapt da M4U dukket opp i tråden, og fikk mistankene bekreftet temmelig fort. Han er ikke her for å diskutere denne saken, han er bare innom med ujevne mellomrom for å gjenta noen faste gloser som han vet provoserer. Når det mistet litt effekten, høynet han med at kvinner er det svake kjønn og ikke evner å tenke selv. Kvinner er nemlig lett manipulerbare og leser bare Se & Hør. :ler:  Han vet jo at dette er både bensin og krutt på bålet.

Som et slags merkelig eksperiment, drar han frem ett av disse seriøse bevisene sine som i følge ham trumfer selve rettssaken; en gossip-artikkel fra Danmark... Å følge rettssaken er for kjedelig, det er tross alt gøyere å google "Sjalu Johnny Depp" og dele resultatet her.

Ingen tvil om at gutten har det artig i tråden. Han storkoser seg nok over reaksjonene han får. ;) 

Og nå gleder vi oss til i morgen! Kaaanskje bestemmer juryen seg for ett eller annet! :) Eller kanskje ikke. Gaaah, jeg er utålmodig!

Endret av Ardwinna
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ambeh skrev (6 minutter siden):

Det var en sminkør som vitnet som sa hun hadde sett blåmerke og sår på AH. Det var hun som sminket henne før hun skulle på James Corden talkshow.

Er det noe som er hevet over enhver tvil, er det at minst én person har begått mened i denne saken 😅

• Liker 9
Gjest Hoppetau
Skrevet
Hank Amarillo skrev (7 minutter siden):

Takk, leste det ikke så nøye første gang. Syntes disse tre punktene de skal svare ut ikke stemmer godt nok over ens med den listen på 7 spørsmål de har fått til å svare ja/nei på. 

I listen står det bare "er utsagnene falske" - ja/nei,  mens malice med "recless disregsad for the truth" åpner jo for du det for det aller meste var falskt, eller en bevisst stor fordreining av sannheten. I beskrivelsen av malice står det at det er en subjektiv vurdering, noe et rent ja/nei spørsmål i mindre grad er

Skrevet
Ambeh skrev (11 minutter siden):

Det var en sminkør som vitnet som sa hun hadde sett blåmerke og sår på AH. Det var hun som sminket henne før hun skulle på James Corden talkshow.

Ja, men visste ingenting om hvordan de var havnet der😉

• Liker 6
Skrevet
Rybka skrev (1 time siden):

Noen tekstmeldinger fra A.H:

https://www.thesun.ie/news/uk-news/5692506/amber-heard-court-last-day-evidence-johnny-depp/

Jeg reagerer på «It's ok mom. He's not beeing violent with me. He's just even raging in general. And the crazy mood swings and binges are really difficult for me to handle.»

og:

«My heart is broken. I'm ok physically. JD didn't hit me or anything last night.»...

Dette kan selvsagt ha forandret seg senere, jeg vet ikke akkurat datoen på disse meldingene, men hun spesifiserer i meldingene at han ikke er voldelig mot henne. Dette er fra A.H selv, og meldingene ble lest opp under rettssaken i England. 

A.H har en forklaring: «Heard told the court she lied about Depp not being violent as she was "so in love with Johnny at the time".

og:

Heard also said she lied to her mum about Depp allegedly attacking her so her dad wouldn't find out and potentially "act violently" towards the actor.

------------------------

Om man kjøper forklaringen, er det jo greit. Men det er interessant at A.H har skrevet at han ikke var voldelig mot henne, men at raseriet ble kanalisert i en annen retning. Ved minst ett tilfelle. Det er jo også dette inntrykket vi har fått gjennom bevisføringen. Men, svakheten er jo at det vel beskriver kun en enkelt kveld (?), det er kun to meldinger (mulig det finnes flere), det sier ikke nødvendigvis noe om hva som kan ha skjedd senere. Men interessant er det likefullt, hvis vi skal tro sms'ene hennes til moren.

Nøkkelpunkt; sms'ene beskriver hendelsene ikke lenge etterpå, mens forklaringen i retten i England er flere år senere, og kan ha blitt finpusset for å passe den senere utviklingen av forholdet deres.

Selvfølgelig løy hun da til sin mor nå som det passer hennes sak bedre 😂 Så flott av henne å tenke på JD og at hennes far ville vært voldelig mot ham. Eh ... voldelig far, voldelig datter? 😂

• Liker 4
Gjest Ambeh
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (36 minutter siden):

Ja, men visste ingenting om hvordan de var havnet der😉

Noe annet er at AH sendte vel melding dagen før (?), om at det kunde hende hun hadde blåmerker og var uvisst om hun skulle være med på dette programmet pga dette.

Det er lettere å se noe man forventer å se, spesielt når det i utgangspunktet ikke er tydelig.

(Edit: Jeg husket feil, det var til sin "publisher" hun sendte meldingen, og jeg vet dermed ikke om sminkøren også visste det på forhånd.)

Endret av Ambeh
Skrevet
Purple Basil skrev (24 minutter siden):

Det må være ekstremt få, de fleste vitnene sa de aldri hadde sett noen merker på henne. 

Det var veldig få, ja. Men uansett var det ingen av dem som så hvordan merkene ble til, så de kan ikke kobles til JD.

• Liker 2
Skrevet
Hoppetau skrev (8 minutter siden):

Takk, leste det ikke så nøye første gang. Syntes disse tre punktene de skal svare ut ikke stemmer godt nok over ens med den listen på 7 spørsmål de har fått til å svare ja/nei på. 

I listen står det bare "er utsagnene falske" - ja/nei,  mens malice med "recless disregsad for the truth" åpner jo for du det for det aller meste var falskt, eller en bevisst stor fordreining av sannheten. I beskrivelsen av malice står det at det er en subjektiv vurdering, noe et rent ja/nei spørsmål i mindre grad er

Kort fortalt så betyr vel malice bare i) bevisst løgn eller ii) man skjønner det neppe er sant men bryr seg ikke.

• Liker 3
Skrevet
Ambeh skrev (1 minutt siden):

Noe annet er at AH sendte vel melding dagen før (?), om at det kunde hende hun hadde blåmerker og var uvisst om hun skulle være med på dette programmet pga dette.

Det er lettere å se noe man forventer å se, spesielt når det i utgangspunktet ikke er tydelig.

Interessant, det visste jeg ikke. Volden utspilte seg vel angivelig på kveld/natta ikke «dagen før».

Ja.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Det var veldig få, ja. Men uansett var det ingen av dem som så hvordan merkene ble til, så de kan ikke kobles til JD.

Ja, ikke sant. Amber har vel også for vane å klype(?) seg i leppa slik at det blir sår. Så den "sprukne" leppa kan godt stamme fra det f.eks.

• Liker 4
Skrevet
Berping skrev (30 minutter siden):

Skjønner det. Men jeg utgår kun fra data/ statistik. Som igjen viser at personlighetsforstyrelser ofte er årsak til vold. (Statistikk) Og hører på hva psykologer mener. Og selvfølgelig finnes det mindre alvorlig bpd og mer alvorlig bpd. Må ikke heller glemme historionic personlighetsforstyrelse. 

Og selvfølgelig så er ikke alle med personlighetsforstyrelse voldlige, eller lyver etc. 

jeg mener ikke at mennesker med diagnoser ikke er elskverde. Det har jeg aldri sagt! Ikke heller at dem er mindre verdt. Jag har selv folk rundt meg som har alvorlige personlighetsforstyrelser. Med diagnose!  Elsker jeg dem mindre for det? Absolut ikke!  

Men i denne saken er det viktig å poientere igjen- at mange mennesker med bpd og historionic personlighetsforstyrelse er gode på å lage historier oppe i hode som aldri har skjedd. Eller vri / lage om historier - så at dem selve faktisk tror at det har skjedd!  Thats it. Og det er ikke noe jeg finner på- det er psykologer / psykiatrier som sier det. Og data. Ikke jeg personligen.

Data/statistikk? På meg virker det som at du trekker slutninger om hvordan mennesker med borderline er på bakgrunn av Amber Heard. Husk at alle mennesker med EUPF/BPD er forskjellige. Bare fordi Amber finner opp historier, så kan man ikke generalisere og tro at det gjelder folk flest med denne diagnosen. 

Har du forresten noen kilder på at mennesker med borderline har en tendens til å finne opp historier av sitt eget hode? For det vil jeg gjerne se, i så fall.

~ Ada ~ skrev (26 minutter siden):

Viktig innspill.

