Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Disse "CSI"-folka på tv, i serien, hva er de utdannet som egentlig (nå mener jeg i serien, vet at de er skuespillere...he he..)? Da tenker jeg spesielt på han som driver på laben b.l.a.? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet

åstedsgransker? kjenner ei som ytdanner seg til dette, hun kaller det bare "sånn csi", hehehe. veldig hardt studie, gikk på skole hele sommerferien etter vdg før selve skolen/studiet begynte.

Skrevet
åstedsgransker? kjenner ei som ytdanner seg til dette, hun kaller det bare "sånn csi", hehehe. veldig hardt studie, gikk på skole hele sommerferien etter vdg før selve skolen/studiet begynte.

Det var ikke fordi hun manglet de rette fagene, da?

Skrevet

dette er sikkert en spennende jobb! jeg kunne tenke meg å jobbe i kripos med ett eller annet..men da noe som involverer kunnskap i psykologi.. tenker på å kombinere kriminologi+psykologi.. england kan man bli forensic psychologist, noe om høres utrolig spennende ut.. men dette har vi ikke i norge.. noen som har noe peiling på hva jeg kunne gjort?

Skrevet

Du har ikke mulighet til å ta det studiet i England da? Norsk politi har sikkert også bruk for den kunnskapen selv om vi ikke har akkurat den utdannelsen her på berget.

Skrevet

Må de ikke først gjennom politiskolen for å bli "sånn CSI"?

Gjest Fruktfat
Skrevet
Det var ikke fordi hun manglet de rette fagene, da?

jo, det kan godt hende, det vet jeg ikke! hun er i hvertfall konstant på skolen ;)

(gikk allmenn på vdg)

Skrevet

Etter det jeg har lest om "sånne CSIs" ;-) fungerer det ikke helt som i TV serien. De er ikke politi, dvs. de bærer ikke våpen og har ikke fullmakt til å foreta annet enn "citizens arrest" (som alle andre). De er sivilt ansatt. Vet ikke hvordan dette fungerer i Norge, men tipper kanskje at man ikke trenger politihøyskolen for slike stillinger her heller?

Skrevet

Hva slags utdanning er dette da?

Ingeniørfag av noe slag på høyskole?

Når du sier hun gikk på skole hele sommerferien så høres det ut som hun tar forkurs/fag hun mangler for å fortsette på høyskole/universitet til høsten, men det kan jo hende jeg tar feil? ;)

Skrevet

Vil tro Politihøyskolen vil kunne svare på mulige veier å gå for å bli åstedsgransker.

Gjest fruktfat i.i
Skrevet
Hva slags utdanning er dette da?

Ingeniørfag av noe slag på høyskole?

Når du sier hun gikk på skole hele sommerferien så høres det ut som hun tar forkurs/fag hun mangler for å fortsette på høyskole/universitet til høsten, men det kan jo hende jeg tar feil? ;)

sikkert! må jo være det? er i oslo-området, ihvertfall. det trengs mange nye, så de var stort sett garantert jobb, generasjonsskifte.

og nei, det har ikke noe med politi å gjøre.

Skrevet

Ingen som vet hvor man tar denne type utdannelse? Tror vel neppe at åstedsgranskning og innsamling av bevis er noe man lærer hvor som helst.

Skrevet

Hvilken skole går hun da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...