Gå til innhold

Venninne ble sur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er IKKE en venninne. Venner respekterer hverandres valg, uansett. 

Jeg ville faktisk gitt tilbake med samme mynt og spurt: Har du tenkt å oppdra det kommende barnet slik de gjorde for 100 år siden? Jenter skal gå mellom kjøkken og soverom, og gutter skal brødfø familien? For det er DER holdninga hennes hører hjemme. Det er IKKE unormalt å ikke ville ha egne barn, og på ingen måte egoistisk. 

Anonymkode: cd274...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes gravide er for flink til å bruke hormoner som en «unnskyldning» til å behandle folk slik de vil iløpet av de 9 månedene, og det er selvsagt ikke greit. Jeg har to barn selv, og behandlet ikke folk med mindre respekt av den grunn. Du får spørre henne TS, om hvorfor hun blir sur av valget deres. Ikke alle ønsker barn, og det må man da bare respektere :) 

Anonymkode: ccbcb...a8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnoNymi skrev (7 timer siden):

Vel, som jeg skrev, NOE av det kan skyldes hormoner. Det er klart gravide kan overreagere i slike situasjoner. Slik som du gjorde nå.

Ahaha, hvem oss ga det mest "hormonelle" svaret, mente du? Mest sannsynlig den som måtte poengtere irritasjonen sin med store bokstaver...

Hormoner vil aldri være en godkjent unnskyldning for å behandle folk på en dårlig måte. Du blir ikke ute av kontroll av graviditetshormoner. De som mener det, er nok de samme som rettferdiggjør å bite hodet av folk fordi de er "morgengretten". 

Anonymkode: f0dba...3d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt at det skal være egoistisk å ikke få barn. Egoistisk mot hvem? Seg selv? Er vel lov det. Det er man vel uansett om man får barn eller ikke. 

Jeg opplever litt samme fordommer mot det at vi bare har ett barn. Enten må man ha flere barn eller ingen barn. Jeg ble dessverre steril, men det gidder jeg ikke å fortelle folk som ikke har noe med det å gjøre. Vender det døve øret til. 

Anonymkode: 5e05d...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde sikkert lyserosa drømmer om at dere skulle gå på trilletur sammen. Og nå er hun redd for at du i motsetning til henne kommer til å fortsette å ha andre interesser enn å dulle med barn.

Anonymkode: c7fc4...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ahaha, hvem oss ga det mest "hormonelle" svaret, mente du? Mest sannsynlig den som måtte poengtere irritasjonen sin med store bokstaver...

Hormoner vil aldri være en godkjent unnskyldning for å behandle folk på en dårlig måte. Du blir ikke ute av kontroll av graviditetshormoner. De som mener det, er nok de samme som rettferdiggjør å bite hodet av folk fordi de er "morgengretten". 

Anonymkode: f0dba...3d3

Jeg var ikke den første som måtte poengtere irritasjonen sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Venninnen min er gravid, og her en dag spurte hun om ikke jeg og samboeren også snart skulle få barn. Jeg tenkte at hun egentlig ikke har noe med det, men jeg svarte at vi ikke ønsker oss barn, så det har vi ingen planer om. Da svarte hun at hun ble overrasket over at vi var så egoistiske! Og at hun trodde at vi likte barn som andre normale folk. Også sa hun ikke noe mer til meg, men var sur. Og senere har hun ikke tatt noe kontakt. Jeg svarte henne jo bare ærlig. Jeg og samboeren har ikke noe imot barn, men vi ønsker oss ikke egne. Burde jeg ikke svart noe. Gjorde jeg noe galt?

Anonymkode: 39980...d04

Dere høres jo mer ut som perifere bekjente enn venninner. Har aldri hørt at venninner tenker at en samtale om man vil ha barn eller ikke er merkelig. Hennes reaksjon var jo like merkelig, men som bekjente gjør det vel ikke så mye å ikke ha kontakt. 

Anonymkode: d4f84...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kvinner er slik, tror alle vil ha barn. Jeg og min mann ville ikke ha barn med tanke på hvor krevende det er, verdensbildet og samfunnet ser heller ikke bra ut for oss i fremtiden. Det er ekstremt egoistisk å få barn, hvorfor? Fordi du du tar et livsvalg for et annet menneske. Det tar mange altfor lett på, du ser hvor dårlig mange håndterer det å få barn.

Trodde det skulle være enkelt, ikke krevende. Leve sitt eget liv også trodde de....klager over lite egentid

Valgte å sterilisere meg som 30-åring, praktisk med tanke på sexlivet også. Da forsvant alle mine "venninner" med barn, noen klikket helt. Mente jeg var gal, visste ikke hva jeg holdt på med, kom til å savne barn, var dum i hodet, gadd ikke henge med barnløse kvinner....you name it. Dere skulle sett alt dritt jeg fikk mot meg pga mitt valg, MEN jeg lot det bare prelle av. 

I dag er jeg heldigvis ekstremt selvstendig, unngår å skaffe meg nye venninner med små barn. Har det fint med min mann. :) 

Tenk om folk klarte å godta andre sine valg i livet, da hadde man kommet langt. Men nordmenn er dessverre altfor konforme.

Anonymkode: 9546a...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Venninnen min er gravid, og her en dag spurte hun om ikke jeg og samboeren også snart skulle få barn. Jeg tenkte at hun egentlig ikke har noe med det, men jeg svarte at vi ikke ønsker oss barn, så det har vi ingen planer om. Da svarte hun at hun ble overrasket over at vi var så egoistiske! Og at hun trodde at vi likte barn som andre normale folk. Også sa hun ikke noe mer til meg, men var sur. Og senere har hun ikke tatt noe kontakt. Jeg svarte henne jo bare ærlig. Jeg og samboeren har ikke noe imot barn, men vi ønsker oss ikke egne. Burde jeg ikke svart noe. Gjorde jeg noe galt?

Anonymkode: 39980...d04

herregud. Er da ikke noe å bli sur for det vel. Må være gravidhormonene hennes som er ute og kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hun er vell redd for å gå glipp av gratis barnevakt. Sær ting å bli sint for, så er det kanskje det.

Anonymkode: 08892...d20

Hvorfor skulle hun gå glipp av det pga at ts sa hun ikke ønsket barn? Barnløse har da mer tid til å sitte barnevakt de, enn de som er opptatt med egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har vært i samme situasjon flere ganger. Mannen min og jeg ville egentlig ikke få barn, og fikk vite for 10 år siden at det ikke gikk.

Jeg opplevde flere ganger at gravide venninner/venninner med barn ble sure på meg pga. dette valget. Jeg tenker at enkelte opplever andres valg som en direkte kritikk av egne valg. Det har ikke noe med meg å gjøre, det er et problem de har.

Nå har vi vært ubeskyttet i over 10 år, og plutselig har jeg blitt gravid. Da er det flere venninner jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, som kommer krypende og vil gjenoppta kontakten. Ei skrev til og med "Ååå, tenk at dere skal ha barn! Da kan vi endelig henge sammen, heeele gjengen!".

Jeg ble så irritert at jeg svarte "Gravid eller ikke, jeg er den samme personen som alltid. Om jeg ikke var interessant å henge med uten barn, så er jeg nok ikke interessant nok med barn". Da fikk jeg en talemelding der hun brølte at jeg om få måneder ville skjønne hvorfor foreldre ikke kan være venner med barnløse, så hun håpte at jeg ikke kom til å sitte der ensom på den høye hesten min.

Bare vær glad dersom folk med slike holdninger tar avstand. 

Anonymkode: f0dba...3d3

Hjelpes at det fins slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnoNymi skrev (1 time siden):

Jeg var ikke den første som måtte poengtere irritasjonen sin..

Hæ..?😂 Smack talk er ikke din greie, tydeligvis.

Anonymkode: f0dba...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å kalle dere egoistiske fordi dere ikke ønsker barn. Tvert i mot er dere jo ikke egoistiske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor folk skriver at å ikke få barn er så egoistisk. Det mest egoistiske man gjør i livet er jo nettopp å få barn!

Anonymkode: 7a99b...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange kvinner er slik, tror alle vil ha barn. Jeg og min mann ville ikke ha barn med tanke på hvor krevende det er, verdensbildet og samfunnet ser heller ikke bra ut for oss i fremtiden. Det er ekstremt egoistisk å få barn, hvorfor? Fordi du du tar et livsvalg for et annet menneske. Det tar mange altfor lett på, du ser hvor dårlig mange håndterer det å få barn.

Trodde det skulle være enkelt, ikke krevende. Leve sitt eget liv også trodde de....klager over lite egentid

Valgte å sterilisere meg som 30-åring, praktisk med tanke på sexlivet også. Da forsvant alle mine "venninner" med barn, noen klikket helt. Mente jeg var gal, visste ikke hva jeg holdt på med, kom til å savne barn, var dum i hodet, gadd ikke henge med barnløse kvinner....you name it. Dere skulle sett alt dritt jeg fikk mot meg pga mitt valg, MEN jeg lot det bare prelle av. 

I dag er jeg heldigvis ekstremt selvstendig, unngår å skaffe meg nye venninner med små barn. Har det fint med min mann. :) 

Tenk om folk klarte å godta andre sine valg i livet, da hadde man kommet langt. Men nordmenn er dessverre altfor konforme.

Anonymkode: 9546a...236

Helt enig, det er lite i livet som er så egoistisk som å få barn faktisk. FLOTT for de som ønsker seg barn, men i en allerede overbefolket verden, med klima, og alt som kan gå galt i et barns liv fordi "DU" ønsker deg barn, er faktisk en ego ting å gjøre. Må bare påpeke at jeg respekterer alle sitt valg om å ønske seg/få egne barn, ville bare få frem et poeng om at det blir så inderlig feil å kalle TS for "ego" når de har tatt et så gjennomtenkt valg.

Disse vennene dine er jo helt merkelige :lol: 

Jeg har forøvrig ikke barn, de fleste av vennene mine har barn, og ingen har kalt meg noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD, GI GRAVIDE LITT ROM DA. 

Gravide har så mye hormoner følser osv, så vær da litt rause med følser og fornermelser. 

La veninden din få litt tid. Også tar du en liten prat med henne. Der du er veldig vennlig. Og sier at du forsto at hun reagerte på svaret ditt og at det for deg var litt overraskende. Selv om dere har valgt å ikke få barn, så må hun huske på at du er veldig glad for at hun er på vei. 

Anonymkode: 34645...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og der er ikke egoistisk å få barn og ikke egoistisk å velge å ikke få barn. Det er bare valg ut fra hver enkelt mener passer etter nøye egne vurderinger og handler overhodet ikke om egoisme eller ikke egoisme å gjøre. 

Anonymkode: 34645...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, du gjorde absolutt ikke noe galt. Bare husk på at hennes reaksjon kan skyldes hormoner, man blir litt "fucka" i hodet av det og tar alt personlig. 

Anonymkode: ea703...585

Det er da absolutt ikke en ting å ta personlig at hennes venninne ikke vil ha barn?? Dessuten unnskylder det heller ikke at hun burde ha sagt beklager for oppførselen i etterkant. 

Anonymkode: 55b00...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hæ..?😂 Smack talk er ikke din greie, tydeligvis.

Anonymkode: f0dba...3d3

🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

HERREGUD, GI GRAVIDE LITT ROM DA. 

Gravide har så mye hormoner følser osv, så vær da litt rause med følser og fornermelser. 

La veninden din få litt tid. Også tar du en liten prat med henne. Der du er veldig vennlig. Og sier at du forsto at hun reagerte på svaret ditt og at det for deg var litt overraskende. Selv om dere har valgt å ikke få barn, så må hun huske på at du er veldig glad for at hun er på vei. 

Anonymkode: 34645...cd5

Hvorfor skal gravide alltid få litt rom? Hun car frekk og sur og ufin mot ts. Graviditet er ingen unnskyldning for å oppflre seg slik og bare skylde på hormoner. Og om hormonene har skylda bør den gravide tenke at ojsann Hormonene mine spilte meg visst et puss der, og så burde hun be om unnskyldning 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...