AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #1 Del Skrevet 5. april 2022 Fikk beskjed om at innstilling dessverre ikke vil bli behandlet i ansettelsesråd før etter påsken. Og hvis jeg får en annen jobb eller trekker meg, må jeg melde ifra snarest. Dette betyr vel at noen er innstilt som nr 1 og at jeg sannsynligvis er nr 2 eller 3? Noen som kjenner til sånne greier?🙏🏻 Anonymkode: 1b1d5...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 5. april 2022 #2 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk beskjed om at innstilling dessverre ikke vil bli behandlet i ansettelsesråd før etter påsken. Og hvis jeg får en annen jobb eller trekker meg, må jeg melde ifra snarest. Dette betyr vel at noen er innstilt som nr 1 og at jeg sannsynligvis er nr 2 eller 3? Noen som kjenner til sånne greier?🙏🏻 Anonymkode: 1b1d5...37c I og med at det var beskjeden du fikk, så kan jeg ikke skjønne annet en at du er i saksfremlegget er innstilt som enten 1 kandidat eller reserve ja. Om ikke så hadde du jo fått beskjed om det. Lykke til😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 5. april 2022 #3 Del Skrevet 5. april 2022 sicario skrev (3 minutter siden): I og med at det var beskjeden du fikk, så kan jeg ikke skjønne annet en at du er i saksfremlegget er innstilt som enten 1 kandidat eller reserve ja. Om ikke så hadde du jo fått beskjed om det. Lykke til😊 Tenkte det umiddelbart jeg også. Men det er en stilling i offentlig sektor. Og der pleier 1.kandidat å få beskjed, slik at vedkommende ikke finner andre jobber imellomtida. Eller har det vært noen endringer mht. dette prinsippet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 5. april 2022 #4 Del Skrevet 5. april 2022 Bobly skrev (1 minutt siden): Tenkte det umiddelbart jeg også. Men det er en stilling i offentlig sektor. Og der pleier 1.kandidat å få beskjed, slik at vedkommende ikke finner andre jobber imellomtida. Eller har det vært noen endringer mht. dette prinsippet? Selv har jeg alltid informert den jeg innstiller som nr 1, nettop fordi ansettelser kan dra litt ut i tid etter at saksfremlegget er ferdig. Men her er det nok mye forskjellig praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 5. april 2022 #5 Del Skrevet 5. april 2022 sicario skrev (21 minutter siden): Selv har jeg alltid informert den jeg innstiller som nr 1, nettop fordi ansettelser kan dra litt ut i tid etter at saksfremlegget er ferdig. Men her er det nok mye forskjellig praksis. Ja. Så da er det nok ikke meg de har gått for😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 5. april 2022 #6 Del Skrevet 5. april 2022 Men er alt håp ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #7 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk beskjed om at innstilling dessverre ikke vil bli behandlet i ansettelsesråd før etter påsken. Og hvis jeg får en annen jobb eller trekker meg, må jeg melde ifra snarest. Dette betyr vel at noen er innstilt som nr 1 og at jeg sannsynligvis er nr 2 eller 3? Noen som kjenner til sånne greier?🙏🏻 Anonymkode: 1b1d5...37c Det betyr at innstillingsrådet ikke skal ha møte før etter påske. Hverken mer eller mindre. Hvorvidt du skal tolke noe av det gir ingen mening. Tipper dine medkandidater har fått samme beskjed. Anonymkode: a1dcc...5c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 5. april 2022 #8 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det betyr at innstillingsrådet ikke skal ha møte før etter påske. Hverken mer eller mindre. Hvorvidt du skal tolke noe av det gir ingen mening. Tipper dine medkandidater har fått samme beskjed. Anonymkode: a1dcc...5c8 Takker❤️ Da får jeg beholde håpet videre. Ble litt satt ut av beskjeden, fordi jeg tolket det som et subtilt nei. Og dette er drømmejobben med drømmefolka🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 6. april 2022 #9 Del Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det betyr at innstillingsrådet ikke skal ha møte før etter påske. Hverken mer eller mindre. Hvorvidt du skal tolke noe av det gir ingen mening. Tipper dine medkandidater har fått samme beskjed. Anonymkode: a1dcc...5c8 Men…. Den som er innstilt som nr 1 har vel fått beskjed om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #10 Del Skrevet 6. april 2022 jeg tolker dette som at det ikke har vært møte felles for å diskutere de som var på intervju og fatte endelig avgjørelse, slik de ikke si at du blir innstilt som nr 1. Samtidig kan det være at den som ringte deg tror at det høyst sannsynlig blir deg som er på toppen av lista. Det kan bety at de må innkalle flere til intervju dersom du trekker deg, og derfor de vil ha beskjed raskt. Anonymkode: 1774a...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 6. april 2022 #11 Del Skrevet 6. april 2022 Ok. Trodde det var slik at sjefen fremmer en innstilling til ansettelsesrådet, der de har rangert kandidatene. Og at nr 1 på den lista er kontaktet, slik at vedkommende vet og ikke trekker seg før rådet har behandlet ferdig innstillingen. Men da tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 6. april 2022 #12 Del Skrevet 6. april 2022 Noen andre som kjenner til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #13 Del Skrevet 6. april 2022 Bobly skrev (5 timer siden): Men…. Den som er innstilt som nr 1 har vel fått beskjed om det? Nei, det er ikke vanlig å få vite hva man er innstilt som før ansettelsesrådet. Noen ganger hender det, men vanlig er det ikke. Nettopp fordi innstillingsrådet kan overkjøre innstillingslisten. Hva man er innstilt som kan gi falsk håp og gale signaler. Anonymkode: a1dcc...5c8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 6. april 2022 #14 Del Skrevet 6. april 2022 (endret) Synest det er veldig merkelig at de sa til deg om at du må si fra før møtet visst du vil trekke deg eller får en annen jobb. De kunne bare si i fra om når møtet var og at man får beskjed etter det. Innstillinger gjøres med flere kandidater slik at man vet hvem man skal gi tilbudet til om de over deg takker nei. Om jeg var en foretrukket kandidat, men var usikker, og bare fikk beskjed om dette, så hadde det kanskje vippet meg over til å trekke meg selv om jeg fortsatt kanskje var interessert. De burde jobbe for å beholde deg, ikke oppføre seg som de kan ansette hvem som helst. I utgangspunktet er man jo interessert i en stilling man har vært til intervju til, men man vet jo ikke alltid om man vil ha jobben før man har fått tilbudet og hva det går ut på. Klart det er surt å innstille kandidater som plutselig ikke kan likevel, men folk er normalt sett oppegående nok til å si fra uoppfordret at man virkelig ikke er aktuell lenger om man vet at prosessen fortsatt foregår. Og igjen, folk kan takke nei når de får tilbudet av mange grunner, derfor innstiller man flere. TS, vil tro du er innstilt som noe, men vanskelig å si hvor på listen du er. Jeg vet noen holder kortene tett til brystet ang. å gi beskjed til kandidater nettopp fordi man kan bli overkjørt i innstillingsrådet. Jeg har erfaring med å både å få beskjed som nr. 1 før den var formelt godkjent (men veldig sannsynlig) og da fikk jeg telefon om jeg fortsatt var interessert i jobben, og at jeg var innstilt som nr. 1, men at den skulle gå gjennom en formell godkjenning. På en annen type jobb i det offentlige var de så hemmelighetsfulle at jeg holdt på å bli gal. Hadde sett søkerlista selvfølgelig, men de opplyste ikke om på intervjuet hvor mange kandidater som var innkalt. Fikk bare beskjed om at prosessen videre om at det var et innstillingsmøte på en ca. datoen, og at det kunne ta lang tid før jeg hørte noe. Jeg spurte om det skulle være flere intervju, og de sa de tenkte å klare seg med det de hadde. Jeg trodde jeg egentlig ikke var så aktuell for stillingen siden jeg var den minst formelt kvalifiserte og følte jeg bare var innkalt som listefyll. Tiden gikk og uken som innstillingsmøte skulle være kom og jeg hadde ikke hørt noe. Dagen etter innstillingsmøtet hadde skulle være fikk jeg plutselig mail om at jeg var innkalt til 2.gangsintervju med forskjellige caser. Da var det gått 3 uker og hadde ikke hørt noe i mellomtiden. Ingen informasjon om antall kandidater til intervju da heller. Jeg ble rett og slett så irritert av hele prosessen at jeg takket nei til videre intervju. Følte jeg kastet bort tiden min da jeg aldri fikk en føler på hvor aktuell jeg var, i tillegg til at jeg var usikker på jobben. Om jeg virkelig var foretrukket kandidat så var prosessen virkelig elendig. Skjønner at man har rutiner å forholde seg til, men den ivaretar iallfall ikke interessen til arbeidstaker. Som et minimum så synest jeg de burde opplyst meg om hvor mange andre kandidater som var innkalt, og så burde de tatt en telefon til meg og opplyst meg om at det var endringer i prosessen og at de kom til ha ha flere intervju likevel. Endret 6. april 2022 av missmcbeal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 6. april 2022 #15 Del Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det er ikke vanlig å få vite hva man er innstilt som før ansettelsesrådet. Noen ganger hender det, men vanlig er det ikke. Nettopp fordi innstillingsrådet kan overkjøre innstillingslisten. Hva man er innstilt som kan gi falsk håp og gale signaler. Anonymkode: a1dcc...5c8 Ok. Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 6. april 2022 #16 Del Skrevet 6. april 2022 missmcbeal skrev (5 timer siden): Synest det er veldig merkelig at de sa til deg om at du må si fra før møtet visst du vil trekke deg eller får en annen jobb. De kunne bare si i fra om når møtet var og at man får beskjed etter det. Innstillinger gjøres med flere kandidater slik at man vet hvem man skal gi tilbudet til om de over deg takker nei. Om jeg var en foretrukket kandidat, men var usikker, og bare fikk beskjed om dette, så hadde det kanskje vippet meg over til å trekke meg selv om jeg fortsatt kanskje var interessert. De burde jobbe for å beholde deg, ikke oppføre seg som de kan ansette hvem som helst. I utgangspunktet er man jo interessert i en stilling man har vært til intervju til, men man vet jo ikke alltid om man vil ha jobben før man har fått tilbudet og hva det går ut på. Klart det er surt å innstille kandidater som plutselig ikke kan likevel, men folk er normalt sett oppegående nok til å si fra uoppfordret at man virkelig ikke er aktuell lenger om man vet at prosessen fortsatt foregår. Og igjen, folk kan takke nei når de får tilbudet av mange grunner, derfor innstiller man flere. TS, vil tro du er innstilt som noe, men vanskelig å si hvor på listen du er. Jeg vet noen holder kortene tett til brystet ang. å gi beskjed til kandidater nettopp fordi man kan bli overkjørt i innstillingsrådet. Jeg har erfaring med å både å få beskjed som nr. 1 før den var formelt godkjent (men veldig sannsynlig) og da fikk jeg telefon om jeg fortsatt var interessert i jobben, og at jeg var innstilt som nr. 1, men at den skulle gå gjennom en formell godkjenning. På en annen type jobb i det offentlige var de så hemmelighetsfulle at jeg holdt på å bli gal. Hadde sett søkerlista selvfølgelig, men de opplyste ikke om på intervjuet hvor mange kandidater som var innkalt. Fikk bare beskjed om at prosessen videre om at det var et innstillingsmøte på en ca. datoen, og at det kunne ta lang tid før jeg hørte noe. Jeg spurte om det skulle være flere intervju, og de sa de tenkte å klare seg med det de hadde. Jeg trodde jeg egentlig ikke var så aktuell for stillingen siden jeg var den minst formelt kvalifiserte og følte jeg bare var innkalt som listefyll. Tiden gikk og uken som innstillingsmøte skulle være kom og jeg hadde ikke hørt noe. Dagen etter innstillingsmøtet hadde skulle være fikk jeg plutselig mail om at jeg var innkalt til 2.gangsintervju med forskjellige caser. Da var det gått 3 uker og hadde ikke hørt noe i mellomtiden. Ingen informasjon om antall kandidater til intervju da heller. Jeg ble rett og slett så irritert av hele prosessen at jeg takket nei til videre intervju. Følte jeg kastet bort tiden min da jeg aldri fikk en føler på hvor aktuell jeg var, i tillegg til at jeg var usikker på jobben. Om jeg virkelig var foretrukket kandidat så var prosessen virkelig elendig. Skjønner at man har rutiner å forholde seg til, men den ivaretar iallfall ikke interessen til arbeidstaker. Som et minimum så synest jeg de burde opplyst meg om hvor mange andre kandidater som var innkalt, og så burde de tatt en telefon til meg og opplyst meg om at det var endringer i prosessen og at de kom til ha ha flere intervju likevel. Det hørtes iallefall ut som en dårlig prosess ja. Tøft av deg å bare trekke deg fra gele greia ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #17 Del Skrevet 6. april 2022 Hvis det er i det offentlige er det bare å venne seg til at alt tar lang tid. Ville absolutt ikke trukket meg hvis jeg hadde sjans på drømmejobben. Med mindre det dukket opp en annen drømmejobb som gir positivt svar innen påske, da. Anonymkode: fdd96...7ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #18 Del Skrevet 6. april 2022 Bobly skrev (13 timer siden): Ok. Trodde det var slik at sjefen fremmer en innstilling til ansettelsesrådet, der de har rangert kandidatene. Og at nr 1 på den lista er kontaktet, slik at vedkommende vet og ikke trekker seg før rådet har behandlet ferdig innstillingen. Men da tar jeg feil? nei, I min jobb sitter vi felles og drøfter sammen i ansettesutvalget. Jeg er med som tillitsvalgt, så er det avdelingsleder og leder over der igjen.Det er ofte fulle kalendere så ikke gitt vi alltid finner tid rett etter siste intervju. Anonymkode: 1774a...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KapteinJ Skrevet 6. april 2022 #19 Del Skrevet 6. april 2022 Til stipendiatstilling ved universitet fikk jeg vite at jeg ville bli innstilt som nr 1 før de formelt kunne gi tilbudet. Som alt annet i offentlig sektor varierer det sikkert ganske mye da, mye «rot» personalhåndtering ved NTNU… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobly Skrevet 7. april 2022 #20 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): nei, I min jobb sitter vi felles og drøfter sammen i ansettesutvalget. Jeg er med som tillitsvalgt, så er det avdelingsleder og leder over der igjen.Det er ofte fulle kalendere så ikke gitt vi alltid finner tid rett etter siste intervju. Anonymkode: 1774a...090 Ok. Får fortsette å håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå