AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Jeg tenker litt på at det å være aseksuell er noe man ikke sier høyt, det er det siste seksuelle tabuet, virker det som. Men: En frigjort ung dame på jobben kunngjorde at hun var aseksuell, da det var snakk om ulike legninger. Det ble taust rundt kaffebordet, vi andre er sikkert tjue år eldre, og jeg har aldri hørt noen si dette før. I mitt stille sinn ble jeg misunnelig! Jeg er også aseksuell, men ville aldri turt å si dette. Alle mulige legninger er blitt vanlig, men ikke det å ikke være interessert i sex. Jeg lyver når det på jentekvelder etter mange glass vin snakkes om hvor ofte man har sex. Tør ikke si at jeg og mannen min ikke har hatt sex på 10 år. Og jeg trives godt med det! Og elsker mannen min. Men har bare ikke lyst til å ta på en annens tiss 😀 Dere som er yngre, har det blitt mer stuerent å være aseksuell nå? Eller er det ikke noe folk snakker om? Anonymkode: 4cb76...fec 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Jeg tror det generelt er lettere å snakke om sex og legning nå enn før og man har konkrete ord på ting som man ikke hadde før, eller som før ble assosiert med nedsettende skjellsord og tabu. Er faktisk ikke mange år siden homofili var straffbart i Norge eller ekteskap mellom homofile og lesbiske ikke var lov. Ting går heldigvis fremover og siden det fins ord på ting nå og det er normalisert istedet for å bli sykeliggjort og fremmedgjort så er det nok mye lettere å snakke fritt om sånne ting som at man er aseksuell også. Tror det er vanlig tema å snakke om legning i vennegjenger nå Anonymkode: 0479b...769 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #3 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tenker litt på at det å være aseksuell er noe man ikke sier høyt, det er det siste seksuelle tabuet, virker det som. Men: En frigjort ung dame på jobben kunngjorde at hun var aseksuell, da det var snakk om ulike legninger. Det ble taust rundt kaffebordet, vi andre er sikkert tjue år eldre, og jeg har aldri hørt noen si dette før. I mitt stille sinn ble jeg misunnelig! Jeg er også aseksuell, men ville aldri turt å si dette. Alle mulige legninger er blitt vanlig, men ikke det å ikke være interessert i sex. Jeg lyver når det på jentekvelder etter mange glass vin snakkes om hvor ofte man har sex. Tør ikke si at jeg og mannen min ikke har hatt sex på 10 år. Og jeg trives godt med det! Og elsker mannen min. Men har bare ikke lyst til å ta på en annens tiss 😀 Dere som er yngre, har det blitt mer stuerent å være aseksuell nå? Eller er det ikke noe folk snakker om? Anonymkode: 4cb76...fec Men er mannen din asexuell eller er dette prisen han betaler for å være med deg ? Får han sex andre plasser ? Anonymkode: 4f5f4...735 5
Hr. Aktiv Skrevet 5. april 2022 #4 Skrevet 5. april 2022 Jeg tenker om mannen har lyst så håper jeg for hans del at han får utløp for den andre steder. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #5 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker litt på at det å være aseksuell er noe man ikke sier høyt, det er det siste seksuelle tabuet, virker det som. Men: En frigjort ung dame på jobben kunngjorde at hun var aseksuell, da det var snakk om ulike legninger. Det ble taust rundt kaffebordet, vi andre er sikkert tjue år eldre, og jeg har aldri hørt noen si dette før. I mitt stille sinn ble jeg misunnelig! Jeg er også aseksuell, men ville aldri turt å si dette. Alle mulige legninger er blitt vanlig, men ikke det å ikke være interessert i sex. Jeg lyver når det på jentekvelder etter mange glass vin snakkes om hvor ofte man har sex. Tør ikke si at jeg og mannen min ikke har hatt sex på 10 år. Og jeg trives godt med det! Og elsker mannen min. Men har bare ikke lyst til å ta på en annens tiss 😀 Anonymkode: 4cb76...fec "Problemet" med å ta dette åpent rundt lunchbordet er at du da også indirekte sier at mannen din ikke får seg noe. Evt at dere har en ordning hvor mannen får seg noe et annet sted. Begge disse tingene kan virke utleverende for mannen din så da er det naturlig at du ikke snakker så åpent om dette. Din unge kollega er også muligens singel noe som gjør at uttalelsene hennes kun berører henne selv. Anonymkode: aeae7...a83 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #6 Skrevet 5. april 2022 Jeg er 27 og hadde ikke reagert på at noen sa dette. Om det er pga alder, miljø eller hva det er, det vet jeg ikke. Anonymkode: fbda5...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 Jeg er 43 og kjenner flere som er aseksuelle. Har ikke tenkt at det er tabu. Det er ikke så veldig vanlig, og derfor facinerende å høre om. Seksualdriften er noe av det sterkeste vi mennesker har, så det er interessant å høre om mennesker som ikke kjenner på det. Anonymkode: b8d33...38a 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 Man diskvalifiserer seg selv som kjæreste. Da mener jeg 100% Nettopp derfor bør man kanskje være åpen om det. Anonymkode: 9442e...993 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men er mannen din asexuell eller er dette prisen han betaler for å være med deg ? Får han sex andre plasser ? Anonymkode: 4f5f4...735 Det er da helt urelevant for tråden og et privat spørsmål Anonymkode: 0479b...769 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #10 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man diskvalifiserer seg selv som kjæreste. Da mener jeg 100% Nettopp derfor bør man kanskje være åpen om det. Anonymkode: 9442e...993 Er du bare i forhold for å få sex? Aseksuelle er ikke diskvalifisert som kjæreste på noen måte! Mener du det samme om de som er lamme? Syke? Menn med potensproblemer og micropenis? De med ryggproblemer som ikke klarer å ha sex? Kvinner som har fått hele underlivet ødelagt av fødsel? Eldre mennesker som ikke får penis opp eller vagina våt lenger? Hvem er du til å mene noe om hvem som fortjener å ha kjæreste eller ikke og hvem som er en god kjæreste og ikke Anonymkode: 0479b...769 7 1 1
sicario Skrevet 5. april 2022 #11 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dere som er yngre, har det blitt mer stuerent å være aseksuell nå? Eller er det ikke noe folk snakker om? Anonymkode: 4cb76...fec Vet ikke om jeg er yngre, men har absolutt inntrykket av det er helt «innafor» og vanlig å snakke om. Kan ha noe med miljøet og type mennesker man omgåes å gjøre kanskje😊
sicario Skrevet 5. april 2022 #12 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man diskvalifiserer seg selv som kjæreste. . Anonymkode: 9442e...993 Åpenbart gjør man jo ikke det. Om du mente for din egen del, så kom ikke det frem av innlegget ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #13 Skrevet 5. april 2022 Jeg hadde heller ikke reagert på det. Kjenner flere aseksuelle. Jeg er 50 år, men jeg er i litt alternative miljøer der det er helt ok å være åpen om legning og snakke om sånt. Anonymkode: 44fd7...7d2
Heisann12345 Skrevet 5. april 2022 #14 Skrevet 5. april 2022 Jeg spør oppriktig, du/dere som er aseksuelle, hvordan er det med onanering? Eller det bare seksuelle forhold med andre dere ikke er interessert i?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #15 Skrevet 5. april 2022 sicario skrev (15 minutter siden): Åpenbart gjør man jo ikke det. Om du mente for din egen del, så kom ikke det frem av innlegget ditt. Jeg antar at vi legger ulike ting i ordet "kjæreste". Etter min definisjon er det åpenbart at man ikke velger en aseksuell som kjæreste. Akkurat på samme måte som en kvinne ikke velger en homofil mann som kjæreste. Jeg tror ikke det er nødvendig å utdype det mer. Anonymkode: 9442e...993
Gjest Bullabu Skrevet 5. april 2022 #16 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde heller ikke reagert på det. Kjenner flere aseksuelle. Jeg er 50 år, men jeg er i litt alternative miljøer der det er helt ok å være åpen om legning og snakke om sånt. Anonymkode: 44fd7...7d2 Når man er i den alderen, har mange ikke samme testosteron- og østrogennivåer, derav mindre sexlyst....
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #17 Skrevet 5. april 2022 Bullabu skrev (2 minutter siden): Når man er i den alderen, har mange ikke samme testosteron- og østrogennivåer, derav mindre sexlyst.... Du kan så mye om alt du Bullabu. Vet alt. Du må ha mange tunge utdannelser som kan så mye? Anonymkode: 540b6...a64 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #18 Skrevet 5. april 2022 Bullabu skrev (6 minutter siden): Når man er i den alderen, har mange ikke samme testosteron- og østrogennivåer, derav mindre sexlyst.... De aseksuelle jeg kjenner er i 20-årene.... Anonymkode: 44fd7...7d2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #19 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 27 og hadde ikke reagert på at noen sa dette. Om det er pga alder, miljø eller hva det er, det vet jeg ikke. Anonymkode: fbda5...ec2 Jeg er 46 og hadde ikke reagert på det. De fleste 40-50-60 åringer er ganske frisinnet i disse dager😉 Anonymkode: 33363...e9d 1
SlemUlv Skrevet 5. april 2022 #20 Skrevet 5. april 2022 Heisann12345 skrev (1 time siden): Jeg spør oppriktig, du/dere som er aseksuelle, hvordan er det med onanering? Eller det bare seksuelle forhold med andre dere ikke er interessert i? Det vil variere fra person til person. Aseksuell er en skala. Noen er sexrepulsed, mens andre fint kan ha sex, om de har en partner som de stoler på. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå