charactouy Skrevet 19. mai 2022 #2221 Del Skrevet 19. mai 2022 Hvorfor kommer de stadig med at Depp har fått replikker gjennom øreplugger? Hva er det relevant for? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 19. mai 2022 #2222 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) Raven.Writingdesk skrev (7 timer siden): Jeg er enig med deg i at det er farlig å avfeie Amber H. som voldsoffer fordi hun ikke passer profilen. Jeg er enig med deg i at det er farlig å generalisere hva som er «riktig» og «feil» adferd for et voldsoffer, som «bevis» på hva som er sant og usant. Jeg er uenig med deg i at saken ikke burde opp og frem i media. Jeg er uenig med deg i at når vold i nære relasjoner «endelig» får så mye oppmerksomhet så er det uheldig at det ble denne saken.. Weinstein, M.Jackson og R.Kelly, Cosby, K. Spacey m.m har vært veldig viktig å få frem i media. Og på akkurat samme måte er Amber Heard saken like viktig. Om du setter deg inn i saken så er det kun en av partene som dokumentert har havna på skadestua med grov skade. Det er en av partene som innrømmer på video vold mot den andre. Det er en av partene som andre har tatt bilde av (ikke vedkommende selv) - med tydelig blåveis. Det er en av partene som har en historie med vold mot tidligere ekser, og en som ikke har det. Det er en av partene som har observert sin foreldre av samme kjønn, leve et langt liv under vold i nære forhold. - Det hadde vært klart for alle hvem offeret var, ut ifra denne historikken. En person havner på skadestua med alvorlig skade. Samme person er tatt bilde av med skader forenelig med vold. Vedkommende her er aldri observert voldelig av noen. Det er kun en person som hevder denne personen er voldelig, og det er personen som dokumentert har utøvet vold mot personen selv. Denne andre personen innrømmer flere ganger på lydbånd og video å ha utøvet vold mot partneren. Denne personen har tidligere historikk med å utøve vold i nære relasjoner. Denne personen er tatt i flere løgner. Samme personen hevder seg være offeret, til tross for fysiske bevis på å ha utøvet vold mot den andre. Problemet her er bare at den siste personen beskrevet ovenfor er en kvinne, og den første av dem, er en mann. Hadde det vært motsatt ville det aldri blitt stilt spørsmål rundt hvem offeret er. Edit: Jeg har fått med meg at mange her inne faktisk mener at hvis man er i tvil om hvorvidt Depp er et uskyldig offer, har man ikke satt seg inn i saken. Jeg har satt meg inn i saken, selv om jeg ikke ser på timesvis med livestreams. Det går faktisk an å sette seg inn i saken uten å se livestreams, og det går an å ha satt seg inn i saken og ikke være "team" noen. At jeg synes det er uheldig at denne saken får så mye oppmerksomhet i media, er dels fordi den etter min mening ikke burde vært i retten i utgangspunktet. At Heard valgte å gjøre seg selv til en frontfigur under #metoo er for meg uforståelig, fordi hun, spesielt som en kjent person som anklager en enda mer kjent person, burde forstått at historien hennes ikke ville tålt at folk gikk den nærmere i sømmene. Og, når man gjør seg selv til frontfigur for noe, må man regne med nettopp det. Når begge partene i det forholdet har opptrådt på en måte som de hadde vært tjent med at ingen noengang fikk vite om, og begge har tapt så mye mtp omdømme på at dette ble en mediesak, hadde det for deres egen skyld nok vært bedre om dette ikke endte i flere rettssaker med voldsom mediedekning. Siden dette er en sak der ingen av dem fremstår godt, tjener ikke samfunnet mye på at den kom frem heller, utover at det er veldig juicy å følge med på. Weinstein-saken, Cosby-saken, Kevin Spacey-saken var alle viktige, men de bidro til å kaste lys over hvordan mennesker i maktposisjon utnyttet den. Det var saker der folk ikke hadde noe problem med å se hvem som var offer, og hvem som var overgriper. Depp vs. Heard er ikke en slik sak. Jeg ser ikke Depp som noe åpenbart offer i denne saken (noe jeg vet de fleste her er uenige med meg i, men for meg fremstår det mer som et ekstremt destruktivt forhold med to parter som har mishandlet hverandre). Jeg har notert meg at det som blir lagt frem som bevis for at Depp har utøvd vold, som tekstmeldinger der han ber om unnskyldning, blir sett bort fra her inne, men jeg ser ikke at bevisene som er lagt frem renvasker Depp. Hvis en sak som viser at menn også blir utsatt for mishandling skulle få medieoppmerksomhet og bidra til økt forståelse, er ikke akkurat denne saken den beste. At menn også kan være ofre for vold er underkommunisert, og kunne gjerne få mer fokus, men jeg tror ikke at akkurat denne saken bidrar på en god måte. Endret 19. mai 2022 av Hot mess 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambeh Skrevet 19. mai 2022 #2223 Del Skrevet 19. mai 2022 charactouy skrev (1 minutt siden): Hvorfor kommer de stadig med at Depp har fått replikker gjennom øreplugger? Hva er det relevant for? Tror det handler om grunnen til at han mistet jobber, spesielt Pirates 6. Var det AHs op-ed eller var det JDs egen skyld som stadig kom for seint og ikke klarte å lære seg replikkene sine osv. Et viktig punkt å bevise/motbevise for begge parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 19. mai 2022 #2224 Del Skrevet 19. mai 2022 Ser dere på hver dag? Jeg synes det var litt langtekkelig og AH virket helt på jordet, av det jeg har sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 19. mai 2022 #2225 Del Skrevet 19. mai 2022 9 minutter siden, Hot mess said: At menn også kan være ofre for vold er underkommunisert, og kunne gjerne få mer fokus, men jeg tror ikke at akkurat denne saken bidrar på en god måte. Der er jeg, som mann utsatt for vold i nær relasjon, sterkt uenig. 25 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 19. mai 2022 #2226 Del Skrevet 19. mai 2022 Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Der er jeg, som mann utsatt for vold i nær relasjon, sterkt uenig. Og det har jeg full respekt for, og siden jeg uttalte meg om det basert kun på min erfaring som voldsutsatt kvinne, tar jeg høyde for at at det jeg skrev at jeg tror om akkurat det, er feil. 😊 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 19. mai 2022 #2227 Del Skrevet 19. mai 2022 1 minutt siden, Hot mess said: Og det har jeg full respekt for, og siden jeg uttalte meg om det basert kun på min erfaring som voldsutsatt kvinne, tar jeg høyde for at at det jeg skrev at jeg tror om akkurat det, er feil. 😊 Misforstå meg rett. Saken er stygg. Begge har vært stygge mot hverandre. Samtidig har man fått innblikk i hvordan en av de største skuespillerne, med mer makt og penger enn de fleste av oss kan drømme om, har blitt brutt ned over tid med fysisk og psykisk mishandling. Det er dét som er viktig å få fram, sett fra akkurat den siden av saken. Spesielt det å se at retorikken er såpass lik som i mitt tilfelle. Den vandrende logikken, den hånlige latteren etc. Fikk faktisk et lite angstanfall av å kjenne på alt på nytt. Så jeg anser denne saken som svært positiv overordnet sett, selv om det er en offentlig skittentøyvask uten like. 25 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 19. mai 2022 #2228 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) Helt tydelig at JD er en person når han er edru - da rolig, introvert og snakker lavt. Elskelig og hyggelig mot alle. Og skifter til en annen person som er veldig sjalu og høylytt, framfarende fyr når han er påvirket - det såkalte "monsteret" som både han selv og andre kaller denne siden av han. Jeg har ingen problem med å se for meg at han raserer rom, ødelegger inventar og kaster rundt på ting, knuser og står i når han er sint. Helt sikkert ekkel, skremmende og voldsomt for de som er i nærheten som opplever dette. Men har til gode å å bli overbevist om vold mot Amber hittil, av det som har kommet frem i rettsaken, jeg syntes ikke bevisene som skal tyde på det, er overbevisende. Men en fyr som er ute å kjører noe helt vanvittig, helt klart. Endret 19. mai 2022 av Hatsumomo 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 19. mai 2022 #2229 Del Skrevet 19. mai 2022 Thildamor skrev (5 minutter siden): Ser dere på hver dag? Jeg synes det var litt langtekkelig og AH virket helt på jordet, av det jeg har sett. Jeg ser når jeg har tid, mental kapasitet og interesse for vitnet. Ellers tar jeg igjen spesielt interessante vitnemål og/eller høydepunkter/spesielt interessante spørsmål til enkeltvitner senere. Det er svært krevende å få med seg alt, jeg blir ganske svimmel av all informasjonen 😅 Hovedgrunnen til at jeg følger saken såpass tett, er at jeg synes temaet partnervold er - i mangel på bedre begrep - spennende. Det er et bredt tema, med en uendelig mengde variabler, der den mest iøynefallende er kjønn. Dette er første gang jeg har mulighet til å følge avdekkingen av en slik sak så tett, gjøre mine egne analyser og tanker ut fra vitnemål og fysiske beviser og knytte dette opp mot psykologisk fagkunnskap og forskning. Å få innblikk i det helhetlige bildet, fra Heards og Depps oppvekst, hvordan det har påvirket deres voksenliv og samliv, hvordan det har umuliggjort at akkurat de to kunne ha et sunt kjærlighetsforhold, er for meg en enorm kilde til læring. En kunnskap jeg håper å kunne bruke når jeg omgås mennesker, referansepunkter som kan hjelpe meg å forstå mennesker jeg kommer i kontakt med, og kanskje kunne bidra til at andre unngår å havne i så store vanskeligheter som disse to helt klart har. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 19. mai 2022 #2230 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) AH er vel ikke noe mindre ute å kjører enn JD, BEGGE to er ute å kjører, både med rus alkohol og dårlig oppførsel. og AH er ikke nykter hun heller, så og si alle som bodde i disse penthousene er fulle av dop og sjelden edru. JD er ikke noe MER eller mindre ute å kjører enn disse som sitter i glasshus å forteller hvor j*vlig JD "liksom" har vært. det blir påpeket at JD var så vanskelig å leve med pga rus, men det var hun andre også. Dene ene mer rusa enn den andre. driting i senger og rasering av leiligheter. Det var t destruktivt forhold, hvor begge gjorde samme dritten imor hverandre psykisk, men den eneste som har blitt bevist gjøre noe fysisk mot den andre her er AH. Endret 19. mai 2022 av KrXs 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valar Morghulis Skrevet 19. mai 2022 #2231 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) . Endret 19. juni 2022 av Valar Morghulis 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 19. mai 2022 #2232 Del Skrevet 19. mai 2022 KrXs skrev (3 minutter siden): AH er vel ikke noe mindre ute å kjører enn JD, BEGGE to er ute å kjører, både med rus alkohol og dårlig oppførsel. og AH er ikke nykter hun heller, så og si alle som bodde i disse penthousene er fulle av dop og sjelden edru. JD er ikke noe MER eller mindre ute å kjører enn disse som sitter i glasshus å forteller hvor j*vlig JD "liksom" har vært. det blir påpeket at JD var så vanskelig å leve med pga rus, men det var hun andre også. Dene ene mer rusa enn den andre. driting i senger og rasering av leiligheter. Det var t destruktivt forhold, hvor begge gjorde samme dritten imor hverandre psykisk, men den eneste som har blitt bevist gjøre noe fysisk mot den andre her er AH. Det var ikke poenget mitt heller. Jeg har skrevet om AH tidligere. Nå skrev jeg om JD. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 19. mai 2022 #2233 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) Hatsumomo skrev (3 minutter siden): Det var ikke poenget mitt heller. Jeg har skrevet om AH tidligere. Nå skrev jeg om JD. ja siktet ikke direkte til deg her. men så og si alle som skriver her i tråden må fortelle hvor j JD var i fylla og hvor rusa han var, men ingen snakker om hvor rusa, full og slitsom AH var/er Den ene nuller ut den andre. Endret 19. mai 2022 av KrXs 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 19. mai 2022 #2234 Del Skrevet 19. mai 2022 Katten.2.0 skrev (7 minutter siden): Misforstå meg rett. Saken er stygg. Begge har vært stygge mot hverandre. Samtidig har man fått innblikk i hvordan en av de største skuespillerne, med mer makt og penger enn de fleste av oss kan drømme om, har blitt brutt ned over tid med fysisk og psykisk mishandling. Det er dét som er viktig å få fram, sett fra akkurat den siden av saken. Spesielt det å se at retorikken er såpass lik som i mitt tilfelle. Den vandrende logikken, den hånlige latteren etc. Fikk faktisk et lite angstanfall av å kjenne på alt på nytt. Så jeg anser denne saken som svært positiv overordnet sett, selv om det er en offentlig skittentøyvask uten like. Jeg spekulerer - og dette er kun spekulasjon: Det trekkes stadig frem at Depps karriere var på hell lenge før op-ed'en i 2018. Hvor lenge før? Når ble Depp og Heard sammen? Når begynte den psykiske volden? Hvordan samsvarer den tidslinjen med Depps økende rusbruk? Jeg havner stadig tilbake til det gamle sitatet jeg dro frem tidlig i tråden: Alle sier at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor. Depp har helt klart ikke vært enkel å leve med. Substanser, sinne og sjalusi er udiskutabelt krevende. Samtidig kan det se ut for at Heard har spilt på Depps svakheter og dermed skapt det monsteret hun hevder å frykte. Jeg kjenner deg fra forumet som en intelligent, reflektert, jordnær og fornuftig mann, med en sunn skepsis til informasjon du blir presentert. Når du da forteller hvordan du gjenkjenner Heards væremåte fra egen erfaring, er det noe jeg tillegger vekt i mine egne refleksjoner rundt Depp vs Heard. Det er en ekstremt komplisert sak, helt uten vinnere. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valar Morghulis Skrevet 19. mai 2022 #2235 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) . Endret 19. juni 2022 av Valar Morghulis 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 19. mai 2022 #2236 Del Skrevet 19. mai 2022 Hatsumomo skrev (18 minutter siden): Helt tydelig at JD er en person når han er edru - da rolig, introvert og snakker lavt. Elskelig og hyggelig mot alle. Og skifter til en annen person som er veldig sjalu og høylytt, framfarende fyr når han er påvirket - det såkalte "monsteret" som både han selv og andre kaller denne siden av han. Jeg har ingen problem med å se for meg at han raserer rom, ødelegger inventar og kaster rundt på ting, knuser og står i når han er sint. Helt sikkert ekkel, skremmende og voldsomt for de som er i nærheten som opplever dette. Men har til gode å å bli overbevist om vold mot Amber hittil, av det som har kommet frem i rettsaken, jeg syntes ikke bevisene som skal tyde på det, er overbevisende. Men en fyr som er ute å kjører noe helt vanvittig, helt klart. Jeg har inntrykk av at Depp er en person er selvdestruktiv og som tar sinnet og negative følelser ut mot seg fremfor å gå fysisk til angrep på andre. Lydklippet der han vil skjære seg selv med en kniv hinter til at han driver med selvskading. Og det å ruse seg er også selvskading til de grader. Overrasket over hvor mangelen på bevis og håper virkelig det skal mer til for å bli dømt enn det Heard har kommet med hittil. Bildet av Heards hårflekk- jeg har en slik flekk i hodebunnen selv jeg. Og jeg har aldri blitt utsatt for vold! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valar Morghulis Skrevet 19. mai 2022 #2237 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) . Endret 19. juni 2022 av Valar Morghulis 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 19. mai 2022 #2238 Del Skrevet 19. mai 2022 43 minutter siden, Katten.2.0 said: Den vandrende logikken Hva mener du med den vandrende logikken? Betyr det at hva som er "rett" alltid vil endre seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 19. mai 2022 #2239 Del Skrevet 19. mai 2022 Jeg har ikke lest hele tråden, så det kan være noen allerede har spurt eller det er blitt sagt før. Men, i en video på insta, med teksten "the moment amber relalized what she said" sier Amber noe med Kate Moss og en trapp. Hva har Kate Moss med saken å gjøre? Og hvorfor dumma hun seg ut ved å si det? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 19. mai 2022 #2240 Del Skrevet 19. mai 2022 Diana skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke lest hele tråden, så det kan være noen allerede har spurt eller det er blitt sagt før. Men, i en video på insta, med teksten "the moment amber relalized what she said" sier Amber noe med Kate Moss og en trapp. Hva har Kate Moss med saken å gjøre? Og hvorfor dumma hun seg ut ved å si det? 🤔 Slik jeg forstår det: Ved å navngi Kate Moss så åpnet hun opp for at advokatene til JD kan be Kate Moss om å vitne, og at det ble mulighet for å dra inn tidligere forhold - derav hennes eget til sin eks hvor det var en episode hvor Amber var i en situasjon hvor hun ble arrestert for å ha slått eksen på en flyplass. Uheldig med andre ord. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg