AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Både lege, fysioterapeut og psykolog fraråder meg sterkt å gå tilbake på jobb og mener jeg bør være sykemeldt minst tre måneder til, sannsynligvis også gå over på aap og at jeg egentlig bør omskoleres og at jeg er delvis ufør. Likevel vurderer jeg å bare gå tilbake på jobb, primært på grunn av økonomi. Andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere, og hvordan gikk det? Anonymkode: 575ce...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Trodde jeg kunne det. Holdt ut i 6 mnd og gikk rett i veggen og kan glemme alt av omskolering osv da jeg ble helt ødelagt. Så ditt valg. Anonymkode: 01703...1d0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Hva skal du med god økonomi, hvis du møter veggen? Anonymkode: abf65...e02 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva skal du med god økonomi, hvis du møter veggen? Anonymkode: abf65...e02 Det er et år til ungen min flytter ut. Om jeg klarer å jobbe et halvt år og opparbeide meg nye rettigheter kan jeg i passe på ungen min på beste måte. Etterpå får livet bare bli som det blir, har uansett ingen andre i livet mitt. Anonymkode: 575ce...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er et år til ungen min flytter ut. Om jeg klarer å jobbe et halvt år og opparbeide meg nye rettigheter kan jeg i passe på ungen min på beste måte. Etterpå får livet bare bli som det blir, har uansett ingen andre i livet mitt. Anonymkode: 575ce...8ba Og den ungen kommer ikke å trenge deg etterpå .. er ikke bare økonomi du må tenke på det er det å orke å leve et liv også. Er barnet 16 eller 18 så skal den klare seg. Den kan få økonomisk hjelp uten om deg Men den har bare en deg. Og vil ha deg i god helse? Anonymkode: 01703...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Og foresten sykemelding aap og uføre er en langvarig proses som bør startes når du faktisk har litt ork og krefter til å kjempe. Masse krav og tiltak mye møter og plikter .. Anonymkode: 01703...1d0 1
Karma91 Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Både lege, fysioterapeut og psykolog fraråder meg sterkt å gå tilbake på jobb og mener jeg bør være sykemeldt minst tre måneder til, sannsynligvis også gå over på aap og at jeg egentlig bør omskoleres og at jeg er delvis ufør. Likevel vurderer jeg å bare gå tilbake på jobb, primært på grunn av økonomi. Andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere, og hvordan gikk det? Anonymkode: 575ce...8ba Ikke gå imot hva legene sier om de alle sier det samme. 50%ugør er bedre en 100% ufør som er resultatet du kan ende opp med om du ikke følger råd.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Både lege, fysioterapeut og psykolog fraråder meg sterkt å gå tilbake på jobb og mener jeg bør være sykemeldt minst tre måneder til, sannsynligvis også gå over på aap og at jeg egentlig bør omskoleres og at jeg er delvis ufør. Likevel vurderer jeg å bare gå tilbake på jobb, primært på grunn av økonomi. Andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere, og hvordan gikk det? Anonymkode: 575ce...8ba Det gikk sakte men sikkert svært dårlig. Sier ikke at det må skje deg. Det avhenger av type jobb, jobbmiljøet, stressnivå og hvilke helseproblemer. Anonymkode: c75eb...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Får du energi av å jobbe eller blir du dårligere? Gjør det som føles riktig innerst inne. Ikke la økonomi styre deg, kjenn på helse, mestringsfølelse osv. Det kan føles som et nederlag å ikke være i jobb, så hvis det er dette du kjenner på, trapp litt ned, men ikke helt, hvis du kan. Du er den som kjenner deg selv og dine behov best. Tenk at du skal ta valg nå som skal vare i mange år, ikke at det skal være et skippertak akkurat nå. Bli kjent med deg selv og kjenn etter hva som er dine behov. Håper du lykkes i det! Anonymkode: 9949e...dd1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Det spørs selvsagt hvor dårlig du fungerer. Hvis du fungerer bedre enn det behandleren din tror så burde du jobbe som alle andre Anonymkode: 816d3...975
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Og foresten sykemelding aap og uføre er en langvarig proses som bør startes når du faktisk har litt ork og krefter til å kjempe. Masse krav og tiltak mye møter og plikter .. Anonymkode: 01703...1d0 Orker virkelig ikke møter. Vil heller bli ødelagt av jobb enn av de forferdelige nav-folka som sitter der og ser ned på deg og behandler deg som en ødelagt ting. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det gikk sakte men sikkert svært dårlig. Sier ikke at det må skje deg. Det avhenger av type jobb, jobbmiljøet, stressnivå og hvilke helseproblemer. Anonymkode: c75eb...9fd Jobben min er dessverre svært stressende og det er lite støtte i miljøet og en fraværende ledelse. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får du energi av å jobbe eller blir du dårligere? Anonymkode: 9949e...dd1 Jeg blir dårligere. Men jeg føler at jeg ikke burde bli det. Anonymkode: 575ce...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det spørs selvsagt hvor dårlig du fungerer. Hvis du fungerer bedre enn det behandleren din tror så burde du jobbe som alle andre Anonymkode: 816d3...975 Det er litt det jeg også sier. Hvordan kan jeg vite at det ikke går om jeg ikke prøver? Hva skal jeg gjøre, bare sette meg i sofaen og gi opp? Det går jo ikke. Men så sier de «lytt til kroppen» og ser bekymret ut. Anonymkode: 575ce...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men den har bare en deg. Og vil ha deg i god helse? Tror ikke jeg er så viktig, utover det at jeg fyller en funksjon. Anonymkode: 575ce...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 Tror du har en kraftig depresjon.? Og kanskje ikke tenker så bra ? For sånn du tenker nå er ikke en bra måte å tenke på? Anonymkode: 01703...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tror du har en kraftig depresjon.? Og kanskje ikke tenker så bra ? For sånn du tenker nå er ikke en bra måte å tenke på? Anonymkode: 01703...1d0 Jeg har ptsd etter omfattende vold og er deprimert, ja. Føler meg ødelagt og mislykket. Men blir ikke bedre, så da må vel heller målet være å holde ut. Anonymkode: 575ce...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Orker virkelig ikke møter. Vil heller bli ødelagt av jobb enn av de forferdelige nav-folka som sitter der og ser ned på deg og behandler deg som en ødelagt ting. Jobben min er dessverre svært stressende og det er lite støtte i miljøet og en fraværende ledelse. Jeg blir dårligere. Men jeg føler at jeg ikke burde bli det. Anonymkode: 575ce...8ba Jeg vet ikke alle har like opplevelser, men dette er ikke nødvendigvis slik møte med AAP blir. Om de mener du er delvis ufør skal du uansett jobbe noe. Man sitter ikke i masse møter på AAP. Jeg har vært på AAP i 2 år snart og skal i mitt første møte- har vært for syk til å stille før nå. Anonymkode: 7fc6a...860 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 Forøvrig trenger barnet ditt deg livet ut, så gjør alt du kam for å holde hodet over vannet. Å dra tilbake på jobb mot alles vilje kan være en slags selvskading 🤷♀️ Anonymkode: 7fc6a...860 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 Har du mulighet til å søke på andre jobber? Som ikke er så fult stressende og med bedre ledelse? Anonymkode: e8afe...674
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du mulighet til å søke på andre jobber? Som ikke er så fult stressende og med bedre ledelse? Anonymkode: e8afe...674 Ja, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare de. Vet ikke om det er depresjonen som snakker eller om det er reelt. Føles bare som er voldsomt tiltak og kan ikke tro at det finnes noen arbeidsgiver som vil ha meg. Anonymkode: 575ce...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare de. Vet ikke om det er depresjonen som snakker eller om det er reelt. Føles bare som er voldsomt tiltak og kan ikke tro at det finnes noen arbeidsgiver som vil ha meg. Anonymkode: 575ce...8ba Om lege og behandler mener du er delvis ufør så er ikke tiden inne NÅ for å søke ny fulltidsjobb. Anonymkode: 7fc6a...860 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå