AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Jeg tok nylig en test for asperger. Ett av spørsmålene var: Jeg bruker ofte ord og uttrykk fra filmer og TV når jeg snakker med andre. Har dette noe med aspergers å gjøre? Liker folk med aspergers å bruke ord og uttrykk fra filmer og TV? Anonymkode: d83e9...38c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Tror jeg aldri jeg har hørt om. Jeg jobber med en god del autister, og jeg tror ikke jeg har hørt noen av dem sitere filmer og Tv serier. Anonymkode: fcabf...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Sønnen min har autisme og han bruker setninger og fraser fra filmer/ serier stadig vekk. Men han sier ikke at det er fra film/serie, så hvis du ikke er kjent med hva han ser på, er det lite trolig at du merker at det er det han gjør. Anonymkode: 13169...db0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Tror jeg aldri jeg har hørt om. Jeg jobber med en god del autister, og jeg tror ikke jeg har hørt noen av dem sitere filmer og Tv serier. Anonymkode: fcabf...4fd Spørsmål nummer 2 i RAADS-R: Jeg bruker ofte ord og uttrykk fra filmer og TV når jeg snakker med andre. INFORMASJON TIL DEG SOM PASIENT (oslo-universitetssykehus.no) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Sønnen min har autisme og han bruker setninger og fraser fra filmer/ serier stadig vekk. Men han sier ikke at det er fra film/serie, så hvis du ikke er kjent med hva han ser på, er det lite trolig at du merker at det er det han gjør. Anonymkode: 13169...db0 Tusen takk! TS Anonymkode: d83e9...38c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Regner med at det er en form for ekkolali, altså de gjentar ting de har hørt («ekko»). Hvorfor vet jeg ikke, men det er ganske vanlig ved autisme. Anonymkode: 13169...db0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Min nevø gjorde det tidligere. Han har asperger. Anonymkode: a03ca...975
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Ja. Jeg kan gjøre det, men sier ikke nødvendigvis at det er fra film/serie. Da jeg var barn kunne jeg sitere fra filmer/serier, ting jeg hørte andre barn og voksne si osv. Hermet også kroppsspråk og annet. Det er noe med det å allerede få ferdige setninger som tilsynelatende er sosialt akseptable (fordi det har blitt sagt tidligere) Litt som å bake fra en 1-2-3 pose istedenfor å bake helt fra bunnen av. Anonymkode: c912a...37f 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Ja, endel gjør det, og da hovedsaklig gutter med autisme. Anonymkode: e9fdc...fda
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Oi, er det faktisk en greie? Jeg tenkte på Abed i Community, men da har de vel bare tatt en stereotyp og overdrevet den veldig Anonymkode: 68354...068
Purple_Pixiedust Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Jeg siterer ikke fra filmer og slikt, men jeg er rask til å kopiere andre mennesker jeg kjenner sine uttrykk. Til og med toneleie som kommer av dialekt kan jeg kopiere. Det skjer av seg selv. På barneskolen på diskotek så måtte jeg observere og studere de andre jentene for å skjønne hvordan man danser. Slik holder jeg på ennå, bare i andre typer settinger.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 Tusen takk for svar! TS Anonymkode: d83e9...38c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Oi, er det faktisk en greie? Jeg tenkte på Abed i Community, men da har de vel bare tatt en stereotyp og overdrevet den veldig Anonymkode: 68354...068 Fun fact: Skaperen av Community er autist. Han fant ut av det da han gjorde research til serien. Anonymkode: 3d4d5...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Copy/paste er veldig vanlig for autister. 😊👍 Anonymkode: 3d4d5...6e1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fun fact: Skaperen av Community er autist. Han fant ut av det da han gjorde research til serien. Anonymkode: 3d4d5...6e1 Forundrer meg ikke. Vet om flere fedre som ikke oppdaget at de hadde asperger før sønnen deres fikk diagnosen. Anonymkode: d83e9...38c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå