AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Del Skrevet 7. april 2022 Virker ganske dumt, siden Mordor etter hvert ble hovedbasen igjen hvor de avlet opp en hær på flere hundre tusen. Anonymkode: 0cde5...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskulino Skrevet 21. april 2022 #2 Del Skrevet 21. april 2022 De gjorde vel det. Jobben falt på Gondor, som bygde blant annet dette tårnet som frodo holdes fange i. Men kostnadene ved okkupasjonen og stadig tap til sauroniske krefter som Hutula og senere nazgulene til førte til at de etterhvert trakk seg ut etter noen århundrer. Orkene referer såvidt til tarkene (gondorsoldater) som om det ville vært naturlig å støte på dem i Mordor her og der. Kanskje en levning fra Tolkiens første manuskript der det bare var 3 generasjoner mellom Saurons fall og hendelsene i lotr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Del Skrevet 22. april 2022 De kunne bare gjøre det Tolkien skrev. Fiktive karakterer har ikke fri vilje, de kan bare gjøre det forfatteren sier de kan gjøre. Anonymkode: 2bbc8...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 28. april 2022 #4 Del Skrevet 28. april 2022 De okkuperte Mordor etter beste evne. Gondor bygde festninger der for å holde området under oppsikt. Minas Ithil var den største og viktigste, når Saurons styrker tok tilbake området ble stedet omdøpt til Minas Morgul. Gondor mistet evnen til å kontrollere området etterhvert som Gondor ble svakere og svakere utover 3. Tidehverv som følge av pest, borgerkrig, store invasjoner fra Rhun osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 28. april 2022 #5 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 9.57): De kunne bare gjøre det Tolkien skrev. Fiktive karakterer har ikke fri vilje, de kan bare gjøre det forfatteren sier de kan gjøre. Anonymkode: 2bbc8...a04 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Del Skrevet 28. april 2022 Flintis skrev (2 minutter siden): 🤣 Usikker på ha du ler. Men du tror kanskje at det som skjer i ringenes herre er ekte. Dette kommer nok som et sjokk for deg, men alt som skjedde i Middle earth skjedde fordi Tolkien skrev det. Det er ikke et ekte sted med ekte personer, det er en fiktiv verden med fiktive personer. Skremmende at du ikke viste det. Anonymkode: 2bbc8...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Del Skrevet 28. april 2022 On 4/22/2022 at 9:57 AM, AnonymBruker said: De kunne bare gjøre det Tolkien skrev. Fiktive karakterer har ikke fri vilje, de kan bare gjøre det forfatteren sier de kan gjøre. Anonymkode: 2bbc8...a04 Helt uenig i dette. Når man som forfatter har klart å bygge opp en levende karakter, vil karakteren etter hvert kunne "leve sitt eget liv", uten å nødvendigvis gjøre det skaperen av karakteren (bevisst) ønsker. Anonymkode: 2d52b...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 28. april 2022 #8 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt uenig i dette. Når man som forfatter har klart å bygge opp en levende karakter, vil karakteren etter hvert kunne "leve sitt eget liv", uten å nødvendigvis gjøre det skaperen av karakteren (bevisst) ønsker. Anonymkode: 2d52b...13c Jepp. Bare å lese Sofies Verden, så får man bekreftet dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt uenig i dette. Når man som forfatter har klart å bygge opp en levende karakter, vil karakteren etter hvert kunne "leve sitt eget liv", uten å nødvendigvis gjøre det skaperen av karakteren (bevisst) ønsker. Anonymkode: 2d52b...13c Herregud, folk tror at karakterene i ringenes herre er ekte levende personer. Skremmende. Anonymkode: 2bbc8...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 28. april 2022 #10 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Usikker på ha du ler. Men du tror kanskje at det som skjer i ringenes herre er ekte. Dette kommer nok som et sjokk for deg, men alt som skjedde i Middle earth skjedde fordi Tolkien skrev det. Det er ikke et ekte sted med ekte personer, det er en fiktiv verden med fiktive personer. Skremmende at du ikke viste det. Anonymkode: 2bbc8...a04 Jeg lo med ikke av...da utsagnet var utenfor det jeg forventet i denne tråden, så det var ment som et kompliment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Del Skrevet 28. april 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, folk tror at karakterene i ringenes herre er ekte levende personer. Skremmende. Anonymkode: 2bbc8...a04 Det har jeg da aldri påstått. Det eneste jeg vet, er at når jeg selv skriver, og har skapt en levende karakter som jeg har jobbet en del med, blir denne karakteren nærmest som et barn som oppfører seg som "Streken", og selv bestemmer over sine valg som en naturlig konsekvens av personligheten karakteren har. Naturligvis kan jeg som forfatter overstyre disse valgene, men da blir ikke karakteren noe annet enn en livløs marionett; det er mye bedre å la karakteren utvikle seg selv og sitt eget liv; jeg er bare den som forteller historien. Anonymkode: 2d52b...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud, folk tror at karakterene i ringenes herre er ekte levende personer. Skremmende. Anonymkode: 2bbc8...a04 folk må være litt av en IDIOT hvis de helt seriøst innbiller seg at noen faktisk tror dette. aragorn / ibelin. Anonymkode: 293c7...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå