Gå til innhold

Sterkt og stabilt stoff, for til bunad.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte for i en bunadsvest da det foret som fulgte med er veldig tynt. Stakken skal henges på med hemper på innsiden av vesten, og derfor må foret være sterkt.

Jeg liker foret som er i Vestfoldbunaden, men så litt på Stogg og Stil. Der fant jeg bomullslerret, men er usikker. Lurer på om det beste vil være og kjøpe stoff på Husfliden.

Noen som har tips til stoff? 

https://www.stoffogstil.no/metervarer/bomullslerret/ensfarget-bomullslerret/organic-bomullslerret-kitt

Anonymkode: 6a406...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra på Husfliden og be om anbefaling på stoff :) Til en bunad må man ha ordentlig kvalitet.

Anonymkode: 9ffc4...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dra på Husfliden og be om anbefaling på stoff :) Til en bunad må man ha ordentlig kvalitet.

Anonymkode: 9ffc4...e56

Takk :) 

Tenkte at det var mest aktuelt. Dessuten er det et stykke kjøre til Stoff og Stil, og jeg vil ikke kjøpe noe som jeg ikke har sett annet enn på et bilde, eller kjent på. 

Anonymkode: 6a406...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bunad er det? Det er jo forskjell på hvilket stoff som skal brukes. Ofte er det baskerlin som brukes. 

Du kan bli med i gruppa på Facebook som heter 'Vi som syr og broderer bunad'. Der er det mange flinke folk, så jeg ville spurt der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte stoff til hele bunaden+skjorte på husfliden, tror jeg betalte 6500kr for absolutt alt, broderigarn inkludert. 

Så hvis det bare er foret i vesten du skal ha så tror jeg ikke det blir så dyrt, og du vet at stoffet du kjøper har god kvalitet siden det er fra Husfliden :) 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...