AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Erfaringer? Skal bare ta det de verste dagene. Anonymkode: 6e50e...e88
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Jeg vil ikke anbefale remeron. Spør legen om du kan bruke et ssri-preparat istedet. (feks cipralex, cipramil osv) Anonymkode: 6e4d0...bff
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 Hjelper antidepressiva mot PMS? Lista med bivirkninger fra Remeron (generisk navn er mirtazapine) er i allfall ganske lang: Mer vanlig: Forstoppelse svimmelhet døsighet tørr i munnen økt appetitt vektøkning Mindre vanlig: Unormale drømmer ryggsmerte svimmelhet eller besvimelse når du plutselig reiser deg fra liggende eller sittende stilling økt behov for å urinere økt følsomhet for berøring økt tørst lavt blodtrykk Muskelsmerter kvalme følelse av konstant bevegelse av seg selv eller omgivelser magesmerter skjelving oppkast https://www.drugs.com/sfx/mirtazapine-side-effects.html Anonymkode: 46587...640
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 Jeg har brukt Remeron som sovemiddel i 15 år, og har tatt det alt fra 7 dager i uken til 1 gang, og jeg har ikke opplevd noen av disse bivirkningene som har blitt ramset opp her. Anonymkode: b1cfb...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har brukt Remeron som sovemiddel i 15 år, og har tatt det alt fra 7 dager i uken til 1 gang, og jeg har ikke opplevd noen av disse bivirkningene som har blitt ramset opp her. Anonymkode: b1cfb...0bc Samme her. Jeg har gått på det i 5 år nå for å få sove. Ingen bivirkninger, bare effekt av god søvn. PMS har jeg fremdeles, men kanskje i mindre grad rent psykologisk. Har muligens blitt mindre nedstemt, men like oppblåst og irritabel. Anonymkode: abf53...8d0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 Jeg går på lavdose 50 MG zoloft (samme virkestoff som cipralex) mot pms humørsvingninger. Prøvde p piller i 9 mnd, men zoloft fungerer mye bedre. Hadde noe bivirkninger første uka ( kvalm) , men nå merker jeg ingen.. Er mye mer stabil og i bedre humør, spes i uka før mens. Jeg tar en tab hver dag, kunne velge selv om jeg tok uka før eller hver dag. Har såpass kort og uregelmessig syklus at d fungerer best. Anonymkode: 2a82f...241
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #7 Skrevet 4. april 2022 Jeg bruker vanndrivende,synes det hjelper,14 dager før hver mens. Anonymkode: f95e9...c9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå