Gå til innhold

To små barn som deler rom - seng ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har 2 små på 3 og 4 som skal dele rom og lurer på hva beste løsning er i forhold til seng. 
- hver sin enkelt seng 

- etasjeseng 

- dagseng der du kan trekke ut seng nr 2 

må jo ha plass til leker også. Rommet er ca 8,6kvm. 
skal bli boende lenge.

har prøvd etasjeseng for under et år siden, men eldste nekter å sove der. Han er også Vant til å sove i min seng så jeg må vende han av dette. Usikker om det går med det første, at jeg bare må bære han inn i sengen når han er sovnet ellers vekker han lillebror, og da funker det jo ikke med etasje seng. 

har noen noe tips, eller erfaring selv? :) 

Anonymkode: 9739c...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Køyeseng anbefales vel uansett ikke til barn under 6 år. Vi hadde en seng på hver side av rommet (pga skråtak var det den beste løsningen). Skuffer under sengene til leker. Når de blir større kan kanskje slike halv-høye senger med uttrekkbart skrivebord under være aktuelt?

Anonymkode: 39ef9...f0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rommet blir fryktelig lite med 2 senger da, men ville uansett gått for 2 senger med skuff under til leker. Beste er etasjeseng, men siden det ikke er et alternativ så tenker jeg sånn.

Anonymkode: efbb7...443

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har skuffeseng. Så vi kan trille madressen til yngste under sengen til eldste 

Anonymkode: 00d77...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har nok valgt en utradisjonell løsning, men her deler våre gutter på 2 og 3 år en 150-seng. Funker bra for oss og de får den nærheten de trenger 😊 Vi har et eget lekerom da, siden sengen opptar nesten hele rommet. 

Anonymkode: d8b67...bb6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Mine barn delte lenge et rom av samme str. De hadde først hver sin lille barneseng, og når de vokste ut av dem (kanskje rundt 4-6 år gamle) fikk de køyeseng. Det fungerte veldig bra her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mine 2 delte rom til de var 9 og 10. Hadde hver sine seng med skuffer. 

Anonymkode: 885a6...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har 2 små på 3 og 4 som skal dele rom og lurer på hva beste løsning er i forhold til seng. 
- hver sin enkelt seng 

- etasjeseng 

- dagseng der du kan trekke ut seng nr 2 

må jo ha plass til leker også. Rommet er ca 8,6kvm. 
skal bli boende lenge.

har prøvd etasjeseng for under et år siden, men eldste nekter å sove der. Han er også Vant til å sove i min seng så jeg må vende han av dette. Usikker om det går med det første, at jeg bare må bære han inn i sengen når han er sovnet ellers vekker han lillebror, og da funker det jo ikke med etasje seng. 

har noen noe tips, eller erfaring selv? :) 

Anonymkode: 9739c...b5b

Vi hadde samme problemet med køyeseng, så jeg ofret rett og slett gulvplass for at de skulle få hver sin seng. Og det var de svært fornøyde med. Kjøpte bokser for å dytte under sengene der de kunne oppbevare leker osv. 

Anonymkode: 978be...19e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk å kjøpe juniorseng til barna. Store seng blir fort alt for store for de. Du bruker også rommet mer logisk. 
Vi har hatt køyeseng av to juniorsenger. Mannen bygget selv. Øverste seng var på albue-nivå for meg. Dette brukte vi fra barna var 3 og 5 til det var 5 og 7 og flyttet til hver sitt rom en etasje over oss.

Anonymkode: 1a8db...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 120 seng til våre barn på 3 og 5. 

Anonymkode: 65864...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo an på hvordan budsjettet deres er, men jeg hadde vurdert skapsenger, slik at det ble mest mulig gulvsplass på dagtid. 

Anonymkode: d08ab...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har seng på 140cm fra jollyrom til vår 5 åring. Kjøp 2 slike så har dere fortsatt mye gulvplass.

Anonymkode: 62969...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk å kjøpe juniorseng til barna. Store seng blir fort alt for store for de. Du bruker også rommet mer logisk. 
Vi har hatt køyeseng av to juniorsenger. Mannen bygget selv. Øverste seng var på albue-nivå for meg. Dette brukte vi fra barna var 3 og 5 til det var 5 og 7 og flyttet til hver sitt rom en etasje over oss.

Anonymkode: 1a8db...7af

Jeg vil si motsatt, for guds skyld ikke kjøp juniorseng! Det er jo helt ubrukelig for andre enn barna, om ungene våkner og trenger noen som ligger litt med dem blir det ekstremt trangt i en juniorseng. Ikke kan sengene brukes til andre voksne gjester heller. Og man kan jo aldri ha for stor seng ;) 

Anonymkode: aa1d0...b8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi brukte køyseng til våre. Da ble det mest mulig gulvplass til lek. 

Stort sett sov de sammen i nederste køie,.enten andføtes eller i armene til hverandre. Men eldstemann likte å ha øverste køie som sitt fristed. 

Anonymkode: bc77c...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har selv en 2-åring og en 3-åring som skal dele rom nå, her går jeg for to enkeltsenger fra Ikea 90*200. Jeg vil at begge skal ha hver sin seng klar, og ingen kan ligge i køyeseng enda. Tror også de sover best om de begge ligger i samme høyde og kan se hverandre, men ikke sparke hverandre. De leker så mye på stua enda uansett, så gulvplassen får vi bekymre oss for senere :) (Rommet de skal ha er 10m2, så litt større enn det du har tilgjengelig)

Anonymkode: aa1d0...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...