Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

Raven.Writingdesk skrev (8 timer siden):

Jeg er ikke enig i det. Jeg mener saken er bra for voldsofre fordi i dette tilfellet er det et offer som valgte å kjempe sin sak og vant. Jeg tror andre ofre kan la seg inspirere av det. Jeg tror andre ofre er i stand til å identifisere seg med offeret i denne saken, uavhengig av kjønn. Jeg tror ikke kvinnelige offer identifiserer seg med A.H bare fordi hun har en vagina. Jeg tror de vil se saken, og identifisere seg med den som har samme fortelling og opplevelse som de selv. Både menn og kvinner tror jeg, føler styrke i å se J.D seire. Personlig har jeg som kvinne, identifisert meg med J.D som offer, uten at jeg ønsker å utbrodere særlig mye mer enn det. Å se ham utlevere seg selv så til de grader, og samtidig stole på at rettferdigheten vil seire, har vært utrolig sterkt, impowering.

Om kvinner tror det utelukkendebare  er andre kvinner som kan skape impoweerment blant kvinnelige offer, så har man virkelig et snevert syn på ting. 

Jeg synes du sier mye bra her, og jeg er enig. Jeg har aldri ment at AH er uskyldig (jeg ser at innlegget mitt kanskje kunne tolkes dithen) og jeg tror juryen kom fram til riktig avgjørelse. Jeg synes vel mest av alt at saken, problemstillingen og framstillingen av den har vært svært uverdig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville folk fortsatt fordelt skyld hvis det var en kvinne som snakket stygt om en mann som hadde mishandlet henne verbalt og fysisk over flere år? 

Jeg syns ikke det at Johnny Depp sa stygge ting om/til mishandleren Amber Heard, spesielt etter at hun gikk offentlig ut med falske anklager om vold, trekker ned min vurdering av hans karakter.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn
Made4u skrev (På 31.5.2022 den 22.43):

Du viser her en fullstendig mangel på forståelse av signaleffekten denne saken gir, det du kommer med blir så surrealistisk at det blir for dumt å utdype noe, det vil neppe synke inn og bli forstått uansett.

Om en kvinne slår en mann, så er det greit og hvis en mann slår en kvinne så er det ikke greit.

De har bevis for at Amber slo, at hun løy under ed, forfalsket bevis og Depp har de ingen bevis på. Faktisk undersøkes hun for nettopp dette i UK nå.  Enda er Amber offeret. 

Og OM Depp også slo, så er fortsatt Amber offeret fordi hun er kvinne! 

DET er signaleffekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn
Barem skrev (7 timer siden):

Jeg har sett mer en nok av kommentarer på tiktok osv selv at akkurat dette tror jeg henne på.... 

Har sett mye som ikke er ok selv

Det med microen er tatt fra en overskrift fra UK der en forballfrue (?) og venninne er i retten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn
Aliquis skrev (7 timer siden):

Det jeg egentlig synes er skremmende i denne saken er hvor stor påvirkning mektige mennesker kan ha på den offentlige oppfatningen av saker de er involvert i. Heard er en resurssterk person, men ble likevel fullstendig overkjørt. 

De siste seks årene så levde jo Depp med nettopp det samme. Han mista jo jobbene sine, omdømmet sitt og «alle» snudde han ryggen. 

Så han var ikke mektig nok til at de støttet han da hun kom med sine påståelser. Og det er enda mer skremmende hvordan vi (også jeg) automatisk trodde på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/1/2022 at 12:18 AM, Blueberrymuffin said:

Enig, dette er det mest forstyrrede jeg har lest i en avis på lenge, virkelig skremmende at en betalt avis kan få seg til å publisere noe slikt.

Dette er sånn man hadde forventet av Vigrid, eller høyreekstremistiske aviser, ikke en godt etabler avis som VG.

Her burde det gjøres oppvaskmøte hos VG, for her er det noen eller flere som burde gå. Burde ikke vært lov å publisere slik propaganda i en avis som VG.

Er dette noe man kan rapportere eller klage til VG for? Hvis mange av oss gjør det, så vil de kanskje ta grep og se over saken på nytt?! 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9Kapml/en-katastrofe-for-partnervoldsofre

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockOn skrev (3 minutter siden):

De siste seks årene så levde jo Depp med nettopp det samme. Han mista jo jobbene sine, omdømmet sitt og «alle» snudde han ryggen. 

