Gå til innhold

Blir gal av Lego over alt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt beste tips for å ikke å Lego i hele huset? 4 åringen elsker Lego, men hver gang vi har hatt det fremme, så plukker jeg Lego i 4 dager etterpå. Under sofaen, oppi sko og under sofaputer. Vi har prøvd med sånn pose som man legger ut, men det hjelper lite. Den legoen begynner å gå meg på nervene. 

Anonymkode: b6b0b...2bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har legoen sortert etter farge og en større blandingsboks. Barna må rydde det opp om kvelden. Vi voksne hjelper til med å rydde, for "i en familie hjelper man hverandre." Det som ikke ryddes opp, kan bli spist opp av Martin (navnet på robotstøvsugeren vår). Martin elsker å spise lego. Barna rydder opp. 😊

Alternativt kan du si at Lego som ikke ryddes opp, forsvinner (du tar det ien boks som barnet ikke får tak i). Viktig at den voksne hjelper til med ryddingen, man kan gjøre det til en hyggelig aktivitet, litt konkurranse-aktig o.l.

Anonymkode: 7de73...5ea

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre gutter, og da de var yngre hadde vi masse lego. Jeg sydde en "snurpepose" av en stor duk, med løpegang og snor. Når de skulle leke, åpnet vi bare posen og bredte den ut som en lekematte på gulvet. Når de var ferdige, snurpet jeg sammen posen, og vips, var det bare å løfte den inn i et hjørne eller opp i en kasse🙂 Tror man får kjøpt slike poser også, men er like greit å sy selv!

Anonymkode: 2c7f9...e79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tre gutter, og da de var yngre hadde vi masse lego. Jeg sydde en "snurpepose" av en stor duk, med løpegang og snor. Når de skulle leke, åpnet vi bare posen og bredte den ut som en lekematte på gulvet. Når de var ferdige, snurpet jeg sammen posen, og vips, var det bare å løfte den inn i et hjørne eller opp i en kasse🙂 Tror man får kjøpt slike poser også, men er like greit å sy selv!

Leste litt fort, og ser at dere har prøvd pose🙈 Da hadde jeg "tatt en Martin", som en over her sa🙂

• Liker 2
Skrevet

Vi har Lego i hele huset. Rydder når det ikke lekes. Men det ligger Lego her og der. 

Vi har barn, jeg elsker at barna utfolder seg. Selvfølgelig skal de lære å rydde, men jeg gidder ikke gjøre dette til en konflikt eller et problem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at Lego er ikke rot så jeg bare ignorerer det 😅

Anonymkode: addfb...10c

Skrevet

Vi sparker dem under sofaen/bokhylla etc når vi ser random lego. Så blir de støvsuget opp senere hvis ingen graver dem fram igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rydder han ikke opp etter seg starter jeg roborocker'n fra telefonen, da blir det fart i ryddinga🤣 Han tror den kommer fordi den er sulten🥲 

Anonymkode: 27e7a...e88

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...