Gå til innhold

Alvorlig Pms HJELP!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg sliter med alvorlig pms. De to siste ukene før mensen får jeg vonde bryster, blir sliten, deprimert og tunge tanker om meningen med livet. Jeg gråter av ingenting og tviler på alt fra meg selv, samboeren min og alt. Det forsvinner med en gang jeg får mensen og da kan jeg ikke forstå alle tankene jeg har hatt. Jeg tracker syklus og mensen og har god kontroll, heldigvis. 

Jeg går på cerazette. Har prøvd alt av ppiller og pstav men jeg blør enten ihel eller får migrene. Har ikke lyst på barn enda så tør ikke slutte. Nå har jeg fått antideppressiva av legen som jeg skal ta i perioden før mensen. Men jeg vet ikke om jeg tør. Har lyst å prøve alt annet først. 

har dere noen gode råd? Finnes det kosttilskudd som hjelper? Trening prøver jeg på og det hjelper de dagene jeg kommer meg ut. Jeg begynner å bli så fortvilt av å være så ustabil!

Anonymkode: cfb8f...15b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde store problem med min PMS for noen år siden. Jeg gikk også på cerazette. 

Først av alt - slutt på cerazette. Mange får bivirkninger av denne pillen. Hva med å tempe hver morgen, så får du oversikt over trygge og utrygge perioder. Bruk kondom i de utrygge periodene? 

Mye bedre enn å klusse med kroppen sine hormoner! Antidepressiva er noe DRITT. Broren min brukte dette pga depresjon, og det førte til at han gikk opp 20 kg og ble enda mer deprimert. 

Jeg ville heller satset 100% på å stå opp til fast tid, prioriter god søvn, bra kosthold og trening. Dagslys og frisk luft kan gjøre underverker. Om du trenger litt ekstra motivasjon for å komme inn i en god rutine, vil jeg anbefale bøkene til coach Erik Bertrand Larssen - det var han som fikk meg opp om morgenen og inn i en god rytme :)

Anonymkode: 334ff...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Vanndrivende tabletter hjelper meg

Anonymkode: b06cc...660

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er plaget med det samme! De siste månedene har jeg tatt B6-tabl (de heter Pyridoksin), magnesium, nattlysolje. Jeg synes dette har gjort symptomene mildere! Det finnes masse info på nettet om behandling av PMS, anbefaler deg å lese litt om dette! 

Anonymkode: 766ac...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle tåler p piller. Faktisk så får 3 av 10 alvorlig depressive symptomer som direkte bivirkning av p piller. 

Du bør slutte på de helt og etter noen mnd stabiliserer hormonene dine seg. Bruk eggløsningskalkulator og unngå sex uken rundt eggløsning eller ha sex med kondom den uken så er du trygg

Anonymkode: d9c5a...67c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Skal sjekke ut vitaminene. Kanskje jeg bare må slutte på cerazette. Legen sa pms kanskje ble verre da, og derfor er jeg redd. Men vet jo ikke før man prøver. Antideppressiva er for meg uaktuelt kjenner jeg. 

Anonymkode: cfb8f...15b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...