Hatsumomo Skrevet 24. mai 2022 #2921 Skrevet 24. mai 2022 BuffyTheVampire skrev (3 timer siden): Jeg er uenig. En episode er dedikert Johnny, den andre Amber. Synes dokumentaren er nyansert, viser mye fra begges side. Som sagt, i dokumentaren er det LYDKLIPP der Johnny innrømmer å ha skallet til Amber. Vi har alle i tråden hørt lydklippet og flere som du snakker om og det har blitt diskutert i RETTSAKEN som flere av oss følger med live med vitner og eksperter som uttaler seg. Men for all, det er nok dokumentaren di har sett som sitter på svarene, ikke det som folk sier under ed i rettsaken 🤦🏼♀️ 10
Hatsumomo Skrevet 24. mai 2022 #2922 Skrevet 24. mai 2022 Sigrid1 skrev (5 minutter siden): Hva med tekstmeldingen han sendte til en av vennene sine, der han skrev at de skulle drukne henne, brenne henne og ha sex med liket etterpå for å forsikre seg om at hun var død? Han har mørk humor, og denne var skrevet til Paul Bettany hvor begge to deler samme humor for Monthy Python hvor disse tekstlinjene blir uttalt (om hekser). Hadde man sett tekstmeldingen som Paul sendte tilbake om hekser så hadde man skjønt konteksten. Grov melding ja og drøyt, men altså det er en kontekst der mellom denne filmen og det som blir skrevet. Den konteksten forsvinner når man bare får lese en enkelt melding slik den er. 22 2
Ardwinna Skrevet 24. mai 2022 #2923 Skrevet 24. mai 2022 BuffyTheVampire skrev (13 minutter siden): Forstår ikke helt den ‘Ja men Amber har også vært voldelig’-argumentasjonen. Ja hun har jo det, men er det det rettssaken handler om? Depp mener han er ærekrenket på falskt grunnlag og sier Amber lyver. Dersom det kan bevises at han utsatte Amber for vold, vil den op-ed’en hun skrev være legitim, og han kan tape saken, er det ikke slik? Jeg tenker at de begge har behandlet hverandre svært dårlig. Amber fremstår ikke alltid genuin i måten hun forteller om alt hun har opplevd. Jeg tror ikke på alt hun sier. Tror ikke på den flaske-historien heller. Hun har sjokkert med lydopptak der hun latterliggjør Depp og ler av han. Men - dersom Depp har vært voldelig mot henne, spiller det vel ingen rolle om hun også har vært voldelig, for det er ikke det saken handler om. Eller har jeg misforstått? Det kommer vel an på hva retten krever som bevis på at Amber har vært et offer for domestic violence, som hun påsto. Holder det at Johnny har vært slem mot henne i et gjensidig voldelig forhold (altså at Amber også var aktiv part), eller kreves det at Amber må ha vært en mer uskyldig, passiv part? Jeg er veldig spent på hva de finner ut. Det er mye mulig at Johnny aldri hadde som mål å renvaske seg helt eller vinne rettssaken, men rett og slett bare få vist verden at Amber var en aktiv part i et voldelig forhold. På den måten blir hennes rykte i bransjen også ødelagt, noe som jo egentlig er bare rett og rimelig. Det er jo helt greit at begges historier kommer ut. 14 1
Duraton Skrevet 24. mai 2022 #2924 Skrevet 24. mai 2022 20 minutter siden, BuffyTheVampire said: Forstår ikke helt den ‘Ja men Amber har også vært voldelig’-argumentasjonen. Ja hun har jo det, men er det det rettssaken handler om? Depp mener han er ærekrenket på falskt grunnlag og sier Amber lyver. Dersom det kan bevises at han utsatte Amber for vold, vil den op-ed’en hun skrev være legitim, og han kan tape saken, er det ikke slik? Jeg tenker at de begge har behandlet hverandre svært dårlig. Amber fremstår ikke alltid genuin i måten hun forteller om alt hun har opplevd. Jeg tror ikke på alt hun sier. Tror ikke på den flaske-historien heller. Hun har sjokkert med lydopptak der hun latterliggjør Depp og ler av han. Men - dersom Depp har vært voldelig mot henne, spiller det vel ingen rolle om hun også har vært voldelig, for det er ikke det saken handler om. Eller har jeg misforstått? For at op’eden skal være sann, så må jo AH være ett offer som ikke har mishandlet JD. Men hvis det var JD som var offeret, så mister op’eden mye troverdighet. 4 6
