AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Er arbeidssøker og lurer på dere som har søkt på til stillinger innen kontor(resepsjon, administrasjon, sekretær osv), hva bruker dere å si for å selge dere inn i søknaden? Hvilke argumenter bruker dere? Ønsker tips, gjerne fra dere som har lite erfaring fra kontorarbeid/utdanning siden jeg har det selv. Anonymkode: 47b79...d2b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Argumenter? Du må jo si hva motivasjonen din er og hva du kan tilby arbeidsgiver? Anonymkode: 08495...cda 4
NordNord Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Mitt tips er å ikke selge seg selv utover det som faktisk stemmer, men heller heve de gode egenskapene dine - og skrive hvilken positiv innvirkning det kan ha på denne jobben. Om du takler en hektisk hverdag og kan ha flere baller i luften samtidig, så skriv det. Har du jobbet i service før, så skriv noe om at den erfaringen kan bidra til å yte god service til både evt kunder, og kollegaer. All erfaring er god erfaring, så det er viktig å klare å dra paralleller fra det du har gjort tidligere - til det du søker på. Pass også på å skrive individuelle søknader til alle. Bruk tittelen på stillingen, i stedet for "denne jobben" - og bruk gjerne firmanavnet i søknadsteksten. Det er tegn på at du ønsker den spesifikke stillingen, og bruker tid på en god søknad. Om intervju er aktuelt, så ville jeg henvist til ting du har skrevet i søknaden, for å fremheve de positive tingene. Får du mulighet til å fortelle om deg selv - bruk tiden på det som er relevant for jobben, og snakk om hvordan du ville gjort jobben, med den infoen du har om den. Vær, i hele prosessen, åpen, ærlig, frempå - og ikke redd for å by på deg selv! 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er arbeidssøker og lurer på dere som har søkt på til stillinger innen kontor(resepsjon, administrasjon, sekretær osv), hva bruker dere å si for å selge dere inn i søknaden? Hvilke argumenter bruker dere? Ønsker tips, gjerne fra dere som har lite erfaring fra kontorarbeid/utdanning siden jeg har det selv. Anonymkode: 47b79...d2b Har du utdanning innenfor det? Anonymkode: 60b7b...44c 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Det viktigste er at du passer inn på arbeidsplassen, ikke at du er flink og har gode karakterer. Jeg ville prøvd å fremstille meg som positiv og omgjengelig. Anonymkode: 3d880...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du utdanning innenfor det? Anonymkode: 60b7b...44c holder på med det Anonymkode: 47b79...d2b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 hadde trengt noe mer konkrete råd egentlig Anonymkode: 47b79...d2b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Svar på "oppgaven" i utlysningsteksten. Jobbannonsen pleier jo å inneholde en ønskeliste av kvalifikasjoner og personlige egenskaper. Fortell hva du kan og hvem du er med tanke på det som står der. Du driver med en utdanning innen fagområdet. Det er én ting å selge seg inn på. En annen ting er f.eks hvis de skriver at de ønsker en fleksibel og serviceinnstilt person som trives i et hektisk arbeidsmiljø. Da gir du eksempler på hva slags erfaringer du har med akkurat det i søknaden din. Hvis du har erfaring med bestemte datasystemer som brukes i den stillingen du søker skriver du noe om det. Her tenker jeg på programmer/systemer spesifikt for denne jobben; ikke word og outlook. Hvis du er under utdanning har dere kanskje vært innom noen programmer i den sammenhengen. Da skriver du at du "har kjennskap til <xxx>" i søknaden. Hvis du har arbeidserfaring fra samme bransje som du søker: skriv det, og hvorfor du ønsker å jobbe mer innenfor akkurat den bransjen. Motivasjon er viktig enten du har erfaring fra bransjen eller ikke. Sett ord på hvorfor du ønsker å jobbe akkurat der du søker. En jobb innen kontor/sekretær/resepsjonist kan jo være ganske forskjellig, avhengig av bransje, størrelse på arbeidsplassen og mye annet. Kontor er jo et arbeidssted, ikke et yrke. Siden vi verken kjenner deg eller vet hvilken stilling du har tenkt å søke er det selvsagt ikke så enkelt å gi særlig mer konkrete råd enn de du allerede har fått. Anonymkode: 0d721...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå