Gå til innhold

hva feiler hudleger ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av den yrkes gruppen. De virker så kunnskapsløse. De har studert hud i flere år og jobber med dette på heltid, alikevel føler jeg at jeg snakker med noen som ikke har peiling. gang på gang. Har vært hos 3 hudleger nå. Felles for dem alle er at de aldri ser ordentlig på huden.  type 1 par sekunder . Han jeg var til i dag så kun på venstre kinn, men ikke på høyre.  Satt og synset. 

Prøver jeg å fortelle min historie er det som å prate til en vegg. de lytter aldri. har aldri tid. ingen oppfølgingshjelp.  

Jeg har både rosacea , eksem og kviser. Jeg klarer snart ikke mer.  Jeg har ventet på denne hudtimen i 6 mnd. Akkurat i dag hadde jeg ingen store verkekviser, men det hadde jeg for noen dager siden. Prøvde å fortelle det. Men nei, ingen tabletter for huden var ikke så ille i dag. I morgen dukker det opp en ny monsterkvise.  faen ta. 

hva gjør dere andre  ? 

Anonymkode: 0dd1e...126

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er så lei av den yrkes gruppen. De virker så kunnskapsløse. De har studert hud i flere år og jobber med dette på heltid, alikevel føler jeg at jeg snakker med noen som ikke har peiling. gang på gang. Har vært hos 3 hudleger nå. Felles for dem alle er at de aldri ser ordentlig på huden.  type 1 par sekunder . Han jeg var til i dag så kun på venstre kinn, men ikke på høyre.  Satt og synset. 

Prøver jeg å fortelle min historie er det som å prate til en vegg. de lytter aldri. har aldri tid. ingen oppfølgingshjelp.  

Jeg har både rosacea , eksem og kviser. Jeg klarer snart ikke mer.  Jeg har ventet på denne hudtimen i 6 mnd. Akkurat i dag hadde jeg ingen store verkekviser, men det hadde jeg for noen dager siden. Prøvde å fortelle det. Men nei, ingen tabletter for huden var ikke så ille i dag. I morgen dukker det opp en ny monsterkvise.  faen ta. 

hva gjør dere andre  ? 

Send en skriftlig klage til legen. Oppklar eventuelle misforståelser.

Anonymkode: 33f04...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Har vært hos fire ulike dermatologer med meg selv eller barn. En var omtrent som du beskriver, og snakket også så dårlig norsk at jeg finner det helt usannsynlig at han kunne praktisere forsvarlig i Norge. De tre andre har vært helt fine.

Anbefaler ellers at du tar med bilder som viser problemet når det er der. Mange leger har - med mer eller mindre god grunn - vanskelig for å ta pasienters beskrivelser på alvor. Sikkert erfaringsbasert, det vil jo variere veldig hvordan folk beskriver et problem. Noen er døden nær og har "verdens verste migrene" når det de egentlig har er en lett hodepine hvor en ibux hjelper, andre er faktisk døden nær med infeksjon og det viser ikke på dem før CRP-en kommer tilbake og er over the roof, liksom. 

Anonymkode: 68659...859

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hva gjør dere andre  ? 

Har samme erfaring som deg, ventet i evigheter på time, han så nesten ikke på utslettene og var uinteressert. Spurte om jeg hadde hatt noe hudproblem før og gav utifra det samme diagnose. Ingen forebyggende tiltak, eller årsaksforklaring, bare noe for å dempe utslett men hjalp ingenting så jeg er like langt. 

Anonymkode: e27aa...cbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Send en skriftlig klage til legen. Oppklar eventuelle misforståelser.

Anonymkode: 33f04...cfc

Har erfart det samme som TS, og jeg har vært hos MANGE spesialister. Det er bare sånn de er. Kan ikke klage på hele standen.

Anonymkode: bc776...714

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, aldri å få tak i, selv i de ukentlige 30min (!) de har satt av til telefontid, kansellerer timen din og flytter den til to måneder senere TO ganger. En gang fikk jeg tak i en vikar, gå til fastlegen, sa han. Ga opp og betalte selv. (Aleris)

Anonymkode: 3b1e5...53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...