Hank Amarillo Skrevet 24. mai 2022 #2925 Skrevet 24. mai 2022 (endret) Sigrid1 skrev (45 minutter siden): Hva med tekstmeldingen han sendte til en av vennene sine, der han skrev at de skulle drukne henne, brenne henne og ha sex med liket etterpå for å forsikre seg om at hun var død? Du mener den som kom i en utveksling i etterkant av at hun oppførte seg så motbydelig at en 18årig gutt/mann begynte å gråte? Ble forklalt i retten den og. Endret 24. mai 2022 av Hank Amarillo 7 4
Ardwinna Skrevet 24. mai 2022 #2926 Skrevet 24. mai 2022 Sigrid1 skrev (24 minutter siden): Hva med tekstmeldingen han sendte til en av vennene sine, der han skrev at de skulle drukne henne, brenne henne og ha sex med liket etterpå for å forsikre seg om at hun var død? Her er tekstmeldingen med svarene fra kompisen. Selv om det høres grotesk ut, så er det altså en morbid spøk om at Amber muligens er en heks, og at de kanskje burde sjekke om hun er det. De fleste kjenner vel til historien om hekseprosessene og hvordan kvinner ble "testet" for å sjekke om de var hekser eller ikke. Johnny var sint på Amber for ett eller annet, muligens ruspåvirket, og kjørte på med en morbid spøk til en kompis. Husk at dette er en privat chat med en god venn der man tømmer seg for frustrasjon i god tro om at dette aldri kommer for andres ører og øyne. Hvis mørk humor og stygge spøker (ofte brukt i frustrasjon og sinne) er et bevis for at man er et dårlig menneske eller en voldsutøver, så tror jeg det er svært mange av oss som har et problem. Som andre nevner, var de nok også inspirert av humoren til Monty Python: 9 1 3
charactouy Skrevet 24. mai 2022 #2927 Skrevet 24. mai 2022 Ardwinna skrev (2 minutter siden): Her er tekstmeldingen med svarene fra kompisen. Selv om det høres grotesk ut, så er det altså en morbid spøk om at Amber muligens er en heks, og at de kanskje burde sjekke om hun er det. De fleste kjenner vel til historien om hekseprosessene og hvordan kvinner ble "testet" for å sjekke om de var hekser eller ikke. Johnny var sint på Amber for ett eller annet, muligens ruspåvirket, og kjørte på med en morbid spøk til en kompis. Husk at dette er en privat chat med en god venn der man tømmer seg for frustrasjon i god tro om at dette aldri kommer for andres ører og øyne. Hvis mørk humor og stygge spøker (ofte brukt i frustrasjon og sinne) er et bevis for at man er et dårlig menneske eller en voldsutøver, så tror jeg det er svært mange av oss som har et problem. Som andre nevner, var de nok også inspirert av humoren til Monty Python: Hey, jeg og en venninne har tilsvarende mørk humor, og har sagt tilsvarende mørke ting om mennesker som har oppført seg langt forbi uakseptabelt. Det kan bare ikke bevises fordi det ikke har vært skriftlig 😉 Og var det ikke Fleksnes som sa at én eller annen burde vært hengt opp etter øyelokka og trua til å blunke? Men Fleksnes er ikke narkoman så da er det vel greit, da 🤔 15
Licorne Skrevet 24. mai 2022 #2928 Skrevet 24. mai 2022 22 minutter siden, Hatsumomo said: Han har mørk humor, og denne var skrevet til Paul Bettany hvor begge to deler samme humor for Monthy Python hvor disse tekstlinjene blir uttalt (om hekser). Hadde man sett tekstmeldingen som Paul sendte tilbake om hekser så hadde man skjønt konteksten. Grov melding ja og drøyt, men altså det er en kontekst der mellom denne filmen og det som blir skrevet. Den konteksten forsvinner når man bare får lese en enkelt melding slik den er. Det er liksom ikke grenser for hvor lett man skal avfeie Depp sin oppførsel. Fordi de snakker om at hun skal bli brent på bålet som en heks så er det liksom en «Monty Python»-vits. Hva med når han følger opp at han skal voldta liket hennes for å være sikker på at hun er død, fra hvilken skjetsj er det fra? Og når han sier han håper hun ligger død i bagasjerommet i en bil, er det en sketsj? Det er ikke «humor» å si at du ønsker å voldta den døde kroppen til kona di. “I have no mercy, no fear and not an ounce of emotion or what I once thought was love for this gold digging, low level, dime a dozen, mushy, pointless dangling overused flappy fish market." «I am an insane person and not so fair headed after too much of the drink. Weed, pills ... Fine!!! Booze??? My capacity is too large and I won't stop ... Ugly and sad ... Oh, how I love it." Han elsker det, sier han! «I never ever want to lay eyes on that filthy whore Amber” og «I would smack the ugly cunt around before I let her in.” «I can only hope that karma kicks in and takes the gift of breath from her … Sorry man … But NOW I will stop at nothing!!!” Hvis man ikke engang kan erkjenne at dette ikke er normale ting å skrive, uansett hvor sint du er på partneren din, så går det jo ikke an å ha en nyansert debatt om saken. For som jeg påpekte tidligere, her blir absolutt alt avfeid og bortforklart i Depps favør, det er virkelig helt sykt å se. Tror ikke det er mange som ikke tror at Heard har slått Depp, men den fullstendige mangelen på overblikk over Depps historie og oppførsel gjør at mange av dere blir oppfattet som gale fans. Alle andre blir anklaget for å være på lag med Heard eller «være like ille som henne» og blir mer eller mindre mobbet ut av tråden og får øyeblikkelig tilsvar på at vi ikke lever i samme verden som dere eller umulig kan ha fulgt med. Ikke engang verdenskjente overgripere har fått så mye hat som det Heard har fått, og det er naivt å ikke åpne opp øynene og se det. Uansett hvor sikker du er i din sak. 6 4 4
Ardwinna Skrevet 24. mai 2022 #2929 Skrevet 24. mai 2022 charactouy skrev (3 minutter siden): Hey, jeg og en venninne har tilsvarende mørk humor, og har sagt tilsvarende mørke ting om mennesker som har oppført seg langt forbi uakseptabelt. Det kan bare ikke bevises fordi det ikke har vært skriftlig 😉 Og var det ikke Fleksnes som sa at én eller annen burde vært hengt opp etter øyelokka og trua til å blunke? Men Fleksnes er ikke narkoman så da er det vel greit, da 🤔 Sant. Jeg kan godt le meg halvt forderva av vitser om alt mulig groteskt og perverst, men det betyr ikke at jeg dermed synes det er morsomt eller greit å drepe eller skade folk. Å bruke humor er en form for overlevelsesstrategi, en måte å takle vanskelige ting på, og det er jo ingen tvil om at Johnny har opplevd mye vanskelig gjennom livet. 7 1 1
Hatsumomo Skrevet 24. mai 2022 #2930 Skrevet 24. mai 2022 (endret) Licorne skrev (2 timer siden): Det er liksom ikke grenser for hvor lett man skal avfeie Depp sin oppførsel. Fordi de snakker om at hun skal bli brent på bålet som en heks så er det liksom en «Monty Python»-vits. Hva med når han følger opp at han skal voldta liket hennes for å være sikker på at hun er død, fra hvilken skjetsj er det fra? Og når han sier han håper hun ligger død i bagasjerommet i en bil, er det en sketsj? Det er ikke «humor» å si at du ønsker å voldta den døde kroppen til kona di. “I have no mercy, no fear and not an ounce of emotion or what I once thought was love for this gold digging, low level, dime a dozen, mushy, pointless dangling overused flappy fish market." «I am an insane person and not so fair headed after too much of the drink. Weed, pills ... Fine!!! Booze??? My capacity is too large and I won't stop ... Ugly and sad ... Oh, how I love it." Han elsker det, sier han! «I never ever want to lay eyes on that filthy whore Amber” og «I would smack the ugly cunt around before I let her in.” «I can only hope that karma kicks in and takes the gift of breath from her … Sorry man … But NOW I will stop at nothing!!!” Hvis man ikke engang kan erkjenne at dette ikke er normale ting å skrive, uansett hvor sint du er på partneren din, så går det jo ikke an å ha en nyansert debatt om saken. For som jeg påpekte tidligere, her blir absolutt alt avfeid og bortforklart i Depps favør, det er virkelig helt sykt å se. Tror ikke det er mange som ikke tror at Heard har slått Depp, men den fullstendige mangelen på overblikk over Depps historie og oppførsel gjør at mange av dere blir oppfattet som gale fans. Alle andre blir anklaget for å være på lag med Heard eller «være like ille som henne» og blir mer eller mindre mobbet ut av tråden og får øyeblikkelig tilsvar på at vi ikke lever i samme verden som dere eller umulig kan ha fulgt med. Ikke engang verdenskjente overgripere har fått så mye hat som det Heard har fått, og det er naivt å ikke åpne opp øynene og se det. Uansett hvor sikker du er i din sak. Dette gidder jeg ikke å svare deg på utover at du kan lett finne postene i tråden hvor jeg flere ganger kritiserer Depp ganske kraftig og du leser også i posten du siterer at jeg skriver at det er drøyt. Jeg unnskylder ikke Depp på noen som helst måte, jeg forklarte hva som er kommet frem om nettopp tekstmeldingen som ble etterspurt. At du skal ha det som en slags fanesak mot meg får stå på din kappe for som sagt jeg har flere innlegg i tråden hvor jeg ikke unnskylder Depp for noe som helst. Endret 24. mai 2022 av Hatsumomo 13
Licorne Skrevet 24. mai 2022 #2931 Skrevet 24. mai 2022 1 minutt siden, Hatsumomo said: Dette gidder jeg ikke å svare deg på utover at du kan lett finne postene i tråden hvor jeg flere ganger kritiserer Depp ganske kraftig og du leser også i posten du siterer at jeg skriver at det er drøyt. Jeg unnskylder ikke Depp på noen som helst måte, jeg forklarte hva som er kommet frem om nettopp tekstmeldingen som ble etterspurt. At du skal ha det som en slags fanesak mot meg får stå på din kappe for som sagt jeg har flere innlegg i tråden hvor jeg ikke unnskylder Depp for noe som helst. Denne diskusjonen med meg taper du og jeg gidder dermed ikke å svare deg flere ganger så får du hisse deg opp så mye du vil med grunnløse anklager. Det var da voldsomt? Jeg hadde ingen fanesak mot deg men siterte deg på siden det var du som skrev det var en spøk fra Monty Python. Det virker jo som at det ikke er en eneste av dere som takler at noen stiller dere, eller saken, et kritisk spørsmål. Helt ekkokammer. 6 1
Hatsumomo Skrevet 24. mai 2022 #2932 Skrevet 24. mai 2022 Licorne skrev (1 minutt siden): Det var da voldsomt? Jeg hadde ingen fanesak mot deg men siterte deg på siden det var du som skrev det var en spøk fra Monty Python. Det virker jo som at det ikke er en eneste av dere som takler at noen stiller dere, eller saken, et kritisk spørsmål. Helt ekkokammer. Når du starter med å anklage meg for grunnløse ting så setter du premisser for debatten som jeg ikke gidder å engasjere meg i. Vil du diskutere med noen så lær deg å henvende deg til folk uten å anklage de først. 12
Licorne Skrevet 24. mai 2022 #2933 Skrevet 24. mai 2022 1 minutt siden, Hatsumomo said: Når du starter med å anklage meg for grunnløse ting så setter du premisser for debatten som jeg ikke gidder å engasjere meg i. Vil du diskutere med noen så lær deg å henvende deg til folk uten å anklage de først. Jeg stilte direkte spørsmål til det du skrev og skrev så hvordan jeg har opplevd denne tråden og det går rett i «Ikke snakk til meg før du kan diskutere ordentlig, denne diskusjonen taper du, og jeg vil ikke svare deg mer, du driter deg ut». I mean… 6 1
BuffyTheVampire Skrevet 24. mai 2022 #2934 Skrevet 24. mai 2022 Hatsumomo skrev (1 time siden): Vi har alle i tråden hørt lydklippet og flere som du snakker om og det har blitt diskutert i RETTSAKEN som flere av oss følger med live med vitner og eksperter som uttaler seg. Men for all, det er nok dokumentaren di har sett som sitter på svarene, ikke det som folk sier under ed i rettsaken 🤦🏼♀️ Har ikke sagt at de har fasiten i dokumentaren. Jeg sier hva jeg har sett der. Har dessverre ikke tid til å følge rettssaken slik som dere andre. 2
Ardwinna Skrevet 24. mai 2022 #2935 Skrevet 24. mai 2022 Licorne skrev (53 minutter siden): Det er liksom ikke grenser for hvor lett man skal avfeie Depp sin oppførsel. Fordi de snakker om at hun skal bli brent på bålet som en heks så er det liksom en «Monty Python»-vits. Hva med når han følger opp at han skal voldta liket hennes for å være sikker på at hun er død, fra hvilken skjetsj er det fra? Og når han sier han håper hun ligger død i bagasjerommet i en bil, er det en sketsj? Det er ikke «humor» å si at du ønsker å voldta den døde kroppen til kona di. “I have no mercy, no fear and not an ounce of emotion or what I once thought was love for this gold digging, low level, dime a dozen, mushy, pointless dangling overused flappy fish market." «I am an insane person and not so fair headed after too much of the drink. Weed, pills ... Fine!!! Booze??? My capacity is too large and I won't stop ... Ugly and sad ... Oh, how I love it." Han elsker det, sier han! «I never ever want to lay eyes on that filthy whore Amber” og «I would smack the ugly cunt around before I let her in.” «I can only hope that karma kicks in and takes the gift of breath from her … Sorry man … But NOW I will stop at nothing!!!” Hvis man ikke engang kan erkjenne at dette ikke er normale ting å skrive, uansett hvor sint du er på partneren din, så går det jo ikke an å ha en nyansert debatt om saken. For som jeg påpekte tidligere, her blir absolutt alt avfeid og bortforklart i Depps favør, det er virkelig helt sykt å se. Tror ikke det er mange som ikke tror at Heard har slått Depp, men den fullstendige mangelen på overblikk over Depps historie og oppførsel gjør at mange av dere blir oppfattet som gale fans. Alle andre blir anklaget for å være på lag med Heard eller «være like ille som henne» og blir mer eller mindre mobbet ut av tråden og får øyeblikkelig tilsvar på at vi ikke lever i samme verden som dere eller umulig kan ha fulgt med. Ikke engang verdenskjente overgripere har fått så mye hat som det Heard har fått, og det er naivt å ikke åpne opp øynene og se det. Uansett hvor sikker du er i din sak. Jeg er enig i at dette er ekstremt, og jeg mener ikke at det nødvendigvis er "normalt" å være såpass voldsom i uttalelsene. "Normalt" som i at folk flest ville tatt såpass hardt i. Men, flere bruker dette som bevis på at Johnny er en konebanker, noe jeg mener det ikke er. Jeg synes nok disse uttalsene er i overkant drøye når det er snakk om en person man elsker og er i et forhold med, men at folk har det i kjeften er ikke ensbetydende med at de faktisk ønsker å gjøre alvor ut av det de sier. Det fremstår kanskje mer uskyldig om noen i kampens hete sier at "jeg kunne drept vedkommende!", noe som veldig mange er skyldig i noen ganger i løpet av livet, men det er likefullt en ytring som kunne tilsi at man ønsker å drepe noen. Det er bare ordvalget som er annerledes. Johnny er skyldig i å bruke veldig ekstreme ord og være veldig vulgær når han er sint, og jeg tviler ikke et sekund på at han kunne være tilsvarende ekstrem i ordvalget når han kranglet med Amber. Det er vel ingen som har påstått at Johnny er helt uskyldig eller kun bare snill og grei. Jeg argumenterer ihvertfall kun ut i fra at jeg ikke tror han ut i fra disse og andre bevis er en konebanker og at Amber utelukkende er et offer, sånn som hun påsto i sin op-ed. De fleste her i tråden har faktisk ingen problemer med at noen ser annerledes på saken og eventuelt støtter Amber og mener Johnny er en konebanker. Det handler om å argumentere for det man mener på en grei måte, vise til kilder og bevis som er lagt frem og ikke minst diskutere sak. Mulig jeg er storforlangende, men jeg synes man i det minste bør ha engasjert seg litt i nåværende og tidligere rettssaker, og sett noen av bevisene og vitneavhørene, før man uttaler seg bastant i tråden. Du har forholdt deg høvelig saklig når det gjelder å diskutere selve saken og det virker som om du har satt deg inn i saken, så jeg synes absolutt du fortjener å bli hørt og respektert for din mening. Men at du reagerer på ett eller to usaklige svar fra et par personer i tråden og dermed dømme alle andre ut i fra det, synes jeg ikke er ok. Svar de som er usaklige, ikke sleng det ut mot alle i tråden. 7 2 5
charactouy Skrevet 24. mai 2022 #2936 Skrevet 24. mai 2022 Licorne skrev (1 time siden): Det er liksom ikke grenser for hvor lett man skal avfeie Depp sin oppførsel. Fordi de snakker om at hun skal bli brent på bålet som en heks så er det liksom en «Monty Python»-vits. Hva med når han følger opp at han skal voldta liket hennes for å være sikker på at hun er død, fra hvilken skjetsj er det fra? Og når han sier han håper hun ligger død i bagasjerommet i en bil, er det en sketsj? Det er ikke «humor» å si at du ønsker å voldta den døde kroppen til kona di. “I have no mercy, no fear and not an ounce of emotion or what I once thought was love for this gold digging, low level, dime a dozen, mushy, pointless dangling overused flappy fish market." «I am an insane person and not so fair headed after too much of the drink. Weed, pills ... Fine!!! Booze??? My capacity is too large and I won't stop ... Ugly and sad ... Oh, how I love it." Han elsker det, sier han! «I never ever want to lay eyes on that filthy whore Amber” og «I would smack the ugly cunt around before I let her in.” «I can only hope that karma kicks in and takes the gift of breath from her … Sorry man … But NOW I will stop at nothing!!!” Hvis man ikke engang kan erkjenne at dette ikke er normale ting å skrive, uansett hvor sint du er på partneren din, så går det jo ikke an å ha en nyansert debatt om saken. For som jeg påpekte tidligere, her blir absolutt alt avfeid og bortforklart i Depps favør, det er virkelig helt sykt å se. Tror ikke det er mange som ikke tror at Heard har slått Depp, men den fullstendige mangelen på overblikk over Depps historie og oppførsel gjør at mange av dere blir oppfattet som gale fans. Alle andre blir anklaget for å være på lag med Heard eller «være like ille som henne» og blir mer eller mindre mobbet ut av tråden og får øyeblikkelig tilsvar på at vi ikke lever i samme verden som dere eller umulig kan ha fulgt med. Ikke engang verdenskjente overgripere har fått så mye hat som det Heard har fått, og det er naivt å ikke åpne opp øynene og se det. Uansett hvor sikker du er i din sak. Jeg skal være enig med deg at det ikke er pent eller gir et godt inntrykk å skrive slikt. Men - og det er et stort men! Dersom Depps påstand om at Heard har psykisk, fysisk og emosjonelt mishandlet ham gjennom hele forholdet, gaslightet og manipulert ham, utnyttet ham grovt økonomisk, kommet med falske anklager, hånet ham, rakket ned på ham, generelt oppført seg som et troll - ja til og med forsøkt å ødelegge Depps forhold til ungene hans, er hans harme fullstendig berettiget. Verdenskjente overgripere? Åjoda, de har fått langt mer hat og hets enn Heard. Folk bokstavelig talt poppet champagne og feiret ved Bundys henrettelse. Den store forskjellen er at internett ikke fantes den gang, så alle og enhver pluss fanden og hans oldemor ikke kunne spy ut mer eller mindre relevante og/eller interessante meninger rundt saken. Det som gjør meg personlig aller mest forbannet, er at dersom Heard har uærlig knyttet sitt navn til metoo-bevegelsen, risikerer hun å undergrave troverdigheten til reelle ofre. Og dét, det er langt forbi uakseptabelt. 15 2 6
Hank Amarillo Skrevet 24. mai 2022 #2937 Skrevet 24. mai 2022 (endret) Licorne skrev (1 time siden): Og når han sier han håper hun ligger død i bagasjerommet i en bil, er det en sketsj? ikke en hvilken som helst bil. En Honda Civic. Endret 24. mai 2022 av Hank Amarillo 3 2
charactouy Skrevet 24. mai 2022 #2938 Skrevet 24. mai 2022 Hank Amarillo skrev (3 minutter siden): ikke hvilken som helst bil. Honda Civic. Enda verre 😳 Er ikke plass til alpakkaer i den! 10
Hank Amarillo Skrevet 24. mai 2022 #2939 Skrevet 24. mai 2022 charactouy skrev (5 minutter siden): Enda verre 😳 Er ikke plass til alpakkaer i den! 😬 1
charactouy Skrevet 24. mai 2022 #2940 Skrevet 24. mai 2022 Det åpnes med motion to strike motsøksmålet til Heard. 1
Fremhevede innlegg