Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Anbefalte innlegg

Skrevet
Felis skrev (26 minutter siden):

Og derfor er det veldig merkelig at Heard dro frem Kate Moss i utgangspunktet. Hun åpnet jo bare for å styrke Depps sak, ikke rart team Depp fistbumpet idet hun sa det. Jeg lurer derfor på om hun har drøftet forklaringen sin med egne advokater i det hele tatt før hun inntok vitneboksen. De MÅ jo ha fortalt henne hvilken elendig ide det hele var? 

For meg virker det som om AH kjører sitt eget løp i denne saken. Om hun får noen råd, lytter hun ikke til dem. Hun slår meg som typen som vet best fordi hun tror hun er hakket smartere enn resten av befolkningen. Når det er sagt hadde til og med jeg skjønt hva den Kate Moss-historien hadde gjort med saken min, og jeg er overrasket over at AH ikke selv klarer å trekke slike slutninger. Hun virker jo ikke dum, bare at ett eller annet oppi hjernen hennes kortslutter og at hun ikke har samme virkelighetsoppfatning enn alle andre. For henne var det viktigere å produsere en god grunn for å gi Depp en knyttneve i trappa, for å sette seg selv i et bedre lys, enn å innrømme at "jada, jeg var voldelig iblant, jeg også".

Jeg synes hun er en fascinerende person. De åpenbare logiske bristene og idiotiske løgnene er så ulikt noe jeg har opplevd i mitt eget liv. Jeg har hørt at slike personer finnes, men har aldri sett det utfolde seg slik det gjør i denne rettssaken. Hun er på mange måter et offer i denne saken, ikke bare har hun levd i et giftig forhold, men personligheten hindrer henne i å gjøre noe med det. Eietrangen hennes hindret henne i å gå. Hevnlysten hindret henne i å takle skilsmissen og arrogansen hennes kommer til å felle henne i retten. Som sagt, hun er sin egen største fiende, men jeg synes synd på henne... 

Jeg tror Heards vurderinger rundt denne saken kan oppsummeres av henne selv. Løselig sitert 'tell the world, Johnny, see who the judge and jury believe'. Hun later til å være fullstendig blind for egne feil og virker overbevist om at hun vil bli trodd i egenskap av å være kvinne, uavhengig av hva Depp kan vise til.

Jeg klarer ikke å synes synd i henne i denne saken. Ja, det er synd for henne at hun ødelegger så fullstendig for seg selv, men hun ødelegger for så mange flere slik hun holder på nå. Hun må ta konsekvensene av det hun gjør.

Jeg håper hun innser at hun trenger hjelp, ikke minst for datterens del som står i fare for å lide under 'arvelig mishandling'. Heard er vokst opp under en voldelig far, og ser så langt ut for å ha arvet hans væremåte. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
Muffin man skrev (5 minutter siden):

Personlig tror jeg Depps popularitet kommer til å gjøre han veldig attraktiv når det kommer til nye filmroller. Å tjene penger er som regel førsteprioritet for filmselskapene ( foran publisitet) og Depp vil ikke ha problemer med å trekke nok folk inn i kinosalene i kjølevannet av denne rettsaken.

I tillegg så vil jo Depps lønnskrav være mye lavere nå enn da han var på topp.  Det er  sikkert noen filmprodusenter som griper sjansen og ansetter han for en rimelig sum. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Jeg synes dere kvinner som støtter Depp har oppført dere usolidarisk mot kvinner som forsøker å fortelle sin historie om vold i hjemmet.  :( Vi kvinner må stå sammen mot vold fra menn. Dere gjør at kvinner vegrer seg fra å fortelle sin historie når dere skal angripe Amber Heard hele tiden.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
charactouy skrev (10 minutter siden):

Heards karriere er nok definitivt over tror jeg. Rettssaken har malt et bilde av henne som et menneske det følger trøbbel med.

Depp er jeg mer usikker på. Ja, det er blitt en del storm rundt ham som følge av rettssaken, men han er langt på vei kvitt stempelet som konemishandler og er blitt omfavnet av publikum. Selv om det var han som startet denne rettssaken, fremstår han ikke i like stor grad som et menneske det følger trøbbel med.

Heard er nok ferdig, både som skuespiller og modell. Jeg tror potensielle arbeidsgivere vil vegre seg pga protestene som vil følge. Boikott og underskriftskampanjer er ikke god butikk. Men måten hun har fremstilt seg selv i retten er heller ikke noe godt salgstriks. Hun lyver, er arrogant og mildt sagt en elendig skuespiller (klarer ikke å fake gråt engang). Hvem orker så mye drama på settet, når det er så mange andre å velge i?

Depp har fått en enorm fanskare etter denne rettssaken, her vil nok folk se filmene FORDI han er med. Underskriftskampanjene for å få han i jobb er allerede i gang. Men heller ikke han gjør en god figur i retten. Han virker sløv og redusert, muligens et resultat av lang tids rusmisbruk. Dessuten har han en historie med å komme for sent, være uforberedt og ruset. Han kan ikke dumpe all skylden på Heard for det. Vil en større produksjon virkelig ta sjansen på en skuespiller som kanskje ramler utpå igjen (hvis han i det hele tatt er nykter nå) og som kanskje/kanskje ikke klarer å levere replikkene i fulle setninger?

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
charactouy skrev (8 minutter siden):

Jeg tror Heards vurderinger rundt denne saken kan oppsummeres av henne selv. Løselig sitert 'tell the world, Johnny, see who the judge and jury believe'. Hun later til å være fullstendig blind for egne feil og virker overbevist om at hun vil bli trodd i egenskap av å være kvinne, uavhengig av hva Depp kan vise til.

Jeg klarer ikke å synes synd i henne i denne saken. Ja, det er synd for henne at hun ødelegger så fullstendig for seg selv, men hun ødelegger for så mange flere slik hun holder på nå. Hun må ta konsekvensene av det hun gjør.

Jeg håper hun innser at hun trenger hjelp, ikke minst for datterens del som står i fare for å lide under 'arvelig mishandling'. Heard er vokst opp under en voldelig far, og ser så langt ut for å ha arvet hans væremåte. 

Er så enig med deg. 

• Liker 2
Skrevet
Hayday1 skrev (2 minutter siden):

Jeg synes dere kvinner som støtter Depp har oppført dere usolidarisk mot kvinner som forsøker å fortelle sin historie om vold i hjemmet.  :( Vi kvinner må stå sammen mot vold fra menn. Dere gjør at kvinner vegrer seg fra å fortelle sin historie når dere skal angripe Amber Heard hele tiden.

Det finnes kvinner som har opplevd vold fra menn som kjenner seg igjen i Depp som den utsatte her, og som vil finne slike utsagn som ditt støtende. Det finnes lesbiske kvinner som kjenner seg igjen i Depp. Det finnes ikke minst mange som har vært barn av narsissistiske (i en eller annen grad) og psykisk syke mødre

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
charactouy skrev (3 minutter siden):

Jeg synes dere kvinner som støtter Heard har oppført dere usolidarisk overfor kvinner som lever under reell mishandling. Vi mennesker må stå sammen overfor mishandlere - uavhengig av kjønn. Dere gjør at menn vegrer seg for å fortelle sin historie når dere skal angripe Depp hele tiden.

For øvrig er den blinde troen på at kvinner aldri kan mishandle fordi menn er sterkere, ekstremt antifeministiske.

What she said ⬆

• Liker 2
Gjest Muffin man
Skrevet
Nimbus2000 skrev (9 minutter siden):

I tillegg så vil jo Depps lønnskrav være mye lavere nå enn da han var på topp.  Det er  sikkert noen filmprodusenter som griper sjansen og ansetter han for en rimelig sum. 

Enig.

Med mindre det er Disney eller Warner bros som boikottet han fra Pirates og Fantastic beast. Disse må nok grave ganske dypt i lommeboka om de vil fange oppmerksomheten hans slik ståa er nå :fnise:

Skrevet
Hayday1 skrev (10 minutter siden):

Okey? 

Det er Amber Heard som har ødelagt for andre kvinner.  

Jeg velger å være solidarisk mot ekte voldsoffere uansett kjønn. 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Muffin man skrev (7 minutter siden):

Enig.

Med mindre det er Disney eller Warner bros som boikottet han fra Pirates og Fantastic beast. Disse må nok grave ganske dypt i lommeboka om de vil fange oppmerksomheten hans slik ståa er nå :fnise:

400mill og 2mill alpakkaer? 

Jeg tror ikke det finnes nok penger i verden til å lokke Depp tilbake til Disney. 

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Hayday1 said:

Hvorfor deler du det opp i kjønn? Menn kan jo også være offer for vold fra kvinner. Jeg støtter ikke Depp fordi han er mann, men fordi hans historie virker mest troverdig.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

tenor.gif

Johnny Depp er ett multi talent. 

Han er flink i både musikk og kunst i tillegg til å være en veldig dyktig skuespiller. 

Han kommer til å ha en karriere uansett sjanger mener jeg. 

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Gjest Ambeh
Skrevet

Jeg tror ikke utfallet av denne rettssaken har så mye å si for hva slags jobbtilbud JD eventuelt vil få i fremtiden. Når han nå får støtte fra omtrent alle hold "der ute", tviler jeg på at å tape et sivilt søksmål som i utgangspunktet er veldig vanskelig å vinne, spiller noen stor rolle mtp på jobb og oppdrag.

Gjest Muffin man
Skrevet
charactouy skrev (3 minutter siden):

400mill og 2mill alpakkaer? 

Jeg tror ikke det finnes nok penger i verden til å lokke Depp tilbake til Disney. 

To mill apakkaer tror jeg ikke engang Johnny Depp hadde klart å si nei til 🤔

Om den nye Pirates filmen flopper ( noe den sannsyligvis gjør mtp. Johnny Depp har båret hele franchisen) så ville det blitt spennende å se hvor desperate de ville blitt på å få han tilbake. Spesielt om denne rettsaken renvasker han for de verste anklagene. 

Ser på det som høyst usannsynlig sjæl..

Skrevet (endret)

Vedr dette med halvsannheter og svake punkt så er det også gjenkjennelig der Amber stadig bruker hans rusmisbruk mot ham til egen fordel. Han hadde et rusproblemer (sant), han kunne oppføre seg deretter under ruspåvirkning (sant) og dette bruker hun for hva det er verdt ift voldsanklager (usant/ikke avdekket). Hun utelukker samtidig å nevne at hun selv strevde med det samme. Ups.

Samtaler delt i fortrolighet (eks.det med Kate Moss) dras senere fram og brukes mot deg. 

Typisk manipulasjon hos alvorlig syke mennesker å systematisk bringe tidligere fortroligheter og svake punkt til torgs mot deg. Først er de inviterende og støttende; «å, du hadde en skikkelig vond oppvekst, fortell!» Noen år senere når forholdet rakner: «ja, du er jo ikke helt god, men sånn går det jo med den frynsete omsorgen du fikk som liten. Se, du er som snytt ut av nesa på din mor/far»

Endret av Ada111
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Muffin man skrev (Akkurat nå):

To mill apakkaer tror jeg ikke engang Johnny Depp hadde klart å si nei til 🤔

Om den nye Pirates filmen flopper ( noe den sannsyligvis gjør mtp. Johnny Depp har båret hele franchisen) så ville det blitt spennende å se hvor desperate de ville blitt på å få han tilbake. Spesielt om denne rettsaken renvasker han for de verste anklagene. 

Ser på det som høyst usannsynlig sjæl..

Er det noe Depp har vist siste måneden, er det at han er mann av sitt ord. Ikke én gang har han sett på Heard etter å ha lovet henne at hun aldri skal se øynene hans igjen. Det er kanskje overdrevent og barnslig, langt fra et positivt karaktertrekk, men det er også ekstremt standhaftig å holde på noe sånt. 

Jeg blir svært overrasket om han går tilbake til Disney. Captain Jack Sparrow var 'babyen' hans, en rolle han selv har utviklet og perfeksjonert. Som Disney tok fra ham over ubeviste anklager som viser seg å sannsynligvis være urettmessige.

Jeg forstår bitterheten veldig godt. 

• Liker 23
Skrevet
Hayday1 skrev (40 minutter siden):

Det som er usolidarisk er kvinner som støtter Amber kun fordi hun er kvinne, fordi det undergraver alle andre kvinner som faktisk har blitt utsatt for vold.

Kvinner og menn må stå sammen mot alle som utdøver vold, uavhengig av kjønn. 

De som gjør at kvinner vegrer seg fra å fortellle sin historie, er alle de som støtter Heard. Skal du støtte kvinner burde du ta avstand fra Heard, fordi hun undergraver og latterliggjør alle kvinner som faktisk har vært utsatt for vold.

Å støtte Heard er det mest kvinnefiendtlige man kan gjøre i denne saken. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Gjest Ambeh
Skrevet

Rapporters om at AH skal tilbake og vitne i dag.

Så noen på twitter spekulere i om dette var en av grunnen til at JD vitnet en andre gang. At de vet at AH vil ha siste ord, og sånn sett gi dem mulighet til å kryssforhøre henne igjen? :vetikke:

Det er riktig nok rebuttal, så begrenset hva hun kan snakke om, men etter forrige kryssforhør av AH hadde jeg som hennes advokater vært svært forsiktig med å initiere en ny runde med Amber Heard vs. Camille Vasquez.. (med mindre de har noen skitne triks på lur.)

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Hayday1 skrev (1 time siden):

Det er en veldig naiv og skummel holdning å ha! Man må ikke tro på kvinner som påstår slikt kun fordi de er kvinner! Da tørr jeg ikke å tenke på hvor mange menn som blir uskyldig dømt! For tro det eller ei,det finnes syke kvinner der ute! Johnny er ikke perfekt,men en voldsmann er han ikke! Da kan du ikke ha fulgt med på rettssaken for bevisene mot at Amber lyver er veldig sterke! Det som er usolidarisk er Amber som ødelegger for andre kvinner som faktisk opplever vold! 

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...