Gå til innhold

Legge opp til vrangbord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er beste måten å legge opp til vrangbord når jeg skal strikke genser. Vil at den skal holde fasongen, men må jo være litt elastisk kanskje? 

Har sett litt forskjellig på YouTube, men blir ikke helt klok. 

Anonymkode: b1d4d...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Boetica skrev (4 minutter siden):

Jeg bare legger opp på vanlig måte, hva er alternativet?

Det går an å legge opp på en slik måte at man strikker første omgang samtidig som man lager maskene, så det finnes flere måter å legge opp på😊

Anonymkode: ebdd7...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går an å legge opp på en slik måte at man strikker første omgang samtidig som man lager maskene, så det finnes flere måter å legge opp på😊

Anonymkode: ebdd7...044

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips!

Hva er grunnen til at jeg bør lære meg italiensk opplegg eller twisted german? Hva er fordelene?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips!

Hva er grunnen til at jeg bør lære meg italiensk opplegg eller twisted german? Hva er fordelene?

TS

Jeg lærte twisted german fra begge bestemødrene mine, og mamma. I følge dem er det den beste metoden som finnes. Siden har jeg bare hatt den i fingrene, men den er virkelig elastisk og flott :) Italiensk opplegg synes jeg er mer knotete, men jeg ser fordelene med den også!

Anonymkode: 0c97d...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver italiensk opplegg, men er det sånn at jeg må ha to like lange deler av tråden? For den tar jo fra begge sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd twisted german (som i et googlesøk også kom opp under navnet "old norwegian" 😁), men skal prøve det etter tips her. Har tro på erfaringen til strikkende bestemødre.

Vet dere hva forskjellen(e) er mellom italiensk opplegg og twisted german/old norwegian? Får inntrykk av at begge er gode og elastiske, og passer godt til sokker, luer o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...