Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle vet at neste Eurovision skal arrangeres på månen.

Anonymkode: e8883...5f0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Svada

Anonymkode: edc24...1c1

Oj. Beklager så mye dersom det jeg skrev tydeligvis ikke falt i smak ...?

Anonymkode: 2d62e...591

AnonymBruker
Skrevet
Ost skrev (På 6.4.2022 den 20.50):

Spørs om det er så lett for Ukraina å hoste Eurovision neste gang om de vinner. Finalen er vel ikke før i mai, da. 

Joda. De kommer til å få så enorm økonomisk støtte og tilrettelegging, at det blir neppe et problem. Heller ikke å bygge opp landet igjen. 

Anonymkode: 659de...8d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det gjør ikke det, Eurovision begynner i mai. 

Anonymkode: edc24...1c1

Der ser du hvor mye jeg følger med på Eurovision. 

Men hvordan kan de ha vunnet hvis det ikke har begynt enda? Tøyser TS?

Anonymkode: 5a84d...a7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda. De kommer til å få så enorm økonomisk støtte og tilrettelegging, at det blir neppe et problem. Heller ikke å bygge opp landet igjen. 

Anonymkode: 659de...8d5

Du undervurderer grovt hvor mye det koster å bygge opp ødelagte byer. Evt. overvurderer sterkt hvor mye støtte de vil få.

Anonymkode: 5a84d...a7d

Skrevet

Et av de sterkeste øyeblikkene i Eurovisjonens historie kom faktsik under stemmegivningen. Vi skal tilbake til midt på 90 tallet og hvor den bosniske juryformannen på en sprakende og utydelig kortbølgelinje fra et sønderskutt og krigsherjet Sarajevo den bosniske juryen sine stemmer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Blir nok mange sympati stemmer til Ukraina i år ja….🤷‍♀️ Er det noen som vet når adresse programmet på nrk begynner forresten?:p ikke meninga å spore heeeelt av, men siden vi allerede er inne på Eurovision:)

Anonymkode: 8ebb8...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de vil få noen sympatistemmer fra de fleste landene, men jeg tror ikke de vil klare å gå av med seieren.

Sanger med rap gjør det ofte veldig dårlig i Eurovision. Jeg tror sangens sjanger gjør at den vil få relativt lite poeng for selve musikken (refrenget er jo svært catchy, med vanlig musikk og synging, noe jeg tror hjelper bidraget deres). Men så tror jeg de vil få noen poeng for sympatiens skyld, som vil dra opp det totale litt. Jeg tipper de havner topp 20, kanskje innenfor topp 10, men ikke noe særlig høyere enn det. Isåfall blir jeg overrasket. Og vinner de over alle de andre sangene i år blir jeg helt målløs.

Anonymkode: 9c39c...5b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 20.48):

Da er årets vinner kåret. 

Anonymkode: 9e953...b04

Ukrina vil ikke vinne. Det er beste låt som vinner 

Anonymkode: 766a5...0d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 19.22):

Og hva så? Det er også mange russere som ser Putin på TV uten at dette blir mer meningsfylt.

Selv har jeg flere CD-er med tidligere Eurovision-sanger, jeg har noen bøker om dette, og har lagret de norske MGP-finalene de har på NRK, uten å ha sett dem, bortsett fra noen av de gamle.

Og ja, jeg angrer på at jeg ikke kjøpte jahn Teigens skjelettdrakt på auksjon; skulle gjerne ha gjort det om jeg hadde visst det - nå er drakten gått tapt.

Men.

Siste gang jeg hørte Eurovision live på radio, var i 1988 da Celine Dion vant. Og siste gang jeg så dette live på TV, var i 1984, da de svenske deodorantene vant. Og jeg har til den dag idag ikke fått hørt Rybaks gnikking på fela fra 2009.

Kort sagt - det er fullt mulig å ha et forhold til Eurovision som historisk underholdning, uten å være blant de millionene du ramser opp som følger med på showet der og da - det som skjedde for 30 eller 40 år siden er morsomt; det som skjer i Eurovision idag, er blodharry. Ikke er det god musikk, heller er det ikke et godt show; det er bare noe folk ser på av gammel vane, uten at kvaliteten blir bedre.

Har du virkelig ikke hørt Rybak sin låt?

Anonymkode: 10f5d...4bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ukrina vil ikke vinne. Det er beste låt som vinner 

Anonymkode: 766a5...0d9

Beste låt ...?

Så hvorfor i all verden vant ikke klassikeren "Congratulations" i 1968, men en spansk sang som ingen husker navnet på?

Naturligvis vinner Ukraina; om de så hadde sendt en tonedøv pønker som knapt kunne to grep på gitaren, hadde de vunnet; man kan like gjerne gi Ukraina seieren på walk-over.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du virkelig ikke hørt Rybak sin låt?

Anonymkode: 10f5d...4bf

Nei, heldigvis ikke. Konkurransen er sjarmerende og morsom i retroperspektiv, men er i mine øyne altfor harry sett med nåtidens øyne, så jeg venter nok noen år til før jeg tar sjansen på å høre felegnikkingen til Rybak. Og siden jeg ikke hører på radio eller går i butikker der man spiller musikalskt skvip, klarte jeg å overleve 2009 uten å ha fått med meg omtalte herre. :tongue:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Beste låt ...?

Så hvorfor i all verden vant ikke klassikeren "Congratulations" i 1968, men en spansk sang som ingen husker navnet på?

Naturligvis vinner Ukraina; om de så hadde sendt en tonedøv pønker som knapt kunne to grep på gitaren, hadde de vunnet; man kan like gjerne gi Ukraina seieren på walk-over.

Nei, heldigvis ikke. Konkurransen er sjarmerende og morsom i retroperspektiv, men er i mine øyne altfor harry sett med nåtidens øyne, så jeg venter nok noen år til før jeg tar sjansen på å høre felegnikkingen til Rybak. Og siden jeg ikke hører på radio eller går i butikker der man spiller musikalskt skvip, klarte jeg å overleve 2009 uten å ha fått med meg omtalte herre. :tongue:

Bodde du under en stein i 2009 da? Duuu har hørt den sangen! 

Anonymkode: 1d66d...205

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bodde du under en stein i 2009 da? Duuu har hørt den sangen! 

Anonymkode: 1d66d...205

Nei, jeg har faktisk ikke det.

Hvis man er en voksen person som ikke går på besøk til folk som kan sette på noe slikt, hvis man ikke hører på radio (det eneste jeg iblant hørte på, var Nite Rocket, men Rune Kjelldahl spilte kun sanger som ikke var omfattet av europeiske rettigheter), hvis man straks bytter TV-kanal dersom Eurovision eller Rybak tas opp som tema på nyhetene, hvis man ikke får med seg tilfeldig innhold på YouTube, hvis man ikke går i butikker som spiller bakgrunnsmusikk (tok riktignok turen innom Platekompaniet, men der hørte jeg aldri noe som kunne minne om Eurovision og felespilling), hvis musikken man spiller hjemme, består av sanger man har på egne CD-er, og hvis naboene er stille uten å spille musikk på fullt volum, så hvordan skal man få med seg en sang man ikke ønsker å høre ...?

Jeg har sett bilder av Rybak, ja; det er umulig å unngå når man leser nettaviser. Men jeg har - takk og lov - klart å unngå å høre sangen han spilte, hva den nå enn heter.

Håper inderlig det ikke er mulig å få til autoavspilling av lyd her på KG. :tongue:

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det jeg sa.

Anonymkode: 9e953...b04

• Liker 2
Skrevet
Ost skrev (På 6.4.2022 den 20.50):

Spørs om det er så lett for Ukraina å hoste Eurovision neste gang om de vinner. Finalen er vel ikke før i mai, da. 

Russland klarer ikke holde på så lenge, og Kyiv står jo fortsatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 1.27):

Jeg tror de vil få noen sympatistemmer fra de fleste landene, men jeg tror ikke de vil klare å gå av med seieren.

Sanger med rap gjør det ofte veldig dårlig i Eurovision. Jeg tror sangens sjanger gjør at den vil få relativt lite poeng for selve musikken (refrenget er jo svært catchy, med vanlig musikk og synging, noe jeg tror hjelper bidraget deres). Men så tror jeg de vil få noen poeng for sympatiens skyld, som vil dra opp det totale litt. Jeg tipper de havner topp 20, kanskje innenfor topp 10, men ikke noe særlig høyere enn det. Isåfall blir jeg overrasket. Og vinner de over alle de andre sangene i år blir jeg helt målløs.

Anonymkode: 9c39c...5b8

Så feil kan man altså ta. :ler:

Synd at Ukraina vant. Både fordi konkurransen ikke skal være politisk, og dette smaker en seier basert på at andre lar deg vinne. Det er en ganske tam seier. Også fordi Ukraina selvsagt ikke kan arrangere finalen neste år. Kanskje finalen blir holdt i Storbrittania på vegne av Ukraina?

ESC/MGP er showet folk elsker å hate, og det ser man jo her i tråden. Det holder ikke å si at man ikke er interessert i det, man må liksom utbrodere det og virkelig understreke hvor elendig underholdning det er og hvor mye det har tapt seg (noe som i grunnen er spesielt å påstå når man visstnok ikke har sett på siden 90-tallet...). Å samles og ha det gøy med ESC på tv er da ikke noe verre eller rarere enn å samles å ha det gøy med fotballkamp. Hver sin smak, og det viktigste er at folk har det gøy.
I en ellers grå hverdag synes jeg det er trivelig å pynte meg, møtes hos venner, spise god mat, nyte god drikke og se ESC sammen. Vi lytter, skravler og kritiserer låtene og klærne, og har det gøy. Litt av moroa er jo nettopp at musikken er så som så, og at det hele er et skikkelig fesjå.

Anonymkode: 37505...590

• Nyttig 2
Skrevet

Resultatet var i bunn og grunn gitt på forhånd. Og Eurovision handler vel egentlig ikke om en (musikk-konkurranse.)

Hele greia er litt likt som fotball supportere.. Gjør ikke noe for min del.  Jeg synger heller i dusjen sjæl. Og det låter f..meg bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle skjønner hvorfor Ukraina vant, at det var resultat av støtte til et krigsherjet land. Og det er vel de færreste som egentlig har noe problem med det.

Anonymkode: b66f6...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke heller se på mange av de "hundre og ørten" andre talent-showene som faktisk handler om forskjellige talenter?      

Anonymkode: a5fc6...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...