Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Vet ikke om andre la merke til det, og tror heller ikke jeg klarer å gjengi det spesielt forståelig, men i går, da AH svarte på hvordan det har vært for henne å gå gjennom denne rettssaken, sa hun blant annet «I'm a human being» og at det har vært ufattelig smertefullt og skamfullt. Husker ikke nøyaktig hvor i det momentet det skjedde, men på et eller annet tidspunkt her responderte JD bekreftende. Ikke bare på egne vegne, det var en slags signatur til henne også. Det var noe med måten han gjorde det på. Blikket, smilet, hele ansiktsuttrykket. Det viste en form for empati, på tross av. 

Nå er jeg på detaljene, men jeg legger merke til sånt og jeg synes det viser JDs sanne jeg.

Det forsterker det inntrykket jeg har. Han ville ikke dra henne gjennom søla, hun er tross alt et menneske, og han ønsker henne ikke vondt. Han bare gjør det han må for å stanse henne, få fred, få renvasket seg fra hennes beskyldninger. 

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rybka skrev (1 time siden):

Herregud for et resonnement. 

Ja🤦🏼

Fant denne hvor Depp konfronterer Heard om en løgn hun sa til Travis (sikkerhetsvakten til Depp) om at hun ikke hadde vært voldelig mot Depp. Dette blir et langt innlegg, men det viser bare hvor håpløse diskusjoner de hadde og Amber som har løyet og nekter for det, før hun innrømmer «I didn’t punch you, I hit you.»

Amber Heard:

I'm not going to sit here and go over every fight we've had. I'm not going to refight this fight. You have something you're holding on to about Travis. f**king go, f**king go, f**k. Go do it. Go run away together. I don't know what you're f**king holding on to, but you have created that. I have no part of that. I don't know what you're f**king latched on to in your brain. What stray hairs have f**king commingled entangled in your brain to make you think you've really figured some sort of thing out. But this is not unusual for you. It's like almost every fight. I can pretty much guarantee you find something that you can, like 

Johnny Depp:

Let's ask Travis tonight.

Amber Heard:

Why don't we invite Travis into our f**ked up, broken a*s, three f**king wheeled truck of a marriage? Why don't we crash it straight into the wall? Because no one knows us better than f**king Travis.

Johnny Depp:

You're just afraid that the truth will come out.

Amber Heard:

What truth?

Johnny Depp:

That you lied.

Amber Heard:

What are you f**king talking about? I didn't f**king even have a f**king thing to lie about. What are you f**king talking about? Every f**king fight. There's a new thing that you've convinced yourself is a lie.

Johnny Depp:

No. I said to you, "Amber, tell Travis what you just did."

Amber Heard:

[Laughs.]

Johnny Depp:

"Did you just f**king, did you just punch me in the f**king jaw? Did you f**king hit? Did you? Did you?" And you wouldn't say f**king thing? You said, "I don't know what you're f**king talking about. Never f**king, never f**king happened."

Amber Heard:

I see the lie. [Sarcasm] You really should run with this. In fact, maybe you and Travis can go and like, go and like, you know, go and do a tell all about what a, do an investigative study.

Johnny Depp:

Stop with the attitude, right? Stop with the attitude. You're getting all bunched up.

Amber Heard:

It's so f**king pointless. I don't want to sit here and f**king fight about whatever you think happened with Travis. It wasn't a conversation. 

Johnny Depp:

Listen. I was not high. You lied your a*s off.

Amber Heard:

You're f**king full of sh*t. What lie? When? Hmm. What conversation did I have with Travis? Big investigative study you've done. [Sarcasm] I'm not sitting here and fighting with you about the

Johnny Depp:

I was in a situation with you

Amber Heard:

the fight that we had last night.

Johnny Depp:

After you got physically violent with me, I texted Travis. I said come up here because

Amber Heard:

I know come and save.

Johnny Depp:

because I didn't want anything to happen.

Amber Heard:

I mean, yeah.

Johnny Depp:

Come and what? Save me?

Amber Heard:

No. Go ahead. Continue. Travis to the rescue. [Sarcasm]

Johnny Depp:

No. That was the last one. You can go. That was the last insult.

Amber Heard:

You called me a liar and yet

Johnny Depp:

I watched you lie.

Amber Heard:

You called me a liar.

