Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

Tabris skrev (2 timer siden):

Jeg har vondt av henne fordi jeg tror ikke hun har det bra. Hennes behov for alltid å fremstå som å ha rett og å skylde på andre tror jeg er en forsvarsmekanisme som skyldes traumer og som hun vil trenge terapi for å gjøre noe med, det er ikke fordi hun vil være kjip. (Dette er selvsagt spekulasjon, jeg kjenner henne ikke).

Jeg har andre i min nær omkrets som lider av det samme, som manipulerer og vrir på alt som sies fordi vedkommende aldri kan takle å innrømme feil, uansett hvor liten og bagatellmessig. Det er en ubevisst forsvarsmekanisme som de ikke nødvendigvis gjør bevisst alltid, men det er utrolig slitsomt og vanskelig for de rundt. Det gjør at jeg får enda mer vondt av Depp fordi jeg vet hvor vanskelig, frusterende og slitsom det er å omgås tett noen som er slik. Hvor forvirret man kan bli, at man kan begynne å tvile på seg selv, egne meninger, erfaringer og til og med minner. 

Jeg tror det er gode grunner bak, men jeg tror "hun vil ikke være kjip" bare dekker noe.

Ingen vil være borderline/histronisk. Men disse menneskene er parasittiske og dramatiserende fordi de kan tjene på det og mangler empati. 

Men du har rett i at hun er et offer for egen traumatisk oppvekst og genetikk

.

Endret av totti_1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, totti_1 said:

Jeg tror det er gode grunner bak, men jeg tror "hun vil ikke være kjip" bare dekker noe.

Ingen vil være borderline/histronisk. Men disse menneskene er parasittiske og dramatiserende fordi de kan tjene på det og mangler empati. 

.

Nei, for all del. Ingenting forsvarerer eller legitimerer oppførsel som går ut over andre, hverken vond barndom, andre traumer eller diagnoser. Man må alltid ta ansvar for egne handlinger. Og jeg tror nok noe av det hun sier i rettsalen er veldig gjennomtenkt og bevisst, dette er jo planlagt lenge før av hele teamet. Men forsvarsmekanismer generelt er ofte ubevisste og stammer fra gamle traumer. Når AH og JD står og kjefter til hverandre, slår og knuser inventar så tror jeg ingen av dem gjør det for å være kjip, de har vondt begge to. Det ligger mye smerte bak en slik oppførsel, fra dem begge.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosol skrev (3 timer siden):

Noen andre som er på Depps side men som begynner å få litt vondt av Amber pga all hetsen og hatet hun får? Det er jo forståelig at hun får det. Men tenk å stå i noe sånt. Det er jo helt umenneskelig og ikke noe jeg hadde unnet min verste fiende!

Jeg tror det kan skade Johnny Depp sin sak at fansen til Depp buer på Amber Heard og så og si 90% av alt som blir skrevet på nett om saken er hat og hets av henne. At det blir gjort narr av absolutt alt hun og advokatene hennes sier og gjør. 

Tror det fort kan føre til at hun blir sett på som offeret hun definitivt ikke er.

I tillegg får jeg vondt av barnet hennes som vokser opp med en mor "hele verden" hater. Godt barnet fortsatt er lite.

Da kan du forestille deg hvordan Depp har hatt det de siste 6 årene. Jo han får mye støtte i denne rettsaken, men de første årene tok folk avstand fra han og han mistet flere store filmroller.

Han forsøkte å løse saken privat først. Tenk å betale flere millioner til en som har mishandlet deg fysisk og psykisk, samtidig motta hat for ting man ikke har gjort. Denne saken har også gått utover barna hans og det er mye av grunnen til hvorfor han nå velger å renvasket navnet sitt.

• Liker 20
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (2 timer siden):

Hun har startet noe hun ikke innså rekkevidden og følgene av, og det eneste hun har igjen på mange punkter er å være uenig i sakens fremstilling. Og hun er nok oppriktig uenig dersom det er slik at hun faktisk er ute av stand til å se sin egen rolle i hvordan saken har utspilt seg. 

Hun var nok rimelig overbevist om at hun kom til å få medhold denne gangen også, både fordi hun har fått medhold to ganger i UK og fordi hun var overbevist om at hun som kvinne ville få medhold - kun fordi hun er kvinne. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærkake34532 skrev (1 minutt siden):

Da kan du forestille deg hvordan Depp har hatt det de siste 6 årene. Jo han får mye støtte i denne rettsaken, men de første årene tok folk avstand fra han og han mistet flere store filmroller.

Han forsøkte å løse saken privat først. Tenk å betale flere millioner til en som har mishandlet deg fysisk og psykisk, samtidig motta hat for ting man ikke har gjort. Denne saken har også gått utover barna hans og det er mye av grunnen til hvorfor han nå velger å renvasket navnet sitt.

Absolutt enig i det altså! Men tviler sterkt på at Johnny Depp gikk gjennom den enorme hat og hetsbølgen som Amber står i nå. Hele verden følger jo med og nettet koker over av utdriting, hets og latterliggjøring. Hun er jo skyld i det selv, men det er jo helt vanvittig ekstremt!

Når Amber svertet Johnny var det ikke en like stor sak som denne er. I tillegg føler jeg at det jeg leste mest om i den saken var at de fleste støttet Depp og ingen hadde et vondt ord å si om han. 

Helt enig i at det også er veldig synd på Johnny Depps barn og alt de har måtte gå gjennom pga Heard! Hun er virkelig ikke god og jeg ser hvorfor det var nødvendig for han å ta denne saken til retten. Han kunne ikke gjort så mye annerledes. 

Jeg støtter henne ikke på noe vis. Og hun har jo stelt i stand dette selv og fortsetter å ødelegge for seg selv. Hun virker å ha en helt fjern virkelighetsoppfatning.

Men det betyr ikke at jeg ikke kan føle med henne i akkurat det at det hun står i må være grusomt. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så seeeeeeeeigt det prates. Blir en lang dag hvis alle overføringene er så treige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (13 timer siden):

Hvem er trollet her? Er man automatisk et troll, hvis man ikke heier på den "rette" personen? 

Nei, man er ikke automatisk troll fordi man heier på Amber. Det er helt ok å heie på Amber, men da forventes det at man argumenterer for sine meninger utover at Johnny garantert er voldsutøveren fordi han er mann, og at man i hvert fall prøver å vise til noen kilder/bevis for at han "beviselig har mishandlet henne". At man kommer med veldig bastante meninger uten å underbygge dem, og ikke en gang har sett rettssaken, fremstår som litt trolleaktig. Når det er sagt så tror jeg faktisk ikke Made4U troller. Jeg tror faktisk han mener det han skriver. Noe som egentlig bare gjør det enda verre.

Rosol skrev (4 timer siden):

Noen andre som er på Depps side men som begynner å få litt vondt av Amber pga all hetsen og hatet hun får? Det er jo forståelig at hun får det. Men tenk å stå i noe sånt. Det er jo helt umenneskelig og ikke noe jeg hadde unnet min verste fiende!

Jeg tror det kan skade Johnny Depp sin sak at fansen til Depp buer på Amber Heard og så og si 90% av alt som blir skrevet på nett om saken er hat og hets av henne. At det blir gjort narr av absolutt alt hun og advokatene hennes sier og gjør. 

Tror det fort kan føre til at hun blir sett på som offeret hun definitivt ikke er.

I tillegg får jeg vondt av barnet hennes som vokser opp med en mor "hele verden" hater. Godt barnet fortsatt er lite.

Jeg får alltid litt vondt av folk som ikke har det bra, og det er jo ingen tvil om at Amber har store problemer (personlighetsforstyrrelse som ødelegger hennes forhold til mennesker hun er glad i). Hets og trakassering er overhodet ikke bra og hjelper heller ikke saken til Johnny Depp. Tvert imot tror jeg Amber & co tjener på det siden det passer fint med hennes versjon av sannheten der Johnny har skylda for alt mens hun er et uskyldig offer.

Det beste hadde selvsagt vært om alle hadde klart å forholde seg saklige, men dessverre vil noen uttrykke engasjementet sitt i form av hets og trakassering. Det ødelegger for begge sidene i saken.

Men som Tabris og flere andre er inne på, så er det samtidig vanskelig å unnskylde Ambers uttalelser og handlinger med at hun er syk eller traumatisert og derfor ikke kan noe for det. Hun er tross alt ikke bare et uskyldig offer, hun er ei voksen dame som må ta ansvar for egne handlinger.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (24 minutter siden):

Hun var nok rimelig overbevist om at hun kom til å få medhold denne gangen også, både fordi hun har fått medhold to ganger i UK og fordi hun var overbevist om at hun som kvinne ville få medhold - kun fordi hun er kvinne. 

Hun har hvertfall måtte gjøre sitt beste, da hun ikke har noe valg egentlig. Hadde hun «gitt seg» litt før, så hadde muligens denne saken aldri kommet opp. Dette er jo ikke gøy, hverken for Depp eller Heard, og Depp har nok gått mange runder med seg selv før han satte denne saken i gang. 
Han har jo også forstått at han selv ikke vil bare komme godt ut av det. Og hvilken kjendis ønsker å brette hele privatlivet ut for hele verden? Spesielt en som han. Men han hadde vel ikke noe valg til syvende og sist, da Heard valgte å utnytte det til det fulle.

Hun derimot har nok gamblet (litt for høyt) på at han ikke kom til å gjøre nettopp dette. Da hun flere ganger har uttalt at ingen kommer til å tro han. At hun er mye mindre, han er jo mann osv. At hun har bilder, vitner osv. 

Denne saken har Heard allerede tapt. For uansett om Depp ikke vinner i retten, så har han vunnet folket og dermed også Hollywood. Da MÅ hun tape, og karrieren er over. 
Ikke mer luksus på miss Heard.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken tærer på kreftene for oss som følger med også, og i dag sovnet jeg under utspørringen av AH da hun ble spurt om JD har ringer på alltid.

Hva ble utfallet etter det?

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ardwinna skrev (4 minutter siden):

Men som Tabris og flere andre er inne på, så er det samtidig vanskelig å unnskylde Ambers uttalelser og handlinger med at hun er syk eller traumatisert og derfor ikke kan noe for det. Hun er tross alt ikke bare et uskyldig offer, hun er ei voksen dame som må ta ansvar for egne handlinger.

For min del handler det verken om å ta side eller å unnskylde Amber. Men denne hetsen som foregår overalt. Hun er en voksen dame som må ta ansvar. Men det kan saktens alle andre voksne også eller? Det jeg er vitne til er at hets, trakassering, trusler, det er helt greit i denne saken. Det tar jo helt av. Syns det er skummelt.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (5 minutter siden):

Denne saken tærer på kreftene for oss som følger med også, og i dag sovnet jeg under utspørringen av AH da hun ble spurt om JD har ringer på alltid.

Hva ble utfallet etter det?

Ikke noe mer enn at AH sa at etter hennes erfaring så har hun ikke opplevd at han ikke har hatt på ringer bestandig. Camille spurte litt rundt det flere ganger og AH svarte hver gang at hun mener at hun ikke har opplevd at Johnny ikke har hatt ringer på seg bestandig. (De spør og svarer så kronglete, det er ingen som bare kan spørre: Etter hva du har erfart, hadde Mr.Depp alltid på seg ringer? Og AH svarer: Ja, han hadde alltid på seg ringer. // Det hadde vært så mye enklere, men skjønner at ved å spørre og svare sånn så snakker de litt rundt "grøten" sånn at de kan spille på det senere. )

Ene gangen - da de snakket om den tiden da de hadde før-party før de giftet seg så kom spm opp igjen og da svarte AH at "noen ganger har han alle ringene, noen ganger en ring og noen ganger to, han bytter på litt". Husker ikke om det var noe mer snakk om ringene etter det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

Noe av det som er Amber sitt problem er jo at historiene hele tiden utvikler seg. Det startet med en mobiltelefon i ansiktet en gang, som vi nok alle kunne trodd på, til å bli om til helftig banking og sekeuellt overgrep. Så i forberedelsen til denne rettssaken kommer det nye beskyldninger om sekeuellt overgrep som ikke er fortalt om tidligere og nå er hun også sikker på at han kom til å drepe henne. Tidligere har hun hevdet hun mente at han kunne komme til å uten vilje (med en ulykke) drepe henne, men nå er det omgjort til at hun mange ganger fryktet for livet sitt og derfor tok ut skilsmisse. 

Telefon i ansiktet kunne vi alle trodd på, bildene kan være overensstemmende med det. Men når det beskrives så ekstrem vold, når bildene tydelig er blitt manipulert og tweeket i etterkant og historien til stadighet vokser ja da blir det vanskelig å tro på noe som helst. Historien slik den har utviklet seg er på ingen måte i overensstemmelse med bevisene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hoppetau

Skulle ønske det fantes en forkortet versjon fra hver dag minus alle gangene de må frem til dommeren. Da hadde man spart masse tid😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (23 minutter siden):

For min del handler det verken om å ta side eller å unnskylde Amber. Men denne hetsen som foregår overalt. Hun er en voksen dame som må ta ansvar. Men det kan saktens alle andre voksne også eller? Det jeg er vitne til er at hets, trakassering, trusler, det er helt greit i denne saken. Det tar jo helt av. Syns det er skummelt.

Ja, som jeg skrev i samme innlegget:

Ardwinna skrev (34 minutter siden):

Jeg får alltid litt vondt av folk som ikke har det bra, og det er jo ingen tvil om at Amber har store problemer (personlighetsforstyrrelse som ødelegger hennes forhold til mennesker hun er glad i). Hets og trakassering er overhodet ikke bra og hjelper heller ikke saken til Johnny Depp. Tvert imot tror jeg Amber & co tjener på det siden det passer fint med hennes versjon av sannheten der Johnny har skylda for alt mens hun er et uskyldig offer.

Det beste hadde selvsagt vært om alle hadde klart å forholde seg saklige, men dessverre vil noen uttrykke engasjementet sitt i form av hets og trakassering. Det ødelegger for begge sidene i saken.

Selvsagt mener jeg at andre voksne mennesker også må ta ansvar for sine egne uttalelser og handlinger. Jeg er heller ikke ute etter å unnskylde verken Amber eller Johnny. Denne saken handler om hvorvidt Johnny har vært voldelig mot Amber, eller om Amber har løyet om dette og med det skadet ryktet til Johnny og gjort at han mistet jobber i perioden etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om Raquel Pennington?

Jeg ser på vitnesbyrdet hennes nå, og hun virker veldig preget. Hun er på gråten hele tiden, og jeg føler at hun virkelig tror på at Johnny Depp mishandlet Amber. Raquel tok flere av bildene av Amber med "merker" i ansiktet. Raquel sier at hun aldri har sett Johnny være voldelig mot Amber.

Dette er nok et vitne som ikke er venn med Amber lenger, men som vitner i hennes favør.

Hun er også nok et vitne som Amber tidligere innlosjerte i en av penthousene til Johnny.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om troverdigheten hennes... litt spesielt å være så preget 7 år senere?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (2 timer siden):

.

Slutt å si at de med borderline mangler empati. Noen gjør, men ikke alle. Det er en av de mest stigmatiserte diagnoser i hele helsevesenet. Ikke bidra til flere fordommer.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...