Gå til innhold

Terrassemarkiser. Kan man bare henge opp hva man vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen har brukt mangfoldige tusen på en terrassemarkise som dekker som et tak og vegg ned i enden over hele terrassen. Dette er et enderekkehus og denne markisen tar absolutt all sol fra min terrasse og også alt lys inn i min bolig når markisen er slått ut. Den fungerer som et slags sidetelt for en campingvogn på et vis. Den tar også all utsikt. Jeg tenkte ikke så mye over dette da de satte den opp. De har heller aldri nevnt noe om dette før den ble montert. Jeg skjønner jo at dette er en stor investering for deres del, men for min del medfører dette store ulemper. Markisen brukes som solskjerming også når de er inne, og dette medfører at når de er hjemme ender jeg ofte opp uten sol og utsikt både inne og ute hos meg. Dette begynner å irriterere meg mer og mer jo mere markisen er i bruk. Er det andre som har opplevd liknende? Er det lov å sette opp slike markiser når de berører også andres eiendom i såpass stor grad? Har noen eventuelt forslag til hvordan løse dette? 

Anonymkode: 884ab...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står i sameiets ordensregler?

Anonymkode: fa9b7...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva står i sameiets ordensregler?

Anonymkode: fa9b7...cfb

Ingenting. Dette er selveier, mer type kjedet enebolig i rekke eller noe. De bor på enden og kun min eiendom berøres av markisen deres.

Anonymkode: 884ab...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva står i sameiets ordensregler?

Anonymkode: fa9b7...cfb

Rekkehus er sjelden sameier.

Anonymkode: 5c31c...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Dytter på denne :-)

Anonymkode: 884ab...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...