Johnny Depp:

I watched you lie I heard it. I was right there.

Amber Heard:

There's no. What? You still haven't told me what lie it is.

Johnny Depp:

We'll talk to

Amber Heard:

But yet every single f**king time.

Johnny Depp:

We'll talk to Travis.

Amber Heard:

You know you do this every single f**king time.

Johnny Depp:

We'll talk to Travis.

Amber Heard:

I'm not f**king talking to nobody. F**k that. You go f**king go jerk him off. I don't care. I really couldn't care less. It's you every single time you latch onto some sort of thing. When I already told you, I don't know what you're f**king talking about. You don't even know what you're talking about. You still haven't even told me what it is, but run with it.

Johnny Depp:

I have told you what it is.

Amber Heard:

No, you haven't.

Johnny Depp:

I said to Travis. No, I said to you, "Hey, tell Travis what just happened."

Amber Heard:

You told me to do it. You told me to. You said, "Go do that."

Johnny Depp:

I said, "No, tell him what just happened."

Amber Heard:

Then I lied. [Sarcasm]

Johnny Depp:

and that you punched me

Amber Heard:

You're right. [Sarcasm]

Johnny Depp:

in the f**king thing and you in the face and you said.

Amber Heard:

You figured it all out. [Sarcasm]

Johnny Depp:

No, I didn't. What the f**k are you talking about? And I watched you lie.

Amber Heard:

I didn't punch you. I didn't punch you. By the way. I'm sorry that I didn't

Johnny Depp:

You punched me.

Amber Heard:

hit you across the face in a proper slap. But I was hitting you. It was not punching you. Babe, you're not punched.

Johnny Depp:

Don't tell me what it feels like to be punched.

Litt senere i diskusjonen…

Johnny Depp:

Because you start physical fights?

Amber Heard:

I did start a physical fight.

Johnny Depp:

Yeah, you did. So I had to get f**k out of there.

Amber Heard:

Yes, you did. So you did the right thing. The big thing. You know what, you are admirable. Every single time what happens, what happens, what's your excuse? When there's not a physical fight, then what's your excuse there? You're still being admirable, right? just by running away? And you can sit here and call me names, but you get called a name and what do you do? "That's the last insult." You're a baby. You are a hypocrite. You don't that you do anything that you actually do. You expect from people what you can't give them. If they do something, a taste of it to you, you f**king lose it. But yet you dish it out.

- Her gjør hun narr av at han rømmer når de krangler/når hun begynner å slå.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
charactouy skrev (5 minutter siden):

Det forsterker det inntrykket jeg har. Han ville ikke dra henne gjennom søla, hun er tross alt et menneske, og han ønsker henne ikke vondt. Han bare gjør det han må for å stanse henne, få fred, få renvasket seg fra hennes beskyldninger. 

Nettopp. Omtanke + grensesetting. Små glimt av grunnleggende personlighet og verdier (omtanken) utover det situasjonsbetingede her 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Hoppetau skrev (14 timer siden):

Men hvor lenge kan juryen orke å sitte å drøfte nå tenker jeg?

Rettssaken har vært ganske langtekkelig, det tar jo ekstremt mye tid på å finne frem bevisene, all drøftingen med dommeren, alle objections, hersay osv. Vi andre har jo fått sett på dette mens vi har laget mat, brettet klær og ikke minst drøftet med hverandre osv. De har måttet sitte stille og utelukkende høre på dette i så mange uker. 

Jeg hadde personlig gått inn i drøftingen og sakt "dette er umulig- la oss gå for hung jury så kan vi fortest mulig kan komme oss hjem og binge i meems på TikTok og synse og le av alt vi vil vi også"

Har sett og lest at slikt har hendt under amerikanske rettsaker før. Der jurymedlemmer har gått ut og sagt at andre jurymedlemmer har vært utålmodige etter å komme hjem og at de derfor har brukt kortere tid enn de bør. Skal se om jeg kommer på en av rettsakene, en av dem er ganske kjent. 

Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (På 26.5.2022 den 11.37):

Hva tenker du om at Johnny aldri har blitt dømt i en straffesak for denne volden? Hvorfor er det greit at han stemples som voldsmann uten lov og dom? Hva om noen beskyldte deg for å banke og voldta partneren din slik at du mistet jobb og nettverk? Hvilke tanker har du om Johnny Depps rettssikkerhet? 

Jeg mener overhodet ikke at det er greit, og har aldri sagt at det er fortjent eller noe jeg støtter. Når det gjelder rettsikkerhet er det Johnny Depp som har dratt dette til retten. Først ved å saksøke The Sun, og deretter Amber. Hun har saksøkt ham tilbake, (og er dermed ikke "bedre" enn ham). Mine tanker er at rettsikkerhet er ekstremt viktig for at vi skal opprettholde et rettferdig demokrati, og etter min oppfatning har USA har et problem med hele sitt rettsystem, da mange unge, fattige og ressurssvake mennesker havner i fengsel resten av livet, mens rike, priviligerte saker gjøres om til sirkus der det er mer en konkurranse om å vinne mellom advokatene, enn et ønske om å finne sannheten og løsninger.

Endret av Helene1982
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Paperwall skrev (På 26.5.2022 den 18.39):

Jeg har aldri utøvd vold og aldri kjent trangen til å utøve vold, men jeg kan ikke garantere at jeg ikke ville slått tilbake om jeg ble angrepet. Aksepterer ikke å bli utsatt for noe slikt og det er ikke helt utenkelig at jeg ville blitt så sint og følt meg så tråkket på at jeg slo tilbake (mest sannsynlig ville jeg vel ikke gjort det, men vanskelig å si når man ikke har opplevd det), og da kunne jo angriperen hevde at jeg var voldelig. Jeg ville forlatt personen og aldri sett meg tilbake igjen, men det er mange som ikke gjør det og havner i et destruktivt forhold.

Det jeg vil fram til er at det er en mulighet for at Depp har slått Heard og hun har forsvart seg selv, og så har volden eskalert seg. Jeg er helt enig i at Amber Heard har oppført seg forkastelig og farer med løgn, men det trenger ikke å bety at hun ikke har vært utsatt for vold. Det som taler henne i mot er jo at hun virker å være veldig dominerende og aggressiv og har tidligere hatt en voldelig atferd, samt at hun har vokst opp med vold i hjemmet. Depp har også hatt en voldelig oppførsel og har vært en dopmisbruker i lang tid, så det er litt vanskelig å stole på ham også. Han har også opplevd vold i hjemmet. Kan vel trygt si at de ikke var en god match. 

Det jeg reagerer på er at Amber har brukt #metoo og fremstilt seg selv som et offer, men så kommer det fram at hun har oppført seg forkastelig selv også.

Jeg har heller aldri utøvd vold, og heller aldri blitt verken utsatt for fysisk eller psykisk vold i et forhold, men jeg tenker som deg: Man vet aldri hvordan man reagerer i en tenkt situasjon før man er der, og det er en grunn til mennesker ikke kommer seg ut av destruktive forhold. Jeg tror ikke det er mange som tenker før de går inn i et forhold: Hvis personen er voldelig, er det ok – jeg blir.

Jeg er også bekymret for hvordan denne saken kan påvirke #metoo. Både på grunn av at jeg er enig med deg i at dette sannsynligvis ikke er én overgriper og ett offer sak, og fordi det er lettere å huske en kjendis som lyver, enn en "hvermannsen" som forteller en "kjedelig og vanlig" sannhet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Jadaomatte skrev (På 26.5.2022 den 15.06):

AH har beskyldet han for fysisk vold, ikke psykisk. Alle «bevisene» hun har hatt for denne volden er tydeligvis forfalsket. Hun har helt tydelig ikke vært skadet dagen etter å ha blitt mishandlet, redigert bilde etc.  Håper jun blir straffet for alle løgnene sine, hun er under ed.

Ellers, på generelt grunnlag, helt enig.

Jeg er ingen jurist (Hvis noen her er det: rett meg gjerne!) Men jeg tror ikke det er straffbart å lyve i en sak der du er tiltalt – verken i Norge eller USA. Om det er moralsk riktig eller klokt? Absolutt ikke.

• Liker 3
Skrevet
miss spjåk skrev (På 26.5.2022 den 15.52):

@ops2 forklarer godt hvorfor mange reagerer. Hun tok en en haug lydfiler, bilder og video. Men alt av bildebeviser vi sitter igjen med i retten er altså- redigerte bilder.. Ingen bilder av de grove voldsepisodene hun påstår skjedde. Hun mister i tillegg mye troverdighet når vitner har helt andre versjoner av hva som skjedde. Ja, kan nok være fristende å redigere bilder når det står om millioner av dollar.. 

Jeg håper ikke jeg fremstår som en som ikke forstår hvorfor folk reagerer. For det gjør jeg. Hadde Johnny Depp vært min venn, hadde jeg vært like rasende som millioner av mennesker er på internett. Jeg har problemer med å forsvare Amber fordi jeg tror ikke hun har rett, og jeg liker ikke hennes oppførsel. Likevel føler jeg at denne saken har gått litt over styr, og selv om dette er mennesker med masse penger og makt, er de fortsatt mennesker.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ardwinna skrev (På 26.5.2022 den 13.30):

Jeg vil faktisk berømme @Helene1982 for å holde seg saklig og ta seg tid til å argumentere godt! Du beviser jo at man fint kan tale mot flertallet i tråden uten å bli mobbet, blokkert eller latterliggjort. Grunnen til dette er jo at du viser at det er mulig å se saken fra andre sider, og likevel holde seg til kun saken og argumentere for sitt syn på hele sirkuset.
Og jeg beundrer faktisk at du gidder å svare så mange, såpass grundig og godt! :) Kudos til deg!

Jeg er kjempespent på siste dag i Sirkus Amber & Johnny. Det blir interessant å se hva Ambers side ønsker å rebutte og hvordan de skal klare å få frem poengene sine på under to timer (den tiden de har igjen).
Det blir skikkelig rart når dette er over! Rettsaken har vært som en sesong av en kjempespennende serie, så det blir nok litt rart og tomt når det er over. 😅

Wow 😍 Dette setter jeg utrolig stor pris på. Jeg visste da jeg hev meg på denne karusellen at dette ikke er en diskusjon jeg kommer til å vinne. Jeg er alltid fan av å prøve å se saker fra ulike synspunkter, og aksepterer at jeg ikke alltid er enig med alle. Takk for at du ser hva jeg prøver å gjøre, selv om du ikke nødvendigvis er enig med meg 🥰

• Liker 12
  • Hjerte 3
Skrevet
Valyria83 skrev (10 timer siden):

Håper Johnny vinner 🙏🙏🙏

tenor.gif

Helt enig. Fatter ikke noe hvis juryen ikke ser gjennom skuespillet hennes. 
Men uansett har hun ødelagt sin karriere nå, folk vil huske og like Johnny Depp uansett. 

• Liker 5
Skrevet
Koskos skrev (10 timer siden):

🔺Amber Heard:🔺

" Tell the world Johnny, tell them Johnny Depp,

I am Johnny Depp, a man," I am a victim too of

domestic violence"

"you re going to get up on the stand, Johnny, and say, she started it?

Really?🔺

🔺And see how many people believe or side with you 🔺                                       🔺

Hun er et HÅN mot alle mennesker gjort til objekter fra n/p, som lever i dette hver dag, som ikke tør å bryte ut, som er ensomme, de som ikke tør å fortelle fordi de er redd de ikke blir trodd.. listen er lang.... Når hun beskriver "misbruk" så beskriver hun seg selv. 

Johnny Depp har gjort noe svært viktig her, dette gir også håp for menn utsatt for n/p misbruk.

Kunne ikke vært mer enig. Forhåpentligvis tør flere menn å stå fram etter dette. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Paperwall skrev (8 timer siden):

Jeg har lest transkripsjon av et opptak som varte i flere timer, hvor de diskuterer/krangler om konfliktene de opplevde i forholdet deres, hvor Amber gjentatt ganger anklager Johnny for å ødelegge ekteskapet deres ved å flykte når konfliktene eskalerer. I hennes øyne er han ikke «a man, but a baby» når han flykter. Hun innrømmer også for å ha slått han flere ganger og dette antar jeg ikke har vært i selvforsvar siden hun ikke nevner at hun slo tilbake men i stedet hevdet Johnny var baby som ikke tålte at hun var fysisk utagerende. Når de sitter og diskuterer om vold i forholdet er det rart at Amber ikke nevner at Johnny har vært voldelig. Det handlet om at hun slo og kastet ting på Johnny når hun var sint og frustrert. 

Et lite utdrag:

Amber: "That's the difference between me and you. You're a f**king baby."

Johnny: "Because you start physical fights?"

Amber: "You are such a baby! Grow the f**k up!"

Johnny: "Because you start physical fights?"

Amber Heard: "I did start a physical fight."

Johnny: "Yeah, you did. So I had to get f**k out of there.»

Hun hevder også i dette opptaket at hun føler seg utrygg når tar avstand under konfliktene og påstår at han ikke kjemper for ekteskapet deres ved å rømme.

Amber: "I feel like all the trust is gone. All the f**king trust. It's is gone in the relationship because you keep splitting. We fight together. But you're the only one who splits and I want that back." 

Amber: every time you don't like what I say, and you f**king run away, we never work out anything. You can't run away every fight. You can't. It's easy. It's not brave. It's not strong."  

Amber: "I never feel that safe. I constantly feel like you're about to f**king split.

Her har hun innrømmet at hun utøvde vold uprovosert kvelden før og hun hevdet årsaken til at hun var fysisk var fordi han rømte/«split»

Amber: "You always split. So that's, why wouldn't I? I do blame myself for my actions yesterday, but I also don't think"

Johnny: "I was laying in bed watching television, man. I was laying in bed watching television."

Amber: "I f**ked up last night. I'm not going to defend myself, but I also can't blame me going to the finish line. . ."

Going to the finish line, ja…

En meldingen Depp skrev til svigermoren sin:

"My sincere apologies, darling Paige ... But, today/tonight she threw a fit, which I could feel coming ... apologized to her 1,000 times because I ruined her night by hiding in the only place she can't get to me, my bathroom... Because she was hateful, hurt and treated me like scum of the earth ...
As I walked out of the door, she burst out and began her hugely insulting TIRADE by throwing a full bottle of iced tea at the back of my head ... ! have now left ... ! actually had to ask Security to come in and intercede, just like I did the last time she punched me in the jaw a couple of times (which has happened on numerous occasions) .... "

Tilbake til opptaket hvor hun igjen hevder at Depp «bails on it.»

Johnny: But just try. Let's both try. If there's anger. If there's something really f**king poking us in the ass, let's try. Try not to f**king fight. Try to address it without jumping down each other's throats. 

Amber:. . .I'm speaking specifically about I don't trust the marriage. I don't trust you. I don't feel safe with it because you always f**king bail on it. 

Johnny: I'm telling you, as much as you don't like that sh*t in your marriage, I don't like the guff that you put on me in our marriage. And, if it causes distrust in me, it causes distrust in me. Sometimes I don't, I don't want to f**king be there and go through the sh*t. I don't, man. I don't. Because I don't want to f**king fight.

Her sier Depp at de må ha time-out, mens Heard sier at ingen av dem fortjener å være sammen med noen som «walks away» under opphetede diskusjoner:

Johnny: if things Get phyical, we gave to separate. We have to be apart from one another. Whether it’s for f**king an goit or 10 hours or f**king a day, we must. There van be no physical violence. 

Amber: I agree about the physical violence, but separating for a day or night, taking a night off from our marriage. That just means it opens up.

And a few minutes later: 

Johnny:. . .What we could do is just try to be f**king calm and say, "Look, this is getting somewhere I don't like. Please, let's take an hour, max." I'll go in and f**king write, and try and figure it out. Get it out. Whatever. I'm just making suggestions to try and f**kingsave us.

Amber: We need to honor our promises. I cannot. Nor can you. You don't deserve to be in a relationship that is walked away from all the time. I would never want you to do that. I never want you to be there. You deserve better. So do I.

Amber innrømmer at hun kaster gjenstander på Johnny:

Amber: "You never are the one to come and knock on my door. You take me for granted."

Johnny: "It's not true. It's not true. I'm not the one who f**king throws f**king pots, and whatever the f**king everything else at me."

Amber: "That's different. That's. One does not negate the other. That's irrelevant. It's a complete non sequitur. Just because I've thrown pots and pans does not mean that you come and knock on the door. . . ."

Johnny: "Really, I should just let you throw? . . . you seem to think that there's this cowardice in me that runs away and I don't fight for you. . . 

Because that is a f**king irrational and violent f**king maneuver. So a man would want to get out of that area so that he doesn't get so f**king angry that he actually does pop the f**king wife."

Amber: "How does one inform the other?"

Dette opptaker sier vel alt….

Ja, det sier alt. Jeg har vært i et forhold som dem, et giftig forhold, der jeg ble psykisk mishandlet. Ikke fysisk, men psykisk. Jeg ble isolert fra venner og familie, og partneren min spilte på alle mine frykter. Jeg dro når det ble ille og da fikk jeg høre det, eller the silent treatment i dagesvis. Gaslighting når jeg forsøkte å fortelle hvordan jeg hadde det. 

Kjenner meg igjen i meldingene han skriver om at: «kan vi ikke prøve, bare forsøke å få det til?» Jeg strakk meg langt fordi jeg jo var glad i vedkommende. Nå er det slutt, men jeg preges tidvis av det enda. 
Tviler ikke et sekund på at AH er den skyldige parten her, og Johnny Depp er offeret. Bare fordi de stereotypiske rollene er reversert, så er det ikke mindre ekte. 

• Liker 8
  • Hjerte 7
Gjest Made4u
Skrevet (endret)
Blueberrymuffin skrev (9 timer siden):

Rapportert for forherligelse av brudd på norsk lov . 

Måten du forherliggjør vold mot menn, bryter med forumets rettningslinjer.

Tagger admin; @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset

Blir for dumt, det jeg skreiv er jo et faktum. Lese det igjen, det blir som å si at bankran er mer alvorlig enn naskeri, og det er det jo.

All statistikk viser at vold mot kvinner er mer alvorlig enn vold mot menn hva gjelder partnervold, de fleste drepte og hardt sårede er kvinner, altså er volden som utøves hardere og mer alvorlig,

Ikke kontroversielt og langt i fra å forherlige vold det, da er det du som manipulerer frem en helt annen mening enn hva jeg sier.

Sier heller ikke at det er ok at kvinner skader eller dreper men, hvordan kan du vri det til noe så absurd og at det er voldsforherligelse?

Volden menn utøver mot kvinner er verre og mer alvorlig enn den kvinner utøver mot menn, det viser faktisk drapsstatistikken og skadene partene har og blir behandlet for.

@Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Her blir det jeg sier vridd og vendt på, tatt ut av sin sammenheng og sågar klaget inn som voldsforherligelse, noe det jo langt ifra er. Så er ikke greit synes jeg, at vedkommende skal klage meg inn til dere for alt jeg skriver, det blir useriøst og jeg håper dere tolker det som hva det er.

Når menn banker kvinner så er det mer alvorlig enn omvendt, det er et faktum og det viser også statistikken. Intet kontroversielt ved å hevde det, og ei heller noe som forherliger vold og som bør tolkes som at jeg mener det er greit at en kvinne dreper og skader en mann.

Er også et faktum, at når en kvinne tyr til vold, så er det oftere psykisk enn fysisk, og er det fysisk så er den volden de utøver mer uskyldig enn den menn tyr til mot kvinner (altså drepes eller skader de ikke vedkommende). Selvfølgelig finnes unntak, men generelt kan man si at volden kvinner utøver er mindre alvorlig og det stemmer jo også...

Endret av Made4u
Gjest Made4u
Skrevet
Hank Amarillo skrev (8 timer siden):

Lavere utdanning = mindre begavet, altså

vi er der ja..

Ikke nødvendigvis slik, at lavere utdanning betyr at man er mindre begavet, er dem som er skoletapere selv om de er hva man må anse som svært begavede. Er mye annet som spiller inn med tanke på hvor høy utdanning noen tar og om de havner utenfor arbeidslivet eller ikke...

Det er ikke de skarpeste som ender med å dyrke kjente personer og gjøre store tiltak i egne liv for å støtte opp under og følge med på dem de dyrker sitt liv, det gjør ofte unge og ikke fult utviklede mennesker (og det er helt greit), og dem som ikke er kommet så mye lenger selv i voksen alder. Og det er den siste gruppen som i all hovedsak kjøper Se&Hør, ser jo noen som handler bladet tidvis på butikken og jeg vil hevde at de fleste man ser gjør det ser man med en gang at har havnet litt utenfor. Sjansene er også overhengende for at de røyker rullings heller enn sigaretter etc.

Skrevet

Elaine sitt closing statement igår var jo helt krise!! Så rotete og fortet seg gjennom alle påstandene til AH, kan ikke begripe at hun er en anerkjent advokat hvis det er slik hun argumenterer. Til sammenligning var JDs team var ryddige, saklige og underbygde med bevis underveis.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Made4u skrev (37 minutter siden):

Ikke nødvendigvis slik, at lavere utdanning betyr at man er mindre begavet, er dem som er skoletapere selv om de er hva man må anse som svært begavede. Er mye annet som spiller inn med tanke på hvor høy utdanning noen tar og om de havner utenfor arbeidslivet eller ikke...

Det er ikke de skarpeste som ender med å dyrke kjente personer og gjøre store tiltak i egne liv for å støtte opp under og følge med på dem de dyrker sitt liv, det gjør ofte unge og ikke fult utviklede mennesker (og det er helt greit), og dem som ikke er kommet så mye lenger selv i voksen alder. Og det er den siste gruppen som i all hovedsak kjøper Se&Hør, ser jo noen som handler bladet tidvis på butikken og jeg vil hevde at de fleste man ser gjør det ser man med en gang at har havnet litt utenfor. Sjansene er også overhengende for at de røyker rullings heller enn sigaretter etc.

Før du går videre med generaliseringene dine bør du i alle fall lære deg grunnleggende rettskriving ifht dobbel konsonant. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
tuppa skrev (15 minutter siden):

Elaine sitt closing statement igår var jo helt krise!! Så rotete og fortet seg gjennom alle påstandene til AH, kan ikke begripe at hun er en anerkjent advokat hvis det er slik hun argumenterer. Til sammenligning var JDs team var ryddige, saklige og underbygde med bevis underveis.

Elaine og teamet hennes hadde mest press på seg også. Både fra AH som sikkert ikke var en enkel klient å ha, men også fra "resten av verden" som hetset AH og hyllet JD. 

AHs team hadde mer å bevise for verden.

Leste på Twitter at Elaine hadde gått inn på et toalett og grått etter rettsaken. 

Skjønner godt at dette har tatt på, kanskje spesielt for Elaine. Hun har snublet mange ganger i denne rettsaken og har blitt irettesatt av dommeren flere ganger osv. 
Men, hun er nok en god advokat til vanlig, det var denne saken som ble for mye for henne, tror jeg. 

Så. Jeg syns litt synd på henne. Selv om, som noen kommenterer i tråden på Twitter, valgte dette selv. Og at hun går ut av dette med en "nice paycheck". 

• Liker 7
  • Hjerte 5
Skrevet

Objection! Hearsay! 

:ler:

Denne var fengende:

• Liker 3
Gjest Made4u
Skrevet
Aquarius04 skrev (42 minutter siden):

Før du går videre med generaliseringene dine bør du i alle fall lære deg grunnleggende rettskriving ifht dobbel konsonant. 

Ikke så viktig, generelt har jeg fått gode tilbakemeldinger for hvordan jeg skriver, da jeg gikk på skolen så prøvde lærere å rekruttere meg til læreryrket, jeg fikk generelt greie karakterer og ble betegnet som en som lærte lett. I voksen alder har mange sagt at jeg burde være forfatter eller journalist, ble blant annet spurt om å skrive for Norges største audiofile nettsted etter at redaktøren der hadde lagt merke til mine innlegg i et forum.

Som de fleste andre har jeg mine skrivefeil også jeg, det er skrivekorrektur-avdelinger i alle store medier, sågar forlagene som utgir bøker har det, så selv journalister og forfattere må jo rettes på (og de lever jo av å skrive). At jeg som skriver uten å leve av det, altså at jeg også har mine feil, det overrasker ikke meg og burde heller ikke overraske deg eller andre synes jeg.

Hva er poenget med å skrive det du gjør, å diskreditere meg og bagatellisere meg på grunn av en dobbel konsonant? Blir virkelig det jeg skriver uforståelig og mindre aktuelt av den grunn? Beklager, men det blir å kaste stein i glasshus, da jeg våger påstanden at du har dine skrivefeil også, som nok nær sagt alle andre. Men det betyr jo ikke noe, det er helt normalt og like fult forstår vi hverandre.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...