AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Venninnen min er gravid, og her en dag spurte hun om ikke jeg og samboeren også snart skulle få barn. Jeg tenkte at hun egentlig ikke har noe med det, men jeg svarte at vi ikke ønsker oss barn, så det har vi ingen planer om. Da svarte hun at hun ble overrasket over at vi var så egoistiske! Og at hun trodde at vi likte barn som andre normale folk. Også sa hun ikke noe mer til meg, men var sur. Og senere har hun ikke tatt noe kontakt. Jeg svarte henne jo bare ærlig. Jeg og samboeren har ikke noe imot barn, men vi ønsker oss ikke egne. Burde jeg ikke svart noe. Gjorde jeg noe galt? Anonymkode: 39980...d04 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Hun er vell redd for å gå glipp av gratis barnevakt. Sær ting å bli sint for, så er det kanskje det. Anonymkode: 08892...d20 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Nok en tråd der "venninne" burde stått i anførselstegn. Anonymkode: c7fc4...fc0 8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Nei, du hverken gjorde eller sa noe feil, jeg synes at din venninne var ufin her. Anonymkode: 3e997...5bb 17
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Nei, du gjorde absolutt ikke noe galt. Bare husk på at hennes reaksjon kan skyldes hormoner, man blir litt "fucka" i hodet av det og tar alt personlig. Anonymkode: ea703...585 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Så hun mener at det å få barn ikke er egoistisk? Det er jo heller ikke slik at valget betyr at man ikke liker barn. Andres barn er jo perfekte, de kan man jo levere tilbake når man har fått nok Anonymkode: d2d10...edc 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun er vell redd for å gå glipp av gratis barnevakt. Sær ting å bli sint for, så er det kanskje det. Anonymkode: 08892...d20 Barnevakt kan vi da være uansett. Men spørs om hun vil ha oss som barnevakt da… Anonymkode: 39980...d04 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Her er hun helt på bærtur. Først spør hun NÅR dere skal få barn (dom om man kan fritt velge), og så at dere er egoistiske fordi dere ikke ønsker barn? Anonymkode: a258d...d56 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Du gjorde ikke noe galt, det er selvfølgelig helt i orden å ikke ønske seg barn Hun høres ikke ut som en venninne. Ville latt henne være litt, og tenkt hun får være den som tar kontakt igjen. Anonymkode: cb6c1...a4e 5
Tossitinthetrash Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Altså. Vi som får barn er jo minst like egoistiske som de som velger å ikke få barn. Synes det er ugreit av henne, hun har jo ingen grunn til å bli sur og fornærma for hva du og kjæresten din ønsker dere i livet. Men om du ønsker å ha henne som venninne ennå, ville jeg nok bare spurt henne rett ut hva du sa eller gjorde som gjorde henne sur/lei seg. Du kan og sånn sett si at du synes hennes reaksjon på ditt livsvalg heller ikke var særlig ok. 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hun mener at det å få barn ikke er egoistisk? Det er jo heller ikke slik at valget betyr at man ikke liker barn. Andres barn er jo perfekte, de kan man jo levere tilbake når man har fått nok Anonymkode: d2d10...edc Ja, tydeligvis så mener hun det. Ja det er sant 😊 Anonymkode: 39980...d04 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnevakt kan vi da være uansett. Men spørs om hun vil ha oss som barnevakt da… Anonymkode: 39980...d04 Det jeg mener, at hun tror at siden du ikke "liker" barn eller ønsker det selv, så mister hun en gratis barnevakt. Folk forstår ikke at man kan elske barn, andres barn men ikke ønske å ha det selv. Anonymkode: 08892...d20 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 Hvis noe så er det å sette små mini kopier av deg selv til en allerede overbefolket verden med klimaendringer som er egoistisk . Det var venninnen din som var ufin mot deg . Anonymkode: 5f21a...61a 8
AnnoNymi Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 ☝🏻Henger meg på den over og tenker at noe av det kan du sette på hormonell-kontoen. Man kjenner sterkere på de fleste følelser når man er er gravid. Når det er sagt, så har jeg aldri skjønt meg på folk som kaller barnløse egoistiske. Det hadde vært mer egoistisk å bringe uønskede barn til verden. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 Jeg har vært i samme situasjon flere ganger. Mannen min og jeg ville egentlig ikke få barn, og fikk vite for 10 år siden at det ikke gikk. Jeg opplevde flere ganger at gravide venninner/venninner med barn ble sure på meg pga. dette valget. Jeg tenker at enkelte opplever andres valg som en direkte kritikk av egne valg. Det har ikke noe med meg å gjøre, det er et problem de har. Nå har vi vært ubeskyttet i over 10 år, og plutselig har jeg blitt gravid. Da er det flere venninner jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, som kommer krypende og vil gjenoppta kontakten. Ei skrev til og med "Ååå, tenk at dere skal ha barn! Da kan vi endelig henge sammen, heeele gjengen!". Jeg ble så irritert at jeg svarte "Gravid eller ikke, jeg er den samme personen som alltid. Om jeg ikke var interessant å henge med uten barn, så er jeg nok ikke interessant nok med barn". Da fikk jeg en talemelding der hun brølte at jeg om få måneder ville skjønne hvorfor foreldre ikke kan være venner med barnløse, så hun håpte at jeg ikke kom til å sitte der ensom på den høye hesten min. Bare vær glad dersom folk med slike holdninger tar avstand. Anonymkode: f0dba...3d3 9 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Venninnen min er gravid, og her en dag spurte hun om ikke jeg og samboeren også snart skulle få barn. Jeg tenkte at hun egentlig ikke har noe med det, men jeg svarte at vi ikke ønsker oss barn, så det har vi ingen planer om. Da svarte hun at hun ble overrasket over at vi var så egoistiske! Og at hun trodde at vi likte barn som andre normale folk. Også sa hun ikke noe mer til meg, men var sur. Og senere har hun ikke tatt noe kontakt. Jeg svarte henne jo bare ærlig. Jeg og samboeren har ikke noe imot barn, men vi ønsker oss ikke egne. Burde jeg ikke svart noe. Gjorde jeg noe galt? Anonymkode: 39980...d04 Nei. Venninnen din er smårar. Hun kan ikke kreve at du skal ønske deg barn. Og det er helt normalt å ikke ha lyst til det. Anonymkode: dde76...3f6 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da fikk jeg en talemelding der hun brølte at jeg om få måneder ville skjønne hvorfor foreldre ikke kan være venner med barnløse, så hun håpte at jeg ikke kom til å sitte der ensom på den høye hesten min. Bare vær glad dersom folk med slike holdninger tar avstand. Anonymkode: f0dba...3d3 Noen foreldre mister rett og slett hjerneceller, ser det ut til. Anonymkode: c7fc4...fc0 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 AnnoNymi skrev (2 minutter siden): ☝🏻Henger meg på den over og tenker at noe av det kan du sette på hormonell-kontoen. Man kjenner sterkere på de fleste følelser når man er er gravid. Når det er sagt, så har jeg aldri skjønt meg på folk som kaller barnløse egoistiske. Det hadde vært mer egoistisk å bringe uønskede barn til verden. Jeg er 7,5 mnd på vei. Jeg har aldri vært hormonell i den grad at jeg klarer å rettferdiggjøre slik oppførsel. Det blir for lettvint å skylde på hormoner. Anonymkode: f0dba...3d3 7
Vimsepims Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 Det går jo an å dra en liten hvit en, send en text med "det ser ikke ut til at vi kan få barn og dette er veldig sårt for oss og noe vi ikke ønsker å dele med andre. Fint om du lar det ligge for fremtidige anledninger. " 4
AnnoNymi Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er 7,5 mnd på vei. Jeg har aldri vært hormonell i den grad at jeg klarer å rettferdiggjøre slik oppførsel. Det blir for lettvint å skylde på hormoner. Anonymkode: f0dba...3d3 Vel, som jeg skrev, NOE av det kan skyldes hormoner. Det er klart gravide kan overreagere i slike situasjoner. Slik som du gjorde nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå