Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

Doctor Proctor skrev (6 minutter siden):

Jeg ble lettet over dommen. Det ga meg troen på at RETT skal være rett. 

Kvinner skal ikke alltid ha rett. Og ref 30 år siden, så skal ikke mektige menn alltid ha rett.

Rett skal ha rett :)

At noen hevder dette utfallet skader kvinnesaken eller ofres vilje til å stå fram, synes jeg er ytterst betenkelig. Det er som om man ikke enser at offeret i denne saken, Depp, har kjempet en knallhard kamp for å komme til dette punktet. Han har kjempet i motvind, med påstander om voldtekt og vold på ryggen sin, og han har endelig vunnet frem med sannheten om hva som skjedde.

Det må ha vært en forferdelig opplevelse for ham. Og så skal man fokusere på at kvinnen ikke vant og ergo skader det kvinnesaken?

Nei. Det gagner alle, kvinner og menn, at sannheten vinner.

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 skriv leserinnlegg, dette er hva folk trenger å forstå! Kort og godt! On point! 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RachelLevine skrev (6 minutter siden):

Det som gjør meg veldig opprørt med denne saken er at millioner av mennesker nå synes det er greit å knuse ting og ødelegge møbler når man er sint. Det er fortsatt en form for overgrep.

Så hvis man skal ha ut aggresjon, så bør det komme ut som direkte vold? Det er bedre å banke opp mannen, enn ødelegge et skap, eller knuse noen talerkner?

Aggresjon må takles, og problemet starter når det eskalerer ut fra muntlig konflikt: Hva mener DU er akseptabel uttrykk? Det å legge kabel i senga?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (4 minutter siden):

Dere er nødt til å forholde dere til realitetene her. 

Uk-rettssaken, som var styrt av en dommer og uten hele mediesirkuset, fant det plausibelt at Depp misbrukte Heard. I denne rettssaken, avgjort av en jury og omgjort til en eller annen syk form for underholdning, regjerer til fordel for Depp. Mystisk.......

Husk også en annen ting. Depp ville tapt hvis denne saken gikk i California (dere vet... der hvor både Depp og Heard faktisk bor). Men Depp valgt å saksøke i Virginia fordi de har idiotiske lover. 

Det gjør vi. Du som kommer med konspirasjoner og nekter å forholde deg til de bevisene som har kommet frem.

Denne brukeren har prøvd å lage et lite ekkokammer i en ny tråd her (oh the irony), med et åpningsinnlegg som skriver implisitt at fakta og bevis ikker er velkommen. Pluss en masse ros av ms Heard så klart:

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (3 minutter siden):

Jeg vet at mange av dere hoppet over Amber Heard sine ekspertvitner. Men jeg vil råde deg til å se dr Dawn Hughes. Hun forklarer veldig bra hva som er mishandling. Det som skjer i den videoen ER mishandling. 

Vi får fortsatt hoppe over Dr Spiegel altså?

Takk

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (7 minutter siden):

Dere er nødt til å forholde dere til realitetene her. 

Uk-rettssaken, som var styrt av en dommer og uten hele mediesirkuset, fant det plausibelt at Depp misbrukte Heard. I denne rettssaken, avgjort av en jury og omgjort til en eller annen syk form for underholdning, regjerer til fordel for Depp. Mystisk.......

Husk også en annen ting. Depp ville tapt hvis denne saken gikk i California (dere vet... der hvor både Depp og Heard faktisk bor). Men Depp valgt å saksøke i Virginia fordi de har idiotiske lover. 

Synes du ikke det er veldig rart at hun ikke fremstilte samme bevis i USA som hun gjorde i UK? Jeg finner det meget merkelig. Det er realiteten du bør forholde deg til.

Realiteten er at du kommer med masse spekulasjoner og merkelige påstander typ troll. Ikke noe mystisk i det. 

Endret av Drizzt
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RachelLevine skrev (10 minutter siden):

Det som gjør meg veldig opprørt med denne saken er at millioner av mennesker nå synes det er greit å knuse ting og ødelegge møbler når man er sint. Det er fortsatt en form for overgrep.

Mengden av mennesker på twitter, Reddit, etc... som svarte "hva så? Det gjør jeg også!!", da den videoen av ham som ødela kjøkkenet var surrealistisk. Som om det ikke var en form for skremselstaktikk fra Depp.

Toxic masculinity is a helluva drug.

Det er da vel ingen som har sagt at det er greit å knuse ting når man er sint. Jeg har skrevet tidligere at jeg ville syntes det var ubehagelig om jeg opplevde det, men det betyr ikke at Heard kan lyve og henge ut Depp som en mishandler fordi han slamret med noen skapdører? Heard har innrømmet at hun har kastet stekepanner og vaser på Depp. Kan jeg da hevde at DU mener det er greit å kaste vaser og stekepanner på folk?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (5 minutter siden):

Jeg vet at mange av dere hoppet over Amber Heard sine ekspertvitner. Men jeg vil råde deg til å se dr Dawn Hughes. Hun forklarer veldig bra hva som er mishandling. Det som skjer i den videoen ER mishandling. 

:klo: Mishandling av kjøkken faktisk. Veldig oppklarende. 😂

Har kjøkkenet saksøkt Depp for å få ham dømt for vold?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden):

Det gjør vi. Du som kommer med konspirasjoner og nekter å forholde deg til de bevisene som har kommet frem.

Denne brukeren har prøvd å lage et lite ekkokammer i en ny tråd her (oh the irony), med et åpningsinnlegg som skriver implisitt at fakta og bevis ikker er velkommen. Pluss en masse ros av ms Heard så klart:

Hvordan er diskusjon av Amber sin skuespillerkarriere, avsondret fra rettsaker og mediesirkus, et ekkokammer? 

I kontrast har dere Depp-stans FIRE ekkokammertråder på forsiden av Rampelyset A-L i skrivende stund.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (6 minutter siden):

Stråmenn.

Et betalt vitne. Like lite troverdig som advokatene til Heard som også er betalt og kun forsvarer Heard fordi det er jobben deres.

Eneste vitne som ikke var betalt hos Heard var søsteren, som virket kuet under hele kryssforhør.

Depp derimot hadde titalls vitner som faktisk ønsket å vitne av fri vilje, ikke eksperter som var leid inn og kjøpt fordi Heard ikke hadde klart å få noen som ønsket å vitne for henne.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at jeg, som kvinne, ønsker ikke at kvinner som Amber Heard skal være talskvinne for kvinner som er utsatt for vold. Det er dobbelmoralsk da hun selv har vært voldelig helt uprovosert.

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (6 minutter siden):

Så hvis man skal ha ut aggresjon, så bør det komme ut som direkte vold? Det er bedre å banke opp mannen, enn ødelegge et skap, eller knuse noen talerkner?

Aggresjon må takles, og problemet starter når det eskalerer ut fra muntlig konflikt: Hva mener DU er akseptabel uttrykk? Det å legge kabel i senga?

Jeg må bare si en ting jeg har tenkt på vedrørende akkurat dette og dette med kjønn og hva J.D saken har gjort for kvinnekamp og metoo; INGENTING, og da mener jeg virkelig INGENTING - er mer typisk kvinnelig måte å krangle på: enn å slamre med skapdører på kjøkkenet og helle seg et stort glass rødvin!! 😂😂👏🏼 Tenk hvis menn skulle begynne å filme kvinner hver gang en kvinne klamset med skapdørene og helte i seg et stort glass rødvin i frustrasjon ! Tror du ikke mange menn er utsatt for denne type «overgrep» på jevnlig basis?? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RachelLevine skrev (2 minutter siden):

Hvordan er diskusjon av Amber sin skuespillerkarriere, avsondret fra rettsaker og mediesirkus, et ekkokammer? 

I kontrast har dere Depp-stans FIRE ekkokammertråder på forsiden av Rampelyset A-L i skrivende stund.

Fordi du skriver at ingen som støtter Depp skal få lov til å kommentere i den tråden. Ingen som ikke støtter Amber er velkomne skrev du.

Da innvier du ikke til debatt, da ønsker du å legge lokk på sannheten, sette lokk på alle bevisene og kneble sannheten. Det er jo oppskriften på hvordan man får et ekkokammer.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (9 minutter siden):

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kverulerer dere når dere ikke har peiling på hva dere snakker om?

Jeg skal hjelpe dere, siden dere ikke klarer å finne Hughes sitt vitnemål på egenhånd. Her forklarer hun i detalj om ulike former for mishandling, og det kommer klart frem at kjøkkenvideoen er en form for mishandling:

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paperwall skrev (1 minutt siden):

Vil bare legge til at jeg, som kvinne, ønsker ikke at kvinner som Amber Heard skal være talskvinne for kvinner som er utsatt for vold. Det er dobbelmoralsk da hun selv har vært voldelig helt uprovosert.

Hun kan ikke være talskvinne for kvinner som er utsatt for vold. Hun ga fra seg denne ''tittelen'' da hun begynte å spre løgn om Depp. Hun ødelegger for kvinner verden rundt! Men skjønner det ikke selv og fortsetter.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Druid skrev (25 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette synet. Men jeg skjønner ikke «Tro alle kvinner» heller, så det kan være problemet. 

At EN høy-profil rettsak med en bat shit kvinne skal ramme ALLE kvinner, er like usannsynlig som om denne saken skal bety masse for utsatte menn. 

Ja, vi kan fantasere om større åpenhet om vold mot menn, men faktum er at dette er to dypt forstyrrede dop avhengige mennesker som lever av personlig oppmerksomhet. 

Dette er kun balansering av en problematisk dom i Storbritannia, som plasserte all ansvar på den ene part i et forhold som var destruktivt.

Det har absolutt ingenting med reelle mennesker som lever i virkelighetens verden, der det finnes ekte økonomiske og relasjonelle og holdningsmessig forpliktelser. 

Ekte mennesker i disse situasjonene finner ikke på ting og fabrikkerer bevis, og det er uredelig å hevde det.

Du har rett i at det har lite slagkraft overfor den reelle gjørma der ute. Miss Heard og Mr. Depp utkonkurrerer ikke sosioøkonomiske, politiske og øvrige strukturelle forhold. Der trengs tyngre skyts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Det kan faktisk være det da... jeg hadde en eks som gjorde slikt da han ble sint ( pga at jeg irriterte ham Selvfølgelig, feks med å ha lagt en kniv feil i oppvaskmaskinen osv...) da kunna ha begynne å slamre hardt i skapdørene og sparke inventar rundt. Det var veldig skremmende både for meg og ungene..

Så dette er ikke noe å gjøre narr av...

Det er psykisk mishandling i mange tilfeller. Ja! Det er ikke en ok måte å få ut sinne!  

Håper du slipper og oppleve følelsen

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kverulerer dere når dere ikke har peiling på hva dere snakker om?

Jeg skal hjelpe dere, siden dere ikke klarer å finne Hughes sitt vitnemål på egenhånd. Her forklarer hun i detalj om ulike former for mishandling, og det kommer klart frem at kjøkkenvideoen er en form for mishandling:

Denne videoen viser ingenting som kan brukes mot Depp. Det er uklart hvorfor du nevner psykologen når det er ingenting hun sier som kan brukes mot Depp. Bare generelle utsagn.

Det er du som sa at kjøkkenet ble angrepet og mishandlet. Så jeg stilte noen spørsmål om kjøkkenet som var mishandlet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Jeg må bare si en ting jeg har tenkt på vedrørende akkurat dette og dette med kjønn og hva J.D saken har gjort for kvinnekamp og metoo; INGENTING, og da mener jeg virkelig INGENTING - er mer typisk kvinnelig måte å krangle på: enn å slamre med skapdører på kjøkkenet og helle seg et stort glass rødvin!! 😂😂👏🏼 Tenk hvis menn skulle begynne å filme kvinner hver gang en kvinne klamset med skapdørene og helte i seg et stort glass rødvin i frustrasjon ! Tror du ikke mange menn er utsatt for denne type «overgrep» på jevnlig basis?? 

Ja, det var faktisk ikke slik at han raserte kjøkkenet eller ødela møbler, han slamret med skapdørene😄 Det jeg syns var ubehagelig var da han tok kameraet fra Amber, altså kunne det se ut som at han skulle slå, men han prøvde å få tak i kameraet. Det er vel ingen som setter pris på å bli filmet når de er sinte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...