AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Det er nesten bare kvinner på jobb. Det er en «kul» gjeng på jobb som ikke hilser på meg selv om jeg hilser på dem. De liker også å dumme meg ut i plenum. Det jeg sier er liksom alltid feil. Er engstelig og tør ikke å si dem imot. Noen som kjenner seg igjen? Krenkende meldinger/ nett-troll blir rapportert uten svar. Jeg har slitt nok i livet så vennligst spar meg for frekke meldinger Anonymkode: 7d019...5a9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er nesten bare kvinner på jobb. Det er en «kul» gjeng på jobb som ikke hilser på meg selv om jeg hilser på dem. De liker også å dumme meg ut i plenum. Det jeg sier er liksom alltid feil. Er engstelig og tør ikke å si dem imot. Noen som kjenner seg igjen? Krenkende meldinger/ nett-troll blir rapportert uten svar. Jeg har slitt nok i livet så vennligst spar meg for frekke meldinger Anonymkode: 7d019...5a9 Du burde : gå til din sjef og si alt dette til hen. Og stå på deg! Kanskje du er den som får plassen å bli et bedre sted?:) Anonymkode: efd69...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 Ta det opp med lederen din. Han har ansvar for arbeidsmiljøet. Ta med deg tillitsvalg om det ikke er en av de «kule» Anonymkode: aba0f...5f7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta det opp med lederen din. Han har ansvar for arbeidsmiljøet. Ta med deg tillitsvalg om det ikke er en av de «kule» Anonymkode: aba0f...5f7 Tusen takk for tips! Hmm…Tillitsvalgt er også en av de kule.. Anonymkode: 7d019...5a9
anonymbruker2312 Skrevet 8. april 2022 #5 Skrevet 8. april 2022 Ta dette opp med sjefen din, dette er ikke akseptabelt oppførsel.
Nysgjerrig_bris Skrevet 8. april 2022 #6 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er nesten bare kvinner på jobb. Det er en «kul» gjeng på jobb som ikke hilser på meg selv om jeg hilser på dem. De liker også å dumme meg ut i plenum. Det jeg sier er liksom alltid feil. Er engstelig og tør ikke å si dem imot. Noen som kjenner seg igjen? Krenkende meldinger/ nett-troll blir rapportert uten svar. Jeg har slitt nok i livet så vennligst spar meg for frekke meldinger Anonymkode: 7d019...5a9 kan jeg spørre hva du jobber med? jeg kan relatere til det du sier, ofte så er det folk som liker å trø andre ned for å få en kortvarig boost sitt eget skjøre ego. Tar litt tid å se gjennom disse tingene her men du kan gjøre 2 ting. Være positiv og ignorere det de sier som er negativt, eller si til dem rett ut hva du mener evt via en sjef
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #7 Skrevet 8. april 2022 Det var lurt! Tusen takk for svar:)) snilt av deg. Anonymkode: 7d019...5a9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #8 Skrevet 8. april 2022 Nysgjerrig_bris skrev (14 minutter siden): kan jeg spørre hva du jobber med? jeg kan relatere til det du sier, ofte så er det folk som liker å trø andre ned for å få en kortvarig boost sitt eget skjøre ego. Tar litt tid å se gjennom disse tingene her men du kan gjøre 2 ting. Være positiv og ignorere det de sier som er negativt, eller si til dem rett ut hva du mener evt via en sjef Jeg jobber som lege Anonymkode: 7d019...5a9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #9 Skrevet 8. april 2022 Tusen takk for svar:) Anonymkode: 7d019...5a9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 Er du man eller kvinne ? Anonymkode: c158d...8ad
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er du man eller kvinne ? Anonymkode: c158d...8ad har dette virkelig noe som helst med saken å gjøre, liksom?? Anonymkode: d638b...467 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): har dette virkelig noe som helst med saken å gjøre, liksom?? Anonymkode: d638b...467 Det var ikke jeg som skrev at det ikke hadde noe med saken å gjøre. Men jeg er kvinne. Anonymkode: 7d019...5a9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ta det opp med lederen din. Han har ansvar for arbeidsmiljøet. Ta med deg tillitsvalg om det ikke er en av de «kule» Anonymkode: aba0f...5f7 Han? For en teit ting å anta. Ts, quit. Godt arbeidsmiljø er det viktigste. Anonymkode: 0f63b...e3e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Gå rett til sjefen! Jeg opplevde skjult mobbing av ei. Eller hun brukte i hvertfall flere grove hersketeknikker mot meg over lang tid. Hun og sjefen var venninner, noe som ikke gjorde saken lettere. Kan ikke si at jeg følte problemet ble løst på en grei måte - følte at sjefen slet med å tro på det jeg fortalte (ganske forståelig iom de var venninner) og hun som mobbet påsto at det hun gjorde aldri var dårlig ment, men hun turde i hverfall aldri mobbe igjen. Jeg, som var utadvent, sosial og resurssterk person mistet helt selvfølelsen i den perioden. Og jobber fortsatt ( 6 år etter problemet ble 'løst') med å få den tilbake. Tapte også mye økonomisk, da jeg ble så påvirket av hendelsene, at måtte sykemeldes, gikk etterhvert over på gradert aap og byttet jobb til slutt. Kun nå, etter jobb bytte, klarer jeg å jobbe 100%. Angrer på at jeg ikke tok det opp med sjefen med en gang. Anonymkode: b183c...63e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gå rett til sjefen! Jeg opplevde skjult mobbing av ei. Eller hun brukte i hvertfall flere grove hersketeknikker mot meg over lang tid. Hun og sjefen var venninner, noe som ikke gjorde saken lettere. Kan ikke si at jeg følte problemet ble løst på en grei måte - følte at sjefen slet med å tro på det jeg fortalte (ganske forståelig iom de var venninner) og hun som mobbet påsto at det hun gjorde aldri var dårlig ment, men hun turde i hverfall aldri mobbe igjen. Jeg, som var utadvent, sosial og resurssterk person mistet helt selvfølelsen i den perioden. Og jobber fortsatt ( 6 år etter problemet ble 'løst') med å få den tilbake. Tapte også mye økonomisk, da jeg ble så påvirket av hendelsene, at måtte sykemeldes, gikk etterhvert over på gradert aap og byttet jobb til slutt. Kun nå, etter jobb bytte, klarer jeg å jobbe 100%. Angrer på at jeg ikke tok det opp med sjefen med en gang. Anonymkode: b183c...63e Tusen takk for at du delte det. Jeg ser for meg situasjonen. Jeg får en følelse av at hun ville bruke deg for å føle seg bedre. Et rovdyr. Det at hun sluttet å oppføre seg slik, vil jeg tro at kommer av at hun visste hva hun drev med. Godt å høre at du har fått tilbake selvfølelsen igjen. Merker jeg blir opprørt av å lese dette. Jeg kan ikke forstå at man føler seg bedre ved å trampe på andre. Muligens var hun sjalu og konkurrerte med deg. Dårlige trekk hun har. Anonymkode: 7d019...5a9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han? For en teit ting å anta. Ts, quit. Godt arbeidsmiljø er det viktigste. Anonymkode: 0f63b...e3e Seksjonsleder er en kvinne, men kunne like godt vært en mann. Anonymkode: 7d019...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #18 Skrevet 9. april 2022 Jeg ser du skriver at du er lege. Er de andre leger, eller er de på et annet "nivå" i forhold til utdanning eller ansvarsområde? Anonymkode: 508ca...63f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #19 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gå rett til sjefen! Jeg opplevde skjult mobbing av ei. Eller hun brukte i hvertfall flere grove hersketeknikker mot meg over lang tid. Hun og sjefen var venninner, noe som ikke gjorde saken lettere. Kan ikke si at jeg følte problemet ble løst på en grei måte - følte at sjefen slet med å tro på det jeg fortalte (ganske forståelig iom de var venninner) og hun som mobbet påsto at det hun gjorde aldri var dårlig ment, men hun turde i hverfall aldri mobbe igjen. Jeg, som var utadvent, sosial og resurssterk person mistet helt selvfølelsen i den perioden. Og jobber fortsatt ( 6 år etter problemet ble 'løst') med å få den tilbake. Tapte også mye økonomisk, da jeg ble så påvirket av hendelsene, at måtte sykemeldes, gikk etterhvert over på gradert aap og byttet jobb til slutt. Kun nå, etter jobb bytte, klarer jeg å jobbe 100%. Angrer på at jeg ikke tok det opp med sjefen med en gang. Anonymkode: b183c...63e Jo, så hvorfor anbefaler du ts å snakke med sjefen da? Det blir bare ord mot ord. Anonymkode: f2bd2...092
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #20 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jo, så hvorfor anbefaler du ts å snakke med sjefen da? Det blir bare ord mot ord. Anonymkode: f2bd2...092 Fordi det hjalp i min situasjon, mobberen trakk seg. Selv om problemet ikke ble løst på en ideel måte, men den ble jo løst. Mobberen forsto nok at jeg kan gå videre med dette og ikke er den som skal fortsette å lide stille. Hvordan hadde du løst det? Jeg kunne jo såklart bare slutte med en gang, men hva oppnår jeg med dette? Det har hele tiden vært flest oppsigelser på akuratt denne avdelingen, selv om det er svært sjeldent noen sa opp generelt på arbeidsplassen, vet at flere mislikte henne, men ingen turde å gå såpass lang som til sjefen. Etter jeg tok det opp så virker hun faktisk som en bedre person. Er helt sikkert kun maske, for hun vet at om enda en klager, så begynner bjellene hos sjefen (som er hennes venninne) å ringe for alvor. Anonymkode: b183c...63e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå