Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

miss spjåk skrev (11 timer siden):

Om det viser seg at Heards anklager er falske: jeg tror Depps selvdestruktive og tilsynelatende følsomme personlighet pluss oppveksten med en grusom forelder tiltrekker mennesker med samme personlighet som Heard virker å ha. Depp virker å ha høy grad av empati. Den personlighetstypen forskning viser ofte havner i slike forhold. Jeg tror Depp har blitt værende i dette forholdet mye pga sin egen dysfunksjonelle oppvekst. 

Dette tror jeg du har helt rett i, og det er mye av kjernen i saken. Man snakker ofte om mannlige psykopater som peiler seg inn på sårbare kvinner og utnytter enten at de er godtroende og/eller litt naive. Det sier seg selv at for en psykopat og/eller narsissist så er de «beste» ofrene noen som ikke innehar samme trekk som dem selv. Noen som gir og gir, er tålmodig, imøtekommende og empatisk. Og særdeles mye vitner om at J.D har slike egenskaper. Jeg tror bare vi som samfunn har lettere for å forestille oss den typiske mannlige psykopaten, de kvinnelige er mer diffuse for oss. Det bryter med mye av oppfatning til hvordan en kvinne forventes å være.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ambeh

Jeg tror neppe det skjer at JD taper og AH vinner, men om det skulle skje, hadde vel internett eksplodert. Det hadde vært interessant å følge med på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid Cox skrev (4 timer siden):

I voksen alder har jeg blitt slått i ansiktet én gang. Jeg hadde sprengt blodkar i det ene øyet, og det var synlig i flere dager etterpå. Du har helt rett i at den volden som blir beskrevet av henne burde vært synlig på bilder. Hun ble også slått flere ganger rett etter hverandre i ansiktet i følge henne. Og så har vi jo hendelsen der hun påsto at hun ble slept bortover gulvet som var fullt av glasskår. Riving i håret, og voldtekt med en knust(?) flaske etc.

Det har blitt skrevet tidligere at ikke alle får merker etter å ha blitt slått, så at hun ikke har hevelser og blåmerker trenger ikke å bety at hun ikke har blitt slått. Jeg har operert en skjev neseskillevegg og var veldig hoven i etterkant, mens en venninne av meg utførte neseplastikk og brakk opp beina i nesen og hadde ingen hevelser eller merker i etterkant. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (27 minutter siden):

F2C477CE-D4AD-4FF1-BEC8-1A3A3407A5B0.thumb.png.bc678c777a27a4911c256952b091dc44.png

Du kom meg i forkjøpet 😊

Veldig viktig og interessant vitne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium85 skrev (8 timer siden):

Har folk noen gang sett en brukket nese? Jeg fikk et lite brudd i nesen etter litt for heftig lek med nevøen min, der han klarte å skalle til meg i fjeset. Vi snakker en ørliten sprekk på venstre side av nesebenet. Det gjorde faktisk bare vondt i noen sekunder. 

Dagen etter satte smerten inn og hele venstre side av nesen hovnet opp til dobbel str. Det lå en "pølse" av hevelse fra øyenbrynet til under neseboret, som var ca 4 cm bred og minst 2 cm høy. Den hevelsen varte nesten 2 uker, og selv om jeg er dreven i kontursminke var det ingen måte å skjule dette på. 

Poenget er uansett, at hvis hun fikk så vondt at det kjentes som at nesa var brukket, ville full sparkel ikke vært i stand til å dekke dette, fordi hevelsen ville vært synlig uansett. 

Amber lyver. 

Men det du opplevde var jo et brudd. Hun sier hun fikk så vondt først, at hun trodde at nesa hadde brukket, men så hadde den ikke det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Hatsumomo said:

F2C477CE-D4AD-4FF1-BEC8-1A3A3407A5B0.thumb.png.bc678c777a27a4911c256952b091dc44.png

Jeg har beklageligvis ikke fått med meg hvorfor Howell er innkalt for imøtegåelsen (det går litt raskt i svingene her for å få med seg alt, og tråden har vokst raskt de siste dagene). 

Hvis du kunne gi ei kort forklaring på viktigheten av hennes utsagn, hadde jeg satt stor pris på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (29 minutter siden):

Jeg har beklageligvis ikke fått med meg hvorfor Howell er innkalt for imøtegåelsen (det går litt raskt i svingene her for å få med seg alt, og tråden har vokst raskt de siste dagene). 

Hvis du kunne gi ei kort forklaring på viktigheten av hennes utsagn, hadde jeg satt stor pris på det :) 

Hun har bært sjefen til Whitney, og da Whitney flyttet ut av PH etter krangel og FYSISK konfrontasjon med Amber fikk hun bo hos sjefen en stund

edit: i podcasten Innocent til Tipsy, er det en egen episode med dette. Tror faktisk det er den nyeste episoden :) 

Endret av Lill3My
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Paperwall said:

Det har blitt skrevet tidligere at ikke alle får merker etter å ha blitt slått, så at hun ikke har hevelser og blåmerker trenger ikke å bety at hun ikke har blitt slått. Jeg har operert en skjev neseskillevegg og var veldig hoven i etterkant, mens en venninne av meg utførte neseplastikk og brakk opp beina i nesen og hadde ingen hevelser eller merker i etterkant. 

Det er sant. Men sier hun ikke at hun ble slått flere ganger? Utrolig at JD klarte å plassere slagene så hun ikke fikk synlige skader noen ganger.

Hun skulle ikke ha gått ut med historier om vold som er mindre troverdig, som glasskårene som kuttet henne opp.

Der sa hun ikke at hun trodde hun hadde fått kutt, men at hun hadde fått kutt.

PÅ samme måte trodde hun at han hadde brukket underlivsbeinet hennes med flasken under flaskevoldtekten. Men så trengte hun ikke legehjelp, for ingenting var brukket.

Samtidig hadde hun sykepleieren Debbie Lloyd og legen David Kippler til stede. Hun hadde ikke trengt å gå ut av huset engang.

Hadde hun ikke vært så "på" med å ta bilder og opptak av andre ting, så er det merkelig at hun ikke gjorde det når hun hadde disse kuttene av glasskår. Det skader troverdigheten hennes.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paperwall skrev (1 time siden):

Hvis du blir slått av disse ringfulle nevene her, FÅR du merker:

64e9aa3cbad480f5422378a3e70c58f6.jpg.e1aeb03a6e40ad9f4b0e5e94d24f5b21.jpg

Og ja... Amber har bekreftet at de var på:

566487585_Screenshot_20220520-183859_SamsungInternet.jpg.11c34f6390f4c22ccdec9ceebccca384.jpg

https://wegotthiscovered.com/news/amber-heard-questioned-over-public-appearances-after-alleged-abuse-by-ex-johnny-depp/

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (1 time siden):

Hank Amarillo skrev (20 timer siden):

Jeg for min del tror det ja

Hank Amarillo la ut dette her tidligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lill3My said:

Hun har bært sjefen til Whitney, og da Whitney flyttet ut av PH etter krangel og FYSISK konfrontasjon med Amber fikk hun bo hos sjefen en stund

edit: i podcasten Innocent til Tipsy, er det en egen episode med dette. Tror faktisk det er den nyeste episoden :) 

Tusen takk for oppklaring :blomst:

Så I imøtegåelsen vil hun altså kunne bekrefte Heards aggressivitet og tendenser til voldelig utagering? Jeg misunner i så henseende på ingen måte Heards advokater.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om Jennifer Howell faktisk står fast ved en forklaring om at withney fortalte at Amber var den voldelige? Eller er det usikre rykter, evt hun har modifisert seg? Er det store sjanser for at hun kommer til å si noe annet når hun vitner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paperwall skrev (3 timer siden):

Det er sikkert riktig det. Vi reagerer nok forskjellig. Men det er noe som skurrer her. En ting er denne episoden, men hvis hun skal ha blitt slått mange ganger så burde dette vært synlig de andre gangene. Har ikke fått med meg alt i denne saken, men sier hun ikke også at hun ble dratt langs gulv med glasskår eller noe slikt? Burde det ikke vært noen kutt eller noe? Synes det er svært mistenksomt om hun har blitt mishandlet så mange ganger, men aldri fått en synlig skramme eller hevelse. Hun svarer ikke helt på det som blir spurt om i rettssalen og det var også et klipp der hun var ferdig i vitneboksen og fikk beskjed om å sette seg med advokatene, men i stedet gikk hun bare ut av rettssalen. Det er noe som ikke stemmer med henne er mitt inntrykk.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ops2 said:

... snip

PÅ samme måte trodde hun at han hadde brukket underlivsbeinet hennes med flasken under flaskevoldtekten. Men så trengte hun ikke legehjelp, for ingenting var brukket.

... snip

Underlivet er et høy vaskularisert område, dvs. det er veldig mange blodårer og -kar der. I tillegg er det mye bløtvev. Denne kombinasjon av høy vaskuleringsgrad og bløtvev betyr at slag og stør med meget høy sannsynlighet vil resultere i vevstraumer - altså blåmerker og potensielle blødninger. 

Når Heard påstår at Depp voldtok henne med ei flaske, så er det to ting som er påfallende i hennes utsagn:

1) Hvis Depp støtte flasken så hardt mot symfysen at Heard trodde hun fikk brudd, så ville dette uansett ha etterlatt kraftige hematomer (blåmerker). Dette er ikke avfotografert eller dokumentert på noe vis.

2) Ved kraftig og ukontrollert penetrering med et fremmedlegeme - i dette tilfellet ei flaske "Makers Mark" - er sannsynligheten for rifter i skjedeveggene og påfølgende blødninger definitivt tilstede. Meg bekjent har ikke Heard sagt eller nevnt noe om dette. 

Utifra Heards uttalelser å bedømme, hadde hun verken blåmerker eller blødninger etter flaskevoldtekten. Et annet ankepunkt er at et såpass kraftig overgrep i underlivet ville ha fremkalt et skånende ganglag. Dette ble heller ikke observert av andre tilstedeværende (lege og sykepleier). 

Amber Heard er sin egen verste fiende. Og gitt at hun taper denne saken, så er det en risiko at hun vil bli tiltalt for mened i England. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ada111 skrev (4 minutter siden):

Er det noen som vet om Jennifer Howell faktisk står fast ved en forklaring om at withney fortalte at Amber var den voldelige? Eller er det usikre rykter, evt hun har modifisert seg? Er det store sjanser for at hun kommer til å si noe annet når hun vitner?

Forklaringen hennes er lagt ut tidligere i tråden. Jeg tror ikke hun kommer til å endre den. Det var hun selv så stod frem slik jeg har forstått det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ambeh
Hunter7 skrev (18 minutter siden):

Tusen takk for oppklaring :blomst:

Så I imøtegåelsen vil hun altså kunne bekrefte Heards aggressivitet og tendenser til voldelig utagering? Jeg misunner i så henseende på ingen måte Heards advokater.

AHs søster, Whitney, fortalte i retten her om dagen at JD skal ha slått henne i ryggen, før han "grabbed Amber by the hair with one hand and was whacking her repeatedly in the face with the other" da Amber slo JD for å beskytte søsteren sin.

I følge Jennifer Howell, har Whitney fortalt en annen versjon til henne:

"Whitney told me she tried to stop her sister Amber from hitting and attacking Johnny on the stairs. Whitney said when she tried to intervene to stop Amber from going after Johnny, Amber nearly pushed Whitney down the stairs. She told me she was worried Amber was going to kill Johnny. She told me she had endured that kind of abuse her entire life, first from her father, and then from Amber, who she said was extremely violent. (...) My father reminded me this morning that I told him that Whitney had moved in with me because she was terrified of her sister."

https://www.ifod.net/wp-content/uploads/2020/08/HOWELL-US.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambeh
Ada111 skrev (3 timer siden):

Valyria83 skrev (2 timer siden):

Forklaringen hennes er lagt ut tidligere i tråden. Jeg tror ikke hun kommer til å endre den. Det var hun selv så stod frem slik jeg har forstått det. 

Hun skal ikke vitne live, men på opptak fra tidligere (trodde jeg i alle fall), så antar at det er samme historie hun har fortalt i skriftlig form også.

Endret av Ambeh
La til parantes, for ble usikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som har skjedd så er det vel ingen tvil om at de har hatt det forferdelig sammen. Når man ser hvordan Depp har forfalt de siste årene så skjønner man at de har levd et hardt liv. 

Hvem skulle trodd det om glansbildeparet. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...