Koskos Skrevet 27. mai 2022 #4061 Skrevet 27. mai 2022 En n/p idealiserer& driver med hekt, når objektet er hektet begynner devalueringen, ofte er det gjort på slike måter at det er vanskelig å finne ut av det. Det kan være nedsettende&uskyldige kommentarer utkledt som :" jeg bare tuller" "du er for sensitiv" eller "du misforstod".. meningen med slike kommentarer ( også mer, som gashlighting, ikke holde avtaler, osv osv ) hovedmålet til en n/ p er å robbe objektet for selvtillit, selvtillit er menneskets beste forsvar mot psykisk mishandling&ellers tunge tak i livet, Når selvtillit er borte er det mye enklere å manipulerer objektet, slik får de faktisk en tjener. De fremprovoserer situasjoner bevisst for å få følelsesmessige reaksjoner av objektet, og de må hele tiden ha MER. Dette gjør noen med vold, skriking, hyling, kaste ting i veggen. forsvinne noen dager/ uker, utroskap, bæsje i sengen eller noe som banalt som min covert eks narsissist gjorde: invitere meg inn i dusjen, når jeg først er i dusjen så slår han av lyset og går. Jeg stod igjen i mørket alene og skjønte ingenting. Fant han igjen på sengen med et smirk og glitrende øyne.. Det er dessverre mange av dem, og jeg forstår ikke hvorfor det ikke er mer opplyst, det burde være pensum på alle skoler i landet, de er farlige. 7 7
Koskos Skrevet 27. mai 2022 #4062 Skrevet 27. mai 2022 Koskos skrev (Akkurat nå): En n/p idealiserer& driver med hekt, når objektet er hektet begynner devalueringen, ofte er det gjort på slike måter at det er vanskelig å finne ut av det. Det kan være nedsettende&uskyldige kommentarer utkledt som :" jeg bare tuller" "du er for sensitiv" eller "du misforstod".. meningen med slike kommentarer ( også mer, som gashlighting, ikke holde avtaler, osv osv ) hovedmålet til en n/ p er å robbe objektet for selvtillit, selvtillit er menneskets beste forsvar mot psykisk mishandling&ellers tunge tak i livet, Når selvtillit er borte er det mye enklere å manipulerer objektet, slik får de faktisk en tjener. De fremprovoserer situasjoner bevisst for å få følelsesmessige reaksjoner av objektet, og de må hele tiden ha MER. Dette gjør noen med vold, skriking, hyling, kaste ting i veggen. forsvinne noen dager/ uker, utroskap, bæsje i sengen eller noe som banalt som min covert eks narsissist gjorde: invitere meg inn i dusjen, når jeg først er i dusjen så slår han av lyset og går. Jeg stod igjen i mørket alene og skjønte ingenting. Fant han igjen på sengen med et smirk og glitrende øyne.. Det er dessverre mange av dem, og jeg forstår ikke hvorfor det ikke er mer opplyst, det burde være pensum på alle skoler i landet, de er farlige. De gjør også ALT for å ødelegge objektet, dette er tomme "mennesker" uten sjel, de lyver og fremstiller seg selv som offeret, at JD skal ha voldtatt AH TROR JEG INGENTING PÅ. 9 3
charactouy Skrevet 27. mai 2022 #4063 Skrevet 27. mai 2022 Miss-Grey skrev (5 minutter siden): Jeg synes vel heller at det er den amerikanske pressedekningen som virker ensidig. Norske medier jobber etter helt andre presseetiske retningslinjer, og måten de har dekket denne saken på har stort sett vært balansert og god. Jeg har til gode å lese en artikkel som reflekterer inntrykket jeg har av saken etter å ha tilbrakt mange timer med å se rettssaken direkte. Inntrykket jeg har etter å ha sett nøyaktig samme informasjon som er blitt forelagt juryen, antyder langt på vei at Heard ikke er offer for systematisk mishandling fra Depp. Han kan ha slått henne en gang eller to, men den systematiske mishandleren ser ut for å være Heard. Hvilket ikke én artikkel antyder muligheten for, såvidt jeg har sett. 10
~ Ada ~ Skrevet 27. mai 2022 #4064 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har fått så fine bølger foran og bak navnet mitt nå, til ære for den store finaledagen😂 Kun 55 min igjen, folkens! 8 5
Gjest Ambeh Skrevet 27. mai 2022 #4065 Skrevet 27. mai 2022 Raffalayla skrev (6 minutter siden): Amber Heard har vitnet, gråtkvalt(?) Siden du setter et spørsmålstegn der velger jeg å svare, selv om det ikke har så mye å si for helheten av innlegget ditt. AH har grått uten å hverken skjelve i stemmen eller produsere tårer. Eller, jeg mener jeg så én tåre en gang, og da mener jeg bokstavelig talt kun én tåre. Ellers har hun ikke grått , selv om hun tilsynelatende har prøvd hardt. (I følge acting coachen hennes, har ikke AH problemer med å gråte naturlig, men når hun skal spille at hun gråter, klarer hun det ikke.)
Helne90 Skrevet 27. mai 2022 #4066 Skrevet 27. mai 2022 Jeg jobbet med Heard på en filmproduksjon i 2013. Jobbet i film i 5 år etter det, og hverken før eller etter har jeg noen gang jobbet med en så ufin person. Hun var manipulerende og nedlatende - og på dette punktet var hun såvidt kjent, og det kun som Depps kjæreste. (Det har jo strengt tatt ikke noe å si - kjente folk har ikke mer grunn til å ikke oppføre seg, men hun oppførte seg som en skikkelig ufin diva mot alle andre enn de andre skuespillerne og department heads. Hun fikk den assisterende kostymedesigneren til å gråte i sinne og fortvilelse nesten hver dag pga ufinheter). Selv var jeg i props-avdelingen. En jobb er såklart ikke nok til å dømme noen, men for å si det sånn er jeg IKKE overrasker over a hun er en psycho, hverken basert på egen erfaring, og historier hørt fra kolleger som har jobbet med henne. Depp var også på sett noen ganger. Han var mild og høffelig, men hadde åpenbart problemer med alkohol. Noe han forsåvidt alltid har vært åpen om. 16 2 13
~ Ada ~ Skrevet 27. mai 2022 #4067 Skrevet 27. mai 2022 charactouy skrev (48 minutter siden): Jeg sendte mail til artikkelforfatteren i Dagbladet og etterspurte hvorfor Dr Currys vurderinger ikke var beskrevet og hvorfor det ikke var nevnt at Heard mottok skilsmisseoppgjøret lenge før hun ble saksøkt av Depp, samt luftet min bekymring over hvordan det ensidige narrativet støtter kvinners muligheter for å lyve og misbruke metoo, samt svekker menns muligheter for å stå frem og bli trodd, med begrunnelse i at Heards narrativ på de fleste punkter er blitt svekket gjennom bevis forelagt i retten. Bra jobba!👏 5 1
Hatsumomo Skrevet 27. mai 2022 #4068 Skrevet 27. mai 2022 ~ Ada ~ skrev (2 minutter siden): Jeg har fått så fine bølger foran og bak navnet mitt nå, til ære for den store finaledagen😂 Kun 55 min igjen, folkens! Mycket bettre 😉
Skiftenøkkel Skrevet 27. mai 2022 #4069 Skrevet 27. mai 2022 Synes synd på begge, som får all gørra brettet ut i offentligheten slik. Skal ikke spekulere for mye, men AH virker mindre troverdig enn Depp.
Miranda16 Skrevet 27. mai 2022 #4070 Skrevet 27. mai 2022 Har en sterk følelse på at det går i Depps favør og at de ikke kommer til å forhandle i all evighet 3 1
~ Ada ~ Skrevet 27. mai 2022 #4071 Skrevet 27. mai 2022 Hatsumomo skrev (2 minutter siden): Mycket bettre 😉 Ja, ikke sant. Brukt krølltang for å matche Ms. Heard 3 2
Gjest Raffalayla Skrevet 27. mai 2022 #4072 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Ambeh skrev (13 minutter siden): Siden du setter et spørsmålstegn der velger jeg å svare, selv om det ikke har så mye å si for helheten av innlegget ditt. AH har grått uten å hverken skjelve i stemmen eller produsere tårer. Eller, jeg mener jeg så én tåre en gang, og da mener jeg bokstavelig talt kun én tåre. Ellers har hun ikke grått , selv om hun tilsynelatende har prøvd hardt. (I følge acting coachen hennes, har ikke AH problemer med å gråte naturlig, men når hun skal spille at hun gråter, klarer hun det ikke.) Spørsmålstegnet er av den sarkastiske sorten. Endret 27. mai 2022 av Raffalayla
Gjest inakristine Skrevet 27. mai 2022 #4073 Skrevet 27. mai 2022 (endret) . Endret 25. juni 2022 av inakristine
charactouy Skrevet 27. mai 2022 #4074 Skrevet 27. mai 2022 inakristine skrev (Akkurat nå): Når juryen har tatt en endelig beslutning, hvordan presenterer de den? Sier de ifra til dommeren som så går til media, og forteller hva avgjørelsen ble? Hvordan får vi vite hva resultatet ble? Noen som vet? Slik jeg forstår det, skal prosedyren der juryen forelegger retten sin beslutning sendes live, slik resten av rettssaken har foregått. 1 1
Gjest Ambeh Skrevet 27. mai 2022 #4075 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Hatsumomo skrev (24 minutter siden): Tipper endel av de norske artiklene er tatt rett fra de amerikanske og der pågår det nå en massiv pr kampanjejournalistikk fra AH sin side - New York Times er jo blitt rene talerøret til AH. Ja. Det var de som skrev i overskriften sin "Ellen Barkin says ‘jealous’ Johnny Depp threw wine bottle at her", når sannheten er at hun sa han slang en flakse i veggen. https://nypost.com/2022/05/19/ellen-barkin-says-johnny-depp-threw-wine-bottle-at-her/ Edit: Nei, det var visst ikke samme. Men lar det stå som et eksempel på hvordan amerikanske medier fortsatt vrir på ting. Endret 27. mai 2022 av Ambeh
Blueberrymuffin Skrevet 27. mai 2022 #4076 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Skiftenøkkel skrev (25 minutter siden): Synes synd på begge, som får all gørra brettet ut i offentligheten slik. Skal ikke spekulere for mye, men AH virker mindre troverdig enn Depp. Det er ikke synd på Heard. Hun fortjener alt det som kommer. Heard finnes ikke troverdig, hun lyver, gjort det gjentatte ganger i ed. Har minipulert bilder, stjålet overgreps- og voldtekt historier fra andre, og brukt det som egen narrativ. Hun er pil råtten, og fortjener all motgangen hun får nå. Måtte hun råtne i fengsel. Endret 27. mai 2022 av Blueberrymuffin 10 1 2
Miranda16 Skrevet 27. mai 2022 #4077 Skrevet 27. mai 2022 ~ Ada ~ skrev (11 minutter siden): Jeg har fått så fine bølger foran og bak navnet mitt nå, til ære for den store finaledagen😂 Kun 55 min igjen, folkens! Håper Mr.Rottenborn fremstår super sint som vanlig og Eliaine stammer seg gjennom. Jurying er så over deres dritt 2
Thildamor Skrevet 27. mai 2022 #4078 Skrevet 27. mai 2022 Miranda16 skrev (11 minutter siden): Har en sterk følelse på at det går i Depps favør og at de ikke kommer til å forhandle i all evighet Om det finnes snev av rettferdighet i verden, så bør det jo gå i Depps favør. 10 2 2
Gjest RockOn Skrevet 27. mai 2022 #4079 Skrevet 27. mai 2022 ~ Ada ~ skrev (3 timer siden): Nei Jeg svarte bare den jeg siterte som påpekte det. Og jeg kjenner ikke mannen, har aldri møtt han og selv om jeg tviler på det så kan jeg faktisk ikke vite om han er det ene eller det andre. Og hvis ikke du kjenner han personlig, så vet ikke du noe om det heller 🤷♀️
Gjest Ambeh Skrevet 27. mai 2022 #4080 Skrevet 27. mai 2022 Jeg tror det enten blir tap for begge eller seier til JD. Tror null prosent sjanse for at AH vinner sitt søksmål, og jeg tror de blir enige om et eller annet heller enn å ikke klare å bli enige.
Fremhevede innlegg