Så må vi ikke glemme at hun også har dramatiserende pf, ifølge Curry. 

Nettopp. Jeg tror nok den dramatiserende personlighetsforstyrrelsen er årsaken til den overdrevne og teatralske måten å fremstå på, kombinert med løgnene og fabrikkering av voldshendelser. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Jeg tror nok den dramatiserende personlighetsforstyrrelsen er årsaken til den overdrevne og teatralske måten å fremstå på, kombinert med løgnene og fabrikkering av voldshendelser. 

The rolle of her life. Dårlig skuespill.

• Liker 1
Skrevet
Purple Basil skrev (8 minutter siden):

Ja, ikke sant. Amber har vel også for vane å klype(?) seg i leppa slik at det blir sår. Så den "sprukne" leppa kan godt stamme fra det f.eks.

Amber ble aldri sett med sprukken leppe, det har hun kun hevdet selv, med bilder som viser tydelig at leppa ikke er sprukket.

• Liker 4
Skrevet
Drizzt skrev (12 minutter siden):

Amber kunne fått blåmerker fra andre situasjoner. JD sa hun sloss og kranglet meg søsteren whitney. 

Her et er det ett blide fra innspillingen Aquaman 2 år  2021. Synlig merker på armen og dette kan hun ikke skylde på Depp. 🤪

chrome_skjermdump_1653946030112.png

• Liker 2
  • Nyttig 5
Gjest Ambeh
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Interessant, det visste jeg ikke. Volden utspilte seg vel angivelig på kveld/natta ikke «dagen før».

Ja.

Beklager, det var feil. Det var til sin "publisher" hun skrev meldingen om at hun er "really bruised and might have a black eye or two tmrw - same with my nose. Nurse on the way to make sure I don't have a concussion. There's a chance I might not be fit for tomorrow".  Husker ikke om denne sms er i bevisene i denne saken, jeg så dette i den Discovery-dokumentaren.

Om sminkøren fikk vite om dette på forhånd, vet jeg dermed ikke sikkert.

Skrevet

Det er ikke bare bare heller å gå ut offentlig med alvorlige løgner om en svært offentlig person. Ser for meg at det ikke bare er å våkne dagen etter og tenke shit happens, jeg tar en ringerunde og trekker det tilbake. I stedet har hun spunnet videre med den ene historien villere enn den andre. Med frynsete psykisk helse og noen personlighetsforstyrrelser i bånn med mindreverdighetskomplekser i en skummel verden som må navigeres dertil og dramatisk tilbøyelighet, blir utfallet fort alvorlig. Det har sikkert et navn i psykologien dette med når løgner avler løgner og man begår sin egen dødsdom.

• Liker 13
Skrevet
Ambeh skrev (4 minutter siden):

Beklager, det var feil. Det var til sin "publisher" hun skrev meldingen om at hun er "really bruised and might have a black eye or two tmrw - same with my nose. Nurse on the way to make sure I don't have a concussion. There's a chance I might not be fit for tomorrow".  Husker ikke om denne sms er i bevisene i denne saken, jeg så dette i den Discovery-dokumentaren.

Ok, jeg vet heller ikke om det er med🙄😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
Ambeh skrev (13 minutter siden):

Morsomt hvordan Amber kan skrive dette i melding, men i kryssforhør og avhør bekreftet hun flere ganger at hun aldri oppsøkte eller mottok medisinsk hjelp.

Så her stemmer ikke Amber sin forklaring overrens med hva hun har sendt i melding.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Amber kom vel dårlig ut av dette, Johnny spiller slitt livs kamp for i det hele tatt å ha et videre liv….

• Liker 3
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Morsomt hvordan Amber kan skrive dette i melding, men i kryssforhør og avhør bekreftet hun flere ganger at hun aldri oppsøkte eller mottok medisinsk hjelp.

Så her stemmer ikke Amber sin forklaring overrens med hva hun har sendt i melding.

Ja, mange løgn ble det. Man mister oversikten allerede. Hverken politiet har oppdaget tegn på skadene hun beskriver, eller medisinsk personell. Så vi har bare hennes påstander og bilder som ikke viser hvordan disse skadene ble til. Hun ødelegger virkelig for alle kvinner der ute som faktisk er mishandlet av sine partnere. 

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...