Tabris Skrevet 6. mai 2022 #1081 Del Skrevet 6. mai 2022 8 minutter siden, Flettfrid said: Usikker på det, ettersom advokatene til AH har nektet å del dpkumentasjon og bilder med advokatene til Depp før rettsaken startet. Bildene av huset i Australia kom vel også inn etter rettsaken startet. Forsto det slik at de fikk de av en av sikkerhetsvaktene til Depp etter vitneavhør i retten. Å, ok. Mulig det er forskjell på om det er sivil sak eller straffesak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 6. mai 2022 #1082 Del Skrevet 6. mai 2022 Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden): Jeg kommer med fakta. Vi skal ikke forherlige Heard kun fordi hun er kvinne. Det er dine holdninger, og verdier, hvor du ukritisk viser støtte til en voldsperson som gjør debatten polarisert. Dine holdninger, hvor du sprer løgn, fordi Depp er mann. Holdningene dine gjør debattforumet unødvendig hardt og polarisert. Synes måten du støtter Heard er et hån mot alle som har opplevd vold, og et skikkelig spar nedover til alle som har vært utsatt for vold. For det første, dette var et svært unødig aggressivt innlegg. For det andre, kan du sitere for meg hvor @CecilieX har støttet Heard? 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambeh Skrevet 6. mai 2022 #1083 Del Skrevet 6. mai 2022 CecilieX skrev (12 minutter siden): Det er slike utsagn som det uthevede som gjør debattklimaet unødig hardt og polarisert. Jeg er helt enig med deg i dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 6. mai 2022 #1084 Del Skrevet 6. mai 2022 (endret) Blueberrymuffin skrev (37 minutter siden): Ikke deg og Amber forsvaret igjen. Hjelpes, har du ikke fått med deg noe, siden du fremdeles sympatiserer så sinnsykt med Heard? Det som er en skam er om Depp ikke blir renvasket etter dette her. Det som er en skam er at Depp mistet alt, på grunn av et ustabilt og sykt menneske som fikk sympati kun fordi hun var kvinne. Heldigvis har denne rettsaken avslørt og vist hva Amber virkelig er, en psykopat som har utsatt Depp for både psykisk og fysisk vold over lengre tid. Er det en ting som er sikkert, så er det at denne saken ikke avgjøres med følelser, for krokodille tårene, manipuleringen og det elendige skuespillet til Amber i rettsalen lurer ingen. Jeg håper virkelig dette får enorme konsekvenser for Amber, fordi hun er et forferdelig menneske som har prøvd å ødelegge et annet menneske. Sier som jeg har sagt før, synes det er sykt at det faktisk finnes mennesker som støtter Heard, etter alt som har kommer frem i rettsaken nå. Støtter man Heard har man enten ikke fulgt med, og baserer seg kun på at hun er kvinne, eller så er man av samme ulla. Ingen, som faktisk har fulgt rettsaken, og med normale verdier støtte Amber etter alt som er kommet frem nå. Hun er alvorlig syk og trenger profesjonell hjelp. Sier bare stakkars Depp som har måtte leve i dette marerittet. Skremmer vannet av meg hvor ukritisk enkelte støtter Heard. Det er sjokkerende. Blueberrymuffin skrev (35 minutter siden): Jeg kommer med fakta. Vi skal ikke forherlige Heard kun fordi hun er kvinne. Det er dine holdninger, og verdier, hvor du ukritisk viser støtte til en voldsperson som gjør debatten polarisert. Dine holdninger, hvor du sprer løgn, fordi Depp er mann. Holdningene dine gjør debattforumet unødvendig hardt og polarisert. Synes måten du støtter Heard er et hån mot alle som har opplevd vold, og et skikkelig spark nedover til alle som har vært utsatt for vold. Dette er en helt uakseptabel og vemmelig måte å snakke til andre mennesker på. Finnes ikke greit i det hele tatt! Aggressive inlegg som dette er nettopp det flere brukere har prøvd å fortelle om tidligere, du bøller folk ut av tråden rett og slett. Og forresten, det som skremmer MEG, er at det pr nå er 6 likes og 3 nyttige likes på det øverste innlegget ditt, som sikkert har steget i løpet av kort tid. 9 mennesker sitter der og er enige i denne måten å snakke til andre på. Det er svært avslørende om hva slags mennesker man er. Usj. Endret 6. mai 2022 av Kassiopeia 9 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambeh Skrevet 6. mai 2022 #1085 Del Skrevet 6. mai 2022 CecilieX skrev (36 minutter siden): Og det skremmer vannet av meg. For slik det er nå fremstår det som en krig om hvem som greier å fremkalle mest sympati. Konsekvensen for AH er enorme om hun taper, og da er det jo forferdelig om saken avgjøres på følelser og ikke solide bevis. Jeg er enig i at det er forferdelig om juryen lar egne følelser avgjøre, og man kan tydeligvis ikke være helt sikker på at det ikke har betydelig innvirkning, da jeg flere ganger har hørt kommentatorer og advokater si at alt som skjer i rettsalen kan ha innvirkning på juryen. Hvordan ser AH ut, hvor holder JD blikket, hvilken kjønn har advokaten som skal kryssforhøre AH, hvor pågående er advokatene i kryssforhørene, ser vitnene på juryen eller advokaten når de snakker? Og lar de seg påvirke av slike ting, kan de like gjerne la seg påvirke at kjendisstatusen til JD eller hvor mye sympati AH klarte å vekke i dem når hun hikstet og fortalte alt det fæle hun skal ha blitt utsatt for. Når det er sagt så er det ikke sånn at fordi juryen ikke har så solide, håndfaste bevis å forholde seg til at saken nærmest løser seg selv, så må de gå rett på hva de føler uten å forholde seg til hva som blir sagt. Det er derfor troverdighet spiller så stor rolle. Hvem får sin versjon best bekreftet av vitner (og hvor nøytrale er vitnene?), bilder, tekstmeldinger, lydopptak osv? Hvem blir tatt flest løgner? Hva slags løgner? Hvem sliter med å forklare seg under kryssforhør? Det er mange ting juryen kan basere seg på annet enn hva de føler for de involverte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 6. mai 2022 #1086 Del Skrevet 6. mai 2022 Kassiopeia skrev (13 minutter siden): Dette er en helt uakseptabel og vemmelig måte å snakke til andre mennesker på. Finnes ikke greit i det hele tatt! Aggressive inlegg som dette er nettopp det flere brukere har prøvd å fortelle om tidligere, du bøller folk ut av tråden rett og slett. Og forresten, det som skremmer MEG, er at det pr nå er 6 likes og 3 nyttige likes på det øverste innlegget ditt, som sikkert har steget i løpet av kort tid. 9 mennesker sitter der og er enige i denne måten å snakke til andre på. Det er svært avslørende om hva slags mennesker man er. Usj. Enig. Her sitter man og dømmer et menneske man mener har behandlet andre dårlig, samtidig som man utviser mangel på selvinnsikt med tanke på hvordan man svarer meningsmotstandere og tillegger de meninger de ikke har. Som jeg har nevnt tidligere, det er svært få i denne tråden som forsvarer Amber, men de som forsøker å se LITT objektivt på ting og ikke ta parti, blir jo jaget ut av tråden. Har sett flere innlegg i denne tråden hvor folk påstår ting om Amber som ikke stemmer og som presenterer meninger og synsing som fakta. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 6. mai 2022 #1087 Del Skrevet 6. mai 2022 (endret) miss~Audrey skrev (3 timer siden): Det er jo åpenbart at han er den som tar lydopptaket og er rolig slik han er i alle lydklipp som han selv tar opp. Han har drevet og tatt opp når hun er opprørt, og dermed framstiller henne som den aggressive mens han sier lite på opptakene sine. YouTube er helt full av video snutter som forsvarer Johnny Depp, hvor mye har han betalt for å spre den propagandaen at hun er gal? Siterer deg, for dette er viktig å få med seg. De opptakene Depp har tatt opp, er de opptakene hvor han høres ut som den fornuftige og når Heard tar opptak fremstår han som den gale. Endret 6. mai 2022 av Paperwall 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 6. mai 2022 #1088 Del Skrevet 6. mai 2022 Vi er ikke ferdig med rettsaken men ser ut som folk som følger med har dannet seg ett bilde om hvem som snakker sant på sosiale medier. Johnny depp hadde rundt 12 millioner følgere på Instagram før rettsaken startet. Nå er det 15.7 millioner. Amber hadde rundt 4.1 millioner følgere. Nå ligger hun på 4.4. Kun opp tre hundre tusen. Greit nok at Depp er en verdensberømt skuespiller men dette viser at de som har kommet inn med nøytrale blikk tror på JD og ikke Amber. Jeg har lyst til å tro på en kvinne som sier at hun har vært utsatt for mishandling. Er dame selv og har en gammel venninne som ble mishandlet av eks mannen. Jeg tror dessverre ikke på henne. Det virker som hun har sin egen virkelighets oppfatning og tenker at hun må ha en alvorlig mental sykdom. Hun trenger profesjonell hjelp. Andre har lov til å mene noe annet. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. mai 2022 #1089 Del Skrevet 6. mai 2022 Valyria83 skrev (18 minutter siden): Jeg tror dessverre ikke på henne. Det virker som hun har sin egen virkelighets oppfatning og tenker at hun må ha en alvorlig mental sykdom. Hun trenger profesjonell hjelp Jeg tenker hun bare lyver. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 6. mai 2022 #1090 Del Skrevet 6. mai 2022 Hank Amarillo skrev (8 minutter siden): Jeg tenker hun bare lyver. Er enig at hun lyver masse. Tror likevel at hun ikke er helt god i hodet. 😵 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. mai 2022 #1091 Del Skrevet 6. mai 2022 Flettfrid skrev (4 timer siden): Triget frem ja, de begge har triget frem reaksjoner fra hverandre. Når man hører på lydklipp AH har tatt,så er det åpenbart at hun ønsker å trigge Depp til å reagere,eksplodere og blir enda sintere, mer frustrert og rabiat enn han alt er i de forskjellige situasjonene. Og det er jo litt rart hvis hun faktisk har vært utsatt for grov vold. Da skulle man ikke ønske å trigge, terge og få voldsutøveren enda sintere, men heller prøve å holde så lav profil som mulig for å unngå flere utbrudd. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 6. mai 2022 #1092 Del Skrevet 6. mai 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Og det er jo litt rart hvis hun faktisk har vært utsatt for grov vold. Da skulle man ikke ønske å trigge, terge og få voldsutøveren enda sintere, men heller prøve å holde så lav profil som mulig for å unngå flere utbrudd. Akkurat det stemmer faktisk ikke. Mange voldsoffer provoserer overgriper for å «bli ferdig» (JF voldssirkelen) 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 6. mai 2022 #1093 Del Skrevet 6. mai 2022 1 minutt siden, Tvillingsjel said: Og det er jo litt rart hvis hun faktisk har vært utsatt for grov vold. Da skulle man ikke ønske å trigge, terge og få voldsutøveren enda sintere, men heller prøve å holde så lav profil som mulig for å unngå flere utbrudd. Det er sikkert et vanlig reaksjonsmønster å trekke seg unna, men nå reagerer jo mennesker ofte ulikt. Vanlig betyr ikke alle. I dette tilfellet ser jeg dessuten ikke bort ifra at det har vært utøvd vold fra begge sider. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orkanen'92 Skrevet 6. mai 2022 #1094 Del Skrevet 6. mai 2022 Paperwall skrev (55 minutter siden): Siterer deg, for dette er viktig å få med seg. De opptakene Depp har tatt opp, er de opptakene hvor han høres ut som den fornuftige og når Heard tar opptak fremstår han som den gale. Igjen, det er ikke Depp som har tatt opp i skjul det som vi hører i den timeslange videoen. Gå til 57:40. Johnny: "What you got?" Amber: "I was just pausing it..." Amber: "I realized it was about to run out of battery... And it's still rolling" Det er hun som administrerer opptaket på telefonen sin. Eller hun har hans telefon på sin side av bordet. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. mai 2022 #1095 Del Skrevet 6. mai 2022 Mwanafunzi skrev (6 minutter siden): Akkurat det stemmer faktisk ikke. Mange voldsoffer provoserer overgriper for å «bli ferdig» (JF voldssirkelen) Solar Nebula skrev (5 minutter siden): Det er sikkert et vanlig reaksjonsmønster å trekke seg unna, men nå reagerer jo mennesker ofte ulikt. Vanlig betyr ikke alle. I dette tilfellet ser jeg dessuten ikke bort ifra at det har vært utøvd vold fra begge sider. Sant nok. Fight, flight, freeze. Noen går til angrep, noen flykter unna og noen fryser til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 6. mai 2022 #1096 Del Skrevet 6. mai 2022 (endret) Jeg er ikke fan av Depp, han er en skuespiller på lik linje med andre. Jeg har ikke sett alle filmene hans og syntes han virker litt quirky med tanke på at mange av rollene han velger er jo ganske eksentriske karakterer; Edvard Scissorhands, Willy Wonka, Lone Ranger, Jack Sparrow, Alice in Wonderland. De filmene hvor han spiller «normale» figurer har jeg faktisk ikke sett. Men poenget mitt er at jeg ikke er en fan, så før denne rettssaken så har jeg i grunnen ikke hatt noe formening om verken enten eller med det som har vært sagt i media de siste årene. Det har vært mer; åja voldelige forhold og rusmisbruk, ja det er vel masse av det i Hollywood. Thats it. Men i forbindelse med denne rettssaken så fikk jeg med noen klipp av Amber fra den engelske rettssaken og der fremstod hun veldig uspiselig. Og da visste jeg ikke engang at det var hun som hadde spilt i Aquaman som jeg så for noen år siden. Hadde ikke snøring på hvem hun var. Når jeg i tillegg kom over lydklippet hvor hun ler ukontrollerbart og snakker nedsettende om Depp så fattet jeg interesse for saken, for hun hørtes svært ubalansert ut og direkte småsprø. Så jeg har ikke fulgt hele rettssaken, men begynte å se det fra når Depp satt i vitneboksen. Jeg har fått med meg den biten med politiet som rykket ut, og de to vitnemålene fra psykologene, og det ene vitnemålet fra hussjefen. De andre vitnene har jeg ikke fulgt med på, bortsett fra noen små klipp i media. Og fra der og utover så er det klokkeklart at AH har store problemer, for ting hun påstår stemmer ikke med noe av det som har kommet frem hittil. Samtidig har jeg ingen problemer med å tenke at Depp også har sine problemet, så mye rus som den fyren tydeligvis er under til tider, han måtte ha slitt med hukommelse, hemninger og normal oppførsel. Jeg vil tro at han helt sikkert har oppført seg fullstendig banans til tider alene med henne. Men den direkte voldsbruken hun mener seg utsatt for får jeg ikke til å stemme. Hun skulle ha sett ut som et blodig lappeteppe til tider så heftig vold som hun legger ut om. Men ingen medisinske rapporter om dette, hun går ikke lege/sykehus. Da skurrer det voldsomt. Det er ikke en gang snakk om at hun ikke gjør det fordi hun ikke vil, hun MÅTTE ha gjort det med den type skader som hun mener å være utsatt for. I tillegg til den merkelige måten å fortelle om det som har skjedd i vitneboksen, det henger ikke sammen. Hun virrer fra å være noenlunde troverdig på ting som jeg godt kan se for meg har skjedd til å ikke være troverdig overhodet når hun skifter tone, peser, tydelig bruker tid på å tenke og ser ut som hun rett og slett spiller en rolle når hun snakker om volden. Vi som har erfart narsissister kjenner også mye igjen i lydklipp og måten hun fremstår på i vitneboksen så det forteller jo også endel. Det er ingen tvil om at de to har trigget hverandre noe helt vilt, de er vel de verste to menneskene som kunne ha funnet sammen med tanke på rus og deres barndom. Så for min del så har jeg ikke sett på dette med noen fanbriller i det hele tatt, men med alt det som faktisk har kommet frem under rettsaken og oppførselen som har fulgt med. Endret 6. mai 2022 av Hatsumomo 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 6. mai 2022 #1097 Del Skrevet 6. mai 2022 miss~Audrey skrev (5 timer siden): Det er så drøyt å lese hvordan Amber blir latterliggjort og kalt løgner når det er så åpenbart at populære Depp har vært voldelig og kontrollerende. Denne saken minner meg om Gabby Petito saken. Hun blei også kalt mentalt ustabil, familien støttet han og hun ble sett på som den gale fordi hun var emosjonell og gråt osv. dere burde skjerpe dere dere kan ingenting om dette dere blir lurt og manipulert av framstillinger på nett og medier. De prøver å framstille Amber som gal og de lykkes tydeligvis. Jeg forholder meg ikke til hvordan media fremstiller henne, jeg forholder meg til det hun og advokatene hennes legger frem i rettssaken. Ut i fra hennes uttalelser og oppførsel der, har jeg fått inntrykk av at den som har vært den manipulerende og voldelige parten i forholdet er Amber. Johnny har slitt med rusmidler og bidratt med sin del av irrasjonell oppførsel og aggressiv respons når de har kranglet, men jeg tror han har latt aggresjonen gått ut over inventar og døde gjenstander heller enn Amber. Jeg synes ikke denne oppfatningen er mer drøy enn å mene at Johnny er den som er voldelig mens Amber er offeret. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 6. mai 2022 #1098 Del Skrevet 6. mai 2022 Ardwinna skrev (8 minutter siden): Jeg forholder meg ikke til hvordan media fremstiller henne, jeg forholder meg til det hun og advokatene hennes legger frem i rettssaken. Ut i fra hennes uttalelser og oppførsel der, har jeg fått inntrykk av at den som har vært den manipulerende og voldelige parten i forholdet er Amber. Johnny har slitt med rusmidler og bidratt med sin del av irrasjonell oppførsel og aggressiv respons når de har kranglet, men jeg tror han har latt aggresjonen gått ut over inventar og døde gjenstander heller enn Amber. Jeg synes ikke denne oppfatningen er mer drøy enn å mene at Johnny er den som er voldelig mens Amber er offeret. Det er derfor det er så greit at folk kan følge med selv og danne sin egen mening og ikke bli manipulert av media. Amber ville ikke ha kamera i retten men det ville johnny. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. mai 2022 #1099 Del Skrevet 6. mai 2022 Jeg tenker at dette med debattklima er relevant for saken. Som noen nevnte, det foregår en opinionskrig i SoMe i forhold til saken. En av sidene (begge?) har hevdet at det foregår svertekampanjer. Noe sv bskgrunnen for saken er også hvordan påstanden fra AH gjorde at han mistet roller og det kan handle om at filmselskaper så ann opinionen og konkluderte med at han ikke var ønsket eller ikke ville assosiere seg med ham. Dersom debattklimaet blir så hardt at man ikke ønsker å delta får debatten slagside og da vil man få et skjevt bilde av hva det er konsensus om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 6. mai 2022 #1100 Del Skrevet 6. mai 2022 Uansett hvordan denne rettsaken går, om JD ender med å tape den, så har det vært lurt å ha den offentlig når det er snakk om å vise at dette dysfunksjonelle forholdet går begge veier og at AH sin versjon ikke er den eneste, da det er snakk om hans fremtid og levebrød i Hollywood. Det er jo ingen glansbilde som vises av Depp, det er jo ganske ille med tanke på blandt annet tekstmeldinger, den syke mengden rus fyren inntar og ødeleggelse av inventar - men i og med at Depp er villig til at dette blir offentlig kjent - så er det jo tydelig at han har et større behov, enn sitt eget rykte som "fin fyr liksom", å få frem HELE den stygge sannheten om forholdet - "han er ikke voldelig, han har ikke rørt henne på den måten hun påstår" osv. Det er vel poenget hans, sannheten skal frem mener han, selv om han fremstår som et "monster" i diverse situasjoner så har han ihvertfall ikke vært voldelig slik AH sier han er selv om det uansett har vært en tosidig dritt-oppførsel mot hverandre om ikke annet. Men ikke direkte voldelig mot henne, det har vært hun som har vært den voldelige. Hvor mye sant det er i dette, er det jo juryen som skal ta stilling til. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg