Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Det gir jo ingen mening å oppsøke en person man har fått besøksforbud mot. Ofte får man besøksforbud i tilfeller hvor man frykter for sitt eget liv. Det henger ikke i hop med å oppsøke den personen, i alle fall ikke å oppsøke personen og nekte å dra, for å så legge seg i senga og forsøke å skaffe seg sex. Lol. Så avslørende.

Og én ting til: Er det ikke veldig uvanlig å ønske å ha sex med sin egen overgriper?  Dette kan jeg ikke nok om, men det høres ulogisk ut å ønske å ha sex med noen som har voldtatt en.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Made4u skrev (21 minutter siden):

Det har du ingen forutsetninger for å si, JD sin syklige sjalusi er dokumentert fra flere av hans ekser. At han har særs svak impulskontroll er også dokumentert i videoer... Spesielt den manglende impulskontrollen er hva enhver voldsperson har til felles... Det er mer som tyder på at hennes versjon også kan stemme her, å se det så sort hvitt som du gjør det finner jeg å være direkte naivt når så mye ved JD skurrer og det finnes klare og overveldende grunner til å kunne anta at han har benyttet vold... 

Amber har også særs svak impulskontroll. I følge din logikk er hun dermed også voldsutøver 😉 Ergo sier du imot deg selv. Lurt å holde styr på argumentene.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Gjest Made4u
Skrevet
Tvillingsjel skrev (9 minutter siden):

Amber har også særs svak impulskontroll. I følge din logikk er hun dermed også voldsutøver 😉 Ergo sier du imot deg selv. Lurt å holde styr på argumentene.

Aldri hevdet annet, hun har svak impulskontroll definitivt, mye negativt kan ytres om henne. Men JD skulle holdt seg for god til å slå henne...

Skrevet
Made4u skrev (6 minutter siden):

JD skulle holdt seg for god til å slå henne...

Flott at han gjorde nettopp det da.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Unnskyld meg altså, men opptakene som vi har hørt beviser jo at Heard var livredd for å bli forlatt, å bli forlatt av Depp. Hun skrekk og var helt fra seg da hun ikke fikk se han etter at hun hadde skadet fingeren hans. Hun gråt også og gjentok "you're killing me" da han skulle hjem for å se datteren sin. Det har også kommet fra at hun sendte utallige meldinger når han ikke var sammen med henne, hun fremsto som manisk i meldingene og fikk helt panikk da hun ikke fikk svar fra ham. Depp har flere ganger gjemt seg på badet, mens Amber har stått utenfor døren og banket på, dette er noe de har diskutert i opptakene. Hun anklager han for å flykte hver gang de krangler og har blant annet kalt han for en "vacation husband" pga. dette. Hun har innrømmet for at hun uprovosert har slått og kastet vaser og stekepanner mot han. 

Besøkforbudet var bare tåpelig, når hun selv oppsøkte ham og ville være alene sammen med han på et hotellrom, og når hun var alene med ham nektet hun å forlate hotellrommet. Hun sa at hun fryktet for sitt liv, ofre som flykter for sitt liv oppsøker ikke den som er årsaken til at de flykter for sitt liv og nekter å la de være i fred. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Gjest Sanninga
Skrevet
Berping skrev (25 minutter siden):

Har du sett på rettegangen? Hele? 

igjen dette er ikke en metoo sak! Det har ikke engang med virkelige kvinnlige offer å gjøre. Og er det det så er det MENN som er offer i denne saken. 
alt tyder på at amber lyver, og at hun rett og slett er farlig. 
ingen andre kvinner har sagt at Johnny er konemisshandler. Ingen! Amber er den eneste- og det er en grunn for det. Hun er ikke psykisk stabil! 

Man trenger ikke å ha vært voldelig med tidligere partnere. Det trenger ikke ha noenting å si. 

Hvis man er usunne for hverandre og trigger noe i hverandre, så kan det slå ut veldig negativt. Det er mange som ikke er bra for hverandre, men som kan fungere bra i andre forhold. 

Eks av D har jo som andre skriver her, sagt at han var utrolig sjalu.

Eks av H har sagt at hun var fantastisk og hadde bare gode ord å si om henne. Hun ble jo anklaget for vold på en flyplass, men eksen gikk selv ut å sa at dette overhodet ikke stemte. 

Men flere har også sagt at både H og D har vært vanskelig å jobbe med profesjonelt. De sliter jo åpenbart med sine ulike ting, mye pga vanskelig oppvekst fra begge to. Så de har nok vært en særdeles dårlig match. 

Gjest Berping
Skrevet (endret)
Sanninga skrev (1 time siden):

Man trenger ikke å ha vært voldelig med tidligere partnere. Det trenger ikke ha noenting å si. 

Hvis man er usunne for hverandre og trigger noe i hverandre, så kan det slå ut veldig negativt. Det er mange som ikke er bra for hverandre, men som kan fungere bra i andre forhold. 

Eks av D har jo som andre skriver her, sagt at han var utrolig sjalu.

Eks av H har sagt at hun var fantastisk og hadde bare gode ord å si om henne. Hun ble jo anklaget for vold på en flyplass, men eksen gikk selv ut å sa at dette overhodet ikke stemte. 

Men flere har også sagt at både H og D har vært vanskelig å jobbe med profesjonelt. De sliter jo åpenbart med sine ulike ting, mye pga vanskelig oppvekst fra begge to. Så de har nok vært en særdeles dårlig match. 

Ja det er jeg enig med. Veldig vanlig preoccupide avoidant dynamik. Men det jeg mener er at amber er den som har vært værst i forholdet og bevisen tyder på at hun er den som har vart voldlig. Ikke Johnny. Og di bildene hun har lagt som bevis… altså en person som blir utsatt for grov , grov misshandel. Den ser ikke slik ut. Derfør jeg reagerer. Hun lyver jo! 

Men ja jeg er enig med deg det var en dårlig match, men det betyr ikke at det er greit å ærekrenke noen i media. Spiller ingen rolle om du er kvinne eller man! 

jeg er også sikker på at amber har borderline eller historionic personlighetsforstyrelse. Og det kan være svært vanskeligt å leve sammen med en slik person. 

sen mener jo jeg at fleste voldteksmenn eller konebankere oftest gjor det fler ganger og ikke kun en gang midt ut av det blå. Det betyr selvfølgelig ikke at det altid er sånn. Men av egen erfaring så skjer det igjen og igjen og igjen…. Med mindre personen blir tatt av politi.

Det er også en svært alvorlig anklagelse/ ærekrenkning. Lit rart at det påstås av just amber. Som for meg ikke virker helt 100. Det blir for dumt når dette er et typisk toxic forhold! Og en dynamik som kanskje er mer vanlig en hva man kan tru. 
Greia er at her var den ene partnern mer extrem en den andre- altså Amber. Som for meg da blir voldsutøveren. Hun gjor det også på et ganska vanligt vis blandt kvinnlige voldsutøvere. Hun bruker verbal og psykisk vold men iblandt også fysisk. Og jeg synes synd på di mennen som ikke kan stå frem - fordi det er nesten umuligt for dem. 

og igjen jeg får det ikke å gå ihop. Her har vi et menneske som påstår seg å ha blitt grovt misshandla flere ganger, grovt voldtatt med flaske og greier. Men uten noen form for bevis. Jeg lover hade det vart slik så hadde folk rundt reagert og sett. Og spesiellt Hvis du møter mange mennesker som amber og Johnny gjorde dagligen. Både i hjemmet og utenfør hjemmet.  Og jeg synes det er enda mer rart at amber klarte å ta masse bilder / bevis men ikke på seg selv. Så hun hadde jo ikke problem med å bevise. Hun var jo ikke redd for å dokumentere direkt. Men ikke et eneste bevis på grov misshandel. Nei dette blir for dumt ass. Det er som et slag i magen mot kvinner som faktisk blir brutalt misshandla. Eller misshandlet sporadisk under en lang periode. Hele saken er det, men også mot menn som dagligen blir utsatt for verbal og psykisk misshandel , iblandt også fysisk , men ikke tørr å si noe som helst. 

Får en sterk følelse av at amber gjor alt hun kan i sin makt for å lage en story værre en hva det er for å matche storyn hun ga ut i media- for å ikke bli tatt for ærekrenkning. Eller ødelegge sit liv. Og jeg vet ikke men jeg synes det er helt krise dette her. Jeg vet også i bakhode mitt at dette også kan være en person med en personlighetforstyrelse. Og det gjelder ikke alle men mange med den forstyrelsen kan være svært vanskelige og manipulerende. Og det må vi ikke glemme. 

borderline personer er også kjent for å dikte opp historier , som dem selve tror er Sanne. Ikke glem det !

Endret av Berping
Skrevet
Sanninga skrev (3 minutter siden):

Det stemmer at Taysa har gått ut og forsvart Amber, men en sikkerhetsvakt på flyplassen vitnet om hendelsen, hun beskrev at Amber tok tak rundt håndleddet og dro hardt i smykket Taysa hadde rundt halsen (så hardt at hun fikk merker). Da hun og en annen ansatt gikk imellom dem, unnskyldte Taysa med at det gikk bra og at de hadde bare en liten, ubetydelig konflikt. Dette viser jo at Amber har voldelige tendenser. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Sanninga skrev (6 timer siden):

Ja, jeg har hørt alt sammen. Men her spiller nok rus en stor rolle. Ingen av de har vel vært særlig edrue og de har nok vært veldig ruset når noen av de opptakene spilles inn. Rus kan endre atferd drastisk. 

Mange sier at Depp har fått nok av AH og dermed sier at de forstår at han har vært psykisk aggressiv og hamret med dører. Men det kan jo likesågodt ha vært motsatt. At H har taklet dårlig at Depp har ruset seg. Og blitt sint, sjalu og aggressiv og til slutt har AH slått til han. Man kan vinkle det på ulike måter 

Hvorfor et det ene bedre enn det andre? 

Skummelt når så mange tror de sitter på sannheten uten å kjenne de og basert på få lydopptak. 

Jeg tror mange blir veldig påvirket også. Bias, er det det det kalles? 😁 Når AJ smiler i rettsaken er hun ekkel og ond, mens når JD gjør det, er det bare søtt og morsomt. 

Det er også vanskelig å få bevis på vold og overgrep. Derfor blir så utrolig mange saker henlagt. Samtidig ksn mye tyde på at AH av grunner kun hun vet, har overdrevet voldsbruken som hun påstår har blitt benyttet av D. Og det jobber så klart i mot henne, for da mister forståelig nok folk tillit. 

Det er normalt å bli sjalu når kona di er utro.

Det er normalt å bli frustrert, verbalt aggressiv og fysisk utagerende mot objekter når kona di gjentagende hakker på deg når moren din ligger for døden og du er i en periode med finansielle problemer.

Amber sin oppførsel er derimot ikke normal(forhåpentligvis) og i motsetning til Johnny, gjentagende over tid. 

Det er vanskelig å få bevis mot overgrep sier du, allikevel har man harde bevis mot Amber her. Sier ikke det det noe? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Muffin man
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 timer siden):

Ja, ondsinnet hets var nok min litt for frie oversettelse (Jeg var for lat til å bla meg bakover). Beklager det😊. Og takk for utdyping.

Klandrer deg ikke for den 😅

Ingenting å beklage :)

Skrevet

Å ta opp samtaler/ krangler i et forhold viser at man ikke er ved sine fulle fem...

Skrevet
Tough cookie skrev (12 minutter siden):

Å ta opp samtaler/ krangler i et forhold viser at man ikke er ved sine fulle fem...

Det har jeg også reagert på. Er det AH som har tatt opp alt dette? Det går ikke akkurat helt i hennes favør akkurat…

Skrevet
Made4u skrev (5 timer siden):

At dere kvinner tenderer til å støtte JD tenker jeg skyldes at dere ikke tenker like rasjonelt og analyserende som oss menn, dere tar beslutninger mye mer følelsesstyrt enn oss hannkjønn. Det vises også i argumentene dere bruker og hvordan dere legger masse i tolkninger av ansiktsutrykk, klesstil og andre uvesentligheter som ikke burde bety noe. En reaksjon dere ikke hadde forventet f.eks.

Våger påstanden at dere tenderer til å bli enklere manipulert av personers fremtoning, enn oss menn som baserer våre refleksjoner i større grad på kunnskap.

… eller kan det være noe med at DU har blitt manipulert av Amber da tro?

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Made4u skrev (6 timer siden):

Men herregud da, du må legge fra deg naiviteten det er å tro at voldsofre har masse beviser å fremlegge i en sak motpart og ikke dem selv har startet.

Er du totalt uvitende om, at partnervold fortrinnsvis skjer uten andre til stede (vesentlig sjeldnere i offentlighet) og det er kjent kunnskap at det ofte er vanskelig å bevise.

At det ikke finnes bevis betyr absolutt ikke at det ikke har skjedd, det meste med den mannen taler i retning av at han har begått partnervold.

Om man ikke har bevis i form av bilder, videoer eller vitner, så bør man i det minste klare å servere en troverdig historie i retten. Det har ikke Amber Heard … 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (1 time siden):

Hvis du leser dette, forstår du kanskje litt mer 😊

Ambers forklaring på hvorfor det ble tatt opptak:

441343331_Screenshot_20220530-082112_SamsungInternet.thumb.jpg.e729f40fc1c654a6467db3dbb9ab581b.jpg

Johnny sin forklaring:

436406305_Screenshot_20220530-082220_SamsungInternet.thumb.jpg.91583ed3f5a9d72181addef03bc22c57.jpg

Screenshot_20220530-082250_Samsung Internet.jpg

743687537_Screenshot_20220530-082307_SamsungInternet.jpg.81164721cd565dd331c34e7896a0e267.jpg

Endret av Henikka
Bildene la seg feil 🙈
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Made4u skrev (9 timer siden):

Det kan godt være ja, hun er ikke en drømmepartner for å si det forsiktig. Men det har i grunn lite å si, mye tyrder på at JD er en som har utøvd partnervold og det bør gi konsekvenser for hans del.

Nei, det har ikke lite å si. En manipulerende person med personlighetsforstyrrelser kan få frem det absolutt verste i andre. Det er helt utrolig at JD klarer å svare så rolig og behersket som han gjør. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Henikka skrev (55 minutter siden):

Hvis du leser dette, forstår du kanskje litt mer 😊

Ambers forklaring på hvorfor det ble tatt opptak:

441343331_Screenshot_20220530-082112_SamsungInternet.thumb.jpg.e729f40fc1c654a6467db3dbb9ab581b.jpg

Johnny sin forklaring:

436406305_Screenshot_20220530-082220_SamsungInternet.thumb.jpg.91583ed3f5a9d72181addef03bc22c57.jpg

Screenshot_20220530-082250_Samsung Internet.jpg

743687537_Screenshot_20220530-082307_SamsungInternet.jpg.81164721cd565dd331c34e7896a0e267.jpg

Han forklaring virker veldig troverdig. Hvis partneren din hele tiden sier A og så i neste samtale benekter å ha sagt det, da må man ta opp samtaler og ha bevis. Ambers personlighetsforstyrrelse kan godt være forklaringen på hvorfor hun ikke ''husker'' hva hun har sagt, så JD gjorde det helt rett og forsikret seg at han har alt hun har sagt lagret som bevis. Lite visste han da at disse opptakene ville redde ham fra hennes grunnløse anklager senere.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Sitter og ser på en video der Rob fra Law&Lumber snakker med han fra Behavioral Arts om juryen og advokatene i closing arguments. 

På slutten av videoen snakket de om Rottenborns closing og så analyserte de noe som kan få juryen til å kanskje dømme Johnny Depp selv om de muligens ikke ville gjort det om de ikke hørte dette:

Vet ikke om jeg fikk til å kopiere videoen til å starte i det øyeblikket Rottenborn snakket om dette, men det skal være fra 37:59 i videoen. Det er litt "stuttering" i begynnelsen, men det er fordi noen stygge ord har blitt sensurert. 

Skrevet

I går var han på scenen. Tenker dette var godt, jeg - etter å ha sittet og hørt hvilken fæl mann han er i uke etter uke.

• Liker 11
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet
vintage skrev (8 minutter siden):

I går var han på scenen. Tenker dette var godt, jeg - etter å ha sittet og hørt hvilken fæl mann han er i uke etter uke.

Han så ut til å ha det bedre, sa kompisen min som bor i Sheffield. Han var på konserten. 

Bra for Johnny! 

• Liker 6
  • Hjerte 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...