Valyria83 Skrevet 26. mai 2022 #3921 Skrevet 26. mai 2022 Kjenner det koker i topplokket etter å hørt på den dama. 🤯😵 Hørt litt på hva advokatene som følger saken sier. Flere som frykter en hung jury. 1
Gjest Made4u Skrevet 26. mai 2022 #3922 Skrevet 26. mai 2022 Tvillingsjel skrev (4 minutter siden): Du tror voldsmenn slutter å slå hvis de tror offeret forlater dem? Du har ikke mye kunnskap om partnervold, det må sies. Det er tvert imot ofte motsatt. Det er først når voldsofferet går at volden eskalerer og i verste fall blir dødelig. Ikke med noen som alt har akseptert det nei, som de har trådd over den grensen ved. JD og AH har altså ingen fremtid igjen noen gang. Men ja, i et nytt forhold så er det ikke gitt at han tyr til vold igjen, det kommer jo også mye an på hvordan han tolker den nye. Vil også hevde at for hennes del, så er sjansene større enn snittet for at hun vil oppleve vold igjen i et eventuelt neste forhold.
Tabris Skrevet 26. mai 2022 #3923 Skrevet 26. mai 2022 24 minutter siden, Made4u said: Ikke min oppgave å skulle bevise det, og det trenger jeg heller ikke for å anse han som en konebanker. Men i en rettsal så trenger man beviser. Det blir litt snodig når Amber Heard sitter i vitnestolen, senest i dag, og sier at hun har "mountains of evidence" på volden Depp har utsatt henne for, når det som faktisk er fremlagt er så tynt. Faktisk så tynt at bildet av en veltet vinflaske på gulvet med en tilhørende vinflekk har blitt brukt som bevis for to ulike hendelser. Det hjelper ikke hvor mange ganger du, AH - eller for den saks skyld JD - sier at de har vært utsatt for vold. Det må bevises. Og om det ikke foreligger gode nok bevis (noe det ikke gjør, selv om AH sier de finnes så har hun ikke klart å fremskaffe det) så må man gå via ekspertvitner. Psykologer, leger, vitner som var tilstede under krangler osv. Så er det opp til juryen hvem de mener virker mest troverdig basert på alt dette. At du bare avfeier alt Depp kommer med som "han vil jo overbevise folk og han er mektig" er et godt eksempel på det jeg nevnte tidligere - confirmation bias. Du er så låst i din overbevisning at du vil avfeie alt som går mot det. (Og, ja, confirmation bias går begge veier, men jeg har i hvert fall selvinnsikt nok til å se det. Har du?) Dine meninger omkring vold mot menn er så gammeldags at det er ikke verdt å gå inn på. Det fortjener ikke mer forumplass, rett og slett. 20 2 2
Polly Ester Skrevet 26. mai 2022 #3924 Skrevet 26. mai 2022 Nå er de tilbake for å vurdere alle bevisene og passe på at alt blir levert til juryen osv. Interessant det også. 1 1
Ardwinna Skrevet 26. mai 2022 #3925 Skrevet 26. mai 2022 Caniggia skrev (35 minutter siden): Den aktøren som har imponert meg mest i rettssalen, er faktisk dommeren. Hun balanserer mellom vennlig, sivilsert verdighet og intellektuell våkenhet på utsøkt vis. Dommeren høres ut som verdens mest tålmodige og hyggelige person, og kan irettesette mennesker på verdens mykeste måte og likevel oppnå respekt. Hun er som den læreren som alle elevene elsker fordi hun er så innmari blid og hyggelig, men som ingen kødder med fordi de vet at bak det blide og hyggelige ytre er det en rå kraft man ikke tuller med! 21
Kid Cox Skrevet 26. mai 2022 #3926 Skrevet 26. mai 2022 Amber Heard i vitneboksen: "My spineless husband..." Hun fikk inn fornærmelser også i selve vitneboksen. 11 4
Kid Cox Skrevet 26. mai 2022 #3927 Skrevet 26. mai 2022 Tvillingsjel skrev (22 minutter siden): Jeg så litt helt mot slutten og angrer som en hund på at jeg ikke fulgte rettssaken. Det var jo faktisk veldig interessant, men jeg tenkte jeg ikke kom til å forstå hva som ble sagt. Jeg forstod ikke alt, men noe er bedre enn ingenting. Jeg skal se gjennom det som fremkom ift Ambers påstand om PTSD-diagnose. Alt ligger ute på youtube, så man kan se alt når det måtte passe i etterkant. 2
Caniggia Skrevet 26. mai 2022 #3928 Skrevet 26. mai 2022 Ardwinna skrev (10 minutter siden): Dommeren høres ut som verdens mest tålmodige og hyggelige person, og kan irettesette mennesker på verdens mykeste måte og likevel oppnå respekt. Hun er som den læreren som alle elevene elsker fordi hun er så innmari blid og hyggelig, men som ingen kødder med fordi de vet at bak det blide og hyggelige ytre er det en rå kraft man ikke tuller med! Exactly!
Gjest Made4u Skrevet 26. mai 2022 #3929 Skrevet 26. mai 2022 Tabris skrev (20 minutter siden): Men i en rettsal så trenger man beviser. Derfor JD ikke kommer noen vei med sitt umodne og lite gjennomtenkte søksmål, de kommer begge tapene ut av denne saken og spesielt han som er konebanker.
Vallahornet Skrevet 26. mai 2022 #3930 Skrevet 26. mai 2022 Made4u skrev (47 minutter siden): Som jeg sa, så kamuflerer gjerne voldsoffer for konemishandling volden, og at det er mer ord mot ord heller enn at beviser fremlegges er mest vanlig. De færreste dømmes også for partnervold, fordi dommer krever beviser, mørketallene er derfor enorme. Joda, men i denne saken så er ikke bildene, eller den øvrige dokumentasjonen, kamuflert, den er fremhevet. Det er ikke mangel på informasjon, eller påstander, som kommer frem. Generelle betraktninger kan være greit det, men dette er en diskusjon om denne spesifikke saken. Hendelsesforløp i helt andre saker er ikke så dekkende for det som skjer innenfor denne rettssaken. Vi må nesten forholde oss til det som kommer frem i retten. 7 2 2
Gjest Muffin man Skrevet 26. mai 2022 #3931 Skrevet 26. mai 2022 Kid Cox skrev (2 minutter siden): Amber Heard i vitneboksen: "My spineless husband..." Hun fikk inn fornærmelser også i selve vitneboksen. Har klødd meg i hodet over taktikken rundt disse stikkene mot Johnny Depp og hans forsvar.. Spesielt mtp. at advokatene til Heard har beskyldt vitnene til Johnny Depp for å ha agendaer bak det å stille opp i retten som fort kan oppfattes som billige og spydig utsagn for å ødelegge troverdigheten til vitnene. . Eksempler på kommentarer fra forsvaret til Heard som jeg husker på i farten er: " Do you want your15 min of fame" (tmz-fyren) og "How much do you get paid? is it 100 000? 200 000? (Psykiateren) ,"MEGAPINT" ( mot Johnny depp) Hørtes veldig smålig ut da jeg hørte det. Merkelig om ikke juryen reagerer på dette og.
Henikka Skrevet 26. mai 2022 #3932 Skrevet 26. mai 2022 Ada111 skrev (1 time siden): Oh holy shit Camille knuste! 😳😳😳💪💪💪Amber kjørte seg selv rett i grøfta Helt fantastisk!! Holdt på å kjøre i grøfta selv😅. Ble sittende bak rattet under hele rettsrunden, og desperat som jeg er kjørte jeg you tube på bluetooth til bilradioen🙈 4 1
Hatsumomo Skrevet 26. mai 2022 #3933 Skrevet 26. mai 2022 Henikka skrev (7 minutter siden): Helt fantastisk!! Holdt på å kjøre i grøfta selv😅. Ble sittende bak rattet under hele rettsrunden, og desperat som jeg er kjørte jeg you tube på bluetooth til bilradioen🙈 😅 1
Flettfrid Skrevet 26. mai 2022 #3934 Skrevet 26. mai 2022 Henikka skrev (24 minutter siden): Helt fantastisk!! Holdt på å kjøre i grøfta selv😅. Ble sittende bak rattet under hele rettsrunden, og desperat som jeg er kjørte jeg you tube på bluetooth til bilradioen🙈 Jeg brente biffen 🙈 mannen var ikke helt fornøyd med det 😁😎 2 1 1
Valyria83 Skrevet 26. mai 2022 #3935 Skrevet 26. mai 2022 Flettfrid skrev (2 minutter siden): Jeg brente biffen 🙈 mannen var ikke helt fornøyd med det 😁😎 😅
Valyria83 Skrevet 26. mai 2022 #3936 Skrevet 26. mai 2022 Ja da. Han er en ynkelig fyr i manges øyner 🙄 2 1
PissiPus Skrevet 26. mai 2022 #3937 Skrevet 26. mai 2022 charactouy skrev (1 minutt siden): Hun satt i vitneboksen og hevdet at manageren på Hicksville Trailer Palace ikke var manageren på Hicksville Trailer Palace 😳 Er det sant?? 😂 jeg gleder meg til å se kryssforhøret av henne når jeg får det til! 4
charactouy Skrevet 26. mai 2022 #3938 Skrevet 26. mai 2022 PissiPus skrev (Akkurat nå): Er det sant?? 😂 jeg gleder meg til å se kryssforhøret av henne når jeg får det til! Oh yes! Hun hevdet hardnakket å aldri ha sett fyren før 🤣 2 4
Depp_Is_Innocent Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #3939 Skrevet 26. mai 2022 All right, kort oppsummert hva vi lærte i dag fra Amber Heard: Alle andre, som motstrider henne, er løgnere. Og har løyet under ed, med risiko for straffeforfølgelse. Alle må tro henne fordi hun er en overlevende. Og de må tro på alt hun sier. Det var ikke hun som lekket info til TMZ, fordi om hun hadde gjort det, ville hun gjort det mye "bedre". Kate Moss, og de andre som vitnet for Depp, kom kravlende ut av treverket - og vitnet kun for publisitet. 26 2 4
Katten.2.0 Skrevet 26. mai 2022 #3940 Skrevet 26. mai 2022 2 minutter siden, Depp_Is_Innocent said: All right, kort oppsummert hva vi lærte i dag fra Amber Heard: Alle andre, som motstrider henne, er løgnere. Og har løyet under ed, med risiko for straffeforfølgelse. Alle må tro henne fordi hun er en overlevende. Og de må tro på alt hun sier. Det var ikke hun som lekket info til TMZ, fordi om hun hadde gjort det, ville hun gjort det mye "bedre". Kate Moss, og de andre som vitnet for Depp, kom kravlende ut av treverket - og vitnet kun for publisitet. Samtidig sier hun at hun ikke vet hvordan man lekker noe som helst. 15 1 2
Fremhevede innlegg