Gå til innhold

Er dette en god venninne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venninnen min og jeg hadde samme match på sukker. Var den eneste jeg syntes noe om. Vi skrev begge til han for «gøy».Det var hennes initiativ. Synes ikke det var gøy, men hun overtalte meg til det. Han svarte bare meg. Fikk sjokk av at den flotte mannen svarte meg men følte på hennes misnøye. Merket hun ble snurt så lot henne ta over mesteparten av chattingen med han. Hun ble glad da han svarte henne. Han skjønte vi var venninner og vi ble enige om å møtes alle 3. jeg sa jeg aldri skulle møte han siden hun og likte han og at jeg aldri skulle innlede et forhold til han på grunn av det. Hun svarte:  «å tusen takk! Så fint! Sååå god venninne du!» men hun fortsatte å si at det var vi 4 som skulle møtes. Hun møtte han alene uten å si noe om det på forhånd. Hun sa han var helt fantastisk og at hun likte han veldig godt.  Han har nå slettet meg som match. Jeg tenker at hun er en litt dårlig venninne. Ser for meg at hun muligens har sagt noe som har fått han til å slette meg. I tillegg så føler jeg at hun kunne sagt noe som: men jeg føler jo det samme som deg, istedenfor å si tusen takk. Jeg er typen til å sette meg selv til side hele tiden for andres glede og blir litt såret av å føle på at det blir utnyttet. 

Hva tenker dere om dette? Det er helt i orden at hun møtte han, er ikke desperat akkurat…men det er måten det ble gjort på. Er hun en god venninne? 

Anonymkode: 4c283...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men likte du han fyren da? Om du ikke synes det var noe gøy å chatte og ikke var interessert, så har du jo heller ikke satt deg selv til side i hennes øyne. 

Synes dere høres ut som litt "dårlige" venninner begge to, det er en del dere ikke sier rett ut til hverandre, det ligger noe grums og misnøye der og ulmer fra begges side. 

Hvis du ikke sier rett ut at du er interessert i denne mannen, så kan du heller ikke klandre henne for at hun ikke sier at hun føler det samme som deg? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle hun vike til side når du ga inntrykk for at du ikke var interessert? Hun er da ikke synsk?

Anonymkode: 223f6...fd8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å stå opp for deg selv, og ikke la andre overkjøre deg. 

Anonymkode: 984d2...82b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist han berre svarte deg, hvorfor var det da hun som chattet med han? 

Anonymkode: 61c24...dc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Venninnen min og jeg hadde samme match på sukker. Var den eneste jeg syntes noe om. Vi skrev begge til han for «gøy».Det var hennes initiativ. Synes ikke det var gøy, men hun overtalte meg til det. Han svarte bare meg. Fikk sjokk av at den flotte mannen svarte meg men følte på hennes misnøye. Merket hun ble snurt så lot henne ta over mesteparten av chattingen med han. Hun ble glad da han svarte henne. Han skjønte vi var venninner og vi ble enige om å møtes alle 3. jeg sa jeg aldri skulle møte han siden hun og likte han og at jeg aldri skulle innlede et forhold til han på grunn av det. Hun svarte:  «å tusen takk! Så fint! Sååå god venninne du!» men hun fortsatte å si at det var vi 4 som skulle møtes. Hun møtte han alene uten å si noe om det på forhånd. Hun sa han var helt fantastisk og at hun likte han veldig godt.  Han har nå slettet meg som match. Jeg tenker at hun er en litt dårlig venninne. Ser for meg at hun muligens har sagt noe som har fått han til å slette meg. I tillegg så føler jeg at hun kunne sagt noe som: men jeg føler jo det samme som deg, istedenfor å si tusen takk. Jeg er typen til å sette meg selv til side hele tiden for andres glede og blir litt såret av å føle på at det blir utnyttet. 

Hva tenker dere om dette? Det er helt i orden at hun møtte han, er ikke desperat akkurat…men det er måten det ble gjort på. Er hun en god venninne? 

Anonymkode: 4c283...988

Hun / dere er ikke gode veninner i det hele tatt . Hadde dere tenkt sisters before misters hadde dette aldri skjedd . Du må begynne å stå opp for deg selv.  å si hva du mener . Ikke bare GI henne lekene dine , å bli irritert etterpå . Åpen og ærlig kommunikasjon er nøkkelen til enhver god relasjon . 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo selv sagt til henne at du ikke ønsker å innlede noe forhold til ham. Hvis du faktisk var interessert i ham måtte du ha vist det ordentlig. Her tenker jeg at du har gravet din egen grav. Det blir bare passivt aggressivt å først være selvutslettende for deretter å bli sur og klandrende når hun benytter seg av sjansen til å bli kjent med ham.

Neste gang sier du hva du mener og står for det. Da blir det også lettere for andre å forholde seg til deg.

Anonymkode: 9d852...a43

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Hvorfor lot du hun overta chattingen? Da jeg var på tinder (og lignende) så var mine datingmatcher og samtaler private. Og jeg hadde selvsagt ikke latt vær å prate med en kjekk mann som jeg allerede hadde begynt å prate med fordi venninnen min også syns han var kjekk. Det her er jo en mann ingen av dere hadde møtt, skal venninnen din legge beslag på alle hun syns er kjekke da eller? 

Hun har jo valset rett over deg, men du har jaggu lagt veien til rette for det og. 

Tips til senere er å slutte å dele hvem du har samtaler med frem til det punktet hvor du har truffet personen noen ganger. 

Anonymkode: e5c81...169

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jo hun den med mest logikk. Du skulle jo fortsatt å snakke med han når han valgte å svare deg og du trengte ikke oppfordre henne til å chatte mer med han. Da viser du ikke mye interesse tenker jeg... Og hun foreslo deretter at dere alle kan møtes - det gir mening tenker jeg, for da kan dere begge finne ut om dere virkelig liker han og han kan finne ut hvem av dere han er interessert i. Du valgte å trekke deg fra det. Igjen virker du ikke interessert nok 😕

Anonymkode: 72edd...69e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor forresten i Trondheim og det er så få menn her. Var liksom den eneste kjekkasen her. Han var til og med litt eldre enn meg. 

Anonymkode: 4c283...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor forresten i Trondheim og det er så få menn her. Var liksom den eneste kjekkasen her. Han var til og med litt eldre enn meg. 

Anonymkode: 4c283...988

Men hvorfor ga du ham bort da? Du må jo stå for det du sier og gjør! Venninnen din må ha trodd at vennskapet med henne var viktigere for deg enn å fortsette med ham. Derfor takket hun ja til å overta ham. Hun kunne jo ikke ane at du egentlig ikke mente det!

Jeg har selv en gang trukket meg når min venninne og jeg var forelsket i samme fyr. For vennskapet med henne var viktigst. Men da stod jeg i det. Jeg hadde kjærlighetssorg, men bebreidet selvsagt ikke min venninne! De to ble sammen, og jeg unte henne det. Etter noen år ble det slutt mellom dem, men vennskapet vårt består.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Du er god da. Satte deg selv til side. Du følte kanskje litt på at hun tok imot. Det er lov å føle på det. 
jeg står i det; men føler på at hun tok imot. Tenker at det er lov å føle på det. Jeg satte meg også til side for å bevare vennskapet. Kjente også på at jeg ga bort drømmeprinsen for vennskapet. Og følte at hun ikke svarte meg på samme uegoistiske måte, selv om jeg selvfølgelig står for det jeg sier. 

Anonymkode: 4c283...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner. Du er god da. Satte deg selv til side. Du følte kanskje litt på at hun tok imot. Det er lov å føle på det. 
jeg står i det; men føler på at hun tok imot. Tenker at det er lov å føle på det. Jeg satte meg også til side for å bevare vennskapet. Kjente også på at jeg ga bort drømmeprinsen for vennskapet. Og følte at hun ikke svarte meg på samme uegoistiske måte, selv om jeg selvfølgelig står for det jeg sier. 

Anonymkode: 4c283...988

Men hvordan skulle hun svart? Hva stod i manuset du skapte som hun ikke hadde kjennskap til? Skulle dere begge si "nei ta ham du" (som om han var et objekt)? Hvem skulle da til slutt gi seg? Hvor hardt må man insistere? Eller skulle dere begge glemme ham? Hva var det som skulle skje når du sa det du gjorde?

 

Anonymkode: 4e53a...9ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill. Hmm.. nei si det. Ikke noe manus egentlig. Hadde selv svart at hun ikke måtte sette seg til side. 
 

Hva hadde du svart i situasjonen? Litt vanskelig situasjon da, synes jeg. 

Anonymkode: 4c283...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvordan skulle hun svart? Hva stod i manuset du skapte som hun ikke hadde kjennskap til? Skulle dere begge si "nei ta ham du" (som om han var et objekt)? Hvem skulle da til slutt gi seg? Hvor hardt må man insistere? Eller skulle dere begge glemme ham? Hva var det som skulle skje når du sa det du gjorde?

 

Anonymkode: 4e53a...9ed

Nei finnes ingen fasit. Hva hadde du svart hvis en venninne hadde sagt at du kunne møte han siden begge likte han? Hmm.. 

Anonymkode: 4c283...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Venninnen min og jeg hadde samme match på sukker. Var den eneste jeg syntes noe om. Vi skrev begge til han for «gøy».Det var hennes initiativ. Synes ikke det var gøy, men hun overtalte meg til det. Han svarte bare meg. Fikk sjokk av at den flotte mannen svarte meg men følte på hennes misnøye. Merket hun ble snurt så lot henne ta over mesteparten av chattingen med han. Hun ble glad da han svarte henne. Han skjønte vi var venninner og vi ble enige om å møtes alle 3. jeg sa jeg aldri skulle møte han siden hun og likte han og at jeg aldri skulle innlede et forhold til han på grunn av det. Hun svarte:  «å tusen takk! Så fint! Sååå god venninne du!» men hun fortsatte å si at det var vi 4 som skulle møtes. Hun møtte han alene uten å si noe om det på forhånd. Hun sa han var helt fantastisk og at hun likte han veldig godt.  Han har nå slettet meg som match. Jeg tenker at hun er en litt dårlig venninne. Ser for meg at hun muligens har sagt noe som har fått han til å slette meg. I tillegg så føler jeg at hun kunne sagt noe som: men jeg føler jo det samme som deg, istedenfor å si tusen takk. Jeg er typen til å sette meg selv til side hele tiden for andres glede og blir litt såret av å føle på at det blir utnyttet. 

Hva tenker dere om dette? Det er helt i orden at hun møtte han, er ikke desperat akkurat…men det er måten det ble gjort på. Er hun en god venninne? 

Anonymkode: 4c283...988

Her har du jo problemet. Du lot henne få han uten å gjøre noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor også i Trondheim, hvis det har noe å si. Til og med litt eldre enn deg. 

Sett fra mannens perspektiv, kan han prise seg lykkelig for at du "ga" ham bort. Han har kanskje ikke blitt kjent med den søteste av dere, men han treffer den som kommuniserer best, og faktisk gjør det hun sier. I lengden er det egenskaper som trumfer alt.

Bare slipp taket i hele episoden, og ta det som en lærdom.

Anonymkode: f6c3b...9f8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passiv agressiv er ikke det samme som agressiv utad. Det som menes her er også at du blir selvutslettende, for så å bli sur fordi venninna ikke er det. Jeg kjenner meg igjen i selvutslettende-delen, jeg er veldig sånn at det er bedre om jeg har det litt kjipt enn om andre har det. Men andre kan ikke lese tankene våre.

Hvis noen hadde sagt "selv om begge liker ham, kan du få ham", hadde jeg tenkt nettopp det. At "wow, hun lar meg få sjansen selv om hun også liker han, det var jo veldig snilt, da". Og så gått videre med det. Hadde ikke greid å tenke at "vent nå litt, hun sa hun liker ham også, så hun mente sikkert ikke at jeg skulle si ja, men at vi heller dropper det". Hun foreslo jo også at alle kunne møtes, og la sånn sett veien åpen for deg, men så trakk du deg. Da tenkte hun jo i hvert fall at veien var åpen for henne. 

Det du hintet om var jo at hun skulle si det samme som deg, men det går ikke an å skjønne at du mener nei når du sier ja. 

Og da er det klart man blir såret og skuffa, fordi man har sett for seg noe. Men hadde du sagt "du, jeg liker han skikkelig godt, og han er den eneste jeg har likt. Hadde det vært ok for deg om jeg møtte ham i stedet? Det hadde betydd mye for meg!" 

Man må nesten si det man mener og ikke tenke ut hvordan noe skal forløpe. Venninna di tenkte at det ikke var så farlig for deg, at du likte ham, men ikke nok til å ville møte ham, og at du tenkte hun kunne få sjansen. At du var snill og hyggelig.

Og så sletta han deg etter å ha møtt henne fordi det føltes merkelig å skrive med venninna til daten.

 

Anonymkode: dbe24...b8d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør ikke diskutere hvem dere matcher med på nett. Skjønner du ble forulempet, men du serverte ham på et sølvfat. Ta det som en lærdom til neste gang, og stå opp for deg selv. Ikke sikkert denne karen er riktig for noen av dere heller.

Anonymkode: 4e6cc...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kom på den idiotiske idéen om at dere skulle møtes alle tre? 
Og hva var poenget med det? 
Litt vel barnslig dette opplegget med å skrive til samme mann nærmest som en konkurranse 

Anonymkode: 9ffce...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...