Jadaomatte Skrevet 26. mai 2022 #3701 Skrevet 26. mai 2022 (endret) Helene1982 skrev (15 timer siden): Jeg kan ikke bevise at Johnny Depp har vært fysisk voldelig mot Amber. Jeg har ikke nok kunnskap om å mene noe sikkert om det. Jeg mener samtidig at vold i hjemmet ikke nødvendigvis bør måles etter hvor store de fysiske skadene er. Det finnes flere typer vold. Jeg er enig med deg i at det virker som Amber overdriver og "pynter" mye på sannheten og til og med lyver. Mange velger av ulike grunner ikke å dokumentere fysisk vold i hjemmet. Det kan være mange grunner til dette, da vi alle er ulike. Det kan være at man er redd for at partneren skal finne bevisene, at man er så langt nede at man ikke ser selv at man blir utsatt for vold eller eller at du fortjener det, eller at du ikke ønsker å eskalere konflikten og at du ønsker å bevare familien eller forholdet. Det var uansett ikke poenget med innlegget mitt. Jeg vet at det var langt og en "rant", men det jeg prøvde å si var at man skal være forsiktig med å være skråsikker på hvordan andre har det innenfor husets fire vegger, og at alle fortjener å bli lyttet til og behandlet på en respektfull måte. Jeg er ikke helsepersonell og har ikke møtt noen av disse menneskene, og det er mulig du har rett, men det å kalle noen en nasisistisk løgner basert på hva man har lest på internett er jeg skeptisk til. AH har beskyldet han for fysisk vold, ikke psykisk. Alle «bevisene» hun har hatt for denne volden er tydeligvis forfalsket. Hun har helt tydelig ikke vært skadet dagen etter å ha blitt mishandlet, redigert bilde etc. Håper jun blir straffet for alle løgnene sine, hun er under ed. Ellers, på generelt grunnlag, helt enig. Endret 26. mai 2022 av Jadaomatte 11
AnnePåLande Skrevet 26. mai 2022 #3703 Skrevet 26. mai 2022 Amber Tured vekker ingen sympati hos meg.. Hun hører hjemme i fengsel med tvungen psykiatrisk behandling resten av sitt liv. Dama er livsfarlig. 13 2
Krokenguri Skrevet 26. mai 2022 #3704 Skrevet 26. mai 2022 charactouy skrev (2 timer siden): Jeg synes dere kvinner som støtter Heard har oppført dere usolidarisk overfor kvinner som lever under reell mishandling. Vi mennesker må stå sammen overfor mishandlere - uavhengig av kjønn. Dere gjør at menn vegrer seg for å fortelle sin historie når dere skal angripe Depp hele tiden. For øvrig er den blinde troen på at kvinner aldri kan mishandle fordi menn er sterkere, ekstremt antifeministiske. Nei jeg føler meg ikke usolidarisk. Fordi hun åpenbart lyver. Det er tydelig når hun prøver å gråte snakke osv. Noen av vitnene hennes ser ut til å syntes der er ubehagelig å svare på enkelte spm ang depp direkte. Og når du i tillegg må sminke på deg blåmerker for å overbevise alle at hun har blitt mishandlet. Da har du 0 tilitt igjen. Er du utsatt for sånt, skulle man tro at man klarer å ta bilder av ekte blåmerker faktisk. Og ikke fake dem. Dessuten så hører man hvordan hun snakker til han, også iht Dior møtet der hun er like nedlatende ovenfor han, foran dem. Så åpenbart, bedriver hun psykisk mishandling av han, og fysisk, som hun snakker om på ene lydfilen. Når det skal være sagt, så vil jeg også tro hans rusmisbruk, får han til å bikke litt over av og til. Men det betyr ikke at han nødvendigvis har vært fysisk mot henne som hun påstår. Så syntes saken er interessant, fordi det er viktig at sannheten kommer frem. Det skal ikke være sånn heller at man automatisk skal tro på kvinnen. Men det skal ikke være sånn at man automatisk skal tro på mannen heller. Så håper retten lærer å ikke bare se på kjønn, men på sakens kjerne. Og denne saken viser i bunn og grunn et dårlig og destruktivt forhold, også preget av rus hos begge. Mulig også psykiatri. Depp er såpass bra skuespiller at jeg håper det blir en pirates film til. Men først og fremst håper jeg han kommer seg på avrusning. Hun har jeg ikke noe forhold til som skuespiller, da hun hun ikke stikker seg ut som fantastisk skuespiller for min del. Men håper begge får den hjelpen de trenger, til å gå videre i livet. Og jobbe igjen, med det de kan. 6
Hatsumomo Skrevet 26. mai 2022 #3705 Skrevet 26. mai 2022 (endret) charactouy skrev (1 time siden): Jeg er fortsatt åpen for at hun kan ha fått en ørefik eller tre fra Depp, men det totale bildet hun har malt av forholdet stemmer så dårlig overens med det vitner og beviser beskriver at jeg ikke kan tro på at hun er blitt systematisk mishandlet av Depp. Jeg kjenner på det samme. Men det spiller liten rolle, for det er jo ikke det juryen skal avgjøre. Jeg tror det blir en hung jury, ingen sider vinner. Endret 26. mai 2022 av Hatsumomo 2
~ Ada ~ Skrevet 26. mai 2022 #3706 Skrevet 26. mai 2022 charactouy skrev (11 minutter siden): En håndkirurg for Depp, interessant 🤔 Nice😊
charactouy Skrevet 26. mai 2022 #3707 Skrevet 26. mai 2022 Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner på det samme. Men det spiller liten rolle, for det er jo ikke det juryen skal avgjøre. Vel, juryen skal vel avgjøre om Heard løy i op-ed'en, så dersom de ikke tror hun er blitt systematisk mishandlet tenker de kanskje at hun løy 🤔 2
charactouy Skrevet 26. mai 2022 #3708 Skrevet 26. mai 2022 Ada111 skrev (1 minutt siden): Nice😊 Han beskriver det jeg ikke helt fikk til å stemme med legen som vitnet for Heard - vil ikke en hånd fanget mellom en marmorkant og en flygende glassflaske kunne både knuses og kuttes. 1 1
Hatsumomo Skrevet 26. mai 2022 #3709 Skrevet 26. mai 2022 (endret) Hver eneste gang Rottenborn skal spørre ut vitner så er det altså: Du blir betalt så og så mye for dette, ikke sant? Du kan egentlig ikke uttale deg om ditt og datt, ikke sant? Endret 26. mai 2022 av Hatsumomo 3 1
charactouy Skrevet 26. mai 2022 #3710 Skrevet 26. mai 2022 Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Hver eneste gang Rottenborn skal spørre ut vitner så er det altså: Du blir betalt så og så mye dette, ikke sant? Du kan egentlig ikke uttale deg om ditt og datt, ikke sant? Han har vel ikke så mye annet å ta av 🤔 3
Koskos Skrevet 26. mai 2022 #3711 Skrevet 26. mai 2022 AnnePåLande skrev (15 minutter siden): Amber Tured vekker ingen sympati hos meg.. Hun hører hjemme i fengsel med tvungen psykiatrisk behandling resten av sitt liv. Dama er livsfarlig. 👏👏👏👏 1
Gneldrende Kråke Skrevet 26. mai 2022 #3712 Skrevet 26. mai 2022 Kjenner jeg blir lettere provosert av hvordan Rotten...born kryssforhører... Han står regelrett å prøver og manipulere vitner. Veit dette er lov under kryssforhør, men det får da være grenser for hvor åpenlyst man gjør det. 8 1 3
Sacramone Skrevet 26. mai 2022 #3713 Skrevet 26. mai 2022 Idiotisk at AH advokater mener alle vitnene til Depp er superfan av han samt ønsker sine «15 min fame». 17 1
AnnePåLande Skrevet 26. mai 2022 #3714 Skrevet 26. mai 2022 Sacramone skrev (Akkurat nå): Idiotisk at AH advokater mener alle vitnene til Depp er superfan av han samt ønsker sine «15 min fame». De har vel ikke noe annet å komme med enn å gnikke på den gamle fela. Kommer bare sure noter da. 5 2
Hatsumomo Skrevet 26. mai 2022 #3715 Skrevet 26. mai 2022 (endret) nv Endret 26. mai 2022 av Hatsumomo
Jadaomatte Skrevet 26. mai 2022 #3716 Skrevet 26. mai 2022 Felis skrev (4 timer siden): Advokatteamet til Amber gjør en forferdelig dårlig jobb! De burde gitt henne rådet jeg ga over. "Hold deg til EN historie, helst en som samsvarer med skadene du har på bildet" I stedet lar de henne utbrodere med den ene historien blodigere enn den neste, helt uten å kunne underbygge de med bevis. Er de så dumme, eller er Amber umulig å kontrollere? En annen ting er tidsbruken deres. Etter å ha brukt timesvis på donuts og pudder, så har de det nå så travelt at Dr Curry ikke engang får fullføre setningene sine. Burde ikke et advokatteam klare å disponere tiden sin bedre enn som så? Men hun er nok ingen enkel klient. Ikke bare tror jeg Dr Curry har fullstendig rett i sine diagnoser, men Amber virker å ha manglende virkelighetsoppfatning. Disse to bildene, som åpenbart er det samme, bare med forskjellig saturation... Forventer hun at vi skal tro henne når hun sier at det ene er tatt dagen etter? Til og med min halvblinde bestemor på 98 kan se at det er samme bilde! Og denne PTSD-testen hun gjennomførte, hvor hun scoret 19 av 20, trodde hun at noen skulle tro på det? Folk med såpass alvorlig PTSD er i realiteten invalide, de går ikke og kjøper surrogatbaby, drar på premierer og spiller inn film! Her er det ikke snakk om hvite løgner, eller pynting på sannheten, det er jo vill dikting. Som hun tilsynelatende tror på selv, eller i hvert fall tror alle andre er dumme nok til å bite på. Jeg kjenner flere med boarderline PF, og de er velfungerende, oppegående og empatiske mennesker. Det må være kombinasjonen med histrionisk pf og rus som gjør henne så sprø (i mangel av et mer dekkende ord). Og det er synd, for jeg tviler ikke på at hun har hatt det tøft i livet, og at forholdet til JD var giftig. Men hun er sin egen verste fiende. JD virker som en litt naiv og redusert fyr, han skjønte antakelig ikke hva som traff han... Bare en liten ting til slutt: Jeg skjønner ikke helt greia med Kate Moss. Greit at JD ikke sparket henne ned trappa, men holder det ikke at AH trodde han sparket henne ned trappen? Redsel har jo ikke alltid rot i virkeligheten, men den er like reell. Det eneste hun trenger å gjøre er å overbevise retten om at HUN trodde at Johnny Depp sparket Kate Moss ned trappen. Når det er sagt, tror jeg ikke Kate Moss streifet hjernen til Amber engang, da hun klinket til Johnny i den trappa. Jeg tror hun bare var sint, Kate Moss-historien har hun kommet opp med i ettertid for å forsvare seg selv. Men hun ga JD et billig poeng, han fikk Kate Moss til å vitne om at han var en vennlig og ridderlig mann, som reddet kvinner i nød (akkurat det bildet han har forsøkt å tegne av seg selv). Som sagt, AH er sin egen verste fiende... Hun lar seg nok ikke diktere.. hadde likt å være flue på veggen på bakrommet. Enkelte diagnoser er vel slik at man overvurderer seg selv og undervurderer «fienden»? At det er derfor hun bare durer i vei med de åpenbare løgnene, at hun tror at alle er idioter? 12
charactouy Skrevet 26. mai 2022 #3717 Skrevet 26. mai 2022 Da går vi over på 'counterclaim rebuttal', dvs Heards påstand om at Depp er ansvarlig for hennes påståtte PTSD etter tre utsagn fra hans tidligere advokat. Her er jeg spent på hva de har å komme med. 3 1
~ Ada ~ Skrevet 26. mai 2022 #3718 Skrevet 26. mai 2022 Jeg får litt creeps av Ambers endrede uttrykk i går og i dag. Som om hun kopierer Johnnys stil. Er noe fullkonsum over det hele. Speiling, projeksjon, kopierer det «positive». Parasittisk oppførsel. . Vet det er nevnt før, dog... 11 1
Gjest Ambeh Skrevet 26. mai 2022 #3719 Skrevet 26. mai 2022 (endret) Er dette sammen mannen som ikke brukte riktig program til å hente ut AHs bilder, sånn at JDs ekspert ikke kunne undersøke originalene? Endret 26. mai 2022 av Ambeh
Silva Pluvialis Skrevet 26. mai 2022 #3720 Skrevet 26. mai 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 time siden): Vil det avgjøres i dag eller morgen om Amber får sin sak avvist? Jeg tror J.D vinner og hun får saken avvist, Dette er hovedargumentene: 1.) Det er Ingen holdbare bevis på vold fra J.D, kun spekulering. Det er bevis over rimelig tvil at A.H har begått vold mot J.D gjentatte ganger. Det er nøytrale vitner som også kan vitne om at A.H har en historie med partnervold. Det er vitner som kan vitne om at J.D ikke har en historie med partnervold. Så; A.H er ikke et «metoo» offer. Hun har levd i et «abusive» forhold, men hun har vært en likestilt part, potensielt den som har angrepet partneren sin mest. 2.) Det er bevist over rimelig tvil at A.H har lekket og plantet informasjon til/i media med hensikt i å henge ut J.D. Basicly: det er bevist at hun har «defamet» ham. 3.) J.D har gått til sak mot henne etter hun allerede har defamet ham. At hun har blitt upopulær i media har ingen bakgrunn i at han har lekket eller samarbeidet med media slik hun har. At hun har blitt upopulær skyldes ene og alene at jo mer J.D har fått renvasket sitt navn, jo mer synlig blir A.H sin adferd. Og det er en type adferd de fleste finner usympatisk. Jeg tror personlig at A.H må ha noen sosiopatiske trekk. Fordi hun er nok en av den vestlige verdens mest forhatte kvinne per d.d. Likevel fremstår hun tilnærmet utpreget i forhold til det. De aller fleste av oss har store problemer med å se for oss at vi skulle lyve om noe så alvorlig og ødelegge et annet menneske slik hun har. Og igjen så er det like vanskelig å forestille seg hvordan hun har det, når hun har blitt så forhatt som hun er. Det leder meg til å tro at hun har noen sjelelige evner som er manglende eller underutviklet. Jeg tror mennesker rundt henne er for henne, redskap, - i hennes vei til berømmelse og rikdom Dette er hva J.D erkjenner når han sier at hennes ambisjoner er større enn hennes kjærlighet for ham. Hun valgte ham ikke av kjærlighet, men ambisjon. Dermed har hun heller ikke den type empati og omsorg for ham, som de fleste ser for seg at hun burde ha. Jeg merket jeg synes veldig synd på barnet til Amber oppi dette. Stakkars unge som må leve med en så ustabil mor med masse rusproblemer, aggresjon, personlighetsforstyrrelser og mulig mishandling/vold. Det barnet kommer til å bli ødelagt hvis hun behandler det på samme måte som hun har behandlet Johnny. Hvor er barnevernet?? 16 6
Fremhevede innlegg