Så han var ikke mektig nok til at de støttet han da hun kom med sine påståelser. Og det er enda mer skremmende hvordan vi (også jeg) automatisk trodde på henne.

Ikke føl skyld for at du trodde på henne i starten. Kvinner oppfattes som det svakere kjønn og mange kvinner virkelig lider i voldelige forhold. Men det er ikke AHs tilfelle. Hun misbrukte på det groveste lidelsen av mange, mange kvinner der ute og satte seg i offerrollen uten å høre hjemme der. 

Men kvinner kan også være voldsutøvere og  være den som mishandler i forholdet. Menn kan også være ofre og mishandles av kvinner. Men det er stigma rundt dette og tabu å snakke om dette. For da fremstår mannen som svak (noe også AH gjorde narr av JD i ett av opptakene). Denne saken viste at menn kan vinne mot sine kvinnelige mishandlere og at kjønn spiller ingen rolle. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utakulanini skrev (1 minutt siden):

Er dette noe man kan rapportere eller klage til VG for? Hvis mange av oss gjør det, så vil de kanskje ta grep og se over saken på nytt?! 

Er med på den. 👍

Viss mange er med å rapportere dette så må de til slutt ta grep. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utakulanini skrev (3 minutter siden):

Skamplett av en tekst heter det på norsk. Men det er hennes personlig mening, så VG som redaksjon kan ikke lastes for det. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden rettssaken begynte, har Amber fått en halv million flere følgere på Instagram. Så litt sympati får hun nok. Blir spennende å se hvordan dette påvirke karrierene deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffyTheVampire skrev (Akkurat nå):

Siden rettssaken begynte, har Amber fått en halv million flere følgere på Instagram. Så litt sympati får hun nok. Blir spennende å se hvordan dette påvirke karrierene deres.

Johnny fikk i sammenligning nesten 10 millioner nye følgere.

Støtten hennes var vært veldig lav i forhold til hans. Før rettsaken hadde han 12 millioner følgere. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (7 minutter siden):

Skamplett av en tekst heter det på norsk. Men det er hennes personlig mening, så VG som redaksjon kan ikke lastes for det. 

Den gir jo også et innsyn i hvordan enkelte tenker: At ok, mulig at JD ikke er skyldig, men han burde allikevel blitt dømt for å ikke ødelegge for at andre kvinner kan bli trodd.

Slik tankegang er jo helt hinsides, og vitner om en ekstrem manglende evne til å se på menn som mennesker, og skylapper på at kvinner (også) kan være toksiske i samliv. Skribenten er jo totalt uegnet som medmenneske.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt min mening i denne tråden tidligere, men jeg vil si noen ord nå.

Ut i fra det jeg har lest, hørt og sett synes jeg juryen kom til riktig konklusjon da de ga Depp medhold i retten, men ut over dette synes jeg hele saken er trist.
I denne saken finnes det ikke noen vinnere, bare tapere  (i betydningen av at de har lidd tap, jeg mener ikke at de er "losers")

En seier nå gir selvsagt lettelse for Depp og de som har kjempet for ham, men en seier i denne rettssaken vil aldri gjøre opp for det han har opplevd  i dette ekteskapet og i tiden etterpå.
Dette går ikke over på grunn av rettslig medhold.
Jeg er sikker på at det han har opplevd har satt spor hos ham som vil vare resten av livet.

Og jeg synes oppriktig synd i AH, for jeg tror at hun oppriktig føler at hun er offeret, og at hun faktsik ikke forstår at hun har gjort noe galt.
Dette er en kvinne som har mistet alt, og som ikke forstår hvorfor, og jeg er ikke sikker på at vi har sett og hørt det siste fra henne i denne saken.  Jeg tror hun vil fortsette å utsette seg selv for slike nederlag fordi hun har en virkelighetsoppfatning som ikke stemmer over ens med andres.
Og det er trist.

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber Heards mest kjente replikk i hennes skuespillerkarrière: 

Tell the world, Johnny. Tell them, 'I Johnny Depp ... am a victim of domestic violence,' ... and see how many people believe or side with you

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken og reaksjonene etter dom viser bare én ting, og det er at det fortsatt er en lang vei å gå for menn når det gjelder å bli trodd i typiske «he said she said» saker. Enten det gjelder vold, overgrep, falske anklager eller æreskrenkelse så stiller menn svakt fordi vi kvinner har måtte kjempe oss frem med nebb og klør for å bli trodd så vi er nå standarden. Kvinner blir sett på som den svake part og i noen tilfeller bruker dette som sin fordel, og svakhet er den verste merkelappen en mann kan få (sett fra et samfunnsperspektiv) og blir ofte latterliggjort. Menn som offer for vold, seksuelle overgrep, falske anklagelser o.l. blir sjelden trodd, de er ofre som ofte blir møtt med latterliggjøring, skam og skyld, selv av dommere og rettsvesen. Jeg håper denne saken kan gjøre det enklere for fremtidig mannlige ofre innen disse kategoriene. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lillemor_Meg skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke sagt min mening i denne tråden tidligere, men jeg vil si noen ord nå.

Ut i fra det jeg har lest, hørt og sett synes jeg juryen kom til riktig konklusjon da de ga Depp medhold i retten, men ut over dette synes jeg hele saken er trist.
I denne saken finnes det ikke noen vinnere, bare tapere  (i betydningen av at de har lidd tap, jeg mener ikke at de er "losers")

En seier nå gir selvsagt lettelse for Depp og de som har kjempet for ham, men en seier i denne rettssaken vil aldri gjøre opp for det han har opplevd  i dette ekteskapet og i tiden etterpå.
Dette går ikke over på grunn av rettslig medhold.
Jeg er sikker på at det han har opplevd har satt spor hos ham som vil vare resten av livet.

Og jeg synes oppriktig synd i AH, for jeg tror at hun oppriktig føler at hun er offeret, og at hun faktsik ikke forstår at hun har gjort noe galt.
Dette er en kvinne som har mistet alt, og som ikke forstår hvorfor, og jeg er ikke sikker på at vi har sett og hørt det siste fra henne i denne saken.  Jeg tror hun vil fortsette å utsette seg selv for slike nederlag fordi hun har en virkelighetsoppfatning som ikke stemmer over ens med andres.
Og det er trist.

👏🏻
Helt enig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener AH hadde 6,2 mill følgere på Insta før dommen falt. Nå er hun nede på 4,8. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (Akkurat nå):

Mener AH hadde 6,2 mill følgere på Insta før dommen falt. Nå er hun nede på 4,8. 

Jeg så innom hennes insta for noen uker siden, starten av rettsaken. Da hadde hun 4 mill. Men vet ikke hva hun hadde før det. Jeg tror nødvendigvis ikke at de nye følgerne hennes støtter hun, men at de følger hun for å få med seg evt nye innlegg ol.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (15 minutter siden):

Denne saken og reaksjonene etter dom viser bare én ting, og det er at det fortsatt er en lang vei å gå for menn når det gjelder å bli trodd i typiske «he said she said» saker. Enten det gjelder vold, overgrep, falske anklager eller æreskrenkelse så stiller menn svakt fordi vi kvinner har måtte kjempe oss frem med nebb og klør for å bli trodd så vi er nå standarden. Kvinner blir sett på som den svake part og i noen tilfeller bruker dette som sin fordel, og svakhet er den verste merkelappen en mann kan få (sett fra et samfunnsperspektiv) og blir ofte latterliggjort. Menn som offer for vold, seksuelle overgrep, falske anklagelser o.l. blir sjelden trodd, de er ofre som ofte blir møtt med latterliggjøring, skam og skyld, selv av dommere og rettsvesen. Jeg håper denne saken kan gjøre det enklere for fremtidig mannlige ofre innen disse kategoriene. 

Jeg har tenkt helt omvendt. Det har for meg vært ganske åpenbart at JD ville vinne denne saken, han vant opinionen gjennom hele sakens gang, mens hun ble sett på som den noe hysteriske og løgnaktige. JD ble trodd av flere grunner, blant annet fordi han var anerkjent og mann - menn tror helst på menn, og mange kvinner og. Jeg sier ikke at dommen var feil, men den var bare så forutsigbar, og det er veldig synd for alle kvinner som er utsatt for partnervold og ikke tør si fra.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...