Kalimeera Skrevet 26. mai 2022 #3781 Skrevet 26. mai 2022 Sankt-Vinger skrev (2 minutter siden): En kvinne kan ikke dominere en mann fysiks. når mannen og kvinnen vet dette så vet de også at hun ikke kan ha full kontroll. Feil. En kvinne kan så visst fysisk kontrollere en mann. 13
Gjest Ambeh Skrevet 26. mai 2022 #3782 Skrevet 26. mai 2022 Polly Ester skrev (3 minutter siden): Det sto også på Twitter at det er bekreftet at AH skal vitne igjen i dag, men så har også Ian Runkle of the Bailyes skrevet nå nettopp at han begynner å lure på om de kommer til å si at "det var ikke nok tid" og så blir det ikke noe mer AH i vitneboksen. Jeg venter i spenning de få minuttene det er igjen av pausen. 😅 Tenk at enten så er vel rettssaken over for i dag om noen få minutter, eller så blir det en pangavslutning med AH og hva hun kan finne på å si og så kryssforhør med Camille.
Silva Pluvialis Skrevet 26. mai 2022 #3783 Skrevet 26. mai 2022 Kalimeera skrev (2 minutter siden): Det bør være greit å spørre hvis man oppriktig lurer. Nei. Sankt-Vinger skrev (1 minutt siden): En kvinne kan ikke dominere en mann fysiks. når mannen og kvinnen vet dette så vet de også at hun ikke kan ha full kontroll. Tror begge to kjører dette dramaet nå for å få litt blest om seg selv igjen.. de har jo ikke vært i filmer på flere år, nå vet jo alle hvem de er igjen og alle snakker om dem.. Amrikanerne elsker jo show og drama. mye publisitet og penger i true crime og dramasaker Jeg tror begge to liker oppmerksomheten og at de er supernavn igjen som alle snakke om Slutt med disse kvinnefiendtlige holdningene. Kvinner kan også utøve både fysisk, psykisk og seksuell vold. Kvinner både manipulerer, slår og voldtar de også. Ikke bare menn. Dessuten handler ikke partnervold kun om fysisk styrke. Det handler mye om et kontrollregime hvor den ene har mentalt overtak på den andre. Hvorfor tror du ellers at det finnes krisesentre for menn, hvis menn ikke kan utsettes for partnervold? Hvorfor var det flere menn på traumeavdelingen da jeg var på Modum Bad? For øvrig var det tilfeller av familievold i hjemmet da jeg var barn. Hvem var den voldelige? Hvem truet med kniv? En kvinne. Det ene, av de flere, seksuelle overgrepene jeg har minner om var også utøvd av en kvinne. Dette er anekdoter, men poenget er at det ikke er noe automatikk i at menn alltid er de som utøver vold eller overgrep. Kvinner kan også ha overtaket, dominere, manipulere, terrorisere, skremme, traumatisere, slå og begå seksuelle overgrep. Menn kan også være ofre. De kan også oppleve vold, kontroll, manipulasjon, virkelighetsforvrengning, trusler, slag, spark og voldtekt. Både av andre menn, men også av kvinner. Vold er et samfunnsproblem. Ikke kun et kvinneproblem. Vi må kvitte oss med holdninger om at kvinnen alltid er offeret og mannen alltid overgriperen. Det skader menn som er ofre for vold, fordi de ikke blir trodd. 16 5 5
Polly Ester Skrevet 26. mai 2022 #3784 Skrevet 26. mai 2022 Ambeh skrev (4 minutter siden): Jeg venter i spenning de få minuttene det er igjen av pausen. 😅 Tenk at enten så er vel rettssaken over for i dag om noen få minutter, eller så blir det en pangavslutning med AH og hva hun kan finne på å si og så kryssforhør med Camille. Jeg håper hun blir kalt opp. Tror de står og snakker om tiden som er igjen nå (ref. Emily D. Baker)
Kalimeera Skrevet 26. mai 2022 #3785 Skrevet 26. mai 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Nei. Ikke lov å spørre om man lurer på noe? 1
Anonymous33 Skrevet 26. mai 2022 #3789 Skrevet 26. mai 2022 En veldig dårlig ide å la Heard vitne igjen, tror jeg. 2
Purple Basil Skrevet 26. mai 2022 #3790 Skrevet 26. mai 2022 Å Gud, satt på sippetrynet sitt igjen. Nå må den dama der slutte med overdrivelsene sine. 4
Gjest Ambeh Skrevet 26. mai 2022 #3791 Skrevet 26. mai 2022 Enig i den "objection, speculation", for når hun snakker om negative opplevelser av å ankomme retten f.eks, så kan jo ikke hun vite at det er på grunn av det JDs tidligere advokat uttalte i 2020.
Gneldrende Kråke Skrevet 26. mai 2022 #3792 Skrevet 26. mai 2022 Oh, we're reaching... Gud denne dama er forkastelig. Du blir ikke trakassert pga. Waldman sine uttalelser, du blir trakassert fordi du er et forferdelig, manipulerende og lyvende menneske, kun med øye for å ødelegge folk som setter grenser ovenfor deg selv. 21 1
Kinder Skrevet 26. mai 2022 #3793 Skrevet 26. mai 2022 miss spjåk skrev (11 timer siden): Man står med inntrykket av at Heard er uten skrupler. Skremmende og trist å se en person som virker så uanfektet over å bli tatt i løgn, gang etter gang. Noen var sjokkerte over at hun sminket på seg blåmerker og redigerte bilder. Var jeg overrasket over bilderedigeringen, nei. Fordi jeg har kjent et slikt menneske. Mennesker som er så syke at de er villig til å gå langt for å ødelegge et menneske selv etter relasjonen er over. Sånn sett synes jeg det er bra at rettsaken går for åpne dører. Så får de som ikke trodde slike mennesker eksisterer se hvordan de opererer. Jeg er helt enig med deg. Bra at rettssaken går for åpne dører, så folk virkelig får se hva som foregår. Jeg har også kjent en person ligende det du beskriver. Jeg har sett hvor lang den personen kan gå for å få sympati, oppmerksomhet og støtte, samtidig som et uskyldig liv ble mer og mer ødelagt. Hun var mester i å manipulere. Denne personen var også godt opplest på ulike diagnoser og adferd, og visste hva hun skulle si for å få andre til å tro at hun eller andre hadde ulike typer diagnoser, eller for å få andre til å virke som psykopater. Men hun ble låst fast når folk stilte henne mer inngående spørsmål rundt det hun fortalte, om ting hun nok ikke hadde fått lest seg opp på, men burde hatt en opplevelse av om det hun fortalte var sant. Da ble hun aggressiv eller spilte på sårbarhet, og prøvde å snakke det bort. Jeg sier ikke at Amber er helt lik denne personen, men hun minner meg så mye om henne at jeg får sterke assosiasjoner. Det er vel kanskje derfor jeg er så interessert i denne rettssaken også. Sånne folk er skumle å ha i livet sitt, og man må oppleve en sånn person for å virkelig forstå. 8 1 1
Gjest Ambeh Skrevet 26. mai 2022 #3794 Skrevet 26. mai 2022 "I'm not sitting in this courtroom laughing, smiling..." Hæ? Jo!
Gjest Sunfl0wer Skrevet 26. mai 2022 #3795 Skrevet 26. mai 2022 Sankt-Vinger skrev (16 minutter siden): En kvinne kan ikke dominere en mann fysiks. når mannen og kvinnen vet dette så vet de også at hun ikke kan ha full kontroll. Tror begge to kjører dette dramaet nå for å få litt blest om seg selv igjen.. de har jo ikke vært i filmer på flere år, nå vet jo alle hvem de er igjen og alle snakker om dem.. Amrikanerne elsker jo show og drama. mye publisitet og penger i true crime og dramasaker Jeg tror begge to liker oppmerksomheten og at de er supernavn igjen som alle snakke om Det er bullshit. Og HVORFOR skal de ønske en slik sak om dem for å få blest rundt seg? Johnny har jo mistet mange muligheter for roller! Blant annet som Jack Sparrow og han får ikke være med i neste Fantastic Beasts film. Så dette har de begge tapt på!
Purple Basil Skrevet 26. mai 2022 #3796 Skrevet 26. mai 2022 Ambeh skrev (1 minutt siden): "I'm not sitting in this courtroom laughing, smiling..." Hæ? Jo! Ja, hun så ekstremt fornøyd ut med seg selv i går i hvert fall. 1 2
Miss perfect Skrevet 26. mai 2022 #3797 Skrevet 26. mai 2022 Nå er gråtefjeset på igjen ser jeg.. haha, etter å ha sittet å smilt i flere dager nå 4
Silva Pluvialis Skrevet 26. mai 2022 #3798 Skrevet 26. mai 2022 Kalimeera skrev (4 minutter siden): Ikke lov å spørre om man lurer på noe? Jo, men innlegget fremstod ikke som et oppriktig spørsmål, men mer en konstatering av at "menn kan ikke utsettes for partnervold fordi kvinnen er det svake kjønn". Det er kvinnefiendtlig, men også mannefiendtlig. Det undergraver mannlige ofres historier, og unnskylder kvinnelige overgripere. Ikke rart menn ikke blir trodd når folk har holdninger som dette. 10 1
Kinder Skrevet 26. mai 2022 #3800 Skrevet 26. mai 2022 Sankt-Vinger skrev (18 minutter siden): En kvinne kan ikke dominere en mann fysiks. når mannen og kvinnen vet dette så vet de også at hun ikke kan ha full kontroll. Tror begge to kjører dette dramaet nå for å få litt blest om seg selv igjen.. de har jo ikke vært i filmer på flere år, nå vet jo alle hvem de er igjen og alle snakker om dem.. Amrikanerne elsker jo show og drama. mye publisitet og penger i true crime og dramasaker Jeg tror begge to liker oppmerksomheten og at de er supernavn igjen som alle snakke om Det er nettopp sånne holdninger som du har, som gjør at menn ikke tørr å si i fra/anmelde når de blir utsatt for vold og/eller voldtekt av en kvinne. Du er med på å gjøre det skambelagt å si i fra, dessverre. 9 1 1
Fremhevede innlegg