Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Gjest Ambeh
Skrevet
Valyria83 skrev (43 minutter siden):

Interessant!! Viss juryen legger mest vekt på hvem som er den troverdige av JD og AH.

Ikke vitnene??? 

Er egentlig helt umulig å vite hva juryen kommer til å legge vekt på. I verste fall kan de faktisk bare la være å bry seg om noe som helst og si "ingen vinner" og bli fort ferdige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mulig at det blir en "hung jury" - at ingen vinner rettsaken. Det er vel like greit vil jeg tro.

Begge har sagt sitt og det er vel et av de mest dysfunksjonelle forholdet jeg noen gang har hørt om.

• Liker 8
Gjest Ambeh
Skrevet
Hatsumomo skrev (3 minutter siden):

Det er jo mulig at det blir en "hung jury" - at ingen vinner rettsaken. Det er vel like greit vil jeg tro.

Begge har sagt sitt og det er vel et av de mest dysfunksjonelle forholdet jeg noen gang har hørt om.

Siden juryen må være enstemmig, betyr ikke en hung jury at de i så fall må starte rettssaken på ny, med ny jury?

Skrevet (endret)

@Made4u Ikke siter meg. Ikke svar på noe av det jeg skriver. Tråden handler om RETTSAKEN som DU ikke følger med på. Jeg er ikke interessert i noe du har å si. Mitt inntrykk av deg og dine misogyne oppfatninger ble allerede gjort komplett for flere sider siden. Mitt neste steg blir å blokkere deg.

Hatsumomo skrev (8 minutter siden):

UTEN TVIL. Hvis det noen gang skulle lages en veiledningsvideo på hvordan dysfunksjonalitet i forhold fungerer er disse to et fantastisk godt eksempel. Er vel strengt tatt mest overrasket over at de holdt ut så lenge.

Endret av Emmelise
  • Liker 12
Skrevet (endret)
Made4u skrev (47 minutter siden):

De sier så, at psykisk vold ofte er verre enn fysisk vold. For min del er begge deler ugreit, men hva gjelder vold fra hannkjønn rettet mot hunnkjønn så anser jeg fysisk vold som verre enn psykisk vold, den gangen en mann slår en dame så har han mistet all ære i mine øyne (men om han sier noe stygt til henne i kampens hete, men aldri ville funnet på å være fysisk mot henne, jeg ser ikke det siste som like ille.

Dessuten er psykisk vold noe en dame kan svare tilbake med på en mye enklere måte, enn dersom en mann blir fysisk. Slik er jeg jo ikke helt enig... Men for all del, utsettes noen for psykisk vold over tid, det tenker jeg at vil være skadelig uavhengig av om det er en mann eller kvinne noe slik retter seg mot - så igjen, det er en uting om slikt blir for massivt.

Men i kampens hete så kan parter si ting dem kan komme til å angre på til hverandre, det trenger ikke nødvendigvis sees som vold heller slik jeg ser det.

Eh, nei. Psykisk vold er så mye mer enn "å si noe stygt". Psykisk vold er et kontrollregime hvor den utsatte gradvis manipuleres, groomes og utsettes for virkelighetsforvrengning. Hensikten er at offeret skal tvile på seg selv og sin egen virkelighetsforståelse. Det er noe helt annet enn et par stygge ord. Psykisk vold er et mønster. Les om voldshjulet.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 16
  • Nyttig 6
Gjest Made4u
Skrevet
PissiPus skrev (6 minutter siden):

Sitter igjen med en litt dårlig følelse etter runden i dag, selv om jeg fikk ikke med meg sånn kjempemye. Jeg synes vitnene i dag virket veldig troverdige, spesielt hun siste, actor coach'en til Amber. Det er som det er sagt tidligere, ingen av de er uskyldige eller enkle å bo med, men jeg får en større forståelse av hvordan Depp er, og det er nok veldig brutalt.

Helt ærlig synes jeg også det er imponerende at han fortsatt er i live, han må ha det helt jævlig med seg selv når han har så store vanskeligheter med å være edru. Som det ble sagt; han synes livet er for jævlig å leve som edru. Det kan være mange grunner til det, kanskje er det henne, kanskje er det traumer fra barndommen osv., eller et sammensurium av alt. Men, det siste vitnet sa at han og mentaliteten hans ble dårligere og dårligere etter et punkt, og det også kan det være forskjellige grunner til, tenker jeg.

En ting er sikkert, de to menneskene er IKKE bra for hverandre.

Ikke skylde hans dårlige psyke og rusmisbruk på henne, det kan man jo ikke. Det blir alltid søkt, synes jeg, når noen forklarer eget rusmisbruk og psyke på andre (partner er vanlig). For all del, det er åpenlyst at dette var et forhold som aldri burde være. Men når det er så ille, begge parter burde gått hvert til sitt på et mye tidligere stadium (de burde strengt tatt ikke funnet sammen i det hele tatt ser alt ut som).

Men altså, å løse det med rus eller å kjøre seg selv i grøfra mentalt, er jo ingen god løsning. Han stod fritt til å forlate henne han også, han kan i alle fall ikke skylde på henne for at han har rust seg mye eller har hatt det ille mentalt når han tydelig ikke har tatt affære selv.

Så å laste henne dette, blir uansett feil.

Skrevet
Hatsumomo skrev (37 minutter siden):

Så imorgen blir det flere deposistions og noen faktisk vitner i vitneboksen. 

Godt jeg har tidligvakt på jobb og får det med meg fra kl 15. 😄

Verre med fredag, men var det ikke så at rettsaken ikke går fredager? 

Jeg jobber seint og er ikke hjemme før nærmere kl 21... Blir en sein og intens kveld med mye spoling over pauser og kjedelige partier :ler:

Skrevet (endret)
Ardwinna skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber seint og er ikke hjemme før nærmere kl 21... Blir en sein og intens kveld med mye spoling over pauser og kjedelige partier :ler:

Hehe, det er kanskje like greit.

For det er jammen meg noen vanvittige seige partier - høre på Raquel og den unge damen med mørkt hår (husker ikke hvem, men var ikke makeup dama og acting coachen) var så seeeeeeeeeige og slitsomme å høre på at jeg kjente jeg ble smått sprø av det.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
Skrevet

Noen som vet om det foreligger en tydelig plan på hvordan de neste dagene skal legges opp? Blir det mer utspørring av Heard og Depp i det hele tatt, eller er det fullstendig over nå?

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet
Emmelise skrev (4 minutter siden):

@Made4u Ikke siter meg. Ikke svar på noe av det jeg skriver. Tråden handler om RETTSAKEN som DU ikke følger med på. Jeg er ikke interessert i noe du har å si. Mitt inntrykk av deg og dine misogyne oppfatninger ble allerede gjort komplett for flere sider siden. Mitt neste steg blir å blokkere deg.

UTEN TVIL. Hvis det noen gang skulle lages en veiledningsvideo på hvordan dysfunksjonalitet i forhold fungerer er disse to et fantastisk godt eksempel. Er vel strengt tatt mest overrasket over at de holdt ut så lenge.

Blokkere meg gjerne, så ser du ikke mine svar (eller jeg ser kanskje ikke deg), uansett samme funksjon i praksis.

Jeg har ingen intensjon om å la hjernen min måtte lære seg å ikke svare deg, da må jeg pugge ditt nicknavn og huske info jeg kanskje har glemt allerede i morgen, i alle fall om en uke... Jeg kan ikke ha orden på slik, for min del er alle her bare brukere med meninger, jeg svarer enhver jeg er uenig med eller har et argument mot (også deg i så måte)...

Men for all del, du står som sagt fritt til å blokkere meg, er det hva du vil så kjør på og jeg ønsker deg lykke til med det... :) Og igjen, slik kan du også spare hjernen min for å måtte pugge hvem du er og uvesentligheter jeg strengt tatt ikke orker å tenke på...

Jeg ser og forholder meg til meninger her, ikke brukere. Brukere er bare en ting for meg her, meninger - og jeg møter brukere med meninger. Hvem du er bryr meg mindre....

Skrevet
Hatsumomo skrev (24 minutter siden):

Er nok et mål i spill her.

Hatsumomo skrev (25 minutter siden):

Er nok et mål i spill her.

Er det ingen blokkeknapp her 😒

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Hatsumomo said:

Hehe, det er kanskje like greit.

For det er jammen meg noen vanvittige seige partier - høre på Raquel og den unge damen med mørkt hår (husker ikke hvem, men var ikke makeup dama og acting coachen) var så seeeeeeeeeige og slitsomme å høre på at jeg kjente jeg ble smått sprø av det.

Jeg venter i noen timer før jeg ser det med 1.5x i avspilling. Og kan skippe pauser og når advokatene er oppe hos dommeren. 
Men må ærlig si at de siste video intervjuene gikk unna med 2x og skipping av de samme bildene om og om igjen.

Endret av Duraton
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Emmelise skrev (11 minutter siden):

Hvordan blokkerer man noen her inne? 🙈😜

• Liker 7
Skrevet
Flettfrid skrev (Akkurat nå):

Hvordan blokkerer man noen her inne? 🙈😜

Tror du må inn på den enkeltes profil. 

Skrevet
Sigrid1 skrev (21 timer siden):

Slutt med victimblamingen din!

Amber Heard er mishandleren - Depp er offeret!

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Gjest Muffin man
Skrevet (endret)
Opel skrev (29 minutter siden):

Synd at nivået i tråden falt så kraftig i dag. 

Da må du ta et i tak og løfte det opp, vettu ;)

Endret av Muffin man
Gjest Made4u
Skrevet
PissiPus skrev (Akkurat nå):

Noen som vet om det foreligger en tydelig plan på hvordan de neste dagene skal legges opp? Blir det mer utspørring av Heard og Depp i det hele tatt, eller er det fullstendig over nå?

Vellregisert drama denne saken, hvor naturlig nok han stiller med det sterkeste teamet. Huske på at Michael Jackson kom seg overraskende godt unna hva jeg vil si er verre beskyldninger, beklageligvis kommer også J.Depp seg beder unna enn han fortjener. Har sine fordeler å være A-kjendis, da slipper man unna ting som hadde vært langt vanskeligere å slippe unna om ikke - sterk støtte selv når det ser som håpløst ut er ganske vanlig at kjendiser på det nivået har, Intet unntak her!!

Skrevet

Ingenting av det som kom fram i kveld er i nærheten av så ille som hva hun har gjort og gjør. Ei heller bevis for fysisk vold mot Amber. Det vrenger seg fremdeles innvendig av tanken på enkelte lydopptak, for ikke å snakke om hennes eget vitnemål, som var katastrofalt dårlig. 

• Liker 5
Skrevet
totti_1 skrev (4 minutter siden):

Er det ingen blokkeknapp her 😒

Jo. 

Inn på profilnavnet ditt oppe til høyre, ned på IGNORERTE BRUKERE og skriv inn nicket til den du vil blokkere.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er spent på utfallet. Jeg vet ikke hvordan sivile rettsaker foregår, men jeg håper det ender med en form for "dette tror juryen og dette baserer vi dommen vår på". Og så håper jeg det kommer frem at det er sannsynliggjort at Depp et offeret, at Heard har mishandlet ham og ikke omvendt. Med Depp som et bilde for verden at menn også kan bli mishandlet, og hvordan verden av automatikk tror på kvinnen ved første anklage om vold, tror jeg er et stort og viktig steg for likestilling. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...