Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da er årets vinner kåret. 

Anonymkode: 9e953...b04

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om det er så lett for Ukraina å hoste Eurovision neste gang om de vinner. Finalen er vel ikke før i mai, da. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det tror jeg også, jeg tror Ukraina vil få mange sympati stemmer, 

Det er kanskje ikke politisk korrekt å si det, men Ukraina sin sang er ikke bra. 

Anonymkode: edc24...1c1

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at Eurovision foregår nå, men dette utfallet kunne jeg ha fortalt dere om for et par uker siden.

Anonymkode: 5a84d...a7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg visste ikke at Eurovision foregår nå, men dette utfallet kunne jeg ha fortalt dere om for et par uker siden.

Anonymkode: 5a84d...a7d

Det gjør ikke det, Eurovision begynner i mai. 

• Liker 1
Skrevet
Ost skrev (15 timer siden):

Spørs om det er så lett for Ukraina å hoste Eurovision neste gang om de vinner. Finalen er vel ikke før i mai, da. 

Da hadde det vel blitt som det blir dersom Australia mot formodning skulle vinne, at det arrangeres i et annet land. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil påstå at det neppe hadde vært en trøst om Norge vant en Eurovision dersom landet hadde blitt bombet sønder og sammen; snarere tvert imot - ikke nok med at man blir invandert av russerne, men attpåtil bli kåret som vinner i en konkurranse som er en parodi på seg selv; da er man virkelig et offer for skjebnens onde spill ...

Anonymkode: 2d62e...591

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Ost skrev (15 timer siden):

Det er ikke slik at vinneren må arrangere finalen, Luxembourg f.eks arrangerte ikke finalen i 1974 selv om de vant i 1973.

Sveits vant den første Eurovision i 1956 men finalen i 1957 ble arrangert i Frankfurt, Vest-Tyskland.

Da Frankrike vant i 1962 ble finalen i 1963 arrangert i England.

AnonymBruker
Skrevet

kunne egentlig ha droppet hele Eurovision for lenge siden. 

er det i det hele tatt noen som gidder å følge med på dette lenger?    

Anonymkode: a5fc6...ceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke slik at vinneren må arrangere finalen, Luxembourg f.eks arrangerte ikke finalen i 1974 selv om de vant i 1973.

Sveits vant den første Eurovision i 1956 men finalen i 1957 ble arrangert i Frankfurt, Vest-Tyskland.

Da Frankrike vant i 1962 ble finalen i 1963 arrangert i England.

Av nysgjerrighet, hvorfor arrangerte ikke de ulike vinnerne neste års finale? 

Anonymkode: 1b2ff...f3e

AnonymBruker
Skrevet

De burde vunnet i fjor. 

Anonymkode: 4af52...aff

• Liker 10
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette et seriøst spørsmål ?

Rundt 1 million mennesker i Norge ser på det og rundt 180 millioner mennesker i Europa.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av nysgjerrighet, hvorfor arrangerte ikke de ulike vinnerne neste års finale? 

Anonymkode: 1b2ff...f3e

Vet ikke.

Men vil tippe det hadde med økonomi å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, klart det er! Er vokst opp med at å se Eurovision er en selvfølge. Hadde endel år i tyveårene der jeg var for kul for det, mens nå er det tradisjon igjen. Det er kjempegøy, spennende å se hva de andre landene stiller med. Gleder meg masse til Adresse Torino. Hver søndag formiddag youtuber jeg hva andre eurovision-entusiaster synes om vår sang, er så mange superfans der ute. 

Anonymkode: 4c995...973

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De burde vunnet i fjor. 

Anonymkode: 4af52...aff

Denne var en av mine favoritter i fjor. Men helt ærlig så synes jeg det var mange skikkelig gode i fjor! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker de virkelig å vinne på denne måten? 

Anonymkode: 049c6...3b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ønsker de virkelig å vinne på denne måten? 

Anonymkode: 049c6...3b0

Kan ikke tenke meg at Ukraina er særlig opptatt av Eurovision i det hele tatt i år. På den andre siden er det viktig for dem å holde oppmerksomheten til folk, selvfølgelig. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette et seriøst spørsmål ?

Rundt 1 million mennesker i Norge ser på det og rundt 180 millioner mennesker i Europa.

Og hva så? Det er også mange russere som ser Putin på TV uten at dette blir mer meningsfylt.

Selv har jeg flere CD-er med tidligere Eurovision-sanger, jeg har noen bøker om dette, og har lagret de norske MGP-finalene de har på NRK, uten å ha sett dem, bortsett fra noen av de gamle.

Og ja, jeg angrer på at jeg ikke kjøpte jahn Teigens skjelettdrakt på auksjon; skulle gjerne ha gjort det om jeg hadde visst det - nå er drakten gått tapt.

Men.

Siste gang jeg hørte Eurovision live på radio, var i 1988 da Celine Dion vant. Og siste gang jeg så dette live på TV, var i 1984, da de svenske deodorantene vant. Og jeg har til den dag idag ikke fått hørt Rybaks gnikking på fela fra 2009.

Kort sagt - det er fullt mulig å ha et forhold til Eurovision som historisk underholdning, uten å være blant de millionene du ramser opp som følger med på showet der og da - det som skjedde for 30 eller 40 år siden er morsomt; det som skjer i Eurovision idag, er blodharry. Ikke er det god musikk, heller er det ikke et godt show; det er bare noe folk ser på av gammel vane, uten at kvaliteten blir bedre.

Skrevet

Jeg har ikke hørt noen av bidragene og visste ikke at det har vært selveste finalen allerede.
Hvor havnet norge da? Hva slags bidrag hadde norge? :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hva så? Det er også mange russere som ser Putin på TV uten at dette blir mer meningsfylt.

Selv har jeg flere CD-er med tidligere Eurovision-sanger, jeg har noen bøker om dette, og har lagret de norske MGP-finalene de har på NRK, uten å ha sett dem, bortsett fra noen av de gamle.

Og ja, jeg angrer på at jeg ikke kjøpte jahn Teigens skjelettdrakt på auksjon; skulle gjerne ha gjort det om jeg hadde visst det - nå er drakten gått tapt.

Men.

Siste gang jeg hørte Eurovision live på radio, var i 1988 da Celine Dion vant. Og siste gang jeg så dette live på TV, var i 1984, da de svenske deodorantene vant. Og jeg har til den dag idag ikke fått hørt Rybaks gnikking på fela fra 2009.

Kort sagt - det er fullt mulig å ha et forhold til Eurovision som historisk underholdning, uten å være blant de millionene du ramser opp som følger med på showet der og da - det som skjedde for 30 eller 40 år siden er morsomt; det som skjer i Eurovision idag, er blodharry. Ikke er det god musikk, heller er det ikke et godt show; det er bare noe folk ser på av gammel vane, uten at kvaliteten blir bedre.

Svada

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...