Gå til innhold

Korona på uke 6, flere?


Lissien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uke 7 her. Sliter med utmattelse, konstant hodepine og muskelsmerter. 

Har også blødningsforstyrrelser 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiii skrev (1 time siden):

Uke 7 her. Sliter med utmattelse, konstant hodepine og muskelsmerter. 

Har også blødningsforstyrrelser 😒

Huff! Det er så slitsomt 😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiii skrev (På 5.4.2022 den 17.57):

Uke 7 her. Sliter med utmattelse, konstant hodepine og muskelsmerter. 

Har også blødningsforstyrrelser 😒

Jøsses. Tester deg daglig også ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sondre Sumstad skrev (11 timer siden):

Jøsses. Tester deg daglig også ? 

Nei, etter noen få dager så slutter hurtigtest (hjemmetest) å være positiv. De testene trenger høyt virusnivå for å slå ut positivt. 

Men hadde jeg tatt PCR-test, slik de har på teststasjoner, så er de testene positiv i ca 3 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sushiii skrev (15 timer siden):

Nei, etter noen få dager så slutter hurtigtest (hjemmetest) å være positiv. De testene trenger høyt virusnivå for å slå ut positivt. 

Men hadde jeg tatt PCR-test, slik de har på teststasjoner, så er de testene positiv i ca 3 mnd. 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Selv en pcr test er negativ etter 21 dager hos over 90%. En liten andel har positiv pcr i lengre tid, men i forsøk så hadde ingen det lengre enn 90 dager. Det er derfor de sier «opptil 90 dager positiv» med pcr, men dette gjelder kun for en forsvinnende liten andel folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det uke 8 med feber rundt 39. Tørrhoste og blir andpusten av å gå korte strekninger.  Konstant utmattet.  Lei nå😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med utmattelse, tretthet og hodepine utover en uke med covid, klarer dere å gjennomføre en arbeidsdag?

Eller er dere sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tester da vel ikke etter at den første testen av vist positivt?! Du går da ikke rundt å er smittsom selv om man har igjen restsymptomer som hodepine og slitenhet, hoste og litt tett nese! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på uke 6 nå. Drittlei. Sliter med ekstrem utmattelse (har fatigue fra før og, men er verre enn vanlig), kraftig hodepine, muskelsmerter, vond hals og følelse av at halsen knyter seg. Blir også veldig fort andpusten og det skal lite til før jeg føler meg verre igjen. Har heldigvis ikke pustevansker lenger, men fryktelig slitsomt det andre og, særlig økt utmattelse og den grusomme hodepinen. Har aldri kjent maken til hodepine, er mye kraftigere enn noen annen hodepine jeg har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Teatrica skrev (På 11.4.2022 den 23.33):

Dere tester da vel ikke etter at den første testen av vist positivt?! Du går da ikke rundt å er smittsom selv om man har igjen restsymptomer som hodepine og slitenhet, hoste og litt tett nese! 

Om man er smittet på nytt er man vel smittsom ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laPistola skrev (Akkurat nå):

Om man er smittet på nytt er man vel smittsom ? 

Ja. Men jeg snakker om restsymptomer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Ja. Men jeg snakker om restsymptomer...

Aha.. hvordan vet dere forskjellen? Har det vært like ille hele veien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (2 minutter siden):

Aha.. hvordan vet dere forskjellen? Har det vært like ille hele veien? 

Du får ikke spørre meg, jeg har bare vært smitta én gang jeg og har bare restsymptomer igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest laPistola
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Du får ikke spørre meg, jeg har bare vært smitta én gang jeg og har bare restsymptomer igjen...

Nei vel.. du er sikker på at du har restsymptomer, og jeg er usikker på om jeg er smittet på nytt, var derfor jeg lurte på hvorfor du er sikker. Jeg synes dette begynner og bli vanskelig 😅 jeg ble verre i dag, men vet ikke om det er restsytomer som er verre eller ny smitte .. derfor tenkte jeg og teste meg i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (Akkurat nå):

Nei vel.. du er sikker på at du har restsymptomer, og jeg er usikker på om jeg er smittet på nytt, var derfor jeg lurte på hvorfor du er sikker. Jeg synes dette begynner og bli vanskelig 😅 jeg ble verre i dag, men vet ikke om det er restsytomer som er verre eller ny smitte .. derfor tenkte jeg og teste meg i morgen. 

Jeg hadde helt tydelig sykdomsfølelse da jeg var "nysmittet", og den følelsen forsvant etter tre-fire dager...Jeg var heller aldri spesielt syk, men den dagen jeg testet meg kjente jeg helt klart at "nå har jeg fått det". Etter det har jeg hatt igjen litt tett nese, hoste, slim i bihuler og hals/bronkier. Det blir bedre for hver eneste dag, så derfor er jeg så godt som helt sikker på at det er snakk om restsymptomer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde helt tydelig sykdomsfølelse da jeg var "nysmittet", og den følelsen forsvant etter tre-fire dager...Jeg var heller aldri spesielt syk, men den dagen jeg testet meg kjente jeg helt klart at "nå har jeg fått det". Etter det har jeg hatt igjen litt tett nese, hoste, slim i bihuler og hals/bronkier. Det blir bedre for hver eneste dag, så derfor er jeg så godt som helt sikker på at det er snakk om restsymptomer.

Ok, ja hvis det blir bedre for hver dag så skjønner jeg at du er så godt som helt sikker. Nei, jeg vet ikke hvorfor noen tester daglig som nevnt over, men skjønner at man tester innimellom om symptomene/ restsymtonene varierer nå når folk er på 2 og 3 runde. Flokkimmunitet, var det det vi skulle oppnå? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...