Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig jeg er fordomsfull, men jeg trengte bare å høre et klipp for å bestemme meg i denne saken. Har null tro på at en som går på eggeskall og er livredd for å bli mishandlet av mannen sin sier til han "Youre such a baby, grow the fuck up." Og har null tro på at en mann som mishandler kona si reagerer rolig på den fornærmelsen. Spesielt når konteksten på utsagnet er at Johnny sa ifra om at han ikke likte at hun slo til han.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Athod skrev (5 minutter siden):

Mulig jeg er fordomsfull, men jeg trengte bare å høre et klipp for å bestemme meg i denne saken. Har null tro på at en som går på eggeskall og er livredd for å bli mishandlet av mannen sin sier til han "Youre such a baby, grow the fuck up." Og har null tro på at en mann som mishandler kona si reagerer rolig på den fornærmelsen. Spesielt når konteksten på utsagnet er at Johnny sa ifra om at han ikke likte at hun slo til han.

Enig. Jeg synes det hele kulminerte med den voldtekten med flasken. Husker ikke hvem, men en her som tidligere skrev om forakten det representerer, når man tyr til gjenstand og ikke seg selv. Det er et grufullt overgrep over i ren sadisme, og matcher bare ingen av de øvrige linjene tegnet hos noen av partene. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Gjest Hoppetau
Skrevet (endret)

Jeg irriterer meg over at alt hennes team vet og har erfart er konfedensielt. Tenk så spennende det hadde vært å høre Eleins historie etter dette. 

Det ryktes jo at hun gråt like etter rettssaken. Hun får jo heller ikke mulighet til å drøfte dette i detalj med noen andre enn de i teamet. Må være tøfft. Uansett hva man mener om jobben hun gjorde så var det ekstremt mye arbeid og belastning. 

Endret av Hoppetau
Skrevet
Hoppetau skrev (6 minutter siden):

Jeg irriterer meg over at alt hennes team vet og har erfart er konfedensielt. Tenk så spennende det hadde vært å høre Eleins historie etter dette. 

Det ryktes jo at hun gråt like etter rettssaken. Hun får jo heller ikke mulighet til å drøfte dette i detalj med noen andre enn de i teamet. Må være tøfft. Uansett hva man mener om jobben hun gjorde så var det ekstremt mye arbeid og belastning. 

Hvis det stemmer at hun gråt, er min umiddelbare reaksjon at det var fordi hun var ekstremt sliten og sikkert også innså at sluttprosedyren ikke gikk så bra som hun håpet på, etter massiv innsats og jobb. Altså helt naturlige reaksjoner. Hun gjespet mange ganger siste dagen, det samme gjorde Camille. 

Det kan selvsagt ha med AH å gjøre også, og omtalen i medier osv, men jeg tenker altså at selv uten dette, er det helt normalt etter så intens jobbing og når det enorme arbeidet ikke ender i en brakavslutning

• Liker 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (25 minutter siden):

Hvis det stemmer at hun gråt, er min umiddelbare reaksjon at det var fordi hun var ekstremt sliten og sikkert også innså at sluttprosedyren ikke gikk så bra som hun håpet på, etter massiv innsats og jobb. Altså helt naturlige reaksjoner. Hun gjespet mange ganger siste dagen, det samme gjorde Camille. 

Det kan selvsagt ha med AH å gjøre også, og omtalen i medier osv, men jeg tenker altså at selv uten dette, er det helt normalt etter så intens jobbing og når det enorme arbeidet ikke ender i en brakavslutning

Ms Bredehoft har nok hatt en veldig stri tørn. Enhver kan se at Heards beviser er svært svake, at hun forteller motstridende historier og bent fram lyver i mange tilfeller. Vi har sett Ms Bredehoft og Mr Rottenborne vri narrativ for å få bevisene til å passe til Heards historie - det tyder på at de meget vel vet hvor svakt saken sto. 

Vi har sett Heard strene ut av rettssalen, uten å se på advokatene sine, før jury og dommer hadde forlatt salen. Vi har hørt opptak der hun har hatt en motbydelig fremtoning overfor Depp. Vi har hørt vitnemål om hvor dårlig hun behandler mennesker rundt seg.

Jeg synes synd i Ms Bredehoft som har gjort en formidabel innsats med det grunnlaget hun hadde.

• Liker 10
Skrevet

Ja, Ms B har gjort en god jobb med det grunnlaget hun hadde, jeg hadde aldri klart å forsvare AH

• Liker 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (38 minutter siden):

Det var også en ting de snakket om i streamen jeg hørte på etter closing var ferdig og alle var hjemme igjen. De nevnte det som jamesfromcourt skrev om på twitter, og da var det en av dem - sikkert Ian - som sa at mannen til Camille satt i galleriet og det første hun også gjorde da hun kunne gå bort til han og få en bjørneklem, var å gråte. 

Det har vært intenst og tøft for alle som var involvert. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Gjest Ambeh
Skrevet

Hør tonefallet hennes, kombinert med ansiktsuttrykket, og så blikket mot juryen etter hun har svart:

Hvis det er noen som ikke har fulgt med på alt, så handler dette om at hun har brukt et likt bilde som bevis på to ulike hendelser (desember 2015/mai 2016) og prøver å lyve seg ut av det. Bildene ligger inne som beviser med metadataen skjult og kan ikke fjernes, noe AH godt vet, så hør hvordan hun svarer. Hør også hvordan hun svarer på neste spørsmål, når Camille sier at dersom AH forteller sannheten vet hun når bildet er fra uten å måtte sjekke metadataen.

Hun har lyvd flere ganger, men her tror jeg det ble ekstra vanskelig for henne å holde maska.

Gjest Hoppetau
Skrevet (endret)
Polly Ester skrev (15 minutter siden):

Det var også en ting de snakket om i streamen jeg hørte på etter closing var ferdig og alle var hjemme igjen. De nevnte det som jamesfromcourt skrev om på twitter, og da var det en av dem - sikkert Ian - som sa at mannen til Camille satt i galleriet og det første hun også gjorde da hun kunne gå bort til han og få en bjørneklem, var å gråte. 

Jeg tenker også at det må ha vært utmattende for alle involverte. Samtidig tenker jeg at det for team Amber må ha vært ekstra belastende forti enten så: 

1. Har de en de forsvarer som er utsatt for vold men ikke blir trodd og som blir hånet og kjenner seg maktesløse 

eller 

2. Må de forvare en person som lyver på det groveste og forsøke å få henne troverdig likevel

Begge disse senariene vil være mer strevsomme enn for team Depp hvor de blir hyllet av verden, og opplever å ha en klient som forteller sannheten og blir trodd. 

Jeg skulle gjerne likt å høre Eleins sin historie uavhengig sv hvilken av de to versjonene som er sannheten. 

Jeg syntes også det er trist at hun med et team i ryggen valgte å gråte alene på toalettet. Camille fikk i alle fall trøst. 

Endret av Hoppetau
Skrevet
charactouy skrev (13 minutter siden):

Ms Bredehoft har nok hatt en veldig stri tørn. Enhver kan se at Heards beviser er svært svake, at hun forteller motstridende historier og bent fram lyver i mange tilfeller. Vi har sett Ms Bredehoft og Mr Rottenborne vri narrativ for å få bevisene til å passe til Heards historie - det tyder på at de meget vel vet hvor svakt saken sto. 

Vi har sett Heard strene ut av rettssalen, uten å se på advokatene sine, før jury og dommer hadde forlatt salen. Vi har hørt opptak der hun har hatt en motbydelig fremtoning overfor Depp. Vi har hørt vitnemål om hvor dårlig hun behandler mennesker rundt seg.

Jeg synes synd i Ms Bredehoft som har gjort en formidabel innsats med det grunnlaget hun hadde.

Ja, hundre prosent enig! Kjempevanskelig sak og klient, med krevende dreininger å forsvare. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Polly Ester skrev (10 minutter siden):

Hoppetau skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker også at det må ha vært utmattende for alle involverte. Samtidig tenker jeg at det for team Amber må ha vært ekstra belastende forti enten så: 

1. Har de en de forsvarer som er utsatt for vold men ikke blir trodd og som blir hånet og kjenner seg maktesløse 

eller 

2. Må de forvare en person som lyver på det groveste og forsøke å få henne troverdig likevel

Begge disse senariene vil være mer strevsomme enn for team Depp hvor de blir hyllet av verden, og opplever å ha en klient som forteller sannheten og blir trodd. 

Jeg skulle gjerne likt å høre Eleins sin historie uavhengig sv hvilken av de to versjonene som er sannheten

Ja, så absolutt.

Og det hadde selvfølgelig vært interessant å høre hennes erfaringer, ja.

Jeg visste forresten ikke at Amber skriver på bok, som en her påstod? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Berping
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Ja, så absolutt.

Og det hadde selvfølgelig vært interessant å høre hennes erfaringer, ja.

Jeg visste forresten ikke at Amber skriver på bok, som en her påstod? 

Skriver en bok som i at hun konstant sitter og noterer i rettssalen, at hun skriver lapper osv. Var ment som lit ”sarkasme”. Man kan jo begynne å lure på om hun skriver en bok eller Hva hun driver med. 
man kan jo også lure på om hun prøver å ta over advokatenes jobb.

Endret av Berping
Skrevet
Berping skrev (1 minutt siden):

Skriver en bok som i at hun konstant sitter og noterer i rettssalen, at hun skriver lapper osv. Var ment som lit ”sarkasme”. Man kan jo begynne å lure på om hun skriver en bok eller Hva hun driver med. 

Tror ikke hun skriver noe, bare later som. Ref. den tiktok-videoen jeg postet tidligere i kveld. 

• Liker 5
Skrevet

Ah, det burde jeg jo skjønt😅. Sier seg selv at hun ikke er mitt i et bokprosjekt nå, foruten i eget hode evt

• Liker 1
Gjest Muffin man
Skrevet

jeg vil også gi kudos til Depp som har holdt maska under hele rettsaken. Enkelte tingene av det som har kommet frem i rettsaken må være forferdelig ydmykende å bli satt ut i offentligheten som dette. Det å bli blottet på denne måten som om man skulle stått der helt naken må være veldig stressende. Tror mange ville blitt brutt ned totalt om de måte oppleve tilsvarende.

Den største ydmykelsen ligger selvsagt hos Heard. Skulle gjerne vært "fair" og gitt Amber litt kudos får å stå i dette selv, men slik det ser ut var rettsaken et produkt av hennes egne gjerninger. Med andre ord så høster hun som hun sår.

Når det kommer til Bredehodt og Rottenborn har de bokstavelig talt gått under  "Djevelens Advokat" i denne saken. Syntes også Rottenborn fortjener en klapp på skulderen. Lurer på om de begge blir fulgt opp i forhold til alt hatet mot dem som har vokst rundt rettsaken av de som ikke har klart å skille sak og person. Har fått vondt inne i meg å se hvor grovt disse har blitt demonisert som mennesker.

Skrevet (endret)
Polly Ester skrev (22 minutter siden):

Det har tidvis vistes utenpå Ms Vasquez at dette har vært en vanskelig sak for henne. Hun har grunnlag for å tro at hennes klient har vært utsatt for uhyrligheter fra motparten, og sinnet og frustrasjonen hennes har (dessverre eller taktisk) kommet til syne når hun har krysseksaminert Heard. I tillegg har det nok vært krevende å holde Depp fokusert og ved godt mot - spesielt når han har måttet høre vitnemål han overhodet ikke kjenner seg igjen i, eller lydopptak fra forholdet. Han har til tider vært synlig berørt. 

For øvrig duppet både Depp og Heard i stolen i løpet av siste uka - det må ha vært noen slitsomme uker å sitte og lytte - jeg holdt jo på å bli koko selv 😅

På siden av saken, husker dere på re-direct av Heards rebuttal når Ms Bredehoft rotet seg inn i spørsmål hun ikke kunne stille og sa 'nei, jeg har visst ikke mer' og Heard strenet rett ut? Jeg tror ikke Heard så på Ms Bredehoft én gang etter det. 

Endret av charactouy
Tydeliggjøring
  • Liker 8
Gjest Berping
Skrevet
Polly Ester skrev (2 minutter siden):

Tror ikke hun skriver noe, bare later som. Ref. den tiktok-videoen jeg postet tidligere i kveld. 

Hvis det er sant er det jo helt sykt 😳 lurer også på en annen ting? Har hun synfeil og bruker briller Ellers? Eller er det for å se smart ut? :) 

Gjest Berping
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Ah, det burde jeg jo skjønt😅. Sier seg selv at hun ikke er mitt i et bokprosjekt nå, foruten i eget hode evt

Hehe men who knows , skulle ikke vare en suprise om hun slipper en bok 😅

Skrevet

Hvis det er sant er det jo helt sykt 😳 lurer også på en annen ting? Har hun synfeil og bruker briller Ellers? Eller er det for å se smart ut? :) 

Tidlig i saken satt hun og kopierte Depp - tok av og på brillene når han gjorde. Ved et tidspunkt måtte hun visstnok ta av brillene for å se hva som sto på skjermen 🤔

• Liker 6
Skrevet
Athod skrev (1 time siden):

Godt poeng 😀

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...