Gå til innhold

Fremfall i skjeden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fødte for 15 år siden og har udiagnostisert fremfall i skjeden. Når jeg sitter på do og skal nummer to, og jeg presser, så kommer, slik jeg skjønner det, fremre og bakre skjedevegg ut mot skjedeinngang. De kommer ikke ut, men de fyller liksom skjeden. Jeg har sjelden problemer med dette, bare av og til en tyngdefornemmelse. Usikker på hvorfor dette bare av og til oppstår, kanskje når tarmen er full? Noen med erfaringer? 
operasjon er nok utelukket, men har lest litt om pessar og lurer på om noen har erfaring med dette? Og er det slik at det alltid vil bli verre? Regner ikke med det går an å reversere uten inngripende «tiltak»?

Anonymkode: 1bb49...755

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fødte for 15 år siden og har udiagnostisert fremfall i skjeden. Når jeg sitter på do og skal nummer to, og jeg presser, så kommer, slik jeg skjønner det, fremre og bakre skjedevegg ut mot skjedeinngang. De kommer ikke ut, men de fyller liksom skjeden. Jeg har sjelden problemer med dette, bare av og til en tyngdefornemmelse. Usikker på hvorfor dette bare av og til oppstår, kanskje når tarmen er full? Noen med erfaringer? 
operasjon er nok utelukket, men har lest litt om pessar og lurer på om noen har erfaring med dette? Og er det slik at det alltid vil bli verre? Regner ikke med det går an å reversere uten inngripende «tiltak»?

Har brukt Hypopressiv trening, det har fikset ALT for meg.

Søk det opp, les bl.a Sadies historie. 

Anonymkode: 11157...5cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har brukt Hypopressiv trening, det har fikset ALT for meg.

Søk det opp, les bl.a Sadies historie. 

Jeg sjekket opp i det i går og ble nysgjerrig, men var usikker på om det faktisk virker så bra som det fremstår, mtp prisen. Kan jeg spørre på hvilken måte du har merket bedring?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sjekket opp i det i går og ble nysgjerrig, men var usikker på om det faktisk virker så bra som det fremstår, mtp prisen. Kan jeg spørre på hvilken måte du har merket bedring?

Det er verdt pengene.
Jeg hadde litt fremfall og ble fortalt at «sånn er det». Det gadd jeg ikke.

Nå kan jeg jogge igjen, løfte styrke, hoste uten å tisse, hoppe på trampoline! Kjenner ikke noe nedpress. Syns kroppen er mer i balanse.
Mindre menssmerter faktisk 😄

For min del var engangssummen veldig liten etter jeg merket forbedringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes videoer om hypopressiv på YouTube, du kan begynne der gratis om du er nysgjerrig på hva det er. Og heller kjøpe kurs om du merker at det er noe for deg. Sjekk ut kanalen The Flower Empowered for eksempel, det finnes sikkert flere også.

Anonymkode: 27c7f...c10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...