Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 hours ago, Tvillingsjel said:

Flere som har vært utsatt for en eller annen form for partnervold/mishandling som har blitt trigget av saken/rettssaken? Jeg opplever at stresset setter seg veldig kroppslig, med magesmerter og kvalme, for eksempel. Men saken er så interessant at det er vanskelig å legge den bort. Klarer ikke å ikke følge med heller. Blir spennende i morgen. Er det da dommen faller?

Ja, jeg har kjent det fysisk på kroppen med angstreaksjoner. Spesielt lydopptakene hvor AH viser sitt sanne jeg.

• Liker 6
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
RockOn skrev (45 minutter siden):

Det finnes så mange beviser for at Amber Heard har både fysisk og psykisk mishandlet han og ingen beviser for at han har hverken fysisk, psykisk eller at han mishandlet henne seksuelt (..). Og det gjelder både hennes opptak, hans opptak og andres opptak. Det er ingen beviser for at han var sammen med andre mens de var gift, men det er videoopptak og vitner på at hun har vært det. Hun har vært voldelig mot tidligere partnere (flere vitner på en flyplass feks) Men selvfølgelig så er det jo de som juger og ikke hun… (verden er problemet osv, typisk narsissister). Hun har også blitt tatt i å redigere bilder, hun har vist frem sminken hun brukte pga alle blåmerker hun måtte dekke til, et merke som ikke fantes på den tiden. Hun har også på et tidspunkt avslørt at hun gikk med teatersminke (som man bruker til å sminke på blåmerker), som hun også avslørte at hun visste at TMZ hadde blitt varslet om at hun kom til å søke om skilsmisse og senere bli tatt for å ha sendt videoen selv, hun har kommet med flere påstander om knekt nese/voldtatt med ei flaske og ikke en gang har hun oppsøkt lege. Hvem er det som går med knekt nese og blødende underliv (hennes ord) uten å oppsøke lege?! Hun satt i går og sa at hun hadde ikke smilt eller flirt (?) gjennom rettsaken fordi hun var for opprørt og vi har flere bilder/videoer som viser at hun gjør nettopp det. På flere så himler hun med øynene. Når hun forklarte seg i første rettsaken var det vel, så ser vi videoer der hun er sint og til tider hånlig, mens i denne så strigråter hun (uten tårer og kan bare skru av det etterpå) og hun oppfører seg generelt som ei bortskjemt prinsesse som ikke får det som hun vil og ikke et offer som er livredd for hans reaksjoner. 

En ting jeg er helt sikker på og det er at Amber Heard ikke er noe offer på noe som helst måte! Jeg har både vokst opp i dette miljøet og også hatt en i nær relasjon som har opplevd dette og det hun gjør er på ingen måte noe som minner om et offer. Et offer som er så redd at hun frykter til tider for sitt eget liv (som hun sier at hun gjør) så hadde hun på INGEN måte stått til sånn mot han, skriker til han, slår han og til, tar bilder av han i sårbare situasjoner og sender det til andre og med på et tidspunkt så gir hun HAN skylden for at HUN slår han fordi han går fra henne når hun er sint.

Mulig han er en psykopat, men det er jammen meg hun også! 

Og det verste er hvordan hun ødelegger for alle damer som kommer etter henne! Dette er alvorlige beskyldninger hun kommer med, som hun helt klart har økonomiske hensikter med (hun har enda ikke donert det hun lovet etter ett år og vi vet at hun ikke får så mye filmjobber) og det er så respektløst overfor alle kvinner/menn som faktisk lever under dette og som har levd med dette. 

Har ingen inntrykk at han er psykopat. Da hadde Kate Moss gitt ett helt annet vitnemål. 

Hun er kjent for å verne privat livet sitt. Gir skjelden intervjuer. Hun dukket opp for å støtte han. 

Sier alt. 

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Valyria83 skrev (5 minutter siden):

Har ingen inntrykk at han er psykopat. Da hadde Kate Moss gitt ett helt annet vitnemål. 

Hun er kjent for å verne privat livet sitt. Gir skjelden intervjuer. Hun dukket opp for å støtte han. 

Sier alt. 

Og Ben Chews reaksjon på at Heard sa 'Kate Moss and the stairs' tyder på at de allerede hadde avklart med Moss at hun var villig til å steppe inn på kort varsel hvis åpningen kom 😊

• Liker 8
  • Hjerte 3
Skrevet
charactouy skrev (2 minutter siden):

Og Ben Chews reaksjon på at Heard sa 'Kate Moss and the stairs' tyder på at de allerede hadde avklart med Moss at hun var villig til å steppe inn på kort varsel hvis åpningen kom 😊

Ja 😁

• Liker 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (8 timer siden):

Rettssaken starter 9 am og slutter 5 pm hver dag, norsk tid blir det fra 3 pm (15:00) til 11 pm ( 23:00).

I morgen er siste dag, så dom vil falle innen 23:00 norsk tid i morgen.

Om dommen vil falle i dag eller neste uke eller enda lengre fram i tid vet ingen. Det kommer helt an på hvor lenge juryen trenger på å komme til enighet - eller enige om å være uenige slik at det blir en "hanged jury". 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Flettfrid skrev (15 minutter siden):

Kan hun ha "adoptert" den baby i micro historien også? 

https://vm.tiktok.com/ZMLEwBTJV/?k=1

Kanskje, men det spiller egentlig ingen rolle. Det er ingen tvil om at det skrives mye som er ekstremt stygt om og til Heard, og det er fullstendig uakseptabelt. 

For folk flest er det heller ingen tvil om at det er hennes egen oppførsel og hennes egne handlinger som har ført til hetsen, og ikke Waldmans tre utsagn. 

• Liker 6
Gjest Hoppetau
Skrevet
Polly Ester skrev (23 minutter siden):

Om dommen vil falle i dag eller neste uke eller enda lengre fram i tid vet ingen. Det kommer helt an på hvor lenge juryen trenger på å komme til enighet - eller enige om å være uenige slik at det blir en "hanged jury". 

Men hvor lenge kan juryen orke å sitte å drøfte nå tenker jeg?

Rettssaken har vært ganske langtekkelig, det tar jo ekstremt mye tid på å finne frem bevisene, all drøftingen med dommeren, alle objections, hersay osv. Vi andre har jo fått sett på dette mens vi har laget mat, brettet klær og ikke minst drøftet med hverandre osv. De har måttet sitte stille og utelukkende høre på dette i så mange uker. 

Jeg hadde personlig gått inn i drøftingen og sakt "dette er umulig- la oss gå for hung jury så kan vi fortest mulig kan komme oss hjem og binge i meems på TikTok og synse og le av alt vi vil vi også"

Skrevet
Hoppetau skrev (1 minutt siden):

Rettssaken har vært ganske langtekkelig, det tar jo ekstremt mye tid på å finne frem bevisene, all drøftingen med dommeren, alle objections, hersay osv. Vi andre har jo fått sett på dette mens vi har laget mat, brettet klær og ikke minst drøftet med hverandre osv. De har måttet sitte stille og utelukkende høre på dette i så mange uker. 

Jeg hadde personlig gått inn i drøftingen og sakt "dette er umulig- la oss gå for hung jury så kan vi fortest mulig kan komme oss hjem og binge i meems på TikTok og synse og le av alt vi vil vi også"

Jeg håper virkelig de har mer integritet enn som så.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Hoppetau
Skrevet
charactouy skrev (Akkurat nå):

Jeg håper virkelig de har mer integritet enn som så.

Jeg vil selvsagt også tro det og spøker jo. Men det er ikke å komme unna at de nok er ganske slitne, og overveldet av det de skal ta stilling til. 

Skrevet

Jeg tror juryen tar dette veldig seriøst, det er en "big deal" å være med i juryen i USA ettersom jeg har forstått. Jeg tror ikke de kommer til å ta lett på det. 

Og ja, jeg tror også at juryen er dødsslitne nå, akkurat som alle de andre involverte; dommeren, advokatene og Johnny og AH selv.

• Liker 8
Skrevet

Jeg vil selvsagt også tro det og spøker jo. Men det er ikke å komme unna at de nok er ganske slitne, og overveldet av det de skal ta stilling til. 

Jeg lurer på hva de tenker når de er ferdige og får tilgang til all informasjonen som ligger utenfor rettssalen, om de føler de har hatt muligheten til å ta en god avgjørelse.

• Liker 11
Skrevet
1 hour ago, Katten.2.0 said:

Ja, jeg har kjent det fysisk på kroppen med angstreaksjoner. Spesielt lydopptakene hvor AH viser sitt sanne jeg.

Dette overrasket også meg! Jeg skal absolutt ikke snakke om seriøse plager eller noe overhodet, men eksen min var ekstremt manipulativ og satte i gang krangler for å fremprovosere reaksjoner hos meg. Han var aldri voldelig, men han kunne slå i veggen ved siden av meg osv. Skjelte meg ut, nektet å gi seg, kranglet kranglet kranglet mens jeg forsøkte å deeskalere. Når jeg hørte noen av disse klippene var jeg plutselig tilbake i de situasjonene og da var det virkelig Depp jeg identifiserte meg med, kjente meg så igjen og fikk skikkelig vond følelse.
Når det er sagt, så kan vel de fleste få fæl følelse av de opptakene, selv om de ikke har opplevd noe lignende.

• Liker 8
  • Hjerte 17
Skrevet
charactouy skrev (28 minutter siden):

Kanskje, men det spiller egentlig ingen rolle. Det er ingen tvil om at det skrives mye som er ekstremt stygt om og til Heard, og det er fullstendig uakseptabelt. 

For folk flest er det heller ingen tvil om at det er hennes egen oppførsel og hennes egne handlinger som har ført til hetsen, og ikke Waldmans tre utsagn. 

Helt enig, men det er litt snedig å se hva folk klarer å kjenne igjen i uttalelsene hennes og finne igjen på nettet. 

• Liker 2
Skrevet

I offentligheten opplever jeg at mange har denne innstillinga, og at det kommer til å komme flere ala dette når dommen er avsagt. https://www.namdalsavisa.no/a-motta-et-slag/o/5-121-1059833?fbclid=IwAR2ZbuAWaIem0chRduG-HHQSEF3x3pbDW4F14HklJl8XNihelArI8drECn0

Vanskelig å si noe imot når narrativet er "kvinner blir ikke trodd og jeg får traumer". Veldig synd med denne saken sånn sett. Jeg støtter metoo og denne saken ødelegger nok for det, men når man følger den er det jo nesten klin umulig å tro på Heard, da kan man jo ikke støtte henne bare fordi. #womenlietoo

• Liker 4
Skrevet
Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Helt enig, men det er litt snedig å se hva folk klarer å kjenne igjen i uttalelsene hennes og finne igjen på nettet. 

For all del, men det er noe i uttrykket 'den som leter, skal finne'. Med så mange mennesker som har opplevd misbruk, mishandling og netthets, er det rart om ikke minst én har opplevd og fortalt om tilsvarende historier som Heards påstander. 

Heard har høyst sannsynlig løyet om alt hun hevder Depp har gjort, tatt til seg historier andre har fortalt eller satt seg selv i Depps rolle når hun har fortalt 'sin sannhet', men det betyr ikke nødvendigvis at absolutt alt som kommer ut av munnen hennes er løgn, fabrikkert eller stjålet fra andre.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

I offentligheten opplever jeg at mange har denne innstillinga, og at det kommer til å komme flere ala dette når dommen er avsagt. https://www.namdalsavisa.no/a-motta-et-slag/o/5-121-1059833?fbclid=IwAR2ZbuAWaIem0chRduG-HHQSEF3x3pbDW4F14HklJl8XNihelArI8drECn0

Vanskelig å si noe imot når narrativet er "kvinner blir ikke trodd og jeg får traumer". Veldig synd med denne saken sånn sett. Jeg støtter metoo og denne saken ødelegger nok for det, men når man følger den er det jo nesten klin umulig å tro på Heard, da kan man jo ikke støtte henne bare fordi. #womenlietoo

Dette er problemet det ensidige narrativet hos de store mediehusene skaper. Jeg skummet gjennom en artikkel hos Dagbladet i dag, som skrev et helt avsnitt om at Dr Hughes hadde diagnostisert Heard med PTSD, mens Dr Currys diagnoser på borderline og histrionisk PF ikke var nevnt med ett ord. 

• Liker 11
Skrevet
hvalstad45 skrev (7 minutter siden):

Og noe av det som står i artikkelen får meg til å skumme av raseri og jeg tror det er best for meg å slutte å lese noe i norsk media om dette her. 

Sitat

Hele saken minner om Donald Trumps presidentkampanje. Mange i Depps kampanjebuss er de samme som er mot eller lei av Metoo. De som syns det har vært litt mye kvinners rettigheter i monitor. Som mener sakene om menns overgrep bare handler om at det er trendy å hate menn. Som mener det er menns tur nå. Det selges T-skjorter med «Fuck Amber» på. Etter en mørk halvtimes research på Twitter virker ikke vegen lang fra Depps støttespillere til menneskene som storma kongressen i USA, og vi veit hvor sinte de kan bli.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
1 minutt siden, Polly Ester said:

Og noe av det som står i artikkelen får meg til å skumme av raseri og jeg tror det er best for meg å slutte å lese noe i norsk media om dette her. 

Jeg opplever at disse folka også instrumentaliserer saken for å få et "vi må stå opp for metoo"-budskap. Jeg føler ikke at noen av dem har satt seg inn i den. For gjør man det, er det veldig vanskelig å ha denne troen på Heard. Og så er det alltid sånn "ung kvinne" ærlig talt, hun er i midten/slutten av 30-åra, hun er en voksen kvinne, mor, hun er ikke fra noen svak posisjon og hun har gått ut med dette helt selv. Hun kunne helt fint latt være.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Hoppetau skrev (45 minutter siden):

Håper virkelig de hører på opptakene. 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...