AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #41 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kaster det fremfor å selge/gi det bort? Jøss, sier vel mye om deg. Anonymkode: e5d93...51b Hvis du leser litt i denne tråden, så forstår du hvorfor... Å gi bort ting på Finn kan være et mareritt! Anonymkode: bedf0...a27
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #42 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men om prisen er så lav at jeg for eksempel bare får 60 kroner for noe jeg betalte 900 for, og det ser ut som nytt, da kaster jeg det heller. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Neste gang kan du heller gi det bort til bruktmarked, istedenfor å kaste det. Anonymkode: f8087...004 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #43 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du leser litt i denne tråden, så forstår du hvorfor... Å gi bort ting på Finn kan være et mareritt! Anonymkode: bedf0...a27 Men da kan man i det minste gi det til noen man kjenner eller selge det for en symbolsk sum. På den måten utelukker man de værste gjerrigknarkene. Anonymkode: e5d93...51b 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #44 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kaster det fremfor å selge/gi det bort? Jøss, sier vel mye om deg. Anonymkode: e5d93...51b Sorry, DENNE tråden var det jeg mente https://forum.kvinneguiden.no/topic/1327734-gis-bort-på-finnno-hva-er-det-frekkeste-du-har-opplevd/#comments Anonymkode: bedf0...a27 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #45 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sorry, DENNE tråden var det jeg mente https://forum.kvinneguiden.no/topic/1327734-gis-bort-på-finnno-hva-er-det-frekkeste-du-har-opplevd/#comments Anonymkode: bedf0...a27 Jeg skjønte hvilken tråd du tenkte på da jeg leste det forrige innlegget 😄😆 Anonymkode: e5d93...51b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #46 Skrevet 7. april 2022 Fra oktober -20 til april i år så har jeg solgt for 23.600.- Det har vært helt vanlige ting som støvler, sko, klespakker til barn (og joda, man får solgt HM og Cubus klær), leker, smykker, parfymer, spisestoler, airfryer, koffert og konsertbillett. Mye har jeg hatt liggende i boden og det har blitt lagt ut når jeg har ryddet. Merker også at det går litt i perioder. Jeg selger mye også er det en lang døtid før jeg så får solgt igjen. Men har god plass og god tid så det bare ligger og venter på neste kjøper 😉 Anonymkode: e6bc2...d81 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #47 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvis man selger en veldig mange gjenstander, så orker man kanskje ikke å regne ut frakt-kostnader på hvert eneste produkt. I alle fall hvis det viser seg at INGEN kunder er interesserte i produktet uansett. I så fall kaster selgerne bort tiden sin. Anonymkode: da2db...7a3 Det meste av småting går hos helthjem for 80kr eller posten for 70kr (så lenge du bestiller på nett) Anonymkode: ae835...b89 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #48 Skrevet 7. april 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Dressen kosta 850, fotballskoene 700. Merkeklær/sko. Da lønner det seg ikke. Må i så fall heve prisen. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Ja det kan fort gjøre det enklere å selge Dressen er i grenseland for dyr synes jeg, skoene er ok priset Anonymkode: a9aa4...e21
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #49 Skrevet 7. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: hvis man selger en veldig mange gjenstander, så orker man kanskje ikke å regne ut frakt-kostnader på hvert eneste produkt. I alle fall hvis det viser seg at INGEN kunder er interesserte i produktet uansett. I så fall kaster selgerne bort tiden sin. Anonymkode: da2db...7a3 Er verdien under 2500 og vekt under 2kg er frakt m/sporing 70kr hos posten og verdi opptil 10000 og vekt under 10kg koster 129 Anonymkode: a9aa4...e21
Drizzt Skrevet 7. april 2022 #50 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 16.21): Jeg legger ut ting til salgs på Finn, men responsen er dårlig. Det eneste jeg får solgt kjapt er sportsutstyr til barn. Klær er helt umulig (har prøvd alt fra barnetøy til ubrukte feilkjøp). Får du solgt noe på Finn? I så fall hva? Og hva er trikset? Er det andre steder jeg heller bør selge (har ikke Facebook)? Har ikke høye priser. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Barneting går kjapt unna - klær, sko, sykler, ski, alt mulig. Også noen husgjenstander går raskt unna, men det er veldig tregt med mine klær 😄 Jeg prøvde å selge noen pene kjoler som jeg ikke har tenkt å bruke mer og som er altfor fine å bare doneres til Fretex, men det tok jammen noen uker ...
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #51 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du kaster det fremfor å selge/gi det bort? Jøss, sier vel mye om deg. Anonymkode: e5d93...51b Jeg må innrømme at en av de tingene jeg ikke klarer å la være å bli irritert for her inne, er slike som deg, som går rett på person isteden for å holde seg til sak. Når jeg sier «kaste» betyr det både kaste i søppel og å kaste i gjenbrukscontainer. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Neste gang kan du heller gi det bort til bruktmarked, istedenfor å kaste det. Anonymkode: f8087...004 Klær gir jeg vanligvis til Fretex el, men å legge det til gis bort på Finn er bare styr. Det har jeg gjort to ganger, og folk sender altså direkte tiggemeldinger (alle som har sett konkurranser på Facebook skjønner hva jeg mener) med tåredryppende historier om søstera som har mista jobben og økt strøm osv. Og i halvparten av tilfellene konmer de likevel ikke og henter som avtalt. Anonymkode: 3e7f0...3c9 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #52 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg må innrømme at en av de tingene jeg ikke klarer å la være å bli irritert for her inne, er slike som deg, som går rett på person isteden for å holde seg til sak. Når jeg sier «kaste» betyr det både kaste i søppel og å kaste i gjenbrukscontainer. Klær gir jeg vanligvis til Fretex el, men å legge det til gis bort på Finn er bare styr. Det har jeg gjort to ganger, og folk sender altså direkte tiggemeldinger (alle som har sett konkurranser på Facebook skjønner hva jeg mener) med tåredryppende historier om søstera som har mista jobben og økt strøm osv. Og i halvparten av tilfellene konmer de likevel ikke og henter som avtalt. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Hvordan forventer du at folk skal forstå at du mener gjenbrukeskontainer når du mener at du skal KASTE et plagg? Anonymkode: e5d93...51b 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #53 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg må innrømme at en av de tingene jeg ikke klarer å la være å bli irritert for her inne, er slike som deg, som går rett på person isteden for å holde seg til sak. Når jeg sier «kaste» betyr det både kaste i søppel og å kaste i gjenbrukscontainer. Klær gir jeg vanligvis til Fretex el, men å legge det til gis bort på Finn er bare styr. Det har jeg gjort to ganger, og folk sender altså direkte tiggemeldinger (alle som har sett konkurranser på Facebook skjønner hva jeg mener) med tåredryppende historier om søstera som har mista jobben og økt strøm osv. Og i halvparten av tilfellene konmer de likevel ikke og henter som avtalt. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Lol, ja særlig. Du dreit deg ut heter det. Anonymkode: 2ea6f...fce 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #54 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvordan forventer du at folk skal forstå at du mener gjenbrukeskontainer når du mener at du skal KASTE et plagg? Anonymkode: e5d93...51b Fordi jeg tar det som en selvfølge at tekstiler og annet resirkuleres. Jeg kaster jo metallboksen også, og de resirkuleres. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lol, ja særlig. Du dreit deg ut heter det. Anonymkode: 2ea6f...fce Jaja, tro hva du vil Anonymkode: 3e7f0...3c9 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #55 Skrevet 8. april 2022 Selger en del barneklær. Lager pakker til 250-300kr. Da er en stor bærepose stappfull. Klærne jeg legger ut er kun brukt av et barn og jeg tar vare på klær (vasker på 40 grader, henger opp til tørk og stryker), så de ser veldig fine ut. Jeg får som reger godt med respons i løpet av noen dager. Ikke alltid jeg orker å styre med salg, så ofte ender det opp hos Fretex. Anonymkode: 13416...9d5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #56 Skrevet 10. april 2022 Jeg har omtrent gitt opp Finn... Får jo ikke solgt noe omtrent! Tror det har med at jeg bor langt på bygda, og at folk ikke stoler på at tinga blir sendt- og med portoprisen som er da.. Satt tinga til omtrent gi bort- pris, men neida... Alt skal visst være enklere for den som bor i byen..... Anonymkode: 7ca71...e0b
Mamajune11 Skrevet 10. april 2022 #57 Skrevet 10. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 16.21): Jeg legger ut ting til salgs på Finn, men responsen er dårlig. Det eneste jeg får solgt kjapt er sportsutstyr til barn. Klær er helt umulig (har prøvd alt fra barnetøy til ubrukte feilkjøp). Får du solgt noe på Finn? I så fall hva? Og hva er trikset? Er det andre steder jeg heller bør selge (har ikke Facebook)? Har ikke høye priser. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Barneklær og div baby utstyr som stellebord, vogn, leker. Det går kjapt. Har prøvd å selge mine sko og kjoler før, det går veldig treigt med mindre det er designer ting. Så nå gir jeg slikt bare bort gratis på den lokale facebook kjøp&salg. Endret 10. april 2022 av Mamajune11
Mamajune11 Skrevet 10. april 2022 #58 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 8.35): Jeg må innrømme at en av de tingene jeg ikke klarer å la være å bli irritert for her inne, er slike som deg, som går rett på person isteden for å holde seg til sak. Når jeg sier «kaste» betyr det både kaste i søppel og å kaste i gjenbrukscontainer. Klær gir jeg vanligvis til Fretex el, men å legge det til gis bort på Finn er bare styr. Det har jeg gjort to ganger, og folk sender altså direkte tiggemeldinger (alle som har sett konkurranser på Facebook skjønner hva jeg mener) med tåredryppende historier om søstera som har mista jobben og økt strøm osv. Og i halvparten av tilfellene konmer de likevel ikke og henter som avtalt. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Slik melding har jeg bare fått én gang, du bør rapportere dem til Finn.
Mamajune11 Skrevet 10. april 2022 #59 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 0.35): Har solgt veldig mye forskjellig. Pris har mye og si og klær har merke mye og si. Billige plagg fra typ HM og Cubus får man ikke solgt Har du prøvd Tise? Anonymkode: a9aa4...e21 Jeg har solgt myyyyye h&m klær jo. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #60 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 16.48): Ja, har tenkt på det samme, faktisk. Bor ikke i en storby. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Bor du på et minsre sted burde du legge ut enkelte saker på lokale kjøp og salg-grupper i stedet. Der kan du sette en mellompris på ting som det enten er vanskelig å sende eller hvor den realistiske prisen er såpass lav at frakt på blir enda mindre gevinst. Fotballsko er f.eks kanskje lettere å få solgt til noen lokale. AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 7.15): Dressen kosta 850, fotballskoene 700. Merkeklær/sko. Da lønner det seg ikke. Må i så fall heve prisen. Anonymkode: 3e7f0...3c9 Klart det lønner seg når du får penger inn igjen. Jeg selger de fleste plaggene mine på finn eller tise til 50-75kr, for da er folk interessert i å betale frakten på 80ish kr i tillegg. Er også nøye på få med merke og strl i titlene, samt gode bilder og beskrivelser. Anonymkode: b802